Hyvän Joulun toivotusketju

meeriamanda

Mellevää joulua 60 v palstalaisille, ruoan, juoman ja lahjojenkin kera, unohtamata heitä jotka viettävät joulunsa yksin joko omasta tahdostaan , tai olosuhteiden niin määrätessä.

Rupatellaan me joilla ei ole sukulaiset luonamme, niitänäitä.
Aikaahan meillä on :))

24

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

Tulihan se sieltä, nimittäin toivotusketju. Mulla on läheisimmät luonani ( 3 kpl), mutta silti haluan toivottaa kaikille hyvien hetkien joulua. Me otamme rauhallisesti. Nuoret lähtivät juuri päiväkävelylle. Kun hämärtää, menemme hautausmaalle sytyttämään kynttilät kolmelle haudalle. Joulunaika on meidän perheessä ollut hautajaisten aikaa, kauniit muistot ovat jäljellä. Perinteiseksi aaton ruoaksi on muodostunut lihamakaronilaatikko. Se pannaan uuniin haudoillakäynnin ajaksi. Lisäksi tehdään nykyään vastaava soijarouheesta. Lasten ollessa pieniä tämä perinne muodostettiin, oli parasta ruokaa heidän mielestään. Eikä rasita liiaksi.

• meeriamanda

Eilen tyttäreni pesue oli visiitillä, kaverini poika tulee tapanina ...siinäpä se suku onkin.

Haudalla käytiin. Perinteisiä joulunruokia söimme... liikaakin.

Noi omat perinteethän tekee yhdessäolon tutuksi ja kotoiseksi.

• Hyvää joulua vaan:)

En kaipaa joulun hössötystä
      en rauhaa päälle maan,
      kaipaan omaa rauhaa kaikki muu vitu`ttaa.
      Kaikki sodat kaikki riidat - kaikki!
      kotini ulkopuolelle jää,
      on parasta olla vain ihan näin
      ei sekoa omakaan pää.

Minulla on kaikki ja päälle elämä
      se onneen riittää juu
      kun katselen itseäni peilistä
      lausun aina I Love You.

• meeriamanda

Onneksi sinulla on mahdollista nauttia omanmieleisestäsi joulusta.

• Hyvää joulua vaan :)
        meeriamanda kirjoitti:

Onneksi sinulla on mahdollista nauttia omanmieleisestäsi joulusta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - :) Absolut.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

:) Absolut

• Rimmir tänään

Oikein mukavaa Joulua teille kaikille jotka luette.

Hössöttelen tässä viimeisiä ruokia huomista Joulunviettoa varten. Porkkanat ja lantut kiehumassa jotta niistä sitten huomiseksi tekaisee perinteiset laatikot On kyllä mukavaa tehdä aivan omassa tahdissa ja välissä maistaa hyvää punaviiniä.

Huomenna sitten skarppina kuunnella mitä kaikkea niillä lapsenlapsilla onkaaan kerrotavana.

Iltasella odottaa kuuma vaahtokylpy:)

• meeriamanda

Onhan jouluvalmistelusi jo loppusuoralla, omatekemä on aina omaa, kun jaksaa touhuilla. Hyvinkin kyytipoikaa tarvii ...;))

Nautinnollista olotilaa.

• alle 60v.

Ensimmäinen jouluni, jonka saan viettää niin kuin haluan. Nyt, kun aika niin ihanista vanhemmista on jättänyt, perheettömänä nautin siitä, ettei velvollisuuksia enää ole.
      Perheettömyys siis nyt tarkoittaa sitä, ettei omia jälkeläisiä ole. Toki sisaruksia perheineen, ja lämmin kiitos heille joulukutsuista.

Aatto ja joulupäivä omissa oloissa "retkotellen", hyvin syöden omia lempiruokiani. Tapanina sit painellaan taas töihin, voi harmia. Mutta toki työssäkin on ne hyvät puolensa... onneks olen terve, ja pystyn työni tekemään!
      Sää täällä pks ei juuri ulkoilemaan nyt houkuta, mutta ainakin on valkoinen joulu, vaikka taivas onkin harmaa.

Ihanaa Joulunaikaa teille kaikille!

• meeriamanda

Jäin miettimään ...kuinka varmasti nautit omasta olostasi joka voisko sanoa vihdoinkin on sinulla, olkoonkin ikävöivä vanhempia mutta oma rauha tapoineen on varmaan luksusta.

Rentouttavaa vapaata pyhiisi.

• Pirre*

Lämminhenkistä ja rauhaisaa Joulua kaikille palstalaisille, - ehkä illan mittaan tulee poikettua katsomassa kuulumisia :)

• Ulkona pyryttää, ja uunissa karjalanpaisti. Kohta laitan sinne laatikot lämpenemään ja nautin hyvästä joulusta.
      Katselen Selviytyjien uusintaa ja taitaa tuota katselemista nyt tulla noilta yleensä maksaviltakin kanavilta.

Hyvää joulua kaikille!

• "Katselin ulos ikkunastain, aika rauha on ulkona siellä,
      vain luonto enää raivoaa, kaataa lunta aikasti vielä.

Kaikki kunnossa on, kuten ennenkin, vaan vieläkin jotain puuttuu,
      Uudet luistimet ei enää jaloissain, ei lumista kaukaloo enää.

Ei montakaan vanhempaa enää elä, yhtä vanhaa kuin minä nyt olen,
      aika jatkaa lumista kulkuaan, kunnes kaataa tämänkin konkelon.

Mutta olo on aikasti lohdullinen, joitain kuitenkin lapsia syntyy vielä,
      joita sisällä pitele mikään ei, jäiset kadut kutsuvat heitä siellä.

En turhia toivota, toivottele, kiekko moni on sääriini iskeytynyt,
      joskus toivoisin vieläkin saavani tuskaa, vaan ohi on aika änkeytynyt.

Minä toivon et kaikille muillekin, pukki tuonut on rasian Suklaisen,
      heille suonut suonilleen pitkää ikää, hyvää elämän jatkoa luonut.

Olis kiva, jos kaikilla kuitenkin, olis kiukkuinen oma myrsky,
      heille elämän antaisi entisen, jossa silloin lainehti tyrsky."

Minä avasin lahjani, voihan että!

H.

• friikka

Hyvät Joulut meille kaikille!

Lahjoja on mielin määrin. On lämpöä, valoa, puhdasta vetta, ruokahalua ja ruokaa.

• Liika on liikaa.

Minulla kävi kuten aina, vanhanaikainen. Sain ikään kuin neljä lahjaa, kerralla.

Meinaan kun on joulu, synttärit ja kahdet nimipäivät kahden viikon sisällä.

Täytän kuusikymmentä, siksi sitäkin oli huomioitu suvun puolelta. Karkuun lähden. En pidä juhlimisesta ja patsastelusta.

• Liika on liikaa.
        Liika on liikaa. kirjoitti:

Minulla kävi kuten aina, vanhanaikainen. Sain ikään kuin neljä lahjaa, kerralla.

Täytän kuusikymmentä, siksi sitäkin oli huomioitu suvun puolelta. Karkuun lähden. En pidä juhlimisesta ja patsastelusta.

Lahjatkin olivat vanhoja.

Vanhin 1900 luvun alku puolelta ennen itsenäisyyttä. Tavallaan sukutarinaa ja perinnettä.

• ** ** **
        Liika on liikaa. kirjoitti:

Samat tunteet oli minulla vuosi sitten, vaikkei ihan yhtä monta juhlan aihetta ollutkaan.
        Minusta muitten ei pitäisi painostaa eikä patistaa juhlintaan.

• Kävin viemässä kynttilät sukulaisten haudoille ja joulukukan veljen perheelle (matkaohjelmaan kuuluu perinteisesti joulumusiikkia ja joulurauhan julistuksen kuuntelu radiosta), joten tässä vielä hyvän joulun toivotukset tännekin. Taidan laittaa itselleni jotakin jouluista iltapalaa ja syventyä siihen joulurauhaan...

• sitroen.

Hyvää Joulua itse kullekin säädylle.
      Kuin myös säädyttömille.

• Tulin just kotia tuolta kylmästä,vanhimman tytön luona oltiin illastamassa.
      Pitkän kaavan mukaan vattanahkaa venytettiin ja kuulumiset vaihdettiin.
      Vanhasta muistista kurvasin kaupunkin keskustaan tyhjiä katuja kattelemaan mut ei ne ollu autioita,täys hulina ja liikenne.
      Ajattelin et miks ei ihmiset mee kotiinsa ehtoota viettämään vaan kaupunkilla viuhtovat,on ajat muuttuneet 10v aikana.
      Sinnepähän jäivät touhuumaan kun kurvasin kotia päin ,haudalla viel käväsin niitä näitä tuumailemassa.
      Ainoo pelko on se et lumisare tulee pilaamaan vapaa päivät,parasta toivon ja pahiimpaan varaurun.
      Saappaat sukkineen orottaa ovenpieles.

• meeriamanda

Niinhän siinä kävi et ruokaa ahmin kuin suureenkin nälkään ja kunnon päikkärit tuli otettua. Joululauluja tarjoo kakkonen, hmm. mun makuuni hieman menee ylitte nuorten uudistukset, vaan oonkin " vanha " ;))

Musiikissa on momesti sovituksen sovituksia ja tieten niissäkin jotka olivat nuoruusajan hittejä... se saa mut pihisemään, tehkööt omat kipaleensa ja antakoot olla pitelemättä em. -70 luvun musiikkia. :) Saahan sitä toivoa...

• virva-tuulia***

Hyvää Joulua kaikille.

Kiire on lopultakin ohi ja nyt voi alkaa joulun viettoon.

Haudoilla käyty, pullat ja tortut paistettu, samoin laatikot.
      Jouluateria syöty, saunassa käyty, pukki käväissyt.

• Joulurauhaa, joulun iloa ja lämpöä kaikille,

• Aatto tuli juhlittua vanhemman tyttären luona. Kirkkomaalle kynttilä vietyä.
      Tänään oleillaan minun luona, nuorenpi tytärkin pääsee mukaan. Eilen oli vielä töissä.
      Syömisen ja pelailemisen merkeissä menee päivä.
      Hyvää Joulupäivää !

• Tase pappa

Pojan perhe - siihen ympätty uusi- vävypoikakin mukana , kävivät. jo vuosikymmeten perinteen mukaisesti aattoaamuna mummun riisipuurolla.
      Lahjat annettiin ja saatiin.
      Poikani perheen "iltatähti" - 2 vuotias ikiliikkuja ei päässyt mukaan.
      Aattoaamuna 40 asteen kuume tulla tupsahti.
      Ihana oli taas nähdä näitä nuoria naisia ja ihtä nuorukaista, mutta paljon iloa puuttui, kun pienin vileski oli pois joukosta.

Meillä tehtiin radikaali päätös sen aaton perinteisen mässäilyn suhteen.
      Paljon oli karsittu Joulupöytään ennen kuuluneita sörsseleitä ja järkeistetty sitä koko hommaa. Nyt ei kinkkua paisteltu, eikä maisteltu.
      Lipeäkala oli ainoa, jota PITI olla, vanhoista perinnesapuskoista jäljellä.
      Juomaakin kului lasillinen valkkaria ruokailun yhteydessä.
      Nyt on sädekehä meikäpojan pään päällä.

Ihme ja kumma - mistään en huomannut jääneeni paistsi. Kaikkea hyvää oli kuitenkin ihan piisalle asti. Ainoa, mikä tuntui puuttuvan kokonaan aaton tunnelmasta, oli ähky.

Kaikille palstalaisille Oikein ihanaa Joulun jatkoa.

Kotikiusattu - et ole yksin toivomassa ja pelkäämässä pahinta.
      Iso on minullakin Kutuluodon piha, joka täytyy, sen rakennemuoto huomioon ottaen, käydä Tapanina kolaamassa käsipelillä. Ei pääse tekemään koneilla.
      Lumikin on jo työnnettävä mereen kun ei muualle mahdu.
      Tulee taas noita Idän naapurin Ihmisiä Uuden Vuoden Juhliaan Juhlimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      63
      12485
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5351
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      4988
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      475
      2417
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2270
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      1853
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1491
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      95
      1345
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1256
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1225
    Aihe