Moi
Mikäs duuni tilanne on suomalaisille spsialisteille venäjän maalla.
Itsellä se kuva, että suuret ikäluokat istuu siellä vielä pukilla, ts kohta rupee paikoja avautumaan meille "pikkukakkos sukupolvelle".
Itse lähtisin vaikka öljypuomiksi koivistoon jos sinne ihanne maahansa vain pääsis
Eniten vituttaa kun jotkut joutuu sinne väkisin paska asenteellaan töihin. Tasan ei käy onnen lahjat , vai mitä
Töihin Venäjälle
9
2317
Vastaukset
- lena
ainakin rakennusalalla on puute pystyvistä vientirakentajista. kepillä kokeilijoita nöösipoikia ja - tyttöjä riittää, mutta ammattitaitoiselle ja lehmänhermoiselle rakennusinsinöörille tai - mestarille töitä tuntuu olevan tarjolla. tietysti enklannin ja venäjänkielen taidosta sekä rakennuskokemuksesta ei liene haittaa. eikä sopivasta asenteesta venäläisiin. ainakin oma puhelin on käynyt viime aikoina kuumana, sopivaa tarjousta odotellaan :)
- Katja
Olisko viisaampaa kuitenkin jäädä Suomessa työstään vuorotteluvapaalle (jos vaan on mahdollista) ja muuttaa siksi aikaa Venäjälle. Vuorottelukorvaus taitaisi riittää siellä hyvin elämiseen. Ja kerrankin olis aikaa rauhassa kierrellä ja katsella.
Nimimerkillä: "työhistorian (10 vuotta) täyttymistä odotellessa". - marko135kg
sekätyömiestä 0,135 tonnia
Itsellä konepuolen paprut, toisaalta tekun jälkeen kolme vuotta raksalla apparina inssi paprut taskussa.
Parasta kokemusta sai julkisivu ja parveke rempoista. Mielestäni se on yksi ala joka rähähtää käsiin venäjällä
Ja onhan tuolla tullut oltua metallimiehenä ja messu asentajana pari vuotta. Et se niitten siellä toimiva venäläinen lokiikka on tuttua.
Lehmän hermot... Huomennahan ne kaikki hommat järjestyy - marko135kg
Katja kirjoitti:
Olisko viisaampaa kuitenkin jäädä Suomessa työstään vuorotteluvapaalle (jos vaan on mahdollista) ja muuttaa siksi aikaa Venäjälle. Vuorottelukorvaus taitaisi riittää siellä hyvin elämiseen. Ja kerrankin olis aikaa rauhassa kierrellä ja katsella.
Nimimerkillä: "työhistorian (10 vuotta) täyttymistä odotellessa".mä oon yleensä aina saaanut ennen sitä 10 V...
- Katja
marko135kg kirjoitti:
mä oon yleensä aina saaanut ennen sitä 10 V...
Siis ei tarvi olla samalla työnantajalla sitä 10 vuotta vaan yhteensä KAIKKI työsuhteet (myös alle 23 v. tehdyt). Samalla työnantajalla vaan yksi vuosi. http://www.mol.fi/ammatit/vuorva.html
- M62
Pietarin metrossa oli mainoksia, joissa haettiin metrojunan kuljettajia.
- marko135kg
M62 kirjoitti:
Pietarin metrossa oli mainoksia, joissa haettiin metrojunan kuljettajia.
pelottaa, ajattelin lähtee kompostoriksi Astoriaan tai sit Europeiskaan lastenhoito huoneeseen pomppulinnaksi...
Mut noita "palkataan prole duuniin " lappuja on paljon ja fakta myös, että kunnon metallipuolen duunareista on siellä pulaa ja liksat hyviä.
Kävin Lempiryyppylässä lomilla Pietarissa Vasilin saarella, lähellä telakkaa, Baltiskii zavob. Siellä paikallinen brole kuuli heti tzuhna aksentimme, vaikka olimme jo pikku tzuhna-tuhnussa. Kertoi olleensa Turussa Telakalla maalarina ja yllätys yllätys, verojen, asumisen, ruuan ja matkojen jälkeen tienesti olikin huonompi kuin kotopuolella. Ei mikään yllätys.
Siinä sitten vertailtiin Turun ja Pietarin ex-pääkaupunki asemaa pääkaupunkina ja laivanrakennuspaikkana.
- Dobermann
"Itsellä se kuva, että suuret ikäluokat istuu siellä vielä pukilla, ts kohta rupee paikoja avautumaan meille "pikkukakkos sukupolvelle."
Juuri sitähän tämä pikkukakkossukupolvi täällä odotteleekin... :) - Topi Torvi
Tiedoksi kaikille,
"Suomen Pietarin pääkonsulaatin Petroskoin toimipiste hakee viisumivirkailijoita syys-lokakuussa alkavaan 1-2 vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen"
www.formin.fi/suomi/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381314En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?141834Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709