Onko mahdollisuutta tulla raskaaksi?

hätänekakara

Moi! Mulla on oikeesti aikas rankka ongelma, ja haluaisin tietää mistä tämä johtuu. Kirjotan sen tänne, koska olen teini ja asiani liittyy raskaaksi tulemiseen. En oikein tiennyt minne muualle laittaa.

Elikkäs harrastetaan poikaystävän kanssa usein seksiä ja ehkäisynä on e-pillerit. Poikaystävä ei myöskään IKINÄ tulle sisälle, koska en halua turhia pelon aiheita lisää, vaikka niitä onkin jo ihan tolkuttomasti. Onko se mahdollista, että voisin tulla raskaaksi? AINA noin viikko ennen menkkoja ajan panikoimaan ettei menkat ala, mutta aina ne on alkanu. Pelkään jostakin syystä, ettei pillerit vain toimi. Esimerkiksi jos uloste on vesimäistä, pelkään ettei pillerit olekkaan sitten auttanut, mutta tajuan sen aina jälkikäteen. Kuitenkin, olen aina muistanut ottaa pillerit, ja aina ne otan siinä 9:00-9:30 aikoihin. Eli siinä en ole tehnyt ikinä poikkeusta.

Menkat pitäis alkaa tänä tiistaina, toivon että tosiaan alkaa tai meen ihan paniikkiin. Kerran oon joutunu raskaustestinki, näytti negatiivista, ja viiva oli tumma.

7

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1234

Kyllä toi aikas mahottomalta kuulostaa sanoisin. Jos kuitenkin liikaa epäilet, raskaustesti. Tiiän et tekemine o vaikeet.

• rillaQ

kerronpa kokemuksesta.
      aloitin e-pillerit 16-vuotiaana, koska silloisen poikaystävän kanssa oltiin jo "vakavammassa" suhteessa(eli seksiä oli).

poikaystäväni kanssa harvoin edes kumia käytimme, sillä molemmat olimme neitsyitä kunnes yhdessä aloimme harrastaa seksiä.
      olin ja olen edelleen huolissani aina n. viikkoa ennen menkkojen alkua että olenkohan tullut raskaaksi, ja on välillä ollut löysää ulostettakin.
      mutta itsellä melko varma menkkojen alkamisen merkki on hirveä turvotus vatsan alueella ja sormissa sekä rintojen ja nännien kipuilu.

joskus varmuuden vuoksi stressin vähentämiseksi teen raskaustestin joka on tähän asti näyttänyt negatiivista.stressaaminenkin saattaa vaikuttaa siihen että menkat ovat myöhässä, joten stressin vähentäminen varmasti auttaa asiaa.

mutta suosittelisin kuitenkin että käytätte toisena ehkäisykeinona myöskin kondomia esim. suojaamaan sukupuolitaudeilta ja myös mahdolliselta raskaudelta, koska mitäs sitten kun pojalla tuleekin vahingossa sisään tai jos hän on pettänyt...

jos viiva raskaustestissä oli vahvan negatiivinen niin en usko että olet raskaana, mutta tosiaan suosittelisin ihan varmuuden vuoksi "tuplaehkäisyä".

• keskustelualottaja

kiitos paljon vastauksesta! kummallakaan ei ole kyllä sukupuolitauteja. nyt aletaakin joo käyttämään sitä tuplaehkäsyä, koska nii paljo ollu huolia. vaikka seki rajottaa paljo, et ei tule sisää...

• jättää kokonaa

naimattta slloin ei tule tiineeksi.

• jsuhwdmusbw

Itse en tuohon ikinä pystyisi...... haloo hei

• pakkoko?

Jos on tuollainen määrä pelkoja, olisi varmaan syytä siirtyä harrastamaan yhdessä jotain muuta kuin yhdyntöjä, joista voi jäädä raskaaksi. Sehän se on moisen touhun biologinen tausta. Asiaan voi palata tuonnempana.

• Maya5

e-pillerit ovat 99 % tehokkaita ja tuo 1 prosentti tulee siitä käyttäjästä / käyttämättä jättämisestä. Tietty tuo tuplaehkäisy (pillerit kumi) tuo lisä turvaa, koska epätodennäköistä että molemmat pettää.. ja tuo "poikaystävä ei tule sisälle". hmm... aika turha keino välttää raskautta. Touhutippoja tulee lähes aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe