Onko opettajan erllisiin pedagogisiin opintoihin valitseminen luonteeltaan sellainen, että soveltuvuuskokeilla valitaan parhaat päältä vai karsitaan pois vähiten soveltuvat?
Eli jos on normaali, ujohko ihminen niin uskaltaako sen varaan laskea, että hakee opiskelemaan matematiikkaa ja sitä kautta pääsee matematiikanopettajaksi, jos vain matematiikkataidot riittävät. Ajattelin nimittäin vaihtaa tekniikan puolelta, moniin paikkoihin pääsen matikan L:llä suoraan.
Opettajan pedagogiset opinnot-soveltuvuuskoe
2
509
Vastaukset
- NainenPuunTakaa
Olen itse ollut haastattelussa ja sain siitä täydet pisteet. Minun mielestä ujous ei ole sinällään este, jos osaat puhua ja kuunnella. Minusta ainakin tuntui siltä, että oikeasti sellaisia asioita kuin tavoitteellisuus ja halu opettaa on ensisijaisia asioita. Se että osaat matematiikkaa, on sinällään sivuseikka opettajaksi hakemisen kannalta. Mutta voit esittää asian niin, että pidät aidosti matematiikasta ja tykkäät muiden opettamisesta jne. Sellaista tunnepuolen juttua yhdistettynä matematiikan osaamiseen....
- opiskelija
Kyllä uskaltaa, matikanopeista on niin pulaa, että kyllä suunnilleen kaikki otetaan, jotka tulee ilman äitiä haastatteluun. Ja tosiaan kovin paljoa matematiikkaakaan ei tarvitse osata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600