goa ja viisumi

Viisumiin tyssää

Tuo viisumin kanssa sähläys kaikkine sen aiheuttamine lisätöineen eli liitteineen ja kaavakkeineen ja värikuvineen ja vakuutusvahvistuksineen tuntuu aiheuttavan niin paljon lisästressiä että mietin kannaatko llähteä koko maahan. Lisäksi se maksaa paljon eli yli 100 E tulee kuluja pakettihinnan päälle. Ja kuka nyt Herttoniemeen pääsee työaikana papereita viemään ja hakemaan?

58

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisumi160

      viimeksi kuin hain sen katajanokalta ,niin ei se nyt niin hankalaa ollut.
      tosin hain sen melkein 5 v sitten ,mutta samalla viisumilla liikutaan taalla viellakin.

    • asdf6

      Eikös se maksa vain joku 60-70€ kuvineen päivineen? Ja voihan sen hoitaa kirjattuna kirjeenäkin, ilman ett ite käy paikan päällä..

      • lomailija

        laitoin hakemuksen menemään ja se maksoi muistaakseeni 76€/hlö
        valkuva pitää olla nykyään 5 x 5 isompi kuva hartiat pitää näkyä passikuva ei käy enään ovat tarkkoja siitä.
        viisumia ei tietääkseeni saa loma matkoille 5 vuotta turistimatkalle joutuu joka vuosi hakemaan uusi,
        voit jättää tai postittaa hakemuksesi matkan järjestäjälle niin hoitavat sen eteenpäin ja saat passisi ennen lähtöä matkanjärjestäjän pisteestä.
        intiassa lomailu on niin halpaa että viisumin hinta tule moneen kertaan takaisin saatikka matkustat maahan mihin ei tarvi viisumia esim. thaimassa lomailu huomattavasti kalliinpaa.


      • Intiassa matkannut
        lomailija kirjoitti:

        laitoin hakemuksen menemään ja se maksoi muistaakseeni 76€/hlö
        valkuva pitää olla nykyään 5 x 5 isompi kuva hartiat pitää näkyä passikuva ei käy enään ovat tarkkoja siitä.
        viisumia ei tietääkseeni saa loma matkoille 5 vuotta turistimatkalle joutuu joka vuosi hakemaan uusi,
        voit jättää tai postittaa hakemuksesi matkan järjestäjälle niin hoitavat sen eteenpäin ja saat passisi ennen lähtöä matkanjärjestäjän pisteestä.
        intiassa lomailu on niin halpaa että viisumin hinta tule moneen kertaan takaisin saatikka matkustat maahan mihin ei tarvi viisumia esim. thaimassa lomailu huomattavasti kalliinpaa.

        Rahastus haisee tässä viisumihommassa vahvasti, vaikka tämä uusi käytäntö selkeyttikin passintarkastusta Intian rajoilla, kun kuva o viisumissa. Vanha systeemi oli perheeliselle matkaajille edullisempi huomattavasti, kun lapset pystyi laittamaan jomman kumman vanhemman viisumiin, nyt sitä mahdollisuutta ei ole ja lapsista menee samat maksut, mitä aikuisistakin.

        Itse viisumin hakeminen ei ole kummoinen juttu, kun siihen perehtyy ja homma hoituu Herttoniemessä varsin nopeasti, jos käy ensin paikan päällä ja odottaa sitten postia kotiin. Viimeksi olisi passit varmaan saannut suoraan mukaan, jos vähän aikaa olisi odottanut, koska passit tulivat kotiin parin päivän päästä postin mukana. Silti harmittaa tuo kustannusten nousu tuon viisumin myötä, vaikka Intiassa halpaa onkin. Meidän perheelle korotus oli 150%, se ei sinänsä tunnu, mutta kertaantuu ja useampia matkoja tehdessä kaikki lisä on aina lisää.


      • intiaan1
        lomailija kirjoitti:

        laitoin hakemuksen menemään ja se maksoi muistaakseeni 76€/hlö
        valkuva pitää olla nykyään 5 x 5 isompi kuva hartiat pitää näkyä passikuva ei käy enään ovat tarkkoja siitä.
        viisumia ei tietääkseeni saa loma matkoille 5 vuotta turistimatkalle joutuu joka vuosi hakemaan uusi,
        voit jättää tai postittaa hakemuksesi matkan järjestäjälle niin hoitavat sen eteenpäin ja saat passisi ennen lähtöä matkanjärjestäjän pisteestä.
        intiassa lomailu on niin halpaa että viisumin hinta tule moneen kertaan takaisin saatikka matkustat maahan mihin ei tarvi viisumia esim. thaimassa lomailu huomattavasti kalliinpaa.

