Toyota on taipunut maksamaan yli miljardin dollarin korvaukset Yhdysvalloissa Toyota-autojen omistajille. Autoille joudutaan myöntämään myös lisätakuita. Toyota sitoutuu myös rahoittamaan turvajärjestelmien tutkimusta. Ja kaikki tämä vielä Toyotan jo maksamien kymmenien miljoonien dollareiden sakkojen ja korvausten lisäksi autojen vikojen vuoksi.
http://yle.fi/uutiset/toyota_sopii_hurjalla_summalla_oikeusriitansa_usassa/6429255?ref=leiki-es
Hurjia korvauksia Toyotalta USA:ssa
28
239
Vastaukset
- mitähän vielä lisää
Ja tämäkin vielä miljoonien autojen takaisinkutsujen kustannusten päälle. Vialliset autot tulevat todella kalliiksi.
- Ajettavaksi miel.
Ja missä ne autot ovat kun niillä pitäisi ajaa? Takaisinkutsuissa, vai?
- se siitä vastuusta
Ajettavaksi miel. kirjoitti:
Ja missä ne autot ovat kun niillä pitäisi ajaa? Takaisinkutsuissa, vai?
Kaikki nämä todella mittavat oikeuden käyntien lopettamiseksi maksetut korvaukset ja oikeudessa määrätyt lain rikomisesta johtuneet suuret sakot yms. osoittavat kuulema Tojo-fanien mielestä Tojon "vastuuntuntoa". Kummallinen on tämä vastuuntunne, joka tulee esiin vasta lukuisten oikeuden käyntien pakottamana vuosien oikeuden käyntien jälkeen. Joidenkin fanien mielestä tuomion saanut toiminta muuttuu näin jopa esimerkilliseksi.
- akjfkgjkla
Samat autot ovat Euroopassa kuitenkin sitten täysin turvallisia.
Kuinka moni muuten täälläkin ajelee autoilla, joissa lattiamaton voi siirtää polkimien päälle ?- jo vain
Ninpä niin. Se siiitä todellisesta vastuunkannosta. Ainoastaan pakon edessä.
- osinkoja omistajille
jo vain kirjoitti:
Ninpä niin. Se siiitä todellisesta vastuunkannosta. Ainoastaan pakon edessä.
Tietenkin raha ratkaisee ja omistajille tulevat suuret osingot. Siinä saa todellisuudessa asiakas väistyä vaikka muuta sanotaan. Vikoja ja niiden korjauksia pimitetään kustannusten säästämiseksi niin kauan kuin voidaan eli vuosia. Kun asiasta jäädään kiinni niin sitten kiireesti yritetään kääntää asia päälaelleen ja "vastuuntunnoksi". Jopa USA:ssa suurella ja kalliilla mainoskampanjallakin.
- autoilun kehitysmaa
USA:ssa vaatimukset autoille ovat kovemmat turvallisuuden suhteen kuin monessa muussaa maassa. Samoin lainsäädäntö vikojen ilmoittamisesta heti niiden tultua valmistajan tietoon on paljon selvempi ja kovempi kuin Euroopassa. Ja Suomihan on aivan lepsu kehitysmaa näissä takaisinkutsuissa ja niiden valvonnassa. Ennen EU:ta täällä ajeltin tyytyväisinä mm. itäautoilla ym. jotka eivät täyttäneet muualla mitään turvallisuusvaatimuksia. Ja kaikki viranomaisia myöten olivat tyytyväisiä.
- kusetuksen mestari
autoilun kehitysmaa kirjoitti:
USA:ssa vaatimukset autoille ovat kovemmat turvallisuuden suhteen kuin monessa muussaa maassa. Samoin lainsäädäntö vikojen ilmoittamisesta heti niiden tultua valmistajan tietoon on paljon selvempi ja kovempi kuin Euroopassa. Ja Suomihan on aivan lepsu kehitysmaa näissä takaisinkutsuissa ja niiden valvonnassa. Ennen EU:ta täällä ajeltin tyytyväisinä mm. itäautoilla ym. jotka eivät täyttäneet muualla mitään turvallisuusvaatimuksia. Ja kaikki viranomaisia myöten olivat tyytyväisiä.
Ei ole ihan täydellistä valvonta jenkeissäkään.
Tästä tuli viime vuodenvaihteessa (siis 2011/2012) dokumetti, jossa kaiveltiin näitä lattiamatto- ja kaasupoljinjuttuja. Jenkeissäkin todettiin, ettei yhdenkään hallitsemattoman kiihtymisen voitu osoittaa johtuneen kaasupolkimen viasta. Silti toiloota "hyvää hyvyyttään" noita korjauksia teki...?
Tosin dokumentin tekijät saivat selville, että prikka/lattiamattokorjauksen yhteydessä autolle oli tehty jotain muutakin, asennettu joku uusi ohjaipurkki kiinni auton väyliin. "Yllättäen" tälle ei mitään selitystä saatu eikä mitään tunnustettu eikä suostuttu kertomaan, oliko kaikille autoille tehty näin. Dokumentissa päädyttiin epäilemään, että kiihtymiset olisivatkin johtuneet moottorinohjauksen tms. "tilttaamisesta". Tämä selittäisi paremmin sen, miksei autoja saanut sammutettua (painonappikäynnisteisistä puhuttaessa) ja miksei moottorin tehoja tiputettu pois heti kuljettajan koskettaessa jarrupoljinta.
Lisäpurkki lienee "vahtikoira", joka valvoo, keskustelevatko auton järjestelmät keskenään ja viheltää pelin poikki (tehot pois tai moottori sammuksiin) jos näin ei ole.
Tällöin kaikki nämä kaasupolkimien prikkajutut olisivat olleet mestarillinen kusetus, jolla onnistuttiin kääntämään sekä median että Yhdysvaltain viranomaisten huomio pois todellisesta ongelmasta.
Ei hirveästi yllättäisi, kun tämän valmistajan aiempia näyttöjä ovat mm. japaninhevosvoimat sekä turvatyynyjen määrän valehtelu/liioittelu.
Mut ei haittaa, vaikka totuus joskus paljastuisi - hurmokselliset tojoterot eivät anna minkään järkyttää mielenrauhaansa & maksavat riemusta kiljuen kaikki kustannukset. Kuten tähänkin asti. - idioottivarma
kusetuksen mestari kirjoitti:
Ei ole ihan täydellistä valvonta jenkeissäkään.
Tästä tuli viime vuodenvaihteessa (siis 2011/2012) dokumetti, jossa kaiveltiin näitä lattiamatto- ja kaasupoljinjuttuja. Jenkeissäkin todettiin, ettei yhdenkään hallitsemattoman kiihtymisen voitu osoittaa johtuneen kaasupolkimen viasta. Silti toiloota "hyvää hyvyyttään" noita korjauksia teki...?
Tosin dokumentin tekijät saivat selville, että prikka/lattiamattokorjauksen yhteydessä autolle oli tehty jotain muutakin, asennettu joku uusi ohjaipurkki kiinni auton väyliin. "Yllättäen" tälle ei mitään selitystä saatu eikä mitään tunnustettu eikä suostuttu kertomaan, oliko kaikille autoille tehty näin. Dokumentissa päädyttiin epäilemään, että kiihtymiset olisivatkin johtuneet moottorinohjauksen tms. "tilttaamisesta". Tämä selittäisi paremmin sen, miksei autoja saanut sammutettua (painonappikäynnisteisistä puhuttaessa) ja miksei moottorin tehoja tiputettu pois heti kuljettajan koskettaessa jarrupoljinta.
Lisäpurkki lienee "vahtikoira", joka valvoo, keskustelevatko auton järjestelmät keskenään ja viheltää pelin poikki (tehot pois tai moottori sammuksiin) jos näin ei ole.
Tällöin kaikki nämä kaasupolkimien prikkajutut olisivat olleet mestarillinen kusetus, jolla onnistuttiin kääntämään sekä median että Yhdysvaltain viranomaisten huomio pois todellisesta ongelmasta.
Ei hirveästi yllättäisi, kun tämän valmistajan aiempia näyttöjä ovat mm. japaninhevosvoimat sekä turvatyynyjen määrän valehtelu/liioittelu.
Mut ei haittaa, vaikka totuus joskus paljastuisi - hurmokselliset tojoterot eivät anna minkään järkyttää mielenrauhaansa & maksavat riemusta kiljuen kaikki kustannukset. Kuten tähänkin asti.Vielä lisää taustaa .... japseilla on ollut luja usko siihen, että heidän tekniikkansa on "pomminvarmaa", joten ei tarvitse varautua siihen, että järjestelmät (ja mahd. varajärjestelmät) pettävät, koska sellaista ei ikinä tapahdu.
Tämän ajattelun seuraukset nähtiin Fukushimassa. Jossa ei oltu millään lailla varauduttu siihen, että moninkertaisesti varmistetut jäähdytyspumput lakkaisivat toimimasta. Olihan niiden sähkönsyöttö varmistettu jopa generaattorein.... - wottöfak
idioottivarma kirjoitti:
Vielä lisää taustaa .... japseilla on ollut luja usko siihen, että heidän tekniikkansa on "pomminvarmaa", joten ei tarvitse varautua siihen, että järjestelmät (ja mahd. varajärjestelmät) pettävät, koska sellaista ei ikinä tapahdu.
Tämän ajattelun seuraukset nähtiin Fukushimassa. Jossa ei oltu millään lailla varauduttu siihen, että moninkertaisesti varmistetut jäähdytyspumput lakkaisivat toimimasta. Olihan niiden sähkönsyöttö varmistettu jopa generaattorein....Tsunamin kestäviä ydinvoimaloita ei ole olemassa, ei missään koko maailmassa, täytyy olla varma idiootti väittääkseen sellaista.
- harakirivoimala
wottöfak kirjoitti:
Tsunamin kestäviä ydinvoimaloita ei ole olemassa, ei missään koko maailmassa, täytyy olla varma idiootti väittääkseen sellaista.
Japsien voimaloissa vika oli siinä, että jäähdytys oli täysin pumppujen varassa eikä voimaloiden rakenteessa oltu varauduttu siihen, että jäähdytys voisi pettää - edes tilapäisesti. Puhumattakaan varautumisesta sydämen sulamiseen.
Eikä tekniikkauskovaisille tullut näköjään mieleen, että maanjäristys pistäisi sähköverkon nurin ja hyökyaalto kivasti rantaan tyrkylle laitetut dieselgeneraattorit.
Tsunami vaurioitti kyllä voimaloita, mutta todellinen ongelma tuli sähköjen katkeamisesta -> jäähdytys lakkasi toimimasta -> vesi alkoi kiehua -> polttoainesauvat jäivät osittain kuiville ja ylikuumenivat, jolloin muodostui vetyä, jota purkautui reaktorirakennukseen ... jossai ei tietenkään ollut mitää tuuletusjärjestelmiä tämän varalle eikä myöskään suodattimia, joiden kautta olisi voitu rakennusta tuulettaa -> pump, vety räjähti ja saatiin vähän säteilyä jakoon.
Eihän noissa japsien leikkivoimaloissa ollut edes tiivistä suojakupua/rakennusta päällä, kuten saman aikakauden Suomalaisissa voimaloissa. Ja sit vielä käytetyt polttoaineet suunnilleen pelkän peltikaton alla, vesialtaassa reaktorin päällä. Nämähän siellä kanssa kärysi, kun vesi altaissa hupeni.
Näistä ydinvoiman kanssa kämmäämisistäkin on jaappanissa pitkä perinne. Siellä on "sattunut ja tapahtunut" myös ydinjätteen käsittelylaitoksissa.
