Kuinka tärkeää kanille on lajitoverin seura? Jos ottaa vain yhden kanin, kuinka paljon aikaa sille ja vain sille pitäisi uhrata päivittäin? 2 kania on tällä hetkellä mahdottomuus, ja koitan tässä miettiä pitäisikö sittenkin hankkia joku muu eläin...
Vain yksi kani?
9
2992
Vastaukset
- P. Veli
On tärkeää. "Kani pari pani ani varhain, koska pano aamulla on parhain!". Jo tästäkin pitäisi asia ymmärtää.
- Yksi
Meillä on yksi kani, joka on nyt yli vuoden vanha. Kyllä se on vähän yksinäinen. Se on vapaana sisällä ja käy häkissä vain syömässä ja hiekkalaatikolla. Muuten se on aika hiljainen ja arka, makailee vain pahvilaatikoissa (joista sille on tehty "kylä" ja tunneleita.
Olisi varmaan onnellisempi, jos olisi kaveri. Mutta jos otetaan toinen poika, ne tappelevat varmasti ja jos otetaan tyttö, se joutuu synnyttämään jatkuvasti, jos sitä ei leikata.
Leikkaaminen on kallista, eikä tervettä eläintä haluaisi viedä leikattavaksi.
Olisi ollut parempi ottaa heti alussa 2 tyttöä samasta poikueesta, silloin niillä olisi ollut kaveri.- 2 tyttökanin omistaja
Minulla on kaksi tyttökania otettu samasta poikueesta ja olleet aina yhdessä samassa häkissä. Kun ne täyttivät puolivuotta, ne jouduttiin laittamaan eri häkkeihin, koska ne tappelivat, purivat toisiltaan korvat verille ja "jäpivät" toisiaan ihan mielettömästi aina kun mahdollista.
nyt kanini ovat kolmevuotiaita, ja ovat erillisissä häkeissä, mutta vapaana ollessaan ovat yhtäaikaa...
Harmittaa, kun eivät voi olla yhdessä..
ollaan harkittu myös toisen kanin antamista pois, mutta en ole voinut tehdä sitä.
Että sellainen kokemus minulla. - sandy
Kyllä se pikkukanien hoito ja ruokkiminen enemmän maksaa, kuin kanin leikkauttaminen! Kokemuksella puhun.
- niina
minulla on kaksi kania mutta en voi pitää samassa häkissä. kanit ovat naaras ja kstroitu uros. mutta naaras on liian reviiritietoinen ja eivät tunnu oikein ymmärtävän toisiaan. pärjäävät yksinkin jos pitää seuraa.
- Molly
Tottakai lajitoverin seura on tärkeää! Jos siihen ei ole mahdollisuutta niin kyllä kanille silloin täytyy pitää seuraa useita tunteja päivässä! En nyt tarkoita yksin sinua mutta eikös ole hölmöä että ihmiset miettivät jo hankkiessaan kania (tms. eläintä) että pitääkös sen kanssa ihan seurustellakin!!! MIKSI sitten hankitte lemmikkejä jos aika on niin kortilla ettei ole itsekään varma ehtiikö hoitaa/hellitellä tarpeeksi??? Anteeksi, on vaan alkanut ärsyttää tämä iänikuinen aihe...
- itsellesi
No eikö kuule ole ihan selvä juttu, että joittenkin eläinten kanssa täytyy viettää paljon aikaa kun taas jotkut toiset lähinnä ärsyyntyy siitä jos niitä häiritsee. Hipsu ei todellakaan kysynyt, pitääkö sen kanin kanssa sitten oikeen ollakin, vaan kysyi kuinka kauan pitäisi olla - oletettavasti siksi ETTEI kävisi niin, että huomaakin että aika tai mielenkiinto ei riitä. Mistä aloittelija tietäisi, riittääkö kanille puoli tuntia aktiivista yhdessäoloa päivässä vai pitäisikö sillä olla seuraa 24/7? Mitä hölmöä siinä on, että kysyy näinkin tärkeää asiaa?
- Hippie
Mulla on yksi kani ja se on vuoden ja 3kk ikäinen tyttökani...
Se on todella oikein reipas ja pirtsakka pupu. Ja erittäin kesy kani, jonka kanssa voi leikkiä ja se pärjää hyvin yksikseen aina ku ollaan poissa kotoa.. Ja ku tullaan takaisin, niin se seurustelee ja on vain omas rauhas ku sitä huvitaa.. Se on vapaana kaiken aikaa ja käy häkis vain syömäs ja tekemäs tarpeillaan...
Ei edes kiukuttele tai protestoi milläänsäkään. Oikea unelmakani, vaikka itse sen sanonkin...- puppe
Mullakin on vain yksi kani, suloinen kääpiöhermeliini joka on pärjännyt tosi hyvin yksin...
Sitä paitsi jos on vain yksi kani, se kiintyy omistajaan paljon paremmin kuin kaksi kania, koska niillä on toisensa.
Tietysti jos on 2 kania niin ne pitävät seuraa toisilleen jolloin niitten kanssa ei tarvitse olla ihan niin paljon kuin yksin olevan kanin kanssa!
Eli siis kummasakin puolensa! Yksin oleva kani pärjää kuitenki mainiosti ilman lajitoveria jos omistaja on sen kanssa tarpeeksi paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644