Erikoislääkärille pääseminen ja poskiontelotulehduskierre...

Poskiontelomies

Olen tämän vuoden aikana kärsinyt poskiontelotulehduksista jo 4-5 kertaa.

Ensimmäinen kerta oli tammikuussa. Toinen oli keskellä kesää. Kolmas oli loppukesästä, neljäs alkusyksystä ja viimeisin joulukuussa.

Olen syönyt tänä vuonna jo 4 tai 5 antibioottikuuria. En ole ihan varma. Mutta ainakin 4.

Lääkäri ei suostu minua KNK-lääkärille lähettämään. Syön jatkuvasti Duactia, käytän astmalääkkeitä hengenahistukseen ja tukkoisuuteen. Silti ei suostu minua KNK-lääkärille laittamaan. AStmaa on joskus tutkittu mutta sitä ei ole.

Mitä voisin sanoa lääkärille jotta tämä uskoisi että haluaisin tämän PO-tulehduskierteen loppumaan? Minulla on jatkuvaa turvotusta poskionteloissa ja mitkään lääkkeet ei siihen auta. Minulla menee useita satoja euroja vuodessa pelkkiin lääkkeisiin. Elämäntapani on kunnossa. Urheilen sen minkä pystyn enkä edes tupakoi tai juo alkoholia paljoa. Sarvikuonokannu ei auta. Kokeiltu on.
PEF-arvoni huitelee siellä 580-620 tienoilla. Avaava lääke auttaa joskus (ei aina) jolloin se nousee 630-640 tienoille. Astmaa minulla ei tosiaan ole. Mutta mulla on avaavaa hengenahdistuksen varalle.

Ikää on tosiaan 28v ja mies. Kohta 29v. Ärsyttää kun menee vuodesta 2-3kk sairastellen. Se vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja urheiluunkin. Jää luvattoman paljon reenejä väliin kun jatkuvasti kipeänä.

Onko muita saman kohtalon kokeneita?

Pitääkö vaan lyödä nyrkkiä pöytään ja vaatia että pääsee erikoislääkärille?
Yksityiselle minulla ei ole varaa.

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poskiontelomies

      Tosiaan vois vielä lisätä että minulla on allergioita. Koivut ym. ja elukoille olen allerginen myös.

      Mutta olen alkanut epäillä että työpaikan sisäilma olisi myös syynä. En ole meinaan koskaan ennen sairastanut neljää kertaa vuodessa PO-tulehdusta paitsi nyt kun vaihdoin työpaikkaa.

    • syyskeiju1

      mulla paljon samanlainen tilanne kuin sinulla .monta poskaria tänä vuonna ja jatkuvaa turvotusta poskionteloissa ja otsalla.nyt sylkirauhasetkin alkaneet vaivata.lääkärit eivät ota tosissaan.tulehdusarvoja ja päällepäin näkyvää vaan peräävät.aivan kypsä työterv. asenne turhaankävijä=( Mulla ainakin naama särkee kokoajan,tosi epämukava olo.epäilen myös sisäilmaa,olen vanhassa,isossa rakennuksessa töissä ja siellä ollut ongelmia muillakin,vaikkei tälläisiä,astmaa ym.Ei myöskään koskaan ennen ollut tälläisä ongelmia nyt ilm altistunut paikalle.

    • vaivannut myös

      Silloin pääset vasta erikoislääkärille / poskionteloleikkaukseen (fess) ,
      Kun sinulla on, joka kuukausi tulehduksia..

      Ei riitä 4-5 vaan tuplasti enemmän, että asiaan puututaan!

      Surullista, mutta totta! :(

      Minut on leikattu jo ja pari vuotta oireilin ja loppuajasta juuri noin,
      että, joka kuukausi ja pahimmillaan kaksi kertaa kuukaudessa oli tulehdus
      otsassa ja poskionteloissa..
      Söin yli 12 antbioottikuuria vuodessa lisänä keuhkoputkentulehduskuurit, joita oli myös usein eli tuplasti kuureja tuli lisää! :/

      Nyt on leikkaukset tehty ja vaivat poissa! :) Molemmilta osin!! :))


      Koitahan jaksaa!

      Puhallukset kuulostaa hyviltä kyllä!

      Itse olen astmaatikko!

      Itse puhallan 350-400 ja kipeenä 220---> :/

    • operoitu

      Erikoislääkärille pääsee yksityisellä sektorilla hyvinkin nopeasti, eli lääk.asemia googlaamaan ja aikaa varaamaan.

    • Rosario

      Eivät ne tahdo lähettää, kun vasta sitten kun potilas itse lyö nyrkin pöytään. Mulle luvattiin 30 vuotta, että seuraavan tulehduksen jälkeen... Alkoi hermo mennä ja pääsin vihdoin magneettikuvaukseen, jossa todettiin rakenteellisia seikkoja. Nyt on laitettu venttiili toiseen poskionteloon menevään kanavaan ja toista suurennettiin. Toipuminen kesti noin viikon enkä ole sittemmin sairastanut postiontelotulehdusta tai flunssaa (koputtaa puuta). Ole vain tiukka ja sano, että sairaus pilaa elämänlaatusi. Eivät tahdo puukkohommiin ryhtyä helposti, koska siinä on aina omat riskinsä. Tsemppiä sinulle. Hox. Ultraäänellä EI nenälääkärin mukaan oikeasti näe, onko poskiontelossa märkää vai ei. Minulle sanottiin vain, että nenä menee tukkoon siksi, että veri nukkuessa pakkautuu toiselle puolen nenää ja siksi nenä menee tukkoon. Enpä ole moista ennen kuullut. Että tällainen muka olisi normaalia. Missähän valelääkärikoulussa ovat opiskelleet ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      54
      895
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      754
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe