Moikka!
Osaiskohan kukaan sanoa voinko juosta maratonin kun oon raskaana? Se ois n. 9 rv:lla. Ei oikein tunnu löytyvän ohjeistusta mistään.
maraton raskaana
5
970
Vastaukset
- Renkonen
Liika rasitus saattaa vaurioittaa lapsen kehitystä
- Tyttö24
Tietysti voi ja saa liikkua niin paljon kuin itse jaksaa!
Näillä sivuilla on käyty keskustelua sykerajasta, muttei asiasta sitten oikein ole varmaa tietoa??
Mun neuvola antoi ohjeistuksen, että liiku niin paljon ja usein kun oma keho jaksaa, sykerajasta ei puhuttu, ei edes mainittu..Tiedä sitten miksi jos hapenpuute on riski sykkeen noustessa?
Neuvola myöskin sanoi että viimeisilläänkin voi juosta maratoonin JOS JAKSAA! Tavallinen kaduntallaajahan ei siihen pysty, hyvä kun lähikauppaan jaksaa ilman suppareita ja liitoskipuja! Kaikki on kiinni omasta kunnosta. Uusia vauhdikkaita lajeja ei kannata loppuraskaudesta hankkia koska vaara loukkaantua on aika suuri.
Jos epäilet kovin, niin kysy neuvolasta mielipidettä! Tsemppiä raskauteen! - annu
Omaa kroppaa kuunnellen. Mun ystäväni ohjaa rankahkoja aerobic-tunteja, ja sai luvan jatkaa pitkälle raskaudessa, sillä keho oli jo tottunut sellaiseen rasitukseen. Eli jos olet tottunut maratoonari, niin siitä vaan. Uusia rankkoja urheilujuttuja ei kuulemma kannata kokeilla raskausaikana.
- Huonokuntoinen
Joku norjalainen olympiatason maratoonarinainen oli käynyt juoksemassa 30 km aamulenkin yhdeksännellä kuulla ja tuntenut, että nyt alkaa supistukset ja juossut suoraan sairaalaan synnyttämään. Jotkut väittävät, että hyväkuntoisille naisille synnytys on helpompi kuin rapakuntoisille ja tiettyyn rajaan pitänee paikkansa, MUTTA Marja-Liisa Kirvesniemi kertoi kokemuksiaan aikoinaan esikoisensa synnyttämisestä ja hänen ongelmansa olivat liian "tiukoiksi treenatut lihakset", jotka eivät antaneet periksi ja synnytys oli erittäin vaivalloinen ja kivulias. En nyt muista yksityiskohtia, mitä sanoja hän käytti, mutta hän joka tapauksessa vetosi synnytyksensä vaikeuteen juuri siksi, että hän oli liian "piukkalihaksinen". Olisiko tuossa perää? Moni muu samantason urheilijatar kertoo toista. Nämä ovat erittäin yksilöllisiä juttuja. Itse olin koko raskauteni ajan äärimmäisen huonossa kunnossa, viimeisen kuukauden aikana pelkästään ylös nousu sängystä tuotti enemmän ponnistusta kuin ensimmäinen nousu synnytys-sektion jälkeen. Yksilöitä olemme kaikki.
- ....
Huonokuntoinen kirjoitti:
Joku norjalainen olympiatason maratoonarinainen oli käynyt juoksemassa 30 km aamulenkin yhdeksännellä kuulla ja tuntenut, että nyt alkaa supistukset ja juossut suoraan sairaalaan synnyttämään. Jotkut väittävät, että hyväkuntoisille naisille synnytys on helpompi kuin rapakuntoisille ja tiettyyn rajaan pitänee paikkansa, MUTTA Marja-Liisa Kirvesniemi kertoi kokemuksiaan aikoinaan esikoisensa synnyttämisestä ja hänen ongelmansa olivat liian "tiukoiksi treenatut lihakset", jotka eivät antaneet periksi ja synnytys oli erittäin vaivalloinen ja kivulias. En nyt muista yksityiskohtia, mitä sanoja hän käytti, mutta hän joka tapauksessa vetosi synnytyksensä vaikeuteen juuri siksi, että hän oli liian "piukkalihaksinen". Olisiko tuossa perää? Moni muu samantason urheilijatar kertoo toista. Nämä ovat erittäin yksilöllisiä juttuja. Itse olin koko raskauteni ajan äärimmäisen huonossa kunnossa, viimeisen kuukauden aikana pelkästään ylös nousu sängystä tuotti enemmän ponnistusta kuin ensimmäinen nousu synnytys-sektion jälkeen. Yksilöitä olemme kaikki.
Siskoni kavri oli ratsastanu ja ratsasti vielä hetken aikaa raskaana.. Synnytys oli myös hänellä erittäin tuskainen, näitten hyvien ja tiukkojen lihasten takia.
Oma järki ja tunto mukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa562551Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631692SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631535Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964