minne alumiinisisuksiset mehutölkit?
heip Minne jätelaatikkoon kuuluvat maitotölkit?
49
3207
Vastaukset
- phj-asiakas
Meillä huuhtaistaan tyhjät maitotölkit ja pannaan ne energiajäteastiaan, mehutölkit menee sekajätteisiin
- kiiisu/
Energiajäte?
Sekajäte?
- Kysypä
asiaa kyseiseltä kauppiaalta mihin ne "alumiinisisuksiset mehutölkit" pitää tukkia.
Alumiinin tietenkin metallinkierrätykseen, mikäli sitä tulee paljon, niin itse veisin ne romikseen jossa saa paremman korvauksen.
Maitotölkit ja muut pahvi/muovitölkit poltan, kun en asu missään kerrostalo luukussa, jossa on ihmiset jo täysin aivottomia näissäkin asioissa, kuten muissa.
Mitenkähän tekin selviäisitte jos vaikka tulisi EMP = elektromagneettinen pulssi tai jätekuljetus loppuisi ? Taitaisi Suomeen tulla tilaa hengittämiseen sen jälkeen, ja olisi Jyrki Kataisellakin pelimerkkejä joita lahjoittelisi Eurooppaan isoille pojille - sitroen.
Provohan tuo on, mutta jos nyt joku ei ole lukenut vuosikausia jaeltua jäteopastaan:
Molemmat puhtaaksi huuhdeltuina ja kuivaksi valutettuna kartonginkeräysastiaan.- Hyvä,
sitroen, juuri noin olen jo vuosikymmenen menetellyt.
- 56trtrerwewq
Mikä ihme on noista keräys laatikoista kaupan edessä
kartonginkeräyslaatikko?
Missän niistä ei lue tuota sanaa! - Herää pahvi!
56trtrerwewq kirjoitti:
Mikä ihme on noista keräys laatikoista kaupan edessä
kartonginkeräyslaatikko?
Missän niistä ei lue tuota sanaa!Suomeksi: Pahvinkeräys.
- tuuulasttana
Herää pahvi! kirjoitti:
Suomeksi: Pahvinkeräys.
NO EI SINNE KYLL KARTONKISIA MAITOTÖLKKEJÄ SAA LAITTAA VAIKKA NE KARTONKIA ONKIN!!!!!!
Minnekäs ne pannaan?
Sekajakeeseenko? - ,,,,,,,,,,,,,
tuuulasttana kirjoitti:
NO EI SINNE KYLL KARTONKISIA MAITOTÖLKKEJÄ SAA LAITTAA VAIKKA NE KARTONKIA ONKIN!!!!!!
Minnekäs ne pannaan?
Sekajakeeseenko?Maitotölkit kartonginkeräykseen:
http://www.helsinki.fi/jarj/symbioosi/kierratys/kerayskartonki.html
Jokaisessa pakkauksessa lukee, mihin keräyslaatikkoon se kuuluu.
- kuohukerma
Höpö höpö, ei lue.
kuohukerma kirjoitti:
Höpö höpö, ei lue.
Jos ei lue, niin niissä on ainakin kierrätysmerkki.
Lueskelin näitä Joulun-ajan provoja, joten tämä aloitus sopii joukkoon hyvin.
Ilmeisesti vain yksi epätietoinen valvoi tölkki kourassaan, kirjoitteli ja kommentoi itselleen.
Ilmeisen kylmä oli tölkki, koska karvatkin nousivat pystyyn.
Joulu on tietenkin lasten juhlaa enimmäkseen.
Onneksi nuorista, enimmäkseen tulee vanhemmiten viisaita.
Niin kuin minä.
Kaikkiruokainen, kaikkijuomainen, joissain asioissa, joskus lapsellinen Hippi.
Hipeille käy kaikenlainen karvainen vaate, kunhan se on aitoa elukkaa, eikä muovia, kuten lasten Muumi- ja muut esanssi-viilit.
Minä heitän kaiken tarpeettoman yhteen ja ainoaan roskapussiin, se on muovinen.
H.- Janne J.
Tiedätkö, mihin ne maitotökit kuuluisi laittaa?
- Hyi, noin olen
(Hunksz) nähnyt vastuuttomien tekevän meidänkin taloyhtiön roskahuoneessa, iso muovipussi lajittelemattomasti vain sekajätteisiin.
Voi ihme miten aivot voivat olla viinan kutistamat! - korkeaa tiedettä!
Hunksz
Puhutpa sinä suulla suuremmalla, koska jäteongelma on kuitenkin monelle vieras.
.
Meillä on keräykset sekajäte, kartongit ja lehdet, siis ei puunlehdet ja sitten biojäte.
Kuitenkin aina viedessäni itse roskia on kaikki sekaisin, koska kyltit ovat haalistuneet, mihin mikikin jäte kuuluu. Siinä sitten tulee minulle edes hieman järjestelyjä, mutta kaikkeahan en voi lajitella.
Huvittavinta onkin, että tyttäreni on opettanut, kuinka savukeaski "lajitellaan"; siis poistetaan kelmu ja sisus sekajätteeseen ja pahvi kartonki keräykseen.
Hölmöintä on nuo tiedot, joissa kerrotaan, että kaikki jäte menee kuitenkin samaan paikkaan!!!
Missä menee, missä ei. Paikkakunnallamme oli upeat suunitelmat, kuinka sekajätteistä tehdään dieseliä ja maailam pelastuu!!! Joku huijari veti siitäkin miljoonat ja nyt pähkäillään jonkun pilssiveden kanssa. - iooiioiooioioioioiio
korkeaa tiedettä! kirjoitti:
Hunksz
Puhutpa sinä suulla suuremmalla, koska jäteongelma on kuitenkin monelle vieras.
.
Meillä on keräykset sekajäte, kartongit ja lehdet, siis ei puunlehdet ja sitten biojäte.
Kuitenkin aina viedessäni itse roskia on kaikki sekaisin, koska kyltit ovat haalistuneet, mihin mikikin jäte kuuluu. Siinä sitten tulee minulle edes hieman järjestelyjä, mutta kaikkeahan en voi lajitella.
Huvittavinta onkin, että tyttäreni on opettanut, kuinka savukeaski "lajitellaan"; siis poistetaan kelmu ja sisus sekajätteeseen ja pahvi kartonki keräykseen.
Hölmöintä on nuo tiedot, joissa kerrotaan, että kaikki jäte menee kuitenkin samaan paikkaan!!!
Missä menee, missä ei. Paikkakunnallamme oli upeat suunitelmat, kuinka sekajätteistä tehdään dieseliä ja maailam pelastuu!!! Joku huijari veti siitäkin miljoonat ja nyt pähkäillään jonkun pilssiveden kanssa.Kerro nyt minulle mitä on KARTONKI! Kiitos!
iooiioiooioioioioiio kirjoitti:
Kerro nyt minulle mitä on KARTONKI! Kiitos!
Voi pyhä yksinkertaisuus. Maitotölkki esim. on KARTONKIA! Sen verta luulis aikuisen ymmärtävän.
- meeriamanda
Lajittelupisteessämme on lukitetut säiliöt sekajätteelle ja irtovunut lasi-, metalli-, pahvi ja sanomalehdille. Taitaapa olla jokin pönttömäinen ekovaunukin joka ei minun perunankuoria sun muuta kaltaistaan saa - sekajätteihin ne pistän ihan surutta.
Keittiössäni en siedä pikkukärpäsiä joita jostain ilmestyi kun erittelin alkuun kaiken.
Kaupan muovikassit ovat oivia roskapussia, nuo rullajätepussit ovat heikompaa tekoa, muovisiahan ne on nekin.- korkeaa tiedettä!
No mutta meeri!
Kaupan muovikassit!!! Täytyyhän sinulla olla oma kankainen ja mitä niitä nyt onkaan, siis kuitenkin oma kauppakassi.
Kymmeniin vuosiin en ole ostanut uutta kaupan muovikassia, mutta kieltämättä olen röyhkeästi ottanut näitä roskiin heitettyjä isoja kasseja.
Yksin elävän taloudessa riittää ne pienet pussukat, joita tulee ostoksista vihannestiskillä. - tytty565656343434
Vähän kalliita roskapusseiksi, kaupan ostoskassit!
- meeriamanda
korkeaa tiedettä! kirjoitti:
No mutta meeri!
Kaupan muovikassit!!! Täytyyhän sinulla olla oma kankainen ja mitä niitä nyt onkaan, siis kuitenkin oma kauppakassi.
Kymmeniin vuosiin en ole ostanut uutta kaupan muovikassia, mutta kieltämättä olen röyhkeästi ottanut näitä roskiin heitettyjä isoja kasseja.
Yksin elävän taloudessa riittää ne pienet pussukat, joita tulee ostoksista vihannestiskillä.Onhan mulla kori kangaskassi ostoksilleni, vaan kun toinen osapuoli käy kaupassa tulee muovikasseja.;)
Tuo rulla jossa on jätekasseja ei ole hinnalla pilattu, kestäviä ne ei ole...ainakaan kun ahdan varmaan liikaa niihin.( nuukuuksineni )
Pientä kulutusta se meilläkin on mikä sekajätteisiin menee, ettei tuhlariksi yllä. - meeriamanda
Olen hymähtäen laittanut merkille itsessäni tuon " nuukuuden " , ei se vähän lipsuu välillä :) Riippuu ostoksesta, ei kuitenkaan ihan Sulo Vileenin tapaan.
Muistan kersana säästäneeni saamani makuset ja myin syömäri velipojalle sit niitä, makuset olivat harvinaista herkkua... mut " kauppias " verta kai omasin ? :)
Paree se on vain tuumailla jälkipolven tekemisiä itekseen, toisethan heillä on tavat.
Ainakin oon kattonut sen viisaammaksi.
Talousmenot kun pysyy balanssissa voi väliin törsätäkin.
Uuden Vuoden toivotuksia ;)
- näinn onnn,
energiajakeen jätteet valkoisiin pusseihin ja biojätteet mustiin pusseihin.
- onko järkee, vai ei.
monikohan jättää lajittelematta, kun on tehty niin vaikeaksi, on biojätettä sun muuta ja kesällä vasta haiseekin roskakatos, sepä houkuttaa rottia hyvin, eli joku muus syteemi pitäs keksiä ja maitotölkit pitäs huuhtoa ennen kun vie keräykseen, siinäkin kuluu vettä..
- en jaksa vaan enää..
pitää olla jäteerikoisasiantuntija jos meinaa selvitä roskien laittamisesta roskiin, eli miksi pitää olla näin vaikeaa koko homman, onhan muutakin elämässi kuin jätekatos..
Siitä on tullut kyllä niin perusteelliset ohjeet, ettei voi olla osaamatta lajittelua.
Minä lajittelen kaiken kuten taloyhtiössä muutkin. Kaikki eri astioihin.
On niitä lukutaidottomia kyllä täälläkin, et muovipusseissa lehdet tuodaan, eikä poisteta muovipussia...- kaikki on /&
no sä tietäjä, voisitko vastata.
Onko kartonki samaa kuin pahvi?
Laitetaanko pahviset maitopurkit kartonkikeräykseen vai sekajätteisiin vai energiajakeeseen?
- aiempi
niimpä, ohjeet voi olla mut mitä ne tarkottaa, sanoppa se..
- näin on asia
Maitotölkit heitetään toisen maitotölkin sisässä energiajakeeseen.
Jos kerätään energia jätteitä, sinne kuuluu maitotölkit ym poltettava.
Muuten ne on KARTONKIA JA PAHVI JÄTETTÄ!
Myös metallia sisältävät mehutölkit laitetaa kartonki keräykseen.
Sekajätteeseen mm. muovi. Eikö teille ole tullut ohjeta lajittelusta, vai onko ne laitettu roskiin.
LUKEKAA JOKA TALOUTEEN JAETUT KIERRÄTYS OHJEET!- storTT
No ei taatusti kaikkia muoveja laiteta sekajakeeseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikset muuten kirjoita yhdyssanoja yhteen? Selventäisi asioita paljon. - ongelmajäte?
Haloo maarina1
Muka "joka talouteen jaetut kierrätys ohjeet"? Minä en ole saanut ainoatakaan ohjetta ja roskapöntöt ovat vailla tekstiä, koska sade on huuhdellut ne jo aikapäiviä.
Joissain viellä on millinkirjoituksella himmeästi, mitä mihinkin, mutta kun on vanhusten talo, niin luuletko, että mummit ja vaarit kulkevat suurennuslasin kanssa roskapöntöillä?
Siitävain tyhjimpään astiaan tai lähimpään vajaaseen, koska joskus ne pursuavat yli äyräiden.
Herää kysymys, kuinka se maaseudulla toimmii? ongelmajäte? kirjoitti:
Haloo maarina1
Muka "joka talouteen jaetut kierrätys ohjeet"? Minä en ole saanut ainoatakaan ohjetta ja roskapöntöt ovat vailla tekstiä, koska sade on huuhdellut ne jo aikapäiviä.
Joissain viellä on millinkirjoituksella himmeästi, mitä mihinkin, mutta kun on vanhusten talo, niin luuletko, että mummit ja vaarit kulkevat suurennuslasin kanssa roskapöntöillä?
Siitävain tyhjimpään astiaan tai lähimpään vajaaseen, koska joskus ne pursuavat yli äyräiden.
Herää kysymys, kuinka se maaseudulla toimmii?Jokainen kunnan tai kaupungin jätteen kerääjä lähettää joka vuosi keräys ohjeet. Minä olen ainakin saanut, ne tulee postin mukana. Siinä on erittäin tarkat ohjeet.
Jäteastioiden huolto kuuluu kiinteistön omistajalle, tai jätteiden kerääjälle.
Sinne pitää vaatia kunnolliset tekstit, taloyhtiön huoltofirmalta.
Ongelma jätteet pitää viedä jäteasemalle, siellä on niille keräysastiat vartioidussa tilassa.- heiki NN7
Muovia ei panna sekajätteen joukkooon, vaan muovikeräykseen, hei haloo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- meeriamanda
heiki NN7 kirjoitti:
Muovia ei panna sekajätteen joukkooon, vaan muovikeräykseen, hei haloo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laitetaan muovit sekajätteeseen, koska ei erikseen kerätä, näin meillä.
Katoksessa on isot plakaatit jotka kestävät sään kuin sään.
Eri taloyhtiöillä voi olla omat säännöksensä, ei voi tietää muiden meininkejä, kunhan omansa haltsaa.
Onko lukemisessa ongelmaa, no voi hyvä Sylvi sentään. Ettei suomenkieli taivu..Kaikki taloudessa tuleva pakkausmuovi kuuluu sekajätteeseen. Ellei kerätä energiajätettä poltettavaksi. Onko nyt tarpeeksi selvää sulle. Vai pitääkö harventaa tekstiä....
- olethukassa.
Kyllä kaikki pakkausmuovi ei kuulu sekajätteeseen! PVC-muovit ei sinne kuulu!
- storTT
Suomen kieli taipuu minulla ihan hyvin. Mutta vastaisitko kysymykseen!
Tässä on teille tietämättömille ohjeet jätteiden keräilyyn. Meillä pannaan muovirasiat sekajätteeseen, kunnei sitä erikseen kerätä.
http://www.lassila-tikanoja.fi/fi/kierratysopas/yritysjayhteiso/lajitteluohjeetyrityksissa/Documents/Kodin lajitteluohjeet.pdf- koska siitä maksan
On lähes 1000l joka toinen viikko, kaikki on sekaa, kaikki.
- näin tämäkin
Koska ne kehittyneissä valtioissa poltetaan niihin tehtyissä "tehtaissa".
Italiasta haetaan jätteitä tulee sähkö ja lämpöä. - maksava.asiakas
Meillä käy muutaman kerran vuodessa.
Me lajittelemme. - tuula---------------
maksava.asiakas kirjoitti:
Meillä käy muutaman kerran vuodessa.
Me lajittelemme.Mutta ei yleensä saa itse valita että noin harvoin. korkientaan kerran kuussa saa harvimmillaan.
- luonto kiittää
Ei niitä tarvitse mitenkään erikseen lajitella.
Mä olen aina pakannut kaikki isoon jätesäkkiin ja kirjoittanut pussin kylkeen
"sekajätettä" ja sitten heittänyt sen autosta lähimpään metsään.- kyllästyjä
Ja näitä saastuttajia meillä riittää, ettei omia jätteitä vie niille kuuluvaan paikkaan.
TYHMÄ!
- Nuorissa komeissa
miehissä on paljon fiksuja ainakin meidän melko uudessa taloyhtiössämme. Aina reipas tervehdys, menonsa on energistä ja iloista, ja jätehuoneessa kun olin nostelemassa jätepapereitani laatikkoon, nuori mies laitteli biojätteeseen, energiajaokseen ja kartonkilaatikkoon jätteensä ja sanoi:
"Vähän niin kuin postinjakaja, jokaiseen luukkuun jotakin!" - fffttttttttttttyyyyy
Kannattaa ajatella nenäänsä pitemmälle
maailama hukkuu muuten paskaan.- 1234321233
juuri noin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057