        Ei tarvii joka vuosi hakea viisumia, sen saa viideksi vuodeksi!


      • asdf665
        intiaan1 kirjoitti:

        Ei tarvii joka vuosi hakea viisumia, sen saa viideksi vuodeksi!

        Minkä viisumin muka saa noin pitkäks aikaa?


      • Turistiviisumia
        asdf665 kirjoitti:

        Minkä viisumin muka saa noin pitkäks aikaa?

        voi hakea myös viideksi vuodeksi. Aikaisemmin sen sai ilman erityisperusteluja, mutta nykyään siihen täytyy laittaa liitteeksi vapaamuotoinen kirjelmä. Käsittely kestää normituristiviisumia kauemmin. Tavalliset turistiviisumit hyväksyy yksi lähetystön virkailija, mutta 5 vuoden viisumit kiertävät suurlähettilään pöydän kautta. Tiedän tämän, sillä ko virkailija sattuu kuulumaan tuttaviin.


    • goagoa1

      Me otettiin kuvat ite kotona, leikattiin se 5*5 cm, laitettiin passit ja netissä tehty ja tulostettu hakemus kirjekuoreen ja mukaan toinen kirjekuori johon laitettiin kirjatun kirjeen merkit palautusta varten, kopiot vakuutuksesta, kopio maksetusta viisumihakemuksesta ja kaikki meni ok. Passit tuli takas viisumeineen ja voidaan valmistautua matkaan. Hakemus tehtiin Täällä :
      http://www.igcsvisa.fi/tietoaviisumeista.html
      Hakuprosessi kesti pari viikkoa. Maksoi n.65€/ pää kirjatut postarit. Onhan se lisäkulu, mutta määränpäässä on Halpaa!!!
      - että... haittakse ;)

    • petsku5

      no ei haittaa

    • frtty

      Ei se mun mielestä nii hankalaa ollut vaika nyt eka kerran niitä täyttelin ja postitse laitoin kun pohjois-suomesta ollaan:) Tulevaa matkaa odotellessa!

    • takas goalle

      Viisuminhakuun täyttöohjeet löytyy ainkain Tjäreborgilta tai esim. googlettamalla "intian viisumi".

    • milmis65

      Tiedättekö voiko samalla puolen vuoden viisumilla lähteä tosiaan vasta neljän kk kuluttua uudelleen Intiaan? Luin sen jostain.. Pääseekö heti uudelleen jos hakee uuden??

      • En nyt ehkä

        ihan täysin sisäistänyt kysymystäsi, mutta jos se liippaa kahden kuukauden sääntöä, niin se on kumottu jo viime vuonna.


      • Intian ystävä
        En nyt ehkä kirjoitti:

        ihan täysin sisäistänyt kysymystäsi, mutta jos se liippaa kahden kuukauden sääntöä, niin se on kumottu jo viime vuonna.

        Viisumin Suomessa toimittavan yhtiön sivuilla ainakin edelleen mainitaan tuo kahden kuukauden sääntö!


      • himachal
        Intian ystävä kirjoitti:

        Viisumin Suomessa toimittavan yhtiön sivuilla ainakin edelleen mainitaan tuo kahden kuukauden sääntö!

        Niin se sääntö siellä edelleen roikkuu IGCS:n sivuilla, vaikka se tosiaan kumottiin viime vuoden puolella tiettyjen maiden kansalaisilta, suomalaiset mukaanluettuna.


      • Eivät taida
        Intian ystävä kirjoitti:

        Viisumin Suomessa toimittavan yhtiön sivuilla ainakin edelleen mainitaan tuo kahden kuukauden sääntö!

        kovin aktiivisesti päivittelevän sivujaan.

        Asiasta kirjoiteltiin intialaisissa sanomalehdissä jo marraskuun lopussa. Ehkä IGCS:kin saa tiedot julkisiksi joskus tämän vuoden aikana :)


      • tarkkuutta
        Intian ystävä kirjoitti:

        Viisumin Suomessa toimittavan yhtiön sivuilla ainakin edelleen mainitaan tuo kahden kuukauden sääntö!

