Mersu vs. Volvo

Myymälän Johtaja

Mersu ruostuu, Volvo ei ruostu.

Mersun moottori on herkkä, Volvon moottori kestää.

HOU! HOU!

41

4009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johto tähti

      Ja v**** Volvot on yleensä ihan läpi kotaisin ruosteessa, kun taas mersuissa on panostettu ruoste suojaukseen. Volvon koneet ei kestä siksi volvo käytää muiden valmistajien koneita. Mersu käyttää omia myllyjä koska ne on tehty kestämään pitkijä ajo kilometrejä. Diiseli meset kestää reipaasti yli 600 000 km.
      Itse olen töissä auto korjaamossa.

      • Kokemusta asiasta

        Nimimerkki "johtotähti" on oikeassa, mersujen ruostuminen loppui 2002 jälkeen tehtyihin parannuksiin ja volvojen moottorit ei tosiaankaan kestä, volvot ovat todella usein takaisin kutsun kohteena ja "hiljaisella" takuulla laitetaan kuntoon jos saadaan. volvohan onkin kiinalainen joten nämä kiinan mopot on luonnollisesti halvalla tehtyjä. volvo ei ole enää ruotsalainen, eikä suunnittelua tai valmistusta tehdä naapurimaassa vaan Belgiassa Kentin tehtaalla tai kohta siis kiinassa, kun tehdas sinne vihdoin valmistuu.
        Samat varaosat käy mm. Ford Focus, Mazda 3 , Volvo S40 ja V50 eli ovat kasattuja samoilla komponenteilla, mutta eri hintaisia hankkia !


      • volvo.on.aina.volvo

        Korjataanko mersut auto korjaamossa? :O Meillä volvot korjataan autokorjaamossa, JOS sattuu olemaan tarvetta.


      • Anonyymi
        Kokemusta asiasta kirjoitti:

        Nimimerkki "johtotähti" on oikeassa, mersujen ruostuminen loppui 2002 jälkeen tehtyihin parannuksiin ja volvojen moottorit ei tosiaankaan kestä, volvot ovat todella usein takaisin kutsun kohteena ja "hiljaisella" takuulla laitetaan kuntoon jos saadaan. volvohan onkin kiinalainen joten nämä kiinan mopot on luonnollisesti halvalla tehtyjä. volvo ei ole enää ruotsalainen, eikä suunnittelua tai valmistusta tehdä naapurimaassa vaan Belgiassa Kentin tehtaalla tai kohta siis kiinassa, kun tehdas sinne vihdoin valmistuu.
        Samat varaosat käy mm. Ford Focus, Mazda 3 , Volvo S40 ja V50 eli ovat kasattuja samoilla komponenteilla, mutta eri hintaisia hankkia !

        Kiinalaisilla ei ole mitään tekemistä Volvojen kanssa.
        He nimenomaan halusivat pitää ruotsalaiset suunnittelijat Ruotsissa ja siellä ne suunnitellaan sekä prototyypit, turha lässyttää paskaa.
        Kiinalaiset ovat ainoastaan omistajia, ostivat Volvon koska näkivät siinä huipun rahareiän.


      • Anonyymi

        Bensa Volvoja nytkin myynnissä melkeen 800tkm ajettuja.


      • Anonyymi

        Nyt kyllä puhut aivan paskaa.
        Volvo tekee nimenomaan tänäkin päivänä omia koneita ja kestää isältä pojalle.
        Ja en sitten tiedä mistä revit tuon ruostumisen, mulla seissyt 5 vuotta v50 -2005 pihalla ja juuri katsoin pohjaan niin täysin moitteeton.


    • volvo4ever

      Mulla on navetan takana yks -78 mallin "kartano volvo" ja ei tosiaan pahemmin ruostu mut muuta hyvää siinä ei sitten olekaan. Kone niin alkeellinen et korjaamiseen ei tartte ihmemiestä mut osat älyttömän hintasia, jonka vuoksi siellä se makaa.

    • tietoa tarjolla

      Eikö "myymälän johtaja"tiedä että Volvot työllistävät parhaiten hinureita?

    • Onnittelut

      Hienoa trollaamista kaikilta edellisiltä kirjoittajilta, onnittelut.

    • Volvon jätti

      Mersun moottori herkkä, enpä moista ole ennen kuullut, mutta mersuissa toki aika yleistä tuo ruostuminen varsinkin kaarissa,ovien alareunassa ja takaluukussa lähes riippumatta mallista tai vuosimallista. oma johto päätökseni on että molemmat ovat kelpo autoja omineen tyyppivikoineen.

      • Anonyymi

        Ei uudemmat mersut ruostu. Ruostuminen loppui muistaakseni E-sarjassa 2002 ja C-sarjassa 2008

        Kone kestää 1000 000km ja kaksirivistä ketjua ei tarvitse vaihtaa koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uudemmat mersut ruostu. Ruostuminen loppui muistaakseni E-sarjassa 2002 ja C-sarjassa 2008

        Kone kestää 1000 000km ja kaksirivistä ketjua ei tarvitse vaihtaa koskaan.

        Puhutaanpa välillä asiaa. Olen omistanut W126 Mersun jo yli 30 vuotta. Auto lienee eräs kestävimmistä koskaan tehdyistä autoista mutta on siinäkin omat ongelmansa.

        1. Ruoste. Käytin auton ensikerran suojauksessa 6 vuotiaana ja jo silloin alustaa piti hitsata kaarevasta runkopalkista takapyörän kohdalta. Muita korjattuja kohtia myöhemmin takalokasuojan sisältä koko etureuna. Autosta tehtiin harrasteajoneuvo jo varhain joten ruostuminen ei enää suuri ongelma nykyisin.

        2. Jakopää kesti n. 200 tkm jolloin ketjunohjuri katkesi. Ohjurit ja ketju uusittiin. Muuten kone yhä avaamaton.

        3. Moni osa hapertunut ja uusittu vuosien varrella, mm. virranjakajan kansi, tulpanjohdot, ovien sähkökatkaisimet, mittarivalojen himmennin, sähkökellon kondensaattorit, yksi ikkunannostaja ym ym
        4. Autoon on vaihdettu vain yksi alapallonivel sekä viime keväänä yläpallonivel havaittiin katsastuksessa väljäksi ja vaihdettiin.

        Jos ei olisi lämmintä tallia talven ajaksi, autoa olisi todennäköisesti vielä paljon hankalampi pitää.


    • Kokemusta molemmista

      Kyllä noista kahdesta auto merkistä Mercedes-Benz on se luotettavampi ja parempi. Valitettavasti Volvon myynti aikoinaan Fordille henkensi valtavasti volvon luotettavuutta samoin BSA tehtaan moottoreiden käyttö 2,0 ja 1,6 dieseleissä.
      Volvo onkin kallis Citikka tai Fordi riippuen millaisesta moottorista on kyse, vaihteistosta kestää vain manuaali, japanissa tehty automaatti loppuu 130 tkm jälkeen tai viimeistään 300tkm ajettuna.
      Kulutus Mersuissa maantie ajossa 4,7 l/100km ja Volvo 6,8l/100km, volvo ei ole onnistunut alentamaan kulutuksia toisin kuin muut merkit.
      Valitettavasti Volvo ei ole enää maineensa veroinen luotettavana automerkkinä, huollot ja korjaukset maksaa rutosti ja volvon ylläpito onkin todella kallista, jos ajaa siis. Molempien merkkien käyttäjänä ja omistajana puhun kokomuksesta.
      Hankkikaa Mercedes-Benz jos haluatte luotettavan ja kestävän, ekologisesti myös vähän kuluttavan ison auton.

      • Kokemust molemmist 2

        Noista mopo diesel volvoista en tiedä mitään mutta itselläni on ollut kaksikin diesel volvoa s60 ja s80 molemmat D5 koneella joka on volvon omaa valmistetta tosin hyvin pitkälti kopioitu volkkarin 5-sylinterisestä.
        Molemmat olivat automaattivaihteisia ja silti ei ollut ikinä mitään hässäkkää vaihteistojen takia. 60:sellä ajoin 230 tkm-350tkm kulutus hiukan alle 6 litraa satasella s80:nen oli hiukan janoisempi kulutti 6.5 oli tosin hiukan enemmän ajettu. Nyt ajelen 320 cdi E mersulla vm:2005 jolla ajettu suurin piirtein samat lukemat mitä volvoillani.polttoaineen mersussa Kulutus 6.7 litraa satasella.

        kaikkien autojeni perus tekniikat kori ovat olleet aivan ok mutta nämä saatanan tingeli tangeli can-väylät, ohjauspoksit,ABS jarrut, obd vika diaknostiikat, ovat nyky autojen kompastuskiviä. näitä vikoja oli volvoissa ja on ollut mersussa.


