Minulla on täällä Turun puolessa vanhan talon suurella tontilla villiintyvä metsäpuu-
tarha jota en enää jaksa hoitaa. Kun sinne olen kärrännyt satoja kottikärrykuormia
kompostia ja multaa niin alkaa työntää nokkosta vadelmaa ja vaikka mitä. Keväällä
on suuri työ korjata kaikki kerääntynyt roska pois. Etelä rinnetontilla on suuria mäntyja kuusia kiviä ja siirtolohkareita. Kuuset olen kaatanut suureksi osaksi pois.
Nyt kasvaa perennoja köynnöksiä sini valko keltavuokkoja puita villi orvokkeja kielo- ja ym. tilalle olen kasvattanut siemenistä uhanalaista metsäkasveista erilaisia konnanmarjoja ukonkelloja eril.imiköita kimikkiä hirvenjuuria kurjenpolvia ym.
en enää jaksa enää tätä hoitaa pitäisikö hommata jostain kiinnostunut nainen ??
VILLIINTYVÄ METSÄPUUTARHANI
3
274
Vastaukset
- helppoa?
Kannattaa joku puutarhuri kutsua katsomaan.Pitäisi olla helppohoitoinen tuollainen metsäpuutarha,mikäli oikeat kasvit oikeilla paikoilla.Eihän luonnossakaan ihminen siivoa metsää ja jatkuvasti hoida.Itse kyllä vaikka palkkasin jonkun hävittämään pahat rikakasvit,jos en itse jaksaisi,mitä nopeammin saa aisoihin,sitä vähemmällä työllä pääsee.Tietysti,jos kovin ravinteikas maa,pitäisi saada kasveja,jotka valtaa paikan niin,ettei vadelmalle ja nokkoselle jää tilaa myöhemminkään.
- kysymällä selviää
http://www.maatiainen.fi/
Hyötykasvi
Turku
Kokoontumispaikka: Manillan köysisali
Itäinen Rantakatu 64
Yhteyshenkilöt:
Tuire Mustalahti, gsm 040 825 5009, [email protected], Marjatta Rapeli, gsm 050 411 8204, [email protected] - täältäkin kyselemään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2014029Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112563Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382255Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801390Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861268- 481139
- 751017
- 59863
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu57844S24 Lieksa miksi on paikallinen entinen Kansallinen Kokoomus valtuutettu sali niin kallis?
Vailla alennuksia? gogo express joensuu kertakäynti 10 euroa avoinna 5-24. Miksi pitää Lieksassa tukea paikallista yritt72797