No näin se sitte meni että ykköspyörä kärryt saa laittaa 5vuoden päästä Kuusankoskelle. tämä 65% sääntö on kyllä perseestä monella suoritealalla.
Onhan 10tonnin ykköspyöriäkin olemassa!
Paripyörät kärryyn!
15
806
Vastaukset
- nolo juttu
JOS painojen nosto tulee joskus voimaan muuttuu aika iso osa rahti liikenteen autoista yhdessäyössä vanhanaikaiseksi, kun tuntuu että teliveto ja paripyörät on ollu tähän asti suurinta syntiä ja ihmettelyn aihetta jos sitä jokin kuljetusalan osa tarvitsee
- eräs tietämätön
voisitko tarkentaa tuota 65% sääntöä, kun minä en ole ihan kartalla tassa asiassa.....
- Hi-way one
Elikkä jos on 8-akselinen yhdistelmä se on ykköspyörillä 64t jos taas haluat 68t on perävaunun/perävaunujen massasta 65% kohdistuttava paripyörä-akseleihin.
9-akselinen on 69t ykköspyörillä ja myös siinä on 65% kohdistuttava paripyörä-akseleihin että saa 76t.
Itse olen telivedon puolesta ollut aina, se on kustannus puolella loppu pelissä aivan sama myös rahtiliikenteessä ajatko 6x2 vai 6x4 autolla. Sen minkä polttoaineessa häviää renkaissa saat takas.- eräs tietämätön
sisältyykö tämä sääntö ehdotukseen uusista painoista vai onko se ollut jo pitempäänkin kun en ole koskaan mokomasta kuullut. aluksi ajattelin että tässä tarkoitetaan veturin ja perävaunun painosuhdetta hieman toisella nimellä, mutta tämä olikin aivan uusi asia ainakin minulle.
- ajatolla
Kustannukset nousee huomattavasti, kaikki rahtarit mäessä tyhjänä kiinni, aivan tarpeeksi jo nousutelikaudella.
- peeenis77
Mitä ne kaikki kärryt on Kuusankoskella tekis???
- Jiipee12
Samaa mäkin ihmettelen... Kuusankoski ja Kuusakoski ovat kaksi eri asiaa. Ihan tiedoksi vaan...
- sladfhboaeh
jos ne kaikki hakee kuusanniemestä kuorman ennen ryssille myyntiä???
- Valkealalainen
sladfhboaeh kirjoitti:
jos ne kaikki hakee kuusanniemestä kuorman ennen ryssille myyntiä???
Ja sitten voi kuusankoskelaiset taas laskea Hesen akvaariosta kuinka monta Upm:n rekkaa ajaa Kuusaan keskustan läpi ja vöyhkätä että miksei ne mene Pessankosken sillan kautta
- gkhlnlb
Valkealalainen kirjoitti:
Ja sitten voi kuusankoskelaiset taas laskea Hesen akvaariosta kuinka monta Upm:n rekkaa ajaa Kuusaan keskustan läpi ja vöyhkätä että miksei ne mene Pessankosken sillan kautta
juuri näin!
- Hi-way one
Ihan sinne rautaromu varastolle tarkotin vietäväksi. Eiköhän tuon suurin osa ymmärtäny ;)
- OmaAuto5v
Olen vähän ihmetellyt tuota yrittäjien valitusta painoasiasta. Ei kai mikään laki velvoita hankkimaan uusia kalliita vehkeitä tai rakentamaan vanhoista uusille painoille vastaavia vehkeitä. "Voi voi ja ai ai...aina saa maksaa ja kärsiä" Pitääkö suomalainen olla aina niin pirun nöyrä ja myöntyä kaikenlaiseen hölyn-pölyyn mitä herrat keksii? Jos kukaan yrittäjä ei tee mitään, jatketaan vaan samaan malliin samoilla vehkeillä niin mitä tapahtuisi? Ei mitään. Pantaisiin kerrankin kampoihin pukuherroja vastaan. Vai olenko ihan väärässä ja ymmärtänyt asiat väärin?
- Hi-way one
Se oliskin paras jos kukaan ei lähtis rakentelee mitään uutta, vaan kaikki ajelis vanhoilla . nyt pitäis kaikkien tajuta että taksat ei tuu nousemaan samassa suhteessa kuin ajettu tonnimäärä.
Kulut vaan kasvaa autoilijalle ja teollisuus vie hyödyn. Eikö se olis sama että tonni hinta pysys edes nykysellään mutta ajettas 44t painoilla?- ???
niinhän se olisi. siinä on vaan se kun jo nykykalusto osittain on sellaista että korkeampia painoja voidaan hyödyntää. sitten se kilpaileva firma huomaa että naapuri vie muutaman tonnin enemmän ja asialle tarttis tehrä jotain. sen jälkeen alkaa kalustoon investointi ja kun kerran rahaa laitetaan kiinni niin tehdään sitten samalla yhdistelmä maksimi mitoilla/painoilla. tämän jälkeen alkaa kilpavarustelu ja teollisuus on saanut mitä halusi. laskutaidottomat isännät kilpailevat itsensä suohon, aivan kuten nytkin. mikään muu ei muutu kuljetusalalla kuin kaluston koko ja velan määrä pankissa.
onneksi tuo esitys ei vaikuta adr-kuljetuksiin niin oma kenttä pitäisi pysyä muuttumattomana. sitä mietin että mitenkä nämä sitten nämä kemikaaliautot kun niillä ajetaan välillä ei-vaarallisia aineita. onko tämäkin nyt sitä että jatkossa ei kannata ajaa luokittelemattomia aineita ollenkaan autoilla jotka ovat nykypainojen mukaisia? vai pitääkö niissäkin pyrkiä suurempiin yksiköihin varmuuden vuoksi ja ajella sitten vajaalla kun on vaarallista kamaa kyydissä?
tuo kolmeakselisen veturin paino vois olla jatkossakin suurempi kuin vain tuon siirtymäkauden jos sitä liikenneturvallisuutta todella haetaan. omassa työssänikin pystyisi helposti kuormasta riippuen siirtämään 1-3 tonnia kärrystä veturiin painoa, mutta nykyisein sen jos teet ja vaakalle joudut niin suur-rikollinen olet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703