      • Anonyymi
        Kokemust molemmist 2 kirjoitti:

        Noista mopo diesel volvoista en tiedä mitään mutta itselläni on ollut kaksikin diesel volvoa s60 ja s80 molemmat D5 koneella joka on volvon omaa valmistetta tosin hyvin pitkälti kopioitu volkkarin 5-sylinterisestä.
        Molemmat olivat automaattivaihteisia ja silti ei ollut ikinä mitään hässäkkää vaihteistojen takia. 60:sellä ajoin 230 tkm-350tkm kulutus hiukan alle 6 litraa satasella s80:nen oli hiukan janoisempi kulutti 6.5 oli tosin hiukan enemmän ajettu. Nyt ajelen 320 cdi E mersulla vm:2005 jolla ajettu suurin piirtein samat lukemat mitä volvoillani.polttoaineen mersussa Kulutus 6.7 litraa satasella.

        kaikkien autojeni perus tekniikat kori ovat olleet aivan ok mutta nämä saatanan tingeli tangeli can-väylät, ohjauspoksit,ABS jarrut, obd vika diaknostiikat, ovat nyky autojen kompastuskiviä. näitä vikoja oli volvoissa ja on ollut mersussa.

        Autona C 350 CDI BlueEFFICIENCY ja matka ajolla olen päässyt 5,2L/100km ja työmatkat sujuu normaalisti 5,8L/100km. Ohjekirja ilmoitta keskikulutukseksi 6,0L

        Nyt mittari näyttää 10tkm keskikulutus 5,8L/100km

        Autolla oon ajellut 80- alusta lähtien ja tämä MB on pieniruokaisin auto, mitä minulla on koskaan ollut.


    • Anonyymi

      Ostakaaa mersu se ei ainakaan jätä tien päälle roikkumaan

    • Anonyymi

      Mulla vanha V70 Vm 2002 ei ruostetta , kälyllä samanikäinen Mersu joka jo läpeensä ruostunut. Että silleen :D

    • Anonyymi

      Soopaa. Mersussani on 500 000 km takana, eikä koneeseen ole tehty muuta kuin moniurahihnan vaihto (hinta noin 200 e). Autossa on galvanoitu kori, ikää toistakymmentä vuotta.

      • Anonyymi

        Et siis muista tuota kuuluisaa E mallia jota käytetään esimerkkinä nopeasta ruostumisesta?


    • Anonyymi

      volvon D6 porsii ilmastointikompressorin kun ei suunniteltu kunnolla järjestelmää, edes vaihdettu ei kestä.

      Kierrä kaukaa kyseinen hybridi, takuun jälkeen olet kusessa. Lisäksi kallista omistaa kun 600eur ajoneuvovero

      • Anonyymi

        No tuo takuuasia on sama kaikille töpselivehkeille. Akut on pirun kalliita ja jos sellainen hajoaa, on auto romuraudan arvoinen.

        Ilmastoinnin kompura on halpa vaihdattaa ihan marmorillakin, ollen paljon halvempi kuin hihnapyöräversiot. Tuossahan on sähkömoottori sisään rakennettuna.


      • Anonyymi

        Ilmastoinnin kompuran pystyy korjaamaan itse, korjattu on.


    • Anonyymi

      Olen nähnyt XC60 Volvon joka on etulokasuojistaan erittäin ruostunut...kaari sisäosastaan oli töysin mätä ja kaaren laella näkyi jo pellissä kuprua. Hyvän matkaa oli ruoste aluillaan takapyörän kaarien etuosissa. 330tkm oli mittarissa.

      • Anonyymi

        2008 alkaen noita on tehty että eihän se ihme ole jos 11 vuotta vanhassa autossa, Suomen olosuhteissa on ruostetta.


      • Anonyymi

        Volvoissa ykeensä ruoste alkaa kun saa jonkun osuman, muuten kyllä mahdotonta.


    • Anonyymi

      Oma 2003 V70 D5 on täysin ruosteeton ja kilometrejä on jo 585000. Kone on käytännössä koskematon, mitä nyt suuttimia ja venakopan tiiviste on vaihdettu. Kulutus matka-ajossa alkaa vitosella. Ainoat ärsyttävät viat on pyöränlaakerien lyhyt kestoikä ja joka katsastukseen saa jonkun puslan tai nivelen vaihtaa. Todella luotettava ja vähävikainen auto on muuten ollut. Kytkimen joutui kyllä vaihtamaan ensimmäisen kerran kun mittarissa oli 398000.

      • Anonyymi

        Täysin ruosteeton, no ei taatusti ole. Vähän ruosteinen ehkä.


      • Anonyymi

        No oikein hakemalla löytyy etulokareiden alareunasta vähän pintaruostetta ja takapönttö on ruosteen peittämä. Kuitenkin ikään ja kilometreihin nähden ruostetta on todella vähän.


    • Anonyymi

      Ajelin Gran Canarialla Taxilla ,joka oli MB 240 E vuosimallia 1976 siis 300sella moottirilla ja automaatti.Kysyin kuskilta paljonko autolla on ajettu,hän sanoi .1.650 tuhatta KM siis miljoona kuusisataaviikymmentätuhattakm.kysyin ,monesko moottori on,hän sanoi se on alkuperäinen,mutta automaatti laatikko on kerran vaihdettu.Että näin.Ja itselläni on mersu ollut myös vuodesta 1976.mutta olen vaihdellut uusimpiin malleihihin silloin tällöin.viimeisin on E 250 autom.AMG/SPORT.2012 mallia.Ei pienintäkään vikaa/ruosteta tähän päivään mennessä.ei edes parkkilamppuja ole vaihdettu.ETTÄ Kvaliteettia on.Nimim.Tosi on

      • Anonyymi

        Oi niitä autoja kun Meset olivat kunnon työkoneita ja kestivät, mutta se on jo historiaa, eli ihan turhaa puhetta. Nykyiset ruostuvat, nitisevät ja ovat vikaisia muiden tahtiin.


      • Anonyymi

        Sellaista mallia kuin 240E ei tehty vuonna 1976, vielä oudompaa olisi jos siinä olisi kolmelitrainen moottori, jota oli tuohon aikaan tarjolla vain dieselinä.

        Mutta sinänsä hieno saavutus, että mersusi on ruosteeton, 7 vuoden ikäisenä.


    • Anonyymi

      Minä taas oon taksimies ja pehmittänyt lukuisia volvoja,mersuja ja jparibemmiä. Kaikki helkutin hienoja ja luotettavia autoja.JA pitää muistaa että joka automerkillä on ne maanantai kappaleet. Joten jos on kuullut tai nähnet yhden huonon esimerkin niin unohda se. Et tiedä sen perusteella mitään.

      • Anonyymi

        Eli Väyrys-mersuissakin oli hyviä yksilöitä oikeasti?


    • Anonyymi

      Ajat muuttuu, käytettyä V90 dieseliä ei huoli kukaan. Vm 2017 myynnissä pilvin pimein, kauppa ei käy.

      • Anonyymi

        Kyllä mulle kelpaa samantien, kunhan hinta on oikea.


    • Anonyymi

      Vittu volvo kestää mersu ei painukaa vittuun mersu homot saatana 😡😡

    • Anonyymi

      Eikö "myymälän johtaja"tiedä että Volvot työllistävät parhaiten hinureita?

      Kysyin hinausauton kuljettajalta, että mitä merkkejä eniten hinataan ja hän sanoi, että BMW. Tiedä häntä, mikä on totuus, mutta lienee lähellä totuutta.

      • Anonyymi

        Luuletko että Bemmipojut tätä tunnustaa ;D


    • Anonyymi

      Volovo laatikot on tinaa jakopää paska kone kilahti 28000 km ssä

      • Anonyymi

        Niin vai oliko kuitenkin BMW?


    • Anonyymi

      mersu on paras

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe