Hei, miltä kuulostaa? Tutuistuin n. viisi vuotta sitten mieheen joka teki vasta eroaan. Hänellä oli myös talonrakennus kesken. Aloimme suorustelemaan ja muutin lasteni kanssa lopulta hänen taloonsa hänen toiveestaan vaikka itse olisin halunnut yhteenmuuton tapahtuvan mieluummin minun luokseni. Mies perusteli asian niin, että jos laittaisi talonsa nyt myyntiin niin joutuisi maksamaan voitoista veroja liikaa ja keskener'iset pihatyötkin alentaisi talon arvoa. Siispä muutimme lasteni kanssa hänen taloon.
Sitten menimme naimisiin. Ja tehtiin yhteinen lapsi. Koko tämän ajan halusin muuttaa muualle tästä talosta asumasta, koska tuo kaksi vuottahan oli jo mennyt ja olinhan minä tehnyt pihatyötkin ja tallinkin sun muut hänen kanssaan rakentanut. Sitten aina vain tullut uusia asioita eteen, että miksi ei vieläkään voisi myydä. Minua harmitti. Halusin sitten edes talon myös omiin nimiini. Aluksi mies ei suostunut. Lopulta suostui ja varasi pankkiin ajan. Laitoimme lainan puoliksi minun nimiini. Mies lupasi, että tehdään talosta paperit myöhemmin. Nyt tästä on mennyt muutama vuosi eikä talo ole vieläkään minun nimissäni! Mitäs nyt? Minulla on asuntolainaa, mutta ei taloa? Noh, avioehtoa meillä ei ole, mutta kuitenkin paperilla en siis omista mitään muuta kuin velkaa. Mitä voin tehdä asialle? Veroissa minulla lyhennetään asuntovelat, mutta onko sekään oikein vai pitäisikö sekin muuttaa jotenkin toisin? Tunnen oloni kusetetuksi. Mies muuten oli eronnut ex:nsä kanssa kun tämä toinen puolisko ei halunnutkaan lapsia. Minun kanssani mieheni sitten halusikin todella pian lapset. Joskus panee epäilyttämään itseänikin koko juttu. Sanokaa ny tyhmälle järkeä päähän kun en oikein itsekään ymmärrä tilannettani.
Mitäs nyt teen ?
Jolaja
1
139
Vastaukset
- jaaaa..
Jos avioehtoa ei ole niin koko omaisuus niin sinun kuin miehesi menee puoliksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?58852Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62765