Kausalan palveluista puheen ollen

Katoovaista kaikki

Säilyyköhän Siwa, kun Valintatalot ja Siwat on myyty ulkomaiselle sijoitusyhtiölle?

Vähän outoa myynti ulkomaiselle, varsinkin sijoitusyhtiölle, kun alkuperä on kaiketi työväen osuuskauppa, joka on muklautunut uusien nimien Siwa ja Valintatalo ym. nimien alle.

Näin se Suomen itsenäisyys rapisee pala palalta ja ollaan kohta yhtä suurta Eurooppaa. (Hyvin maksavina jäseninä)

3

485

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfunukdd

Suomen lähikauppa on harmillisen harhaanjohtava nimi, sillä eipä ole omistus kovinkaan suomalaisella pohjalla olla aikaisemminkaan.

• Osuuskauppaa

Aikoinaanhan oli Kausalassa kaksi osuusliikettä nokatuksin. Toinen oli osuusliike Oma-Pohja r.l. ja toinen muistaakseni Kuusankosken Osuuskauppa i.l.

r.l. tarkoitti rajoitettua lisämaksua, jos putiikilla ei mennyt hyvin, i.l. tarkoitti ilman lisämaksua.

Tämä Oma-Pohja oli porvarillinen kauppaliike ja sinne mentiin ihan röyheästi. Työväen osuuskauppaan mentiin jotenkin salavihkaisestí.

Työväen aatetta oli kolhittu ankarasti ja porukoita viety vankiloihin ja vankileireillekin hetki sitten eikä oltu vielä päästy normaalielämään ja kauppaan menokin oli kannanotto.

Onpa tainnut vasemmistolainen osuuskauppaliike koke alasajon.
      Helsingissä ja Uudellamaalla paksusti voinut Elantokin yhtyi oikeistohenkiseen Helsingin Osuuskauppaan ja on nyt HOK-Elanto.

Oikein ihmetyttää, mihin Elannonkin varat yht´äkkiä katosivat. Kukaan ei ole edes tohtinut tutkia, mitä mahdollisia suhmurointeja silloinen johto sumpli.
      Oli maan kuulu, kai Suomen suurin leipomo juuri uudistettuna ja erittäin suositut tuotteet. Ihan pressanrouva kävi vihkaisemassa Elannon leipätehtaan uunitkin. Vain hetki ja koko putiikki oli heikoissa kantimissa.

• hyvää tulossa

Kyseessä on "rahat ulkomaille" operaatio Eli veronkierto. Yleensä seuraa toiminnan tehostaminen eli lopputilejä. sitten jokin Eurooppalainen kauppaketju
      ostaa koko toiminnan ja tulee kisaamaan S-ketjun silmille. Vähän niinkuin Lidli
      ovat huomanneet hyvän menestyksen ja S kovat hinnat. Suomi on kallein euroopassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      209
      2229
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      164
      1479
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1101
    4. 59
      948
    5. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      57
      941
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      937
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      841
    8. 93
      797
    9. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      120
      741
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      717
    Aihe