Rankka syksy

rs2012

Syksyni on ollut tosi kova.En ole tajunnnut laisinkaan mitä oikein on tapahtunut,sillä olen saanut todella pahoja kipuja koko kropan lihaksiin ja niveliin.Särky on ollut käsittämätöntä.Nukkuminen on ollut hyvin huonoa.Kokeita on otettu ja niistä ei ole mitään löytynyt,olin luuston röntgenissä ja kylkiluusta löytyi jotain,ja sitä tutkitaan lisää.Sain vastauksen heti viikonlopun jälkeen,joten tajusin itsekkin,että nyt on jotain pielessä,mutta vielä ei tiedetä,ennenkuin uusi röngeni tehdään ja löyöds tutkitaan kunnolla.Onkologi on erittäin tarkka,sillä olen BRCA potilas.

Eilen olin tapaamassa kipulääkäriäni ja hän tiesi heti mistä oli kyse.Kuunteli ja sanoi,että murto osalle syöpäpotilasta voi tulla tälläinen kamala kipu,muutaman kuukauden päästä siitä kun sytostaatit on lopetettu. Syytä siihen ei tiedetä,näin vain käy.Harvinaista,mutta totta.Vain osa syöpää sairastavista päättyy kipuklinikalle,itse päädyin sinne hermovaurioiteni takia, toisen syöpäni jälkeen.Olen ollut hänen potilaansa 5 vuotta.Lääkärini muutti vähän lääkitystäni ja kertoi että tilanne helpottuu vähän niillä,mutta kivut jatkuvat aikansa,kunnes kaikka palautuu entiselleen.Siihen voi mennä kuukausia.Olin helpottunut kun sain vastauksen ja että en ole yksin.Vein hänelle kuten muillekin minua hoitaville lääkäreille ja henkilökunnalle suklaa rasian ja joulukortin,missä kiittelen menneestä vuodesta ja hyvästä hoidoista.Tämä pieni ele otetaan aina kiitollisena vastaan.

Olen aloittanut syksyn aikana KBT kurssin,joka on mielenkiintoista.Ryhmässä on 10 henkilöä ja jokaisella omat surunsa ja murheensa.Debressio,masennus tila on hyvin yleistä,mutta siitä ei uskalleta ääneen puhua.Ja niistä asioista me keskustellaan ja jaetaan ajatuksia,ja läksyjä tehdään kotona.Uskon että lopputulos tulee olemaan hyvä,nyt on 2 viikon tauko joululoma.Kurssia vetää 2 psykologia.

Joulu aaton vietämme tyttäreni luona,meitä tulee olemaan 14 ihmistä sielä ja 2 koiraa.Pikkuinen ihana lapsenlapseni on 1v ja 4 kk,ja tulee olemaaan todella suuri elämys katsella hänen touhujaan kun joulupukki tulee.Mummina oleminen on ihanaa.Meidän joulut ovat yleensä näin,jokainen tekee osuutensa ruokapuolen suhteen.Tänä vuona tulee myös ex mieheni vaimon tytär poikaystävänsä kanssa,joten ihmisiä lisääntyy joka vuosi.

BRCA:ni kanssa en ole tehnyt mitään.Tapasin yhden kirurgin ja hänen tuomionsa oli niin kova,sain kuulla että kroppani on niin huonossa kunnossa kaikista sytoistä joita olen saanut,että hän ei suostu leikkaamaan ja ilmoitti samalla,että kukaan toinenkaan kirurgi tiimi ei sitä tule tekemään.Leikkaus kestää monta tuntia ja paikalla on 4 kirurgia,2 tavallista ja 2 plastiikka kirurgia. Tulimme onkoloogini kanssa siihen tulokseen,että annetaan asian nyt vain olla.BRCA:n kanssa voi elää,mutta kontrollit ovat tärkeitä.Ja itse pitää olla erityisen tarkkana,ja jos jotain muutosta löytyy rinnoissani,niin pitää heti ottaa yhteyttä häneen.Tätä asiaa hän on painottanut todella paljon,onkologini on sitä mieltä että yksi ylimäärainen hoito kerta on tärkeämpi,kuin sen tekemättä jättäminen.

Elikkä syksy on ollut rankka,paljon lääkäreiden tapaamisia ja fysioterapeutin luona käymistä,pientä treenausta ja akupunktio hoitoja olen saanut kovaan hikoiluun,joka todellain hävisi melkein kokonaan.Suosittelen lämpimästi muille siitä kärsiville.

Nyt on Joulu ja ihanaa viettää sitä rakkaiden lähimäisten parissa.

Oikein hyvä Joulua palstan syöpäptilaille ja lähimäisille,joita ei saa unohtaa.Tytäreni on kovia joutunut kokemaan,kun vierestä saanut seurata äidin kamppailua.Mutta yritän muistaa kiittää häntä usein.

Suuret Joulu halaukset kaikille.

5

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kokeillut vehnänorasta?

      Ihan tuntuu pahalta kun luin mitä olet saanut kokea, itselle jäi vain limakalvoongelmat ja nielukin on limakalvo.
      Sain siihen paiseen joka on nyt kunnossa.

      Meillä joulu on hyvin erilainen, menemme saareen jouluksi lomalle saimme vuokrattua sieltä huoneiston.
      Olen hyvin ruskettunut ja erinäköinen tällä hetkellä.
      Kun saavun suomeen alan toteuttamaan omaa unelmaani, sisustusideat on minun tavoite. Ja olen kierrellyt täällä myynnissä olevia taloja, ja katselen vain sisutusvinkkejä suomeen.

    • rs2012

      Mitä tämä vehnänoras on?Millä tavoin se toimii,elikkä mitä apua siitä saa?Kipulääkärini on sanonnut että en saisi käyttää mitään luonnontuotteita sillä ne voivat sekoittaa lääkitykseni.Omega 3 syön ja se on ok,sekä tavallinen monivitamiini.Ostin itse ominpäin D-vitamiiniä,kun luin siitä jostain,että olisi hyväksi.Mutta voisin tietysti ominpäin kokeilla ja näin itse todeta miten tämä vehnän oras toimisi kehossani.Itse olen sitä mieltä että aina voi kokeilla,ja sitten nähdä tuloksen.

      Limakalvo ongelmat ovat ikäviä,sain niitä FEC kuureista ja niiden parantumiseen menee korkeintaan 2 vuotta,kertoi onkoloogini.Käytän silmätippoja aina kun on tarvetta,samoin nenä suihketta.Nieleminen on tullut jo paremksi.Tämän päivän sytostaatit ovat todella vahvoja ja niistä voi saada erilaisia ongelmia,jotka joko paranevat ajan myötä tai jäävät kroonisiksi.Ja silloin niiden kanssa on parasta yrittää oppia elämään.

      Olen kovia läpikäynyt,ja mitään pahempaa nyt enään ei voi tulla,paitsi tämä BRCA gen mutaatio,uskon kylläkin että BRCA potilaita on paljon enemmän,heitä vain ei ole vielä löydetty,sillä tämä asia selvisi n.10 vuotta sitten.Ja toivon että siihenkin tulisi jonkinlainen hoito piakkoin.Syöpää on ollut jo niin kauan että eiköhän siihenkin varmasti tai toivottavasti tulee selvys,miten sen voidaan parantaa.Tärkeintä oli että tyttäreni ei ollut tätä minulta perinnyt.Hän on nuori ja koko elämä edessäpäin,pienen pojan äiti ja lapsi tarvitsee äitiänsä.Omaa kuolemaani,jos näin kävisi,en juuri ajattele,sille en voi mitään.Olen 55 v. ja vuosikymmeniä olisi vielä edessäpäin.

      Asuminen ulkomailla avartaa ja siinä on omat hyvät ja huonot puolensakkin,näkee,kokee ja oppii paljon uusia asioita, joita voi sitten toteuttaa kun tulee kotiin. Varmasti katsoo asioita eri silmin,jos vain asuu koko ikänsä yhdessä paikassa.Saari joulu on juuri tälläinen,saat sen kokea ja vielä sielä lämpimässä maassa.Täällä on kylmä ja valtavasti lunta.

      • Vehnänoras on ravinto.

        http://www.elavaravinto.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=211:tietoa-vehnaenoraasta-vehnaenorasmehun-kaeytoestae-ja-sairauksien-hoidosta&catid=61:yleisohjeita&Itemid=64

        Mutta kannattaa kysyä asiaa ensin lääkäriltä, ja tutustu tuohon linkkiin. Minä toin tänne sitä purkillisen ja tilasin lisää suomesta.
        Kannattaa ostaa sitä jauheena ja aloitaa 1/4 osa teelusikka ensimmainen viikko, sitten 1/2 tl toinen viikko, sen jälkeen 3.lla viikolla 1 teelusikka, ja 4:lla viikolla aamuin ja illoin teelusikka puuroon tai jogurttiin olen laittanut.
        Sen takia tuo varovainen alku koska, se poistaa todellakin myrkkyjä ja kuonaa. Muuten voi tulla pahaolo, jos laittaa liikaa.

        Oma lääkäri suomessa sanoi: sehän on vehnää! Kun taas kielsi ehdottomasti erään yrttipitoisen puhdistuskuurin, koska siinä oli voimakkaita lääkekasveja.

        Nyt minulla menee d-vitamiini ja tuo oras, sitten menee öljyä sisäisesti, tarvittaessa otan magnesiumia ( kuumuuden takia )
        Löytö on ollut Vicco-rasva, sitä saa täältä oikea ihon kultaaine.

        http://www.viccolabs.com/vicco/Products.aspx?ProdNo=M10

        Hammastahna on aivan huippu, se ei polta sitten lainkaan ja kun käyttää suuvettä niin fluorin saa siitä.


      • claudia.c kirjoitti:

        Vehnänoras on ravinto.

        http://www.elavaravinto.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=211:tietoa-vehnaenoraasta-vehnaenorasmehun-kaeytoestae-ja-sairauksien-hoidosta&catid=61:yleisohjeita&Itemid=64

        Mutta kannattaa kysyä asiaa ensin lääkäriltä, ja tutustu tuohon linkkiin. Minä toin tänne sitä purkillisen ja tilasin lisää suomesta.
        Kannattaa ostaa sitä jauheena ja aloitaa 1/4 osa teelusikka ensimmainen viikko, sitten 1/2 tl toinen viikko, sen jälkeen 3.lla viikolla 1 teelusikka, ja 4:lla viikolla aamuin ja illoin teelusikka puuroon tai jogurttiin olen laittanut.
        Sen takia tuo varovainen alku koska, se poistaa todellakin myrkkyjä ja kuonaa. Muuten voi tulla pahaolo, jos laittaa liikaa.

        Oma lääkäri suomessa sanoi: sehän on vehnää! Kun taas kielsi ehdottomasti erään yrttipitoisen puhdistuskuurin, koska siinä oli voimakkaita lääkekasveja.

        Nyt minulla menee d-vitamiini ja tuo oras, sitten menee öljyä sisäisesti, tarvittaessa otan magnesiumia ( kuumuuden takia )
        Löytö on ollut Vicco-rasva, sitä saa täältä oikea ihon kultaaine.

        http://www.viccolabs.com/vicco/Products.aspx?ProdNo=M10

        Hammastahna on aivan huippu, se ei polta sitten lainkaan ja kun käyttää suuvettä niin fluorin saa siitä.

        Hei, tässä on tuota rintasyöpäpotilaiden ketju, jossa mainitaan tuo oras ja siinä on todella hyödyllisiä linkkejä ja kokemuksia.

        http://forum.rintasyopayhdistys.fi/viewtopic.php?p=26350&sid=1849348d003abc87c21e42835d218c99


    • Kiitos, hyvä aloitus

      Kiitos vinkeistä ja muista asioista.
      Jaksamisia aloittajalle!
      ps. olen ex-sp. Käytin omegaa 3 ja monivitamiinia, kysyin lääkäriltä,saako jatkaa niiden syömistä. Sittemmin aloin käyttää D-vitamiinia. Käyn vielä kontrollissa.
      Hyvää Joulua kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe