Näyte Mozartista
5
83
Vastaukset
- sgsggsgsg
kiitos tästä: miksi se on täällä?
M 40 on ensimmäinen sinfonia, josta pidin. Miksi en olisi, olihan siinä melodiaa, tämä riitti 11 vuotiaalle, sittemmin löysin mm Led Zeppelinin ja Beatlesin.
Tässä ei soita D itse, se ei siis osoita hänen kompetenssiaan. Ei taida soittaa edes M itse. Tämä on siis yksi miljoonista tallenteista, joita oman musiikin tekemiseen kykenemättömät virkamiehet vääntävät.
Odotamme d n jakavan tekeleen, jossa musiikillinen erinomaisuus ilmenee. Omaa sävellystä ja soittoa. Eikä mitään saariahoa jota ei kuuntele kuin ruumisarkussa.
Oditamme myös kriittistä tutkimusta siitä, miksi beatlesia ylistävät tutkimukset ovat väärässä.
Lopuksi d n taidoilla hän voisi esittää miten beatlesin tallentamaa musiikkia voisi parantaa: säveliä muuttaa tai vaikka eleanor rigbyyn lisätä sointuja.
Keisarilla ei kuitenkaan ole vaatteita ja pelkään ettei edes d n toistama fur elise saavuta suosiota kuin äidiltä ja isältä - vaikka meni nuotilleen oikein.
Musiikki on niin paljon enemmän. - Nannerl Mozart
Tuo Sinfonia no:40 on huono, se ei kohonnut UK:n singlelistalla edes Top 200:aan silloin kun se julkaistiin. Siitä puuttuu singleille niin tarpeellinen koukuttavuus.
No saivathan Päivi Paunu ja Aaro Raninen siitä pikkuhitin täällä Inflandiassa, joten ei se ihan toivottoman huono biisinä ole.
https://www.youtube.com/watch?v=SNb8_Q4CYrM
Tosin se että itse Runeberg kirjoitti tuohon Suomi-coveriin sanat saattoi asiassa auttaa.
Mutta emmekö pohtisi sitä miksi dhönni ei valinnut Mozartin singlehiteistä esimerkiksi Sinfoniaa no 37?
Sehän Sinfonia No:37 olisi niin paljon parempi sinfonianakin. Huhut kertoo jopa tapauksista joissa sitä olisi ihan vapaaehtoisesti kuunneltu.- dhönni
kieltämättä m menettää otteensa alun nerokkaan melodian jälkeen pitkäksi ajaksi 40ssä
- Lorenzo Da Ponte
Harvinaista filmimateriaalia läydetty! Itse Mozart bändeineen esittämässä varhaista versiota tuosta suuresta hitistään Sinfonia no:40.
Tässä tuota katsellessa pitää sitten muistaa että Mozart ei ollut vielä tuolloin viimeistellyt kappaleen sanoitusta, joten tässä varhaisessa versiossa sanoitus on aika erillainen kuin mitä siinä sen lopullisessa versiossa.
Myös sovitus on jollaintapaa karumpi, mutta kyllä se Mozartin kiistaton musikillinen nerokkuus tästäkin selvästi ilmenee:
https://www.youtube.com/watch?v=3ood0jv9Lng- Aloha Oe
Kiitos näytteestä. Siitä käy selville varsin oivallisella tavalla Mozartin monilahjakkuus, eikä vähiten trumpettisoolossa. Sen harmonia ja stemma ovat suorastaan täydellisiä, ja hyvässä synkassa tekstuurin kanssa. Voisi aivan luulla, että tekstuuri on tehty pienessä pulituurissa, tai peräti lasyyrissa, kuten tuohon aikaan tapana oli.
Olen niin kiitollinen tarjoamastasi Mosse-näytteestä, että annan sinulle vaihtarin. Siinä Mozartilla on jo ulkomaankieli hallussa ja taitaa peräti olla Hawai´in murre, jota hän niin täydellisesti toistaa ja ääntää. Alkaa kohdasta 1:12. Ole hyvä ja nauti:
http://www.youtube.com/watch?v=LQOXrMA4K0E
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5477006Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3232630Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872025- 1271226
- 301168
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41138- 86985
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel99961Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60935- 41812