Vaihto-oppilas stipendi

Vaihto-oppilas

Eli olen ensi syksynä lähdössä vaihto-oppilaaksi Jenkkeihin ja nyt tarttis kirjoittaa stipendin hakua varten lyhyt aine. Mitkä olisi siis asioita joita mun kannattaisi kertoa. Miksi juuri minun pitäisi saada stipendi? Kiitos jo etukäteen kaikil ketkä auttaa!:)

2

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kflskflelsfkls

Kannattaa yrittää erottautua muista hakijoista, vaikka se saattaakin olla hieman hankalaa :) Kirjoita vaikka siitä, miten vaihto-oppilasvuodesta olisi sinulle hyötyä tulevaisuuden opiskeluissa, ammatissa ja työssä. Mieti alustavasti jokin kieliin ja kansainvälisyyteen liittyvä opiskeluala tai ammatti ja yhdistä vaihto-oppilasvuoden hyödyt niihin. Vaikka siis et vielä ehkä tietäisikään omaa toiveammattiasi tai opiskelualaa, niin selkeät ja määrätietoiset tavoitteet herättävät usein positiivista huomiota. Voisit myös miettiä sitä, että miksi olisit hyvä Suomen ja oman paikkakuntasi edustaja ulkomailla. Mieti esimerkiksi omia harrastuksiasi ja kielitaitoasi. Panosta aineen oikeinkirjoitukseen ja positiivisuuteen, älä kuitenkaan vedä positiivisuutta liian överiksi. Jos mahdollista, niin ole persoonallinen ja yritä välttää ihan niitä pahimpia kliseitä, kuten "olen iloinen ja reipas" ja jos käytätkin niitä, niin perustele ne hyvin. Ole selkeä ja johdonmukainen sekä tavoitteellinen vaihto-oppilasvuotesi suhteen. Muista kirjoittaessasi aineen kolme osiota, eli aloitus, keskiosa ja lopetus.

Olen itse kirjoittanut stipendinhakukirjeen näillä eväillä ja onnistuin vakuuttamaan valitsijat hakemuksessani, joten kokemusta onnistuneesta hakemuksesta löytyy :)

• Vaihto-oppilas

Kiitos hyvistä neuvoista. Näistä varmasti on apua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      85
      1742
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1615
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1399
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1321
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      883
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      871
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe