Voiko burnout iskeä jälkikäteen?

Kysyn vaan

Tässä minun tarinani lyhykäisyydessään; kaksi vuotta sitten aloitin uudessa työpaikassa ja painoin vuoden tosi kovalla tahdilla töitä. Ilman taukoja ja useasti 6pv viikkoa, ilman lomia jne. Nautin kuitenkin työstäni koko ajan eikä ongelmia jaksamisena kanssa ollut.Viimeiden vuoden työtahtini on ollut suht normaali. Missään vaiheessa tuon kahden vuoden aikana en tuntenut mitään ongelmia jaksamiseni kanssa ja kaikki oli hyvin. Nyt sitten viimeisen puolen vuoden aikana minulle on ilmennyt monta loppuunpalamisen merkkejä, vaikka olen tehnyt aivan normaali työviikkoa. Voiko tämä olla seurausta tuosta menneestä ajasta?

3

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaan että

Töpaineiden muuttuminen kevyemmäksi voi aiheuttaa sinussa ajatuksia, ettet ole enää yhtä ahkera ja aikaansaava kuin ennen, joten saatat stressata sillä itseäsi.
      Pitkittynyt stressi on aina pahasta, joten ne oireet pitäisi saada hellittämään tavalla tai toisella. Käytä apunasi työterveydenhuoltoa.

• tgfyuyu

Itselläni "stressioireita" tuli ajoittain lukion jälkeen ollessani töissä ennen opiskelujani. Nykyisin työelämässä ollessani melkeinpä liian vähäinen työmäärä stressaa enempi kuin jos töitä on hiema liikaa. Voiko joku muu asia stressata sinua kuin työt?.

• Nertuz

Meikäläiselle ilmestyi erään yritysprojektin jälkeen burnout ja lujaaaaaaaaaaa. Mutta mulla meni siihen 1.5 vuotta sen jälkeen kun rojekti oli ohi. Taitaa olla yksilöllistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe