Minulla on täällä Turun puolessa vanhan talon suurella tontilla villiintyvä metsäpuu-
tarha jota en enää jaksa hoitaa. Kun sinne olen kärrännyt satoja kottikärrykuormia
kompostia ja multaa niin alkaa työntää nokkosta vadelmaa ja vaikka mitä. Keväällä
on suuri työ korjata kaikki kerääntynyt roska pois. Etelä rinnetontilla on suuria mäntyja kuusia kiviä ja siirtolohkareita. Kuuset olen kaatanut suureksi osaksi pois.
Nyt kasvaa perennoja köynnöksiä sini valko keltavuokkoja puita villi orvokkeja kielo- ja ym. tilalle olen kasvattanut siemenistä uhanalaista metsäkasveista erilaisia konnanmarjoja ukonkelloja eril.imiköita kimikkiä hirvenjuuria kurjenpolvia ym.
en enää jaksa enää tätä hoitaa pitäisikö hommata jostain kiinnostunut nainen ??
VILLIINTYVÄ METSÄPUUTARHANI
3
210
Vastaukset
- helppoa?
Kannattaa joku puutarhuri kutsua katsomaan.Pitäisi olla helppohoitoinen tuollainen metsäpuutarha,mikäli oikeat kasvit oikeilla paikoilla.Eihän luonnossakaan ihminen siivoa metsää ja jatkuvasti hoida.Itse kyllä vaikka palkkasin jonkun hävittämään pahat rikakasvit,jos en itse jaksaisi,mitä nopeammin saa aisoihin,sitä vähemmällä työllä pääsee.Tietysti,jos kovin ravinteikas maa,pitäisi saada kasveja,jotka valtaa paikan niin,ettei vadelmalle ja nokkoselle jää tilaa myöhemminkään.
- kysymällä selviää
http://www.maatiainen.fi/
Hyötykasvi
Turku
Kokoontumispaikka: Manillan köysisali
Itäinen Rantakatu 64
Yhteyshenkilöt:
Tuire Mustalahti, gsm 040 825 5009, [email protected], Marjatta Rapeli, gsm 050 411 8204, [email protected] - täältäkin kyselemään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup563973Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1262864Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua432603Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652197Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4371797- 621267
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.711235- 561153
- 2591069
- 45988