Lisäpitkien katkaisija

herra katkaisija

Onko ok, jos tekeekin niin että ottaa herätevirran suoraan pitkiltä releelle, eikä tähän väliin mitään katkaisijaa. Katkaisija tulisi sitten releen maadoitusjohdon väliin, jollon auton sisälle ei tarvitsisi vetään kuin yksi johto, eikä tulisi oikosulkua vaikka johto hankautuisi rintapellissä puhki? Vai kärsiikö katkaisija tästä?

8

2636

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valoa

On ok, ja itse ainakin tekisin samalla tavalla.

• Jos on kysymyksessä japanilainen auto, niin niissä on monessa valojen ohjauskytkimet miinuspuolella. Jos yhdistät releen kelan joko suoraaan tai kytkimen kautta maihin, niin valot jäävät palamaan niin kauan kuin akussa on virtaa.
      Mutta kun kytket releen kelan rinnan kaukovalon kanssa joko suoraan tai kytkimen kautta, niin ei ole väliä, onko auton ohjauskytkimet miinus - tai pluspuolella.

• herra katkaisija

Kyseessä VW Golf IV, joten eikös tässä oo ihan plussalla valojen ohjaus. Eli onnistunee tuo edellä mainitsemani systeemi? Tuntuis turhalta vetää kaks johtoa sisälle kytkimelle.

• herra katkaisija kirjoitti:

Kyseessä VW Golf IV, joten eikös tässä oo ihan plussalla valojen ohjaus. Eli onnistunee tuo edellä mainitsemani systeemi? Tuntuis turhalta vetää kaks johtoa sisälle kytkimelle.

Empä tiedä, joko saksalaiset ovat ottaneet käyttöön tuon edistyksellisen kytkentätavan. Japanilaisissa on vähän sähkövikoja tuon heidän käyttämänsä
        kytkentätavan ansiosta, hapettumat vähenevät.

Käytä normaalia 230 V:lle tarkoitettua kalustejohtoa esim.2x0,75 mm2 releen ohjaukseen, siinä on tuplaeristys yksijottoisiin kaapeleihin verrattuna ja asennus syntyy samalla vaivalla.

• ???

Taas tää legendaarinen miinus ohjaus.. missähän kikottimessa moinen on? ? Sillä nyt ei ole väliä kumpaan johtoon katkaisijan laittaa, vai väitätkö, että jos katkaisee esim. miinus johdon, niin valot ei sammu?

• Esim. Subarussa ei toimi kytkentä, jossa kelan toinen pää on joko lisävalojen kytkimen kautta tai suoraan maissa. Mutta kun kytkee kelan rinnan kaukovalon kanssa, niin ei ole väliä, kummalla puolella auton ohjauskytkimet ovat. Sinä vaan et tunnu ymmärtävän asiaa ollenkaan, suutasi vaan yrität soittaa selvässä asiassa.

• ???

Nythän puhuttiin vain katkaisijan sijoittamisesta.. eikö? Joten, todennäköisesti lisävalot toimii, mutta katkaisija puuttuu vielä.. eikö? Jos näin, niin silloinhan sillä ei ole väliä laittaako plus vai miinus puolelle.. eikö? :P
      Tyhmä kysymys vielä loppuun: onko toi systeemi vielä uusissakin Subaruissa, vai puhutaanko jostain vanhoista?

• Käsittääkseni kysyjä oli vasta tekemäsä tai harkitsemassa kytkentää, joten oli asiallista varoittaa mahdollisesti tulevista vaikeuksista.

Ei olekaan väliä, kummassa johdossa lisävalojen kytkin on, kunhan sen kautta ei ole piiriä kytketty maihin.

En tiedä, kuinka kauan tuo kytkentä, miinuspuolella ohjauskytkimet, on ollut käytössä.
      Subaruissa se toimii noin ainakin edellisessä Foresterin korimallissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      56
      1284
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      19
      917
    3. 68
      772
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      748
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      718
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      714
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      645
    8. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      10
      612
    9. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      569
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      538
    12. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      521
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      512
    14. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      75
      498
    15. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      493
    16. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36
      445
    17. Pitäisikö seksille asettaa huvivero?

(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen
      Sinkut
      113
      444
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      16
      441
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      36
      437
    20. Olet pelottava ilme vakavana

Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳
      Ikävä
      26
      437
    Aihe