Että tällaista on se japsilaatu, kun pintaa syvemmälle raaputetaan... - samakaikkialla
harakirivoimala kirjoitti:
Japsien voimaloissa vika oli siinä, että jäähdytys oli täysin pumppujen varassa eikä voimaloiden rakenteessa oltu varauduttu siihen, että jäähdytys voisi pettää - edes tilapäisesti. Puhumattakaan varautumisesta sydämen sulamiseen.
Eikä tekniikkauskovaisille tullut näköjään mieleen, että maanjäristys pistäisi sähköverkon nurin ja hyökyaalto kivasti rantaan tyrkylle laitetut dieselgeneraattorit.
Tsunami vaurioitti kyllä voimaloita, mutta todellinen ongelma tuli sähköjen katkeamisesta -> jäähdytys lakkasi toimimasta -> vesi alkoi kiehua -> polttoainesauvat jäivät osittain kuiville ja ylikuumenivat, jolloin muodostui vetyä, jota purkautui reaktorirakennukseen ... jossai ei tietenkään ollut mitää tuuletusjärjestelmiä tämän varalle eikä myöskään suodattimia, joiden kautta olisi voitu rakennusta tuulettaa -> pump, vety räjähti ja saatiin vähän säteilyä jakoon.
Eihän noissa japsien leikkivoimaloissa ollut edes tiivistä suojakupua/rakennusta päällä, kuten saman aikakauden Suomalaisissa voimaloissa. Ja sit vielä käytetyt polttoaineet suunnilleen pelkän peltikaton alla, vesialtaassa reaktorin päällä. Nämähän siellä kanssa kärysi, kun vesi altaissa hupeni.
Näistä ydinvoiman kanssa kämmäämisistäkin on jaappanissa pitkä perinne. Siellä on "sattunut ja tapahtunut" myös ydinjätteen käsittelylaitoksissa.
Että tällaista on se japsilaatu, kun pintaa syvemmälle raaputetaan...Höpöhöpö, vastaavaa ja vielä pahempaa voi tapahtua missä tahansa rannikolla missä on ydinvoimaloita.
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194670721979/artikkeli/ydinturman ennustaja tsunamit iskevat joskus myos euroopan voimaloihin.html
http://ens-newswire.com/2012/09/24/23-nuclear-power-plants-at-high-risk-of-tsunami-2/ - seliseliseli
samakaikkialla kirjoitti:
Höpöhöpö, vastaavaa ja vielä pahempaa voi tapahtua missä tahansa rannikolla missä on ydinvoimaloita.
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194670721979/artikkeli/ydinturman ennustaja tsunamit iskevat joskus myos euroopan voimaloihin.html
http://ens-newswire.com/2012/09/24/23-nuclear-power-plants-at-high-risk-of-tsunami-2/So not. Japsit
- rakensivat ydinvoimalansa ihan rantaan ja varavoimalansa vielä lähemmäs rantaa, vaikka alueella esiintyy ihan yleisesti maanjäristyksiä, joten stunamien olisi pitänyt olla tuttu juttu (olihan niitä sattunut ennenkin)
- niin, no, olihan siinä joku naurettava parin metrin suojavalli kait...
- voimaloissa ei ollut kaasutiivista suojarakennusta päällä
- reaktorien ja käytetyn polttoaineen varaston toiminta oli ihan täysin pumppukiertoisen jäähdytyksen varassa
Toiminta oli siis täysin aktiivisen, sähkökäyttöisiin pumppuihin, perustuvan jäähdytyksen varassa eikä japsien voimaloissa ollut järjestelmiä, joilla reaktoreista / rakennuksista olisi saatu hallitusti tuuletettua kaasuja ulos -> poks, pari kunnon räjähdystä, reaktorisydämet suli osittain yms. Tekniikka petti siis jotakuinkin täydellisesti & syntyi hallitsemattomia päästöjä.
Euroopassa suunnitteluperiaate on se, että tekniikka voi pettää, mutta tilannetta pitäisi silti pystyä hallitsemaan jotenkin. Uusissa voimaloissahan on suunnitteluperiaate sellainen, että riittävä jäähdytys saadaan jo vapaakierrolla, mahd. kaasut jäävät suojarakennukseen, josta niitä voidaan paineen purkamiseksi päästää suodattimien läpi ulos, suojarakennus kestää jopa sydämen sulamisen jne. Vanhoissakin Suomalaisvoimaloissa on joitain näitä piirteitä, joten ei eivät siis ole samalaisia sokea teknologiuskon / väärässä paikassa säästämisen (arvaapa vaan, kummasta on oikeasti kyse) temppeleitä kuin japsien voimalat.
Kuten sanottu, japseilla on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista pienempää onnettomuutta useamman kerran, mutta opiksi ei ole otettu. - Arviointia
seliseliseli kirjoitti:
So not. Japsit
- rakensivat ydinvoimalansa ihan rantaan ja varavoimalansa vielä lähemmäs rantaa, vaikka alueella esiintyy ihan yleisesti maanjäristyksiä, joten stunamien olisi pitänyt olla tuttu juttu (olihan niitä sattunut ennenkin)
- niin, no, olihan siinä joku naurettava parin metrin suojavalli kait...
- voimaloissa ei ollut kaasutiivista suojarakennusta päällä
- reaktorien ja käytetyn polttoaineen varaston toiminta oli ihan täysin pumppukiertoisen jäähdytyksen varassa
Toiminta oli siis täysin aktiivisen, sähkökäyttöisiin pumppuihin, perustuvan jäähdytyksen varassa eikä japsien voimaloissa ollut järjestelmiä, joilla reaktoreista / rakennuksista olisi saatu hallitusti tuuletettua kaasuja ulos -> poks, pari kunnon räjähdystä, reaktorisydämet suli osittain yms. Tekniikka petti siis jotakuinkin täydellisesti & syntyi hallitsemattomia päästöjä.
Euroopassa suunnitteluperiaate on se, että tekniikka voi pettää, mutta tilannetta pitäisi silti pystyä hallitsemaan jotenkin. Uusissa voimaloissahan on suunnitteluperiaate sellainen, että riittävä jäähdytys saadaan jo vapaakierrolla, mahd. kaasut jäävät suojarakennukseen, josta niitä voidaan paineen purkamiseksi päästää suodattimien läpi ulos, suojarakennus kestää jopa sydämen sulamisen jne. Vanhoissakin Suomalaisvoimaloissa on joitain näitä piirteitä, joten ei eivät siis ole samalaisia sokea teknologiuskon / väärässä paikassa säästämisen (arvaapa vaan, kummasta on oikeasti kyse) temppeleitä kuin japsien voimalat.
Kuten sanottu, japseilla on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista pienempää onnettomuutta useamman kerran, mutta opiksi ei ole otettu.Sitä on kuviteltu, että japseilla olisi joku ylivertainen taito tehdä tekniikkaa. Kun tällaista käsitystä on vielä voimaperäisesti palauteltu japanilaisille, että oman ylettömän itsetuntonsa lisäksi saavat vielä muualta tukea itsetunnolleen, niin käy, miten käydä kuuluukin: tekniikka tulee silmille.
Tällä hetkellä maailmalla saa valtaa monenlainen tiede- ja teknologiauskonto. Suuntausta on vaikea vastustaa, koska aika ylämäkeen joutuu todistelemaan, jos pitää kertoa, että tieteestä puuttuu tietoa. Rehellinen tiede tunnustaa aina, että tietoa puuttuu ja siksi juuri on tiede. Lisäksi pitäisi olla viisautta.
Ei pidä asettaa henkeään minkäänlaisen tiedeuskon varaan. kusetuksen mestari kirjoitti:
Ei ole ihan täydellistä valvonta jenkeissäkään.
Tästä tuli viime vuodenvaihteessa (siis 2011/2012) dokumetti, jossa kaiveltiin näitä lattiamatto- ja kaasupoljinjuttuja. Jenkeissäkin todettiin, ettei yhdenkään hallitsemattoman kiihtymisen voitu osoittaa johtuneen kaasupolkimen viasta. Silti toiloota "hyvää hyvyyttään" noita korjauksia teki...?
Tosin dokumentin tekijät saivat selville, että prikka/lattiamattokorjauksen yhteydessä autolle oli tehty jotain muutakin, asennettu joku uusi ohjaipurkki kiinni auton väyliin. "Yllättäen" tälle ei mitään selitystä saatu eikä mitään tunnustettu eikä suostuttu kertomaan, oliko kaikille autoille tehty näin. Dokumentissa päädyttiin epäilemään, että kiihtymiset olisivatkin johtuneet moottorinohjauksen tms. "tilttaamisesta". Tämä selittäisi paremmin sen, miksei autoja saanut sammutettua (painonappikäynnisteisistä puhuttaessa) ja miksei moottorin tehoja tiputettu pois heti kuljettajan koskettaessa jarrupoljinta.
Lisäpurkki lienee "vahtikoira", joka valvoo, keskustelevatko auton järjestelmät keskenään ja viheltää pelin poikki (tehot pois tai moottori sammuksiin) jos näin ei ole.
Tällöin kaikki nämä kaasupolkimien prikkajutut olisivat olleet mestarillinen kusetus, jolla onnistuttiin kääntämään sekä median että Yhdysvaltain viranomaisten huomio pois todellisesta ongelmasta.
Ei hirveästi yllättäisi, kun tämän valmistajan aiempia näyttöjä ovat mm. japaninhevosvoimat sekä turvatyynyjen määrän valehtelu/liioittelu.
Mut ei haittaa, vaikka totuus joskus paljastuisi - hurmokselliset tojoterot eivät anna minkään järkyttää mielenrauhaansa & maksavat riemusta kiljuen kaikki kustannukset. Kuten tähänkin asti."Lisäpurkki lienee "vahtikoira", joka valvoo, keskustelevatko auton järjestelmät keskenään ja viheltää pelin poikki (tehot pois tai moottori sammuksiin) jos näin ei ole."
Toyotan malleista ainakin Priuksessa (NHW20) on ollut ihan tehdasasennettuna yksi ECU joka valvoo noin 20 muuta ECUA.- Sehän kertoo
vain karua kieltään, miten sairaaksi koko amerikkalainen systeemi on mennyt. Eipä ole onneksi meikäläisen murhe.
- kehittelyävaatisi
Koko EU on autoilun kehitysmaata, täällä saa polttoaineen kulutuksenkin ilmoittaa EU-normien mukaan täysin todellista ajossa tapahtuvaa kulutusta vastaamattomasti.
Jenkeissä on tarkempi teoreettinen mittaustapa, siellä on silti muutama valmistaja (mm.Kia ja Hyundai ) joutumassa korvaamaan asiakkailleen todella suuria summia kun kulutus olikin reilusti suurempi kuin ilmoitettu.
http://www.delta.fi/kia/Etusivu/TietoaKiasta/VirheellisetkulutuslukemateivätkoskeEurooppaa/tabid/1678/Default.aspx- maahantuoja säästää
Suomi on vielä tuon "EU-kehitysmaan" alikehittynein osa. Esimerkiksi takaisinkutsut ja niiden valvonta on aivan lapsen kengissä. Täällä autoilijan pitää yrittää katsella vaikkapa Saksan takaisinkutsuja ja tilastoja jotta saa jotenkin selville mitä oikeasti muualla on takaisinkutsuissa tapahtumassa. Suomessa kaikki tuo on lähinnä maahantuojien halun varassa suoritetaanko jokin takaisinkutsu-korjaus Suomessa vaiko ei vai lykätäänkö se jonnekin tulevaisuuteen. Yleensä niistä ollaan hiljakseen, paitsi Toyota joka on paistatellut pakollisessa USA-julkisuudessa ja yrittää kääntää nyt tämän asian edukseen.
- säästökampanjoita
Näinhän se Suomessa menee, Trafi katselee melko hampaattomana vierestä näitä takaisinkutsuasioita.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304
Tuossakin jutussa ihmettelee trafin tarkastaja vielä selvästi Toyotaan viitaten seuraavaa:
"Trafin mukaan näyttää siltä, että jotkut automerkit ilmoittavat vioista muita herkemmin ja raportoivat nekin ongelmat, jotka eivät aiheuta vakavaa vaaraa."
Tuohan hyvä asia auton omistajan kannalta tietysti, olkoon nyt vaikka sitten niinkin että herkkyys takaisinkutsuihin on lähtenyt USAn viranomaisista alunpitäen.- korjaus on mainosta?
Oikeat viat pitää ehdottomasti korjata ja takaisinkutsu tehdä pikaisesti mutta ei tästä saa tehdä mitään mainosmiesten "vastuuntunteen" mainosvälinettä kutsumalla joka kuukausi auton omistajat tuomaan autonsa korjaamolle mahdollisesti jonkin toisarvoisen pienen sähköjohdon mahdollisen ruostepilkun esiintymisen vuoksi. Tavallinen autoilija on tässä pyörityksessä ja hänelle todetaan, että eikös olekin hyvä kun korjataan, eikös ollakin vastuuntuntoisia. Taas menee puoli työpäivää korjaamoreissuun ja kymmeniä kilometrejä tulee ajoa. Ja autoilija maksaa ja on jopa hölmön tyytyväinen kun koko ajan korjataan. Miksi ihmeessä ei jo alunperin suunniteltu sitä autoa viattomaksi ja tehty kunnon osista? Olisi kaikille halvempaa vai onko tämä koko asia muuttumassakin ovelasti mainoksesi?
- tuskinmainosta
Melko harvinaisia takaisinkutsut kuitenkin ovat, johonkin malliin kohdistuessaan usein koskevat jotain ehkä pientäkin erää kyseisessä mallissa.
Useimmat takaisinkutsut hoitunevat normaalihuollon yhteydessä silloin kun huollon aika on, eli eivät ole kiireellisiä.
Enpä ole vielä ikinä saanut takaisinkutsua kohtuullisen pitkän autoilurani aikana.
Asia erikseen on sitten eräissä autoissani olleet kallinpuoleiset tyyppiviat, joista ei ole takaisinkutsua ikinä tehty eikä tehdä, vaikka saattaisi olla syytäkin. Korjaamolle on ollut asiaa ja kaikki omaan piikkiin tietysti. - nyyyyyyyyh
Ei pidä paikkaansa, tojo on hyvä auto, nyyyyyyyh
- aljdfkljgklö
Mitä tekemistä jollain automerkillä tähän asiaan ?
Esim. tänä ja viime vuonna vaikkapa Toyotalla ja Mersulla yhtä paljon takaisinkutsuja, kertoo mitä ?- Ei osata
Provoilet. Tojon takaisinkutsuista kertominen on provoilua. Lue säännöt.
- Ikea-Lada
Onhan se rakennussarjojen kokoaminenkin pojankoltiaiselle kivaa. Mutta auton kokoisessa kapistuksessa kyllä arvostaa sitä, että se tehtäisiin valmiiksi jo tehtaalla.
- tojomään
Esimerkillistä vastuunkantamista! Ja vastuu kannetaan todella laajasti, hyödyttäen kaikkia merkin omistajia ja jopa koko autoalaa rahoittamalla alan soveltavaa tutkimusta!
Eipä ole epäselvää minkä merkkinen seuraavakin autoni on!- ja musta on valkoist
Ja synkkä pilvinen päivä on ihanan kirkas ja värikäs kun sitä katsoo oikean väristen lasien läpi.
- Riemua vain
ja musta on valkoist kirjoitti:
Ja synkkä pilvinen päivä on ihanan kirkas ja värikäs kun sitä katsoo oikean väristen lasien läpi.
Ja takaisinkutsukin vain katkaisee mukavasti kevään. Ilo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822