Ensi kesän kesäkukat

Jos taas tulee sade

Kysyisin, mitkä kesäkukat kokemuksenne mukaan kestävät sateesta?
Mielelläni kasvata kesäkukat siemenistä eli jos on vinkkejä tällaisista kesäkukista, joita voi itse kasvattaa ja laittaa taivasalle sitten keväällä, niin olen kiitollinen.

Yhden petunian olen kokeilun kautta löytänyt, joka pitää (!) sateesta. Sen nimeä en enää tiedä, kun olen kasvatellut edellisen vuoden siemenistä jo muutaman vuoden ja alkuperäinen siemenpussi on kadonnut. Sellainen tumman violetti ja isokukkainen ja isokokoinen taimi siitä tulee. Karssit kestää sadetta myös,mutta muita vinkkejä kaipaisin kovasti.

2

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä hyvä, ehkä ei

Auringonkukat ei olleet moksiskaan, tosin kukkivat vähän myöhemmin. Ja mainio uus tuttavuus, piiankieli. Kylvin suoraan ulos ja jestas sitä kukkien määrää! Kukkivat ihan koko kesän pakkasiin asti, uskomatonta touhua..

Kehäkukat meni myös hyvin, gladiolukset ja ruostekukatkaan ei välittäneet vedenpaisumuksesta, daaliat selvästi suorastaan nautti.
      Kirjopeipit voi hyvin kunnes etanat söi ne.
      Pelargoniat kummasti menesty, vaikka ovat niin auringon perään, enkelinsilmät etenkin oli tosi komeita.

Huonosti meni orvokeilla, samettikukilla, leijonankidoilla, kesäleimuilla, poutapilvillä, dianalla ja kaikilla köynnöskasveilla. Köynnökset varmaan enempi kärsi lämmön ja auringon puutteesta kuin vedestä, mutta lopputulos sama.

Ens kesästä ei tiedä vielä, mut paljon kans pärjää ja joku aina onnistuu:)

• kipkapkupkop

Viime kesänä minulla menestyi parhaiten matalakasvuiset Fiesta Gitana- kehäkukat, oranssit Glow-ryhmäsamettikukat, siemenistä ja mukuloista esikasvatetut daaliat, Toto-kesäpäivänhatut, Lavender Storm-petuniat, siniset orvokit ja Tropic Carnival-leijonankidat.

Näitä aion kasvattaa tänäkin vuonna, ja kokeilen kasvattaa myös kesäbegonioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3550
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3503
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2769
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1625
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe