Mistä kannattaa hankkia suodattimet?

Tiedustelija1

Kenen valmistamia suodattimia kannattaa ostaa ja mitkä ilmansuodattimet on paraslaatuisia? Minkä hintaisia on normaalit asuinkiinteistöjen suodattimet? Kertokaa mielipiteitä suodattimista. Keneltä/ mistä kannattaa ostaa suodattimet? Mikä on suodattimien suositeltu vaihtoväli?

18

1423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4tai6

Jossai luki (en muista missä) että vaihtoväli pussisuodattimilla 6 kk ja tasosuodattimilla 4 kk.

• samaa mieltä

Oon kuullu kanssa, että vaihtoväli pyörii siinä puolen vuoden paikkeilla. Likasemmissa/pölyisemmissä paikkoissa kannattaa useemminki vaihella.

• epätiet. käyttäjä

Minkä hintanen on ilto 440 suodatinpakkaus ja mistä kannattaa hankkia?

• vastaaja3

jp-suodattimet myy ilto 430/440 malleihin sopivaa suodatinta 16 € kappalehintaan.

• val

Kenen valmistamat suodattimet on hyvintoimivia? Olisko jollain siitä tietoo.

• suodatinasiantuntija

Kannattaa kysyy Ilma-Arenan suodattimia. Hyvälaatusia. Aika monet K-raudat ja muut rautakaupat myy niitä. Halvemmalla pääsee, ku käy osoitteessa www.ilma-arena.fi ja tilaa sieltä. Jos sieltä hankkii, ni pitää tilata useempi. Ota joku 4 kappaletta, ni ei tarvi heti tilata uusia. Se on aika halpa tilata sieltä. Suosittelen!!!

• 3r4ey678uio

Mistä nuo hinnat näkee??? Myyjä täällä ilmeisesti joka ketjussa hehkuttaa ko firmaa, mutta kuka oikeasti tilaa jotain, jos hintoja ei ole näkyvillä...

• eikoskaanenaa

Älkää ostako. Ostin Ilma-Arenan suodatinpakkauksen ja G7-suodattimessa nuppineulan kokoiset aukot toisella reunalla. Huono liimaus.

• itseasiassa Ilma-Areenan suodattimet ei läpäise mitän standardin vaatimuksia eikä edes tässä tapauksessa pientalosuodattimien testejä. tai ei ole edes testattu. Suomennettuna F7 ei ole F7 vaan lähempänä G3(esisuodatin) luokaa. alkupaineessa 5-10pa

• yleisesti

Eiköhän tuolla googlella löydy aika nopeasti ko. suodattimet.

Itse vaihtelen suodattimet parin kuukauden välein. Aina kun lumi tulee tai lähtee.

Laadullisesti kannattaa varmaan pysyä noissa kotimaisissa, koska itse konevalmistajatkin näin tekevät. Kauppiaitahan löytyy ripakopallinen, mutta itse maton/vekinvalmistajia suomessa on vain kourallinen. Tämä porukkahan se taitaa tehdä niin nettikauppojen kuin "tehtaanpaapankin" alkuperäissarjat.

Eli kun googlella haet tuota ilto 440 merkillä, niin katsot myyjien sivuilta onko kotimaisia ja sen jälkeen valitset osto ja toimituskuluiltaan halvimman vaihtoehdon. En usko, että menee hirveästi pieleen.

• yleisesti

Niin siis vaihdan parikertaa vuodessa. Voi kun osais kirjoittaa.....

• asiantuntija.

Itse haluaisin aktiivihiilisuodattimet ilmanvaihtokoneeseeni, joka on mallia Ilmava, 90-luvulta. Maksavat nuo valmiiksi tehdyt kappaleet aivan sika paljon, varmaan 50 €/pari kappaletta.

Tuollaista aktiivihiilisuodinmattoa haluaisin ostaa, ja leikata itse sopivia kappaleita, paksuus pitäisi olla noin 20 mm. Tuollaisia aktiivihiilisuodinmatonmyyjiä ei vaan juuri tahdo löytyä mistään, saattavat myydä liesituulettimiin sopivaa mattoa, mutta sellaista en halua.

• MArtti pk

Moikka!
      Itelläni oli tällainen ilmastointi remontti mihin löysiin apua ja laadukkaita tuotteita täältä www.lindab.fi . Sisäilma on toimistossa parantunut huomattavasti !

• rafaeo

Mä hain eräästä ilmastointiliikkeestä parin neliömetrin palan, sitä tasosuodattimen valkoista pari senttiä vahvaa vanukangasta. Siihen sitten kotona pahvista leikkasin sapluunan. Ja kas, kaapissa on noin 30 kpl tasosuodattimia. Ja maksoi 70 euroa. Eli yhden suodatinpalan hinnaksi tuli vähän reilu 2 euroa. Ei pitäis loppua ainakaan suodattimet heti kesken.

Esim prismassa myidään jotain kiinalaista epäkuranttia ja ohutta suodatinsettiä (sis.2 suodatinpalaa) hintaan 15 euroa. Kukahan hullu niitäkin ostaa.

Tosin ei kaikki ihmiset edes tiedä, että iv-suodattimet pitää vaihtaa. Tiedän tapauksen, jossa iv-suodatin oli aivan tuntematon käsite. Asuivat omakotitalossa vuosikausia. Ja ilmeisesti iv-kone oli vilkuttanut punaista valoa usean vuoden ajan. Tukossahan se oli, kun katsoin. Hain kotoa omat suodattimet, ja kas, laite saatiin toimimaan. Uusavuttomat tuttavani oppivat tämän jälkeen sellaisenkin ihmeellisen asian, kuin suodattimen vaihto. Eivät olleet huomanneet, että ilmastointi oli ollut vuoden päivät pois päältä. Sitä olivat ihmetelleet, kun ilma on niin tunkkainen, ja lasit höyrystyy sisäpuolelta. Olivat kuulemma talvisin tuulettaneet ovet auki asuntoa, mutta mieleen ei ollut tullut ilmastointi eikä muutkaan. He ajattelivat, että kyllähän sitä taloa pitää välillä tuulettaa. Tulipahan se ihmeellinen valkoinen pömpeli siellä kodinhoitohuoneen katossa heillekin tutuksi sitten, hieman myöhään, