Mersu vs. Volvo

Myymälän Johtaja

Mersu ruostuu, Volvo ei ruostu.

Mersun moottori on herkkä, Volvon moottori kestää.

HOU! HOU!

30

327

Vastaukset

  • Ja v**** Volvot on yleensä ihan läpi kotaisin ruosteessa, kun taas mersuissa on panostettu ruoste suojaukseen. Volvon koneet ei kestä siksi volvo käytää muiden valmistajien koneita. Mersu käyttää omia myllyjä koska ne on tehty kestämään pitkijä ajo kilometrejä. Diiseli meset kestää reipaasti yli 600 000 km.
    Itse olen töissä auto korjaamossa.

    • Nimimerkki "johtotähti" on oikeassa, mersujen ruostuminen loppui 2002 jälkeen tehtyihin parannuksiin ja volvojen moottorit ei tosiaankaan kestä, volvot ovat todella usein takaisin kutsun kohteena ja "hiljaisella" takuulla laitetaan kuntoon jos saadaan. volvohan onkin kiinalainen joten nämä kiinan mopot on luonnollisesti halvalla tehtyjä. volvo ei ole enää ruotsalainen, eikä suunnittelua tai valmistusta tehdä naapurimaassa vaan Belgiassa Kentin tehtaalla tai kohta siis kiinassa, kun tehdas sinne vihdoin valmistuu.
      Samat varaosat käy mm. Ford Focus, Mazda 3 , Volvo S40 ja V50 eli ovat kasattuja samoilla komponenteilla, mutta eri hintaisia hankkia !


    • Korjataanko mersut auto korjaamossa? :O Meillä volvot korjataan autokorjaamossa, JOS sattuu olemaan tarvetta.


  • Mulla on navetan takana yks -78 mallin "kartano volvo" ja ei tosiaan pahemmin ruostu mut muuta hyvää siinä ei sitten olekaan. Kone niin alkeellinen et korjaamiseen ei tartte ihmemiestä mut osat älyttömän hintasia, jonka vuoksi siellä se makaa.

  • Eikö "myymälän johtaja"tiedä että Volvot työllistävät parhaiten hinureita?

  • Hienoa trollaamista kaikilta edellisiltä kirjoittajilta, onnittelut.

  • Mersun moottori herkkä, enpä moista ole ennen kuullut, mutta mersuissa toki aika yleistä tuo ruostuminen varsinkin kaarissa,ovien alareunassa ja takaluukussa lähes riippumatta mallista tai vuosimallista. oma johto päätökseni on että molemmat ovat kelpo autoja omineen tyyppivikoineen.

    • Ei uudemmat mersut ruostu. Ruostuminen loppui muistaakseni E-sarjassa 2002 ja C-sarjassa 2008

      Kone kestää 1000 000km ja kaksirivistä ketjua ei tarvitse vaihtaa koskaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei uudemmat mersut ruostu. Ruostuminen loppui muistaakseni E-sarjassa 2002 ja C-sarjassa 2008

      Kone kestää 1000 000km ja kaksirivistä ketjua ei tarvitse vaihtaa koskaan.

      Puhutaanpa välillä asiaa. Olen omistanut W126 Mersun jo yli 30 vuotta. Auto lienee eräs kestävimmistä koskaan tehdyistä autoista mutta on siinäkin omat ongelmansa.

      1. Ruoste. Käytin auton ensikerran suojauksessa 6 vuotiaana ja jo silloin alustaa piti hitsata kaarevasta runkopalkista takapyörän kohdalta. Muita korjattuja kohtia myöhemmin takalokasuojan sisältä koko etureuna. Autosta tehtiin harrasteajoneuvo jo varhain joten ruostuminen ei enää suuri ongelma nykyisin.

      2. Jakopää kesti n. 200 tkm jolloin ketjunohjuri katkesi. Ohjurit ja ketju uusittiin. Muuten kone yhä avaamaton.

      3. Moni osa hapertunut ja uusittu vuosien varrella, mm. virranjakajan kansi, tulpanjohdot, ovien sähkökatkaisimet, mittarivalojen himmennin, sähkökellon kondensaattorit, yksi ikkunannostaja ym ym
      4. Autoon on vaihdettu vain yksi alapallonivel sekä viime keväänä yläpallonivel havaittiin katsastuksessa väljäksi ja vaihdettiin.

      Jos ei olisi lämmintä tallia talven ajaksi, autoa olisi todennäköisesti vielä paljon hankalampi pitää.


  • Kyllä noista kahdesta auto merkistä Mercedes-Benz on se luotettavampi ja parempi. Valitettavasti Volvon myynti aikoinaan Fordille henkensi valtavasti volvon luotettavuutta samoin BSA tehtaan moottoreiden käyttö 2,0 ja 1,6 dieseleissä.
    Volvo onkin kallis Citikka tai Fordi riippuen millaisesta moottorista on kyse, vaihteistosta kestää vain manuaali, japanissa tehty automaatti loppuu 130 tkm jälkeen tai viimeistään 300tkm ajettuna.
    Kulutus Mersuissa maantie ajossa 4,7 l/100km ja Volvo 6,8l/100km, volvo ei ole onnistunut alentamaan kulutuksia toisin kuin muut merkit.
    Valitettavasti Volvo ei ole enää maineensa veroinen luotettavana automerkkinä, huollot ja korjaukset maksaa rutosti ja volvon ylläpito onkin todella kallista, jos ajaa siis. Molempien merkkien käyttäjänä ja omistajana puhun kokomuksesta.
    Hankkikaa Mercedes-Benz jos haluatte luotettavan ja kestävän, ekologisesti myös vähän kuluttavan ison auton.

    • Noista mopo diesel volvoista en tiedä mitään mutta itselläni on ollut kaksikin diesel volvoa s60 ja s80 molemmat D5 koneella joka on volvon omaa valmistetta tosin hyvin pitkälti kopioitu volkkarin 5-sylinterisestä.
      Molemmat olivat automaattivaihteisia ja silti ei ollut ikinä mitään hässäkkää vaihteistojen takia. 60:sellä ajoin 230 tkm-350tkm kulutus hiukan alle 6 litraa satasella s80:nen oli hiukan janoisempi kulutti 6.5 oli tosin hiukan enemmän ajettu. Nyt ajelen 320 cdi E mersulla vm:2005 jolla ajettu suurin piirtein samat lukemat mitä volvoillani.polttoaineen mersussa Kulutus 6.7 litraa satasella.

      kaikkien autojeni perus tekniikat kori ovat olleet aivan ok mutta nämä saatanan tingeli tangeli can-väylät, ohjauspoksit,ABS jarrut, obd vika diaknostiikat, ovat nyky autojen kompastuskiviä. näitä vikoja oli volvoissa ja on ollut mersussa.


    • Kokemust molemmist 2 kirjoitti:

      Noista mopo diesel volvoista en tiedä mitään mutta itselläni on ollut kaksikin diesel volvoa s60 ja s80 molemmat D5 koneella joka on volvon omaa valmistetta tosin hyvin pitkälti kopioitu volkkarin 5-sylinterisestä.
      Molemmat olivat automaattivaihteisia ja silti ei ollut ikinä mitään hässäkkää vaihteistojen takia. 60:sellä ajoin 230 tkm-350tkm kulutus hiukan alle 6 litraa satasella s80:nen oli hiukan janoisempi kulutti 6.5 oli tosin hiukan enemmän ajettu. Nyt ajelen 320 cdi E mersulla vm:2005 jolla ajettu suurin piirtein samat lukemat mitä volvoillani.polttoaineen mersussa Kulutus 6.7 litraa satasella.

      kaikkien autojeni perus tekniikat kori ovat olleet aivan ok mutta nämä saatanan tingeli tangeli can-väylät, ohjauspoksit,ABS jarrut, obd vika diaknostiikat, ovat nyky autojen kompastuskiviä. näitä vikoja oli volvoissa ja on ollut mersussa.

      Autona C 350 CDI BlueEFFICIENCY ja matka ajolla olen päässyt 5,2L/100km ja työmatkat sujuu normaalisti 5,8L/100km. Ohjekirja ilmoitta keskikulutukseksi 6,0L

      Nyt mittari näyttää 10tkm keskikulutus 5,8L/100km

      Autolla oon ajellut 80- alusta lähtien ja tämä MB on pieniruokaisin auto, mitä minulla on koskaan ollut.


  • Ostakaaa mersu se ei ainakaan jätä tien päälle roikkumaan

  • Mulla vanha V70 Vm 2002 ei ruostetta , kälyllä samanikäinen Mersu joka jo läpeensä ruostunut. Että silleen :D

  • Soopaa. Mersussani on 500 000 km takana, eikä koneeseen ole tehty muuta kuin moniurahihnan vaihto (hinta noin 200 e). Autossa on galvanoitu kori, ikää toistakymmentä vuotta.

    • Et siis muista tuota kuuluisaa E mallia jota käytetään esimerkkinä nopeasta ruostumisesta?


  • volvon D6 porsii ilmastointikompressorin kun ei suunniteltu kunnolla järjestelmää, edes vaihdettu ei kestä.

    Kierrä kaukaa kyseinen hybridi, takuun jälkeen olet kusessa. Lisäksi kallista omistaa kun 600eur ajoneuvovero

    • No tuo takuuasia on sama kaikille töpselivehkeille. Akut on pirun kalliita ja jos sellainen hajoaa, on auto romuraudan arvoinen.

      Ilmastoinnin kompura on halpa vaihdattaa ihan marmorillakin, ollen paljon halvempi kuin hihnapyöräversiot. Tuossahan on sähkömoottori sisään rakennettuna.


  • Olen nähnyt XC60 Volvon joka on etulokasuojistaan erittäin ruostunut...kaari sisäosastaan oli töysin mätä ja kaaren laella näkyi jo pellissä kuprua. Hyvän matkaa oli ruoste aluillaan takapyörän kaarien etuosissa. 330tkm oli mittarissa.

    • 2008 alkaen noita on tehty että eihän se ihme ole jos 11 vuotta vanhassa autossa, Suomen olosuhteissa on ruostetta.


  • Oma 2003 V70 D5 on täysin ruosteeton ja kilometrejä on jo 585000. Kone on käytännössä koskematon, mitä nyt suuttimia ja venakopan tiiviste on vaihdettu. Kulutus matka-ajossa alkaa vitosella. Ainoat ärsyttävät viat on pyöränlaakerien lyhyt kestoikä ja joka katsastukseen saa jonkun puslan tai nivelen vaihtaa. Todella luotettava ja vähävikainen auto on muuten ollut. Kytkimen joutui kyllä vaihtamaan ensimmäisen kerran kun mittarissa oli 398000.

    • Täysin ruosteeton, no ei taatusti ole. Vähän ruosteinen ehkä.


    • No oikein hakemalla löytyy etulokareiden alareunasta vähän pintaruostetta ja takapönttö on ruosteen peittämä. Kuitenkin ikään ja kilometreihin nähden ruostetta on todella vähän.


  • Ajelin Gran Canarialla Taxilla ,joka oli MB 240 E vuosimallia 1976 siis 300sella moottirilla ja automaatti.Kysyin kuskilta paljonko autolla on ajettu,hän sanoi .1.650 tuhatta KM siis miljoona kuusisataaviikymmentätuhattakm.kysyin ,monesko moottori on,hän sanoi se on alkuperäinen,mutta automaatti laatikko on kerran vaihdettu.Että näin.Ja itselläni on mersu ollut myös vuodesta 1976.mutta olen vaihdellut uusimpiin malleihihin silloin tällöin.viimeisin on E 250 autom.AMG/SPORT.2012 mallia.Ei pienintäkään vikaa/ruosteta tähän päivään mennessä.ei edes parkkilamppuja ole vaihdettu.ETTÄ Kvaliteettia on.Nimim.Tosi on

    • Oi niitä autoja kun Meset olivat kunnon työkoneita ja kestivät, mutta se on jo historiaa, eli ihan turhaa puhetta. Nykyiset ruostuvat, nitisevät ja ovat vikaisia muiden tahtiin.


    • Sellaista mallia kuin 240E ei tehty vuonna 1976, vielä oudompaa olisi jos siinä olisi kolmelitrainen moottori, jota oli tuohon aikaan tarjolla vain dieselinä.

      Mutta sinänsä hieno saavutus, että mersusi on ruosteeton, 7 vuoden ikäisenä.


  • Minä taas oon taksimies ja pehmittänyt lukuisia volvoja,mersuja ja jparibemmiä. Kaikki helkutin hienoja ja luotettavia autoja.JA pitää muistaa että joka automerkillä on ne maanantai kappaleet. Joten jos on kuullut tai nähnet yhden huonon esimerkin niin unohda se. Et tiedä sen perusteella mitään.

    • Eli Väyrys-mersuissakin oli hyviä yksilöitä oikeasti?


  • Ajat muuttuu, käytettyä V90 dieseliä ei huoli kukaan. Vm 2017 myynnissä pilvin pimein, kauppa ei käy.

    • Kyllä mulle kelpaa samantien, kunhan hinta on oikea.


SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.