        IGCS taisi olla suomlaisten viisumikäsittelijä viimeksi 2013. 2014 ja nyt kuluvana vuonna Intian lähetystö hoitaa. Että silleen. Tarkkuutta!


      • Justjooo
        tarkkuutta kirjoitti:

        IGCS taisi olla suomlaisten viisumikäsittelijä viimeksi 2013. 2014 ja nyt kuluvana vuonna Intian lähetystö hoitaa. Että silleen. Tarkkuutta!

        Nostit sitten vanhan viestiketjun... Ei varmaan kukaan enään lähde moisia ohjeita tarkistamatta noudattamaan.


    • goa 14

      Mitä maksaa tuo viiden vuoden turistiviisumi?

    • himachal
    • 129T

      Kysyisin teiltä viisaammilta,pitääkö passin olla voimassa 6kk Intiaan
      saapumispäivästä vai maasta poistumispäivästä?
      On nimittäin hiukan epäsevä asia minulle.

    • Wack-0

      Minun käsittääkseni passin pitää olla voimassa 6kk reissun jälkeen. en nyt varmaksi mene kumminkaan sanomaan..

    • himachal

      Sama juttu, muistelen että se voimassa oloaika on 6kk matkan jälkeen. Päätä en nyt pantiksi laita, jos vielä täysin haluat varmistua niin laita viestiä IGCS:lle.

      • Mä kysyin

        joskus suurlähetystön virkailijalta tuosta passin voimassaoloasiasta kun omani oli menossa vanhaksi n. kuukausi suunnitellun paluun jälkeen. Hän sanoi, että ei Intiassa mitään tuollaista sääntöä ole. Riittää että passi on voimassa matkan ajan. Olin vähän hämmästynyt kun muistin jostain lukeneeni noita 6 kk:n juttuja. Viisumi myönnettiin ilman nikotteluita. Olenpa joskus saanut sellaisenkin viisumin, joka oli kirjattu päättyväksi juuri samana päivänä kun passini meni vanhaksi, eli viisumi oli muutaman päivän tavanomaista lyhyempi.


      • Viisumia anoessa
        Mä kysyin kirjoitti:

        joskus suurlähetystön virkailijalta tuosta passin voimassaoloasiasta kun omani oli menossa vanhaksi n. kuukausi suunnitellun paluun jälkeen. Hän sanoi, että ei Intiassa mitään tuollaista sääntöä ole. Riittää että passi on voimassa matkan ajan. Olin vähän hämmästynyt kun muistin jostain lukeneeni noita 6 kk:n juttuja. Viisumi myönnettiin ilman nikotteluita. Olenpa joskus saanut sellaisenkin viisumin, joka oli kirjattu päättyväksi juuri samana päivänä kun passini meni vanhaksi, eli viisumi oli muutaman päivän tavanomaista lyhyempi.

        pitää olla vähintään 6kk voimassa. Muuten et voi saada 6kk turistiviisumia.


      • Näin minulle
        Viisumia anoessa kirjoitti:

        pitää olla vähintään 6kk voimassa. Muuten et voi saada 6kk turistiviisumia.

        vastasi suomalainen suurlähetystön virkailija, ja kahteen otteeseen olen kyllä turistiviisumin saanut vaikkei passi enää ole ollut voimassa 6 kuukautta suunnitelun paluun aikaan. On vielä se passikin tallella, jossa on turistiviisumi laitettu päättyväksi samana päivänä kun passin voimassaolo päättyy.

        Pallontallaajissa on muuten käyty keskustelua samasta asiasta, ja sieltä löytyy enemmänkin kokemusta asiasta.32


    • tiedoton2

      Onko kellään kokemusta turistiviisumin hakemisesta Mumbain lentokentällä?
      Suomalaiset voivat hakea sieltä.

      • Paras vinkki

        Täällä oli joitakin aikoja viestiketjukin juuri tästä aiheesta, löytynee hieman etsimällä. Oman kokemukseni perusteella minulle ei tule sellaista tilannetta ihan vähällä, että jättäisin viisumin hakemisen Mumbain kentälle. On niin pieni vaiva hakea viisumi hyvissä ajoin lähetystöstä.
        Intiassahan hommat toimii taikka sitten ei toimi ihan heti, mutta kuitenkin toimii. Jos sinulle sattuu tuo jälkimmäinen ja sinnulla sattuu olemaan sovittuna jatkoyhteyksiä Mumbaista eteenpäin, voit todennäköisesti unohtaa ne jatkoyhteydet ja sopia uudet. Jo 6 tunnin odottelu voi sotkea kummasti suunnitelmiasi, lisäksi jos saat vain matkasi keston ajalle viisumin, sekin on mahdollista, niin olet taas vaikeuksissa, jos matkaasi tuleekin viivästyksiä, joudut vaikka sairaalaan. Intiassa kaikki on mahdollista.
        Olen sen verran ollut Mumbain tullissa selvittämässä lähetystönkin myöntämän viisumin kanssa, että enään en ala näiden lentokentillä myönnettävien viisumien kanssa sähläämään ja odottelemaan.


      • Intiaan
        Paras vinkki kirjoitti:

        Täällä oli joitakin aikoja viestiketjukin juuri tästä aiheesta, löytynee hieman etsimällä. Oman kokemukseni perusteella minulle ei tule sellaista tilannetta ihan vähällä, että jättäisin viisumin hakemisen Mumbain kentälle. On niin pieni vaiva hakea viisumi hyvissä ajoin lähetystöstä.
        Intiassahan hommat toimii taikka sitten ei toimi ihan heti, mutta kuitenkin toimii. Jos sinulle sattuu tuo jälkimmäinen ja sinnulla sattuu olemaan sovittuna jatkoyhteyksiä Mumbaista eteenpäin, voit todennäköisesti unohtaa ne jatkoyhteydet ja sopia uudet. Jo 6 tunnin odottelu voi sotkea kummasti suunnitelmiasi, lisäksi jos saat vain matkasi keston ajalle viisumin, sekin on mahdollista, niin olet taas vaikeuksissa, jos matkaasi tuleekin viivästyksiä, joudut vaikka sairaalaan. Intiassa kaikki on mahdollista.
        Olen sen verran ollut Mumbain tullissa selvittämässä lähetystönkin myöntämän viisumin kanssa, että enään en ala näiden lentokentillä myönnettävien viisumien kanssa sähläämään ja odottelemaan.

        Tuossa on aiempaa keskustelua asiasta, jos joku ei ole viitsinyt kaivaa esille http://keskustelu.suomi24.fi/node/11901592

        Intiaan viisumit on niin helppo hoitaa täällä Suomessa valmiiksi, että ihan poikkeustapauksissa suosittelen Mumbai lentokentällä hoitamaan viisumia.
        Viisumin saa täällä Suomessaa parissa päivässä hoidetuksi helposti ennen matkaa ja välttämättä ei mene sitäkään. Viimeksi koko perheen viisumit oli noudettavissa heti seuraavana päivänä. Joskus viisumit ovat tulleet postissa jo seuraavana päivän, kun olen käynnyt hoitamassa ne Helsingissä, eli ne on käsitelty heti ja postitettu saman tien. Varmaan olisin saannut ne mukaani heti, jos olisin hieman odottanut, vaan eipä ollut niin kiirettä niillä viisumeilla, etteikö olis ehtinyt tulemaan postin mukana kotiin.


      • viisumi
        Intiaan kirjoitti:

        Tuossa on aiempaa keskustelua asiasta, jos joku ei ole viitsinyt kaivaa esille http://keskustelu.suomi24.fi/node/11901592

        Intiaan viisumit on niin helppo hoitaa täällä Suomessa valmiiksi, että ihan poikkeustapauksissa suosittelen Mumbai lentokentällä hoitamaan viisumia.
        Viisumin saa täällä Suomessaa parissa päivässä hoidetuksi helposti ennen matkaa ja välttämättä ei mene sitäkään. Viimeksi koko perheen viisumit oli noudettavissa heti seuraavana päivänä. Joskus viisumit ovat tulleet postissa jo seuraavana päivän, kun olen käynnyt hoitamassa ne Helsingissä, eli ne on käsitelty heti ja postitettu saman tien. Varmaan olisin saannut ne mukaani heti, jos olisin hieman odottanut, vaan eipä ollut niin kiirettä niillä viisumeilla, etteikö olis ehtinyt tulemaan postin mukana kotiin.

        samaa mieltä suomessa helppo hoitaa jos varsinkin viitsii itse viedä kulosaareen hakmuksen 6 kk viisumi on 50€

        pakettimatkaajat turhaan maksaa 80 tai 90€ samalla vaivaa hakee itse halvemmalla.


      • Aurinko paistaa38
        viisumi kirjoitti:

        samaa mieltä suomessa helppo hoitaa jos varsinkin viitsii itse viedä kulosaareen hakmuksen 6 kk viisumi on 50€

        pakettimatkaajat turhaan maksaa 80 tai 90€ samalla vaivaa hakee itse halvemmalla.

        Suomessa on helppo hoitaa vaikka ei asu Hesassa ja vie/nouda itse. Kirjattuna kirjeenä postin mukana hoituu helposti!


      • Paras vinkki
        Aurinko paistaa38 kirjoitti:

        Suomessa on helppo hoitaa vaikka ei asu Hesassa ja vie/nouda itse. Kirjattuna kirjeenä postin mukana hoituu helposti!

        Suomessa kun hakee viisumin valmiiksi Intiaan, saa pitkän viisumin 6kk taikka pidemmän, mutta Mumbaissa tulee herkästi (ellei ole muuttunut) vain matkan ajaksi viisumi. Tämä on myös otettava huomioon (jos tilanne ei ole aiemmasta muuttunut), koska Intiassa voi sattua mitä vain, jo yksistään jatkoyhteydet voivat myöhästyä ja tarvitaan vain yksi kulkukoira, joka puraisee pankkiautomaatilla käydessä, niin tulee jo viivästystä kummakseen.
        Itse sain eräällä matkallani Intiassa sellaisen bakteerin elimistööni pienestä haavasta, että olin useamman viikon sairaalassa letkuissa. Siinä sinänsä mitään ihmeellistä ollut, mutta jos tuollainen tilanne sattuu, että vielä viisumikin menee vanhaksi, niin turhaa huolta siitäkin.
        Kerran sattui, että lentokone ei saannut lähtölupaa ja koneen korjaamiseen meni lähes vuorokausi, jatkolentokin sitten meni ja piti odotella seuraavaa sopivaa lentoa. Ei tosin maata kaatavia juttuja, mutta tilannetta kiristää jo kummasti, jos viisumi vielä vanhenee siinä samalla.
        Yhden kerran, monta vuotta sitten joku keksi räjäyttää pommin eräässä kaupungissa Intiassa ja siitä seurasi myös pientä sählinkiä, vaikka meillä ei ollutkaan mitään hätää.
        Pari vuotta sitten taasen Mumbain lentokentällä sattui erikoinen juttu, joku oli jättänyt yksinäisen matkalaukun sinne lentoasemalle ja iso alue eristettiin, matkustajat tietty saivat siirtyä, kun viranomaiset alkoivat selvittämään laukun sisältöä. Ihan normaalia touhua, mutta tälläinen tilanne voi osua Intiassa kuitenkin kohdalle ja muutoksia tulee joko heti matkalla taikka sitten matkan lopuksi. Jos viisumi on kunnossa ja siinä riittävästi voimassaoloaikaa, niin voi ottaa rauhallisesti ja ihmetellä vain menoa Intiassa!


      • kiesus
        viisumi kirjoitti:

        samaa mieltä suomessa helppo hoitaa jos varsinkin viitsii itse viedä kulosaareen hakmuksen 6 kk viisumi on 50€

        pakettimatkaajat turhaan maksaa 80 tai 90€ samalla vaivaa hakee itse halvemmalla.

        Miten niin 80-90€?


      • ziisus50
        kiesus kirjoitti:

        Miten niin 80-90€?

        Pakettimatkaaja ei välttämättä maksa viisumistaan sen enempiä, mutta matkan hintaan sisältyy riittävästi "löylyä", että viisuminkin hakeminen tulee kyllä kuitattua.


      • !!!!
        kiesus kirjoitti:

        Miten niin 80-90€?

        matkatoimistot perii viisumin hinnan ja palkkion kun hakevat viisumin vaikka sen itse täytyy täyttää.
        suoraan konsulaatista hinta on 50€


      • 33333333333
        ziisus50 kirjoitti:

        Pakettimatkaaja ei välttämättä maksa viisumistaan sen enempiä, mutta matkan hintaan sisältyy riittävästi "löylyä", että viisuminkin hakeminen tulee kyllä kuitattua.

        Ei matka paljon maksa, jos sinne haluaa, edllyttää että lompakko on kunnossa, puhumattakaan viisumista,


      • 1941
        kiesus kirjoitti:

        Miten niin 80-90€?

        Helpommalla tavalla itse maksan viisumin ja matkan, jos Intiaan menen pakettimatkalle.


      • näin
        viisumi kirjoitti:

        samaa mieltä suomessa helppo hoitaa jos varsinkin viitsii itse viedä kulosaareen hakmuksen 6 kk viisumi on 50€

        pakettimatkaajat turhaan maksaa 80 tai 90€ samalla vaivaa hakee itse halvemmalla.

        Matka tsto hoitaa asiat, jos matkustan, helppoa ja halpaa. Älä matkusta, jos pitää alkaa kolikonviilaajaksi jo Suomessa,


    • voiiiiih

      Viisumiasiat voi hoitaa Helsingin rautatieasemalla Venäjänmatkat-toimistossa. Toimisto sijaitsee lipunmyyntihallin vieressä. jep, tylsä on viisumia rustata. mm Venäläiset pääsee sinne ilman viisumia ja siksipä sinne tuleekin noin 1000 ihmistä päivässä.

      • viisumi

        ei pääse ilman viisumia eikä saa nykyään edes 1/2 vuoden viisumia niinkuin suomalaiset
        austraalialaiset pääsee ilman viisumia


      • 1941

        2015 alkaen voi viisumin hakea Intian Suurlahetyston sivuilta netilla, nettilomake taytetaan ja skannataan 1 valokuva ja passin ensimmainen sivu nettilomakkeen mukana ja se siina.
        Hinta 55 e , maksetaan etukateen pankkiin ja sitten meilaavat takaisin viisumipaperin joka printataan mukaan Intian tuloselvitykseen viranomaisia varten, siella sitten leimaavat maahantullessa passiin leiman.
        Helppoa ja nopeaa eiko totta, ei vaadi kayntia lahetystossa ollenkaan.
        Viisumin netilla voi hakea korkeintaan 30 vrk ennen lahtoa, no kannattaa lukea lahetyston sivuilla on selkeat ohjeet. Hyvaa matkaa Intiann sinne taas on tiedossa 1kk reissu :)


      • 1941 kirjoitti:

        2015 alkaen voi viisumin hakea Intian Suurlahetyston sivuilta netilla, nettilomake taytetaan ja skannataan 1 valokuva ja passin ensimmainen sivu nettilomakkeen mukana ja se siina.
        Hinta 55 e , maksetaan etukateen pankkiin ja sitten meilaavat takaisin viisumipaperin joka printataan mukaan Intian tuloselvitykseen viranomaisia varten, siella sitten leimaavat maahantullessa passiin leiman.
        Helppoa ja nopeaa eiko totta, ei vaadi kayntia lahetystossa ollenkaan.
        Viisumin netilla voi hakea korkeintaan 30 vrk ennen lahtoa, no kannattaa lukea lahetyston sivuilla on selkeat ohjeet. Hyvaa matkaa Intiann sinne taas on tiedossa 1kk reissu :)

        mitenkä minun silmiini ei osu noilta sivuilta tuo 30 vrk sääntö?liekö se vanhentunutta tietoa?


      • Nikkelinakkeli999
        inriitta kirjoitti:

        mitenkä minun silmiini ei osu noilta sivuilta tuo 30 vrk sääntö?liekö se vanhentunutta tietoa?

        Turistiviisumeita on kahdenlaisia. Embassyn kautta anottava 6kk turistiviisumi & lyhyille matkoille sopiva max.30pv internet-viisumi eli e- tourist visa (jota voi anoa aikaisintaan 30pv ennen lentoa). Ks. embassyn ohjeista viisumityypit/ kohta 7 /e-Tourist visa.


    • niukunauku2

      Muuten meni oikein, mutta elektronin viisumi maksetaan luottokortilla Intiaan, ja ainoastaan 'tavalliset' turistiviisumit embassyn tilille.

    • turhautunutta

      Ei todellakaan ole mitään helppoa tämä e-tv turistiviisumin anominen 30vrk. Ei päästä missäänvaiheessa edes ohjeissa sanottua passinetusivua sinne skannaamaan saati maksamaan koko viisumia!

      • tukka-hulmuten

        Hommaa tavallinen viisumi, niin minä ainakin teen. Ohjeet on selvät siihen. Jos sulla aikaa on.


    • turhautunatta

      Koneeni nousee kohti intiaa 8.11..ehdinkö? Eikö siinä vaadita et passit pitää lähettää helsingin lähetystöön ja sielt sit tulee postis takas tai voi sopia et hakee ennen reissua helsingin lähetystöstä ne? Oon vaan äkkiseltään siis vilassu sen 6kk passin ohjeita.

      • tukka-hulmuten

        Luulisin, että ehdit, jos pistät töpinäksi. Ei ne käsittelyajat niin mahdottoman pitkiä ole. Mut soita sinne ja kysy. Hyvää matkaa sulle. Itse lähden vasta helmikuussa.


      • helmikuussamekin

        Käsittelyajaksi lähetystö ilmoittaa postin kautta haetuille viisumeille 3-4 viikkoa. Nippanappa aika riittää. Tosin en kyllä ymmärrä tuota aikaa. Onko posti nykyään noin hidas? Viisimianomuksen käsittelyyn menee lähetystöllä 3-5 päivää. Käytännössä vähemmän, nyt kun ei ole sesonkiaikakaan.


      • helmikuussamekin kirjoitti:

        Käsittelyajaksi lähetystö ilmoittaa postin kautta haetuille viisumeille 3-4 viikkoa. Nippanappa aika riittää. Tosin en kyllä ymmärrä tuota aikaa. Onko posti nykyään noin hidas? Viisimianomuksen käsittelyyn menee lähetystöllä 3-5 päivää. Käytännössä vähemmän, nyt kun ei ole sesonkiaikakaan.

        aina on passi ollu viisuminhakureisula alle kaks viikkua. ja net on oikein ystävällisiä sielä lähetystösä, niinettä voihan sinne soittaa.


      • Goa2015

        Elokuussa tilattu ja reilussa viikossa tuli , postin välityksellä.


      • Syystytto2015
        helmikuussamekin kirjoitti:

        Käsittelyajaksi lähetystö ilmoittaa postin kautta haetuille viisumeille 3-4 viikkoa. Nippanappa aika riittää. Tosin en kyllä ymmärrä tuota aikaa. Onko posti nykyään noin hidas? Viisimianomuksen käsittelyyn menee lähetystöllä 3-5 päivää. Käytännössä vähemmän, nyt kun ei ole sesonkiaikakaan.

        2.10 laitoin viisumihakemuksen postiin, 7.10 oli kuitattu kirje luovutetuksi. Viisumi tuli 14.10.


    • eienääturhautunutta

      tukka-hulmuten..olet enkelini..tänään tein sen alkuperäsen maassaoloaika viisumin eli 6kk turistina ja sen anomuksen maksoin ennenku laitoin lähetystöön postilla menee passin,anomuksen,kuva liimattuna 5cmx5cm ja allekirjoitukset molemmille sivuille ja tietty kuitti maksusta samaan kirjekuoreen. Ja kiitoksia onnentoivotuksista hanipöö :)<3

    • ihquuh

      Ja vielä edelliseen viestiin lisätyksi sen verran että lähetin sen sinne menee niin et noudan sen paikanpäältä henk.koht ennenreissua

    • Andamaanit

      Tarviiko Goa viisumin jotenkin muka erikseen, eikö pelkkä Intian viisumi riitä sinne?? Viisumi Intiaan nopeimmillaan on tullut meille kolmessa päivässä ihan normaalina käsittelynä ja postin välityksellä, mutta yleensä n. viikossa homma on hoitunut. Tää Herttoniemen lenkki oli silloin viisumeissa nopein, viisumit Intiaan hoitui tosi nopeaan, tosin maksoikin silloin enempi.

    • Goanarkki

      Onhan tuossa paperihommaa ja ylimääräisiä kuluja, mutta kyllä Goa on sen kaiken arvoinen kohde. Ne rahat saa sitten helpolla säästettyä perillä, sillä Goa on hullunhalpa, ainakin meille suomalaisille. Parilla eurolla saa vatsan täyteen ja shoppailla voi niin paljon kuin vaan jalat kantaa, ilman että tulee kamala VISA-lasku perässä!! Katumarkkinat ovat erityisen mielenkiintoisia sekä valikoimiensa että hintojensa osalta. Kadulla ei sitten kylläkään kannata laittaa suuhunsa mitään kuumentamatonta tai pullottamatonta.

      Goasta saa esimakua kerrassaan loistavasta artikkelista sivulla:

      http://saaret.com/goa

    • aanelööövf

      kiitti linkistä goanarkki!

      • Anonyymi

        Haista paska läski-isi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe