Äkkinäisen autontarpeen takia tuli nyt tommonen -98 1.6 primmu hommattua, kun ajattelin että japskiin ei tarvis olla kokoaika rahaa upottamassa, mutta mitä enemmän siitä nyt etsiskelly juttuja netistä (jälkeenpäin tietty typerää) niin sen pahemmalta alkaa näyttämään? Jotkut multilinkit ja jumivat takajarrusatulat nyt vielä menettelee, mutta ei yhtään nappais törmätä tommosiin vikoihin kuten lennosta hajoava virranjakaja tai jumittava startti, joiden takia voi jäädä johonkin jumalan selän taakse kylmään ja pimeään nissania syvimpään maanrakoon manaten. Kokemuksia, mielipiteitä?
Primera luotettava?
22
1506
Vastaukset
- -slx-99-
5 vuotta ollut 2.0 -99 Primera ajossa. 170 tuhatta oli ostaessa ja nyt on n.268 tuhatta. Vain kuluvia osia vaihdeltu : jarrulevyt,-palat,iskunvaimentimet,akku ym . Takajarrut tosiaan jumivat helposti,jos ei niitä huolleta säännnöllisesti. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt. Oman kokemuksen mukaan luotettava käyttöpeli. Merkkiliikkeessä osat vaan arvokkaita,mutta kannattaa kysellä eri paikoista ennen ostoa.
- vikatikkikö
Mites muuten vaihdelaatikko, itse pidin normaalina että pakkia joutuu joskus kierrättää toisen vaihteen kautta kun joka autossa niin joutunut joskus tehdä, mutta jotkut väittää että se olisi alkumerkkejä pahemmasta? Ja jonkinlainen ujellus kuuluu kun pienemmillä vaihteilla moottorijarruttaa, mutten siihenkään nyt niin kiinittänyt huomiota kun edellinenkin auto teki samaa.
- böböb
www.reliabilityindex.com mukaan p11 primera on paljon epäluotettavampi kuin esim. saman aikakauden opel vectra että siltä pohjalta...
- -slx-99-
Tuossa omassani ja ilmeisesti monissa yksilöissä on huono pakki kytkeytymään,rauhallisesti varmalla otteella,saattaa mennä ilman temppuilua päälle. Ei ole vaihteiston kanssa ollu mitään ongelmia. Kannattaa ne öljyt vaikka vaihdattaa,jos ei ole huolloista varmaa tietoa. Monesti tämän ikäisissä saattaneet "unohtua" vaihtamatta. Ja ooppeleista ei kannata samana päivänä luotettavuudessa puhua,tosin yksilöitä on joka merkeissä ja ajaahan nuo niilläkin...
- vikatikkikö
Nojoo tuo pakki vaikuttaa kai sittenkin ihan normilta monien juttujen perusteella. Vitonenkin pysyy hyvin silmässä eikä vaihteiden kytkeytymisessä ongelmia, joten siitäpäätellen loota kai hyvässä kunnossa. Pitää vaan muistaa olla vedättelemättä isoilla vaihteilla kun taitaa kuitenkin jonkulaista heikkoutta olla näissä lootissa.
Huoltokirjassa viimeisin lootan öljynvaihto jossain 60tkm kohdalla ja parikin kertaa tuolla matkalla vaihdettu, aika tiheetä? Sen jälkeen ei merkintöjä ja mittarissa kohta 200tkm, lienee aika vaihtaa... Mikäli en menetä hermoja tuon "huolettoman" jakopään äänien kanssa sitä ennen ja auto mene taas vaihtoon :-) - Anonyymi
vikatikkikö kirjoitti:
Nojoo tuo pakki vaikuttaa kai sittenkin ihan normilta monien juttujen perusteella. Vitonenkin pysyy hyvin silmässä eikä vaihteiden kytkeytymisessä ongelmia, joten siitäpäätellen loota kai hyvässä kunnossa. Pitää vaan muistaa olla vedättelemättä isoilla vaihteilla kun taitaa kuitenkin jonkulaista heikkoutta olla näissä lootissa.
Huoltokirjassa viimeisin lootan öljynvaihto jossain 60tkm kohdalla ja parikin kertaa tuolla matkalla vaihdettu, aika tiheetä? Sen jälkeen ei merkintöjä ja mittarissa kohta 200tkm, lienee aika vaihtaa... Mikäli en menetä hermoja tuon "huolettoman" jakopään äänien kanssa sitä ennen ja auto mene taas vaihtoon :-)Jakoketjuhan näissä pamahtaa järjestään.
Paskan myivät. Kyllä vitutti et ostin.
- b11 1986
mulla on nissan sunny b11 1.5 ja on mielestäni se viimeinen oikea nissan.
- Karua luettavaa
1-11 vuotiaat luotettavimmat, 224 automallia, ei Primeraa.
"Saksalainen jättiraportti paljastaa, missä automalleissa on vähiten tai eniten vikoja."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288524950217.html- nipo
eri maa, eri tahti vaihtaa autoa, eri ilmasto.
Ei vetailukelpoista.
- Primula1
Omassa diesel primussa n. 380 tkm. Vm.2000. Eteen multilinkit vaihdettu, taakse toinen jarrusatula, ja käsijarruvaijerit. Mittaristo hajottamolta, kun entisessä löpömittari alkoi harhailemaan. muuten ei mitään.
Primera tulee seuraavaksikin. - primeran omistaja
Mikähän auttaisi Primeran jäätyvään lukkoon? Eräs tuttava paikallisti vian, et se olis siellä oven sisällä. Ovi kyl aukea muttei mene enää kiinni ellei pidä autoa käynnissä ja lämmöt täysillä n.20min, jolloin lukko jotenkin kokee ihmeparantumisen eli sulaa ilmeisesti. Ongelma on vain yhdessä ovessa, joka tietenkin on kuskin ovi.. Auton vuosimalli on 2004.
- Hmmmjos
Jos toimii avaimella pyöräyttämällä muttei kaukosäädöllä niin vika voi olla kuluneessa lukon moottorissa kun kuskin ovea kerran enimmäkseen käytetään.
- habe2
En itsekään kyllä epäluotettavana pidä. 7 vuotta ajanu Primeralla, ekat 3v P10:llä (1.6 bensa, SLX -91), ja nyt 4. vuosi p11:llä (1.6 bensa, SLX). Kerran jättänyt tielle (kotipihalle), startti hajosi. Tosin se rääky koko talven käynnistäessä eli ei kyllä todellakaan yllättänyt silloin ku se viimein antautui. Takajarrut ei ole jumiutunut kertaakaan, jos sitä käyttää aika-ajoin niin ei luulis olevan ongelmia sen suhteen. Pakin tosiaan itekki kierrätän ykkösen kautta, jääny jo niin tavaksi että en tiiä meneekö tuo edes päälle ilman tuota temppua :D, pitänee kokeilla tänään melkein. Nyt mittarissa 320tkm eli ei muuta ku kovaa ajoa. Ainoat heikot kohdat mitä itse osaan sanoa on nuo vetonivelet ja vetoakselit. Suhteellisen halpoja onneksi ovat, kuten varaosat yleisesti ollutkin näihin vehkeisiin. Ps. Edellisellä P10:ssä oli mittarissa 430tkm kun myin eteenpäin. Öljyt yms nesteet kun muistaa vain vaihtaa ajoissa niin hyvä peli kyllä perusajoon.
- Vikatikkikö
Luotettavastihan tuo on palvellut tämän ajan, mutta...
Turhan hätäinen tuli ostaessa oltua, kun ei kaikkea älynnyt/huomannut katsoa ja tämähän taitaakin olla ns. pommi jossa alkaa oleen kaikki tyyppiviat esillä. Että laitetaas nyt P11 PRIMERA OSTAJAN OPAS tähän.
-Katso tuulilasin pyyhkijänvarret. Jos hankaa konepellin reunaa niin akseli väljä ja "pivotti" menee vaihtoon. Vesikeleillä pyyhkijät kitisee ja vinkuu lasia vasten ärsyttävästi.
- Kokeile käsijarru. Vaikka käsijarru toimisikin mutta kahvassa tuntuu alussa tyhjä liike niin johtuu melko varmasti takasatuloiden jumittavasta mekanismista, omassani en saanut elvyttelyistä huolimatta palautumaan. Kunnostetut jarrusatulat maksaa kivasti.
- Aja kone kunnolla lämpimäksi ja kuuntele jakopäätä. Voi olla kulunut vaikka öljyt olisikin kirjan mukaan vaihdeltu säännöllisesti. Yläketjun kiristimen vaihto saattaa auttaa, tai sitten ei jos alaketju ääntää, jonka vaihto onkin sitten aika kallis urakka. Yläketju vielä menettelee. Omassa tapauksessa myyjän onni että kuuntelin jakopäätä vain puolilämpimällä koneella ja koeajon jälkeen sammutin auton.
- Ellei satu olemaan tuulinen sää ja heti ilmene että auto heittelee ja on kaamea ajaa, etsi mahdollisimman rankka ja pomppuinen tie ja varmista ettei kuulu mitään kopinoita. Jos takaa kuuluu, niin takaiskarit kulahtaneet. Jos edessä kopisee niin melko varmasti tiedossa ylätukivarsi yhdystukivarsilaakeriremppaa ellei äskettäin tehty.
- Tarkista virrat päälle kääntäessä että abs-valo syttyy sekunniksi tai pariksi ja sammuu. Etsi kuiva asfaltti. Aja mateluvauhtia ja tee useita jarrutuksia, kevyitä ja voimakkaita. Jos jarrupolkimessa missään vaiheessa tuntuu abs:n naputusta niin etupäästä on ainakin toinen abs-hammasratas poikki. Tivaa myyjältä vaikka aseella uhaten onko abs-vikavalo koskaan palanut ajaessa. Jos on, todennäköisesti ainakin toinen etuantureista viallinen ja kappale maksaa sitten 150 eurosta ylöspäin.
Ei taida viitsiä alkaa tällaista vikalistaa setvimään... - Vikatikkikö
Vikatikkikö kirjoitti:
Luotettavastihan tuo on palvellut tämän ajan, mutta...
Turhan hätäinen tuli ostaessa oltua, kun ei kaikkea älynnyt/huomannut katsoa ja tämähän taitaakin olla ns. pommi jossa alkaa oleen kaikki tyyppiviat esillä. Että laitetaas nyt P11 PRIMERA OSTAJAN OPAS tähän.
-Katso tuulilasin pyyhkijänvarret. Jos hankaa konepellin reunaa niin akseli väljä ja "pivotti" menee vaihtoon. Vesikeleillä pyyhkijät kitisee ja vinkuu lasia vasten ärsyttävästi.
- Kokeile käsijarru. Vaikka käsijarru toimisikin mutta kahvassa tuntuu alussa tyhjä liike niin johtuu melko varmasti takasatuloiden jumittavasta mekanismista, omassani en saanut elvyttelyistä huolimatta palautumaan. Kunnostetut jarrusatulat maksaa kivasti.
- Aja kone kunnolla lämpimäksi ja kuuntele jakopäätä. Voi olla kulunut vaikka öljyt olisikin kirjan mukaan vaihdeltu säännöllisesti. Yläketjun kiristimen vaihto saattaa auttaa, tai sitten ei jos alaketju ääntää, jonka vaihto onkin sitten aika kallis urakka. Yläketju vielä menettelee. Omassa tapauksessa myyjän onni että kuuntelin jakopäätä vain puolilämpimällä koneella ja koeajon jälkeen sammutin auton.
- Ellei satu olemaan tuulinen sää ja heti ilmene että auto heittelee ja on kaamea ajaa, etsi mahdollisimman rankka ja pomppuinen tie ja varmista ettei kuulu mitään kopinoita. Jos takaa kuuluu, niin takaiskarit kulahtaneet. Jos edessä kopisee niin melko varmasti tiedossa ylätukivarsi yhdystukivarsilaakeriremppaa ellei äskettäin tehty.
- Tarkista virrat päälle kääntäessä että abs-valo syttyy sekunniksi tai pariksi ja sammuu. Etsi kuiva asfaltti. Aja mateluvauhtia ja tee useita jarrutuksia, kevyitä ja voimakkaita. Jos jarrupolkimessa missään vaiheessa tuntuu abs:n naputusta niin etupäästä on ainakin toinen abs-hammasratas poikki. Tivaa myyjältä vaikka aseella uhaten onko abs-vikavalo koskaan palanut ajaessa. Jos on, todennäköisesti ainakin toinen etuantureista viallinen ja kappale maksaa sitten 150 eurosta ylöspäin.
Ei taida viitsiä alkaa tällaista vikalistaa setvimään...Hakuagentti nettiautossa päällä ja näymmä näin kevään tullen pelkkää vanhaa nissania vaan pukkaa myyntiin täälläpäin. Ettei vaan olisi muillakin samanlaiset listat, heh...
- Vikatikkikö
Vikatikkikö kirjoitti:
Luotettavastihan tuo on palvellut tämän ajan, mutta...
Turhan hätäinen tuli ostaessa oltua, kun ei kaikkea älynnyt/huomannut katsoa ja tämähän taitaakin olla ns. pommi jossa alkaa oleen kaikki tyyppiviat esillä. Että laitetaas nyt P11 PRIMERA OSTAJAN OPAS tähän.
-Katso tuulilasin pyyhkijänvarret. Jos hankaa konepellin reunaa niin akseli väljä ja "pivotti" menee vaihtoon. Vesikeleillä pyyhkijät kitisee ja vinkuu lasia vasten ärsyttävästi.
- Kokeile käsijarru. Vaikka käsijarru toimisikin mutta kahvassa tuntuu alussa tyhjä liike niin johtuu melko varmasti takasatuloiden jumittavasta mekanismista, omassani en saanut elvyttelyistä huolimatta palautumaan. Kunnostetut jarrusatulat maksaa kivasti.
- Aja kone kunnolla lämpimäksi ja kuuntele jakopäätä. Voi olla kulunut vaikka öljyt olisikin kirjan mukaan vaihdeltu säännöllisesti. Yläketjun kiristimen vaihto saattaa auttaa, tai sitten ei jos alaketju ääntää, jonka vaihto onkin sitten aika kallis urakka. Yläketju vielä menettelee. Omassa tapauksessa myyjän onni että kuuntelin jakopäätä vain puolilämpimällä koneella ja koeajon jälkeen sammutin auton.
- Ellei satu olemaan tuulinen sää ja heti ilmene että auto heittelee ja on kaamea ajaa, etsi mahdollisimman rankka ja pomppuinen tie ja varmista ettei kuulu mitään kopinoita. Jos takaa kuuluu, niin takaiskarit kulahtaneet. Jos edessä kopisee niin melko varmasti tiedossa ylätukivarsi yhdystukivarsilaakeriremppaa ellei äskettäin tehty.
- Tarkista virrat päälle kääntäessä että abs-valo syttyy sekunniksi tai pariksi ja sammuu. Etsi kuiva asfaltti. Aja mateluvauhtia ja tee useita jarrutuksia, kevyitä ja voimakkaita. Jos jarrupolkimessa missään vaiheessa tuntuu abs:n naputusta niin etupäästä on ainakin toinen abs-hammasratas poikki. Tivaa myyjältä vaikka aseella uhaten onko abs-vikavalo koskaan palanut ajaessa. Jos on, todennäköisesti ainakin toinen etuantureista viallinen ja kappale maksaa sitten 150 eurosta ylöspäin.
Ei taida viitsiä alkaa tällaista vikalistaa setvimään...Lisätään vielä ominaisuuslistaan vaihdelaatikko, jos moottorijarrulla kuuluu minkäänlaista ujellusta niin loota menossa. Itse en pitänyt pahana alkuun mutta nyt alkoi kuuluun armoton rohina joutokäynnillä ja ajaessa jos vähänkään vedätteli. Eihän niitä lootan öljyjä kyllä oltu vaihdettu varmaan 150 tonniin mutten silti uskonu että olis kauheeta kun eihän niitä lootaöljyjä muissakaan autoissa ole niin tarkkaan vaihdeltu. Sillon korkeintaan jos vaihteet takeltelee. Mutta kai se täytyy uskoo että näissä nissaneissa on se laatikko suklaasta ja öljyt pitää olla vaihdettuna 60tkm välein tai iskee kätensä paskaan.
- -97 Primera
2.0 bensakoneella 420 tuhatta mittarissa.
Vain normaaleja kuluvia osia mennyt, ei ruostetta.
= Pirun hyvä Primera!- tojojojojjo
Autot kestää paremmin kun ne on koko ajan liikenteessä.
- 1252
Mulla itellä p11 primera vuosimallia 2000 ajettu 250 000 kilometriä. Auto ollut mulla n, 5 vuotta. Ennen katsastusta joka vuosi on joutunut vaihtamaan noi ylätukivarret ja käsijarrua säätää. Tänä vuonna jäin ensimmäistä kertaa tien varteen Primeralla kun kytkin hajosi.
- vdsvvd
Joka vuosi ylätukivarret vaihtoon? Oliskohan klassinen asennusvirhe kyseessä jos noin vähän kestää että varsien pultit kiristetty pyöräntuennat väärässä asennossa jolloin renkaille laskiessa väännättää puslat pilalle. Pultithan tulisi ensin kiristää vain käsimomenttiin ja tunkata sitten alatukivarresta niin että auton kulma nousee vähän sen varaan ja sitten vasta kiristää mutterit oikeaan momenttiin.
- Veikko Vaihde
Onkohan tämän pimperan luotettavuus kohta vaakalaudalla? Joko en aiemmin ole kiinnittänyt huomiota tai nyt vasta alkoi mutta aamuisin pikkupakkasilla kuuluu ilmeisesti vaihteistosta sellasta vaimeaa "rallatusta" joka häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Ja se pitää painaa kokonaan pohjaan ennenkuin häviää ettei häviä millään kytkimen pikkuhipaisuilla siinä toivossa että olis joku painelaakeri. Ja painelaakerinhan pitäs kai muutenkin ääntää kun kytkintä painaa että vaihteistosta tää kuulunee. Ääni ei ainakaan toistaiseksi kuulu kuin aamuisin tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla ja häviää kun paikat lämpiää. Viimekesänä vaihdoin vaihteistoöljyt ja siellä oli kyllä jonkin verran metallihilettä öljyssä ja propussa. Koslalla väännetty nyt 240tkm että alkaakohan tää olla päätepysäkki näillä lootilla?
- Prutkutin
Mulla on -99 farkku-primera 1,6l pannulla ollut kohta 7v. Ja hyvin on pelannut ja viime katsastuksestakin meni kerrasta läpi (kuten muillakin kerroilla).
Sai kehutkin vielä asemalla, ihan hyvin tuon ikäiseltä autolta.
Multilinkit eteen joutunut vaihtamaan, pyyhkijöiden vivusto meni vaihtoon kanssa osittain(tyyppiviat) sekä pakoputki. Yks liitos alkoi pari talvea sitten pöristämään, joten vaihdoin sit samalla vaivalla koko putkiston.
Siinä on kaikki ylimääräinen, mitä tuohon omaan oon joutunut laittamaan. Kuluvia osiahan ei edes lasketa remontiksi, kuten jarrulevyt, -palat, iskarit.
Mutta tosiaan, omani perusteella ainakin voin sanoa, että hyvä pirssi on.
Että enpä nyt kauheasti panikoitsisi sinunakaan.
Se Nissanissa taas on tuon ruosteen suhteen, että etulokarit menee ekana ja aika nopsaan, kun alun saavat.
Omassakin molemmin puolin alkanut kuplivaa kukkaa löytymään näistä lokareista, vaikka muuten on ruosteeton yksilö.
Vaikka eihän siinä katsastukseen mitään vaikutusta ole, ennen kuin ovat puhki, mutta kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172194Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842148- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101366Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841247Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896- 78879
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864