Moi
Olisko jollain jotain fiksua sanottavaa, tai peräti kokemusta tämmösestä:
ite "lopetin" citalopramin neljän kuukauden jälkeen (20mg), laskin 10mg viikoksi, olo huononi siinä viikon viimesillä päivillä, sitten olin yhden päivän ilman lääkettä.
Olo oli niin kurja, joten otin 20mg citalopramin, olo parani huomattavasti, mutta silti oli kurja fiilis, sitten lääkäri kirjoitti 40mg citalopram reseptin, josta piti syödä vain puolet (=20mg), mutta sitten itsepäisenä otin 40mg, koska luulin että olo paranee.
No ei parantunut, söin niitä 5 päivää, soitin psykiatriselle sairaanhoitajalle joka sanoi että ala syömään 20mg nytten, no aloin syömään sitten 20mg, olo ehkä tasoittui hiukan, mutta vaihteli päivän mittaan kokoajan, ja nukkumisesta ei tullut mitään.
Soitin sitten lääkärille uudelleen, varasin ajan.. ja hän sanoi että "tiputa annos 10mg, syö sitä 2-3viikkoa, ja katsotaan onko nosto tarpeen"..
Nyt on kolmas päivä 10mg kanssa, paniikintunteet (ei ollut 20-40mg kanssa) näköjään alkavat hiipua takaisin.. olo on ollut todella kurja nytten..
Onko jollain kokemusta lääkkeiden kanssa temppuilusta ominpäin, tai vastaavasta.. tai miten noi lääkkeet toimii tässä tapauksessa.. pahoittelen tekstin sekavuutta, mutta toivon että jollain olisi jotain positiivistä palautetta tai järkevää. Kiitos!
Olisko jollain jotain fiksua sanottavaa, tai peräti kokemusta tämmösestä:
ite "lopetin" citalopramin neljän kuukauden jälkeen (20mg), laskin 10mg viikoksi, olo huononi siinä viikon viimesillä päivillä, sitten olin yhden päivän ilman lääkettä.
Olo oli niin kurja, joten otin 20mg citalopramin, olo parani huomattavasti, mutta silti oli kurja fiilis, sitten lääkäri kirjoitti 40mg citalopram reseptin, josta piti syödä vain puolet (=20mg), mutta sitten itsepäisenä otin 40mg, koska luulin että olo paranee.
No ei parantunut, söin niitä 5 päivää, soitin psykiatriselle sairaanhoitajalle joka sanoi että ala syömään 20mg nytten, no aloin syömään sitten 20mg, olo ehkä tasoittui hiukan, mutta vaihteli päivän mittaan kokoajan, ja nukkumisesta ei tullut mitään.
Soitin sitten lääkärille uudelleen, varasin ajan.. ja hän sanoi että "tiputa annos 10mg, syö sitä 2-3viikkoa, ja katsotaan onko nosto tarpeen"..
Nyt on kolmas päivä 10mg kanssa, paniikintunteet (ei ollut 20-40mg kanssa) näköjään alkavat hiipua takaisin.. olo on ollut todella kurja nytten..
Onko jollain kokemusta lääkkeiden kanssa temppuilusta ominpäin, tai vastaavasta.. tai miten noi lääkkeet toimii tässä tapauksessa.. pahoittelen tekstin sekavuutta, mutta toivon että jollain olisi jotain positiivistä palautetta tai järkevää. Kiitos!
Vastaukset 5
Vanhimmat
Miksi siis lopetit..? jos lääke auttoi siis? mutta tiedäthän itsekin että nostoissa olo voi aluksi jopa huonontua,samoin lopetua pitäisi tehdä hissukseen. eli nyt kannaisi pysyä jossain annoksessa pidempää ja lopetuksessakin mennä hiljaa murustellen..vain näin tiedät kropan oikeat reaktiot..eli hiljaa hyvä tulee,pilleriä puoliksi jopa siitäkin pienemmäksi ja viikkojen aikana!
aivan, lopetin siis sen takia kun olo alkoi olemaan aika normaali. ja tunsin että lääkkeistä ei ollut apua.. mutta niin, tehty mikä tehty, ei tässä auta muu kun jatkaa elämää.
Itse lopetin aikoinaan Cipralexin syömisen mutta huomasin ettei ilman lääkettä pärjännyt yhtä hyvin. Aloitin uudestaan lääkärin kehotuksesta ja nyt on kahdeksas päivä menty 10mg Cipralexia. Olotila vaihtelee eikä ole merkittävästi parantunut vielä mutta ehkä se muutaman viikon päästä. Tarkoitus olisi nostaa kohta 15mg ja lopuksi 20mg. Toivottavasti olotila palautuu vähintään yhtä hyväksi kuin lääkkeen aikana.
Onhan tämä ahdistavaa varsinkin näin joulun aikaan aloitella uudestaan lääkkeen käyttöä kun ei oikein pysty nauttimaankaan mistään vaihtelevan olotilan vuoksi. Onneksi on Diapameja hätätilanteita varten turvana.
lääkäri saanut yhden ihmisen lääkekoukkuun käskemällä vain syödä lääkkeitä vieroitusoireisiin. Sama kuin määräisi krapulaiselle lisää viinaa.
Vaihdoin citalopramin lennossa voxraan, se ei sopinut ja citaloparamin kautta taas hetken venlafaxiniin. Ei tullut mitään viekkareita siinä vaiheessa. Nyt venlan tiputin 150 mg-> 75 mg , muutaman päivän hiukan olossa tuntui, ei mitään suurta.