Melkein kaikissa koirakirjoissa mainitaan, että chihut eivät tarvitse paljon ulkoilua, eivätkä pitkiä lenkkejä.
VÄÄRIN ! Chihuahuat ovat reippaita koiria ja jaksavat kävellä/juosta monen kilometrin matkoja.
Itse väsyn aina ennen koiriani (2kpl)
Koira otetaan monesti väärin perustein, kun luullaan sen sopivan esim. vanhukselle.
Chihut tarvitsevat yhtä paljon lenkittämistä, kuin mikä tahansa muunrotuinen koira.
Talvipakkasella tietysti palelee.
Ja kesällä sitten paljon uintireissuja!
Koirakirjoissa väärää tietoa chihuista
2
118
Vastaukset
- no hei
Ne kirjat ovat yksityisten henkilöiden valmistamia kaikkine tietoineen. Jotkut tekevät noita kirjoja, kun pitävät itseään kaikkitietävinä rotuasiantuntijoina. Parempi tutustua koirarotuun luonnossa (esim. näyttelyssä) kuin kirjojen kautta. Tai vaikkapa Facebookin ryhmien kautta, joissa pääsee kysymään rodusta aitoa tietoa niiden "varmasti aidoilta" (ei provoilijoita) omistajilta.
- Kaikki koirat
Haluan sinut kirjoittamaan tuon chihun rotukuvauksen kohdalle seuraavaan koirakirjaan, joka Suomessa julkaistaan.
Ja kaikkien muidenkin koirarotujen kohdalle. Etenkin niiden pienten, älykkäiden ja sähäköiden seurakoirien.
Itse olen kieltänyt mummoani hankkimasta koiraa, vaikka hän joskus sellaisen halusikin. Kerroin hänelle, etteivät hänen omat jalkansa kestäisi pienen, nuoren koiran vauhtia ja intoa. Ja että jos koiralla ei ole riittävästi tekemistä, siitä tulee ongelmakoira (oman koiran ei tarvinnut olla kuin muutama viikko vanhempieni luona hoidossa, niin siitä kehkeytyi varjoja jahtaava remmiräyhä. Turha sanoakaan, kuinka ystävällinen ja rento se minun virikkeistämisteni ja lenkkieni piirissä on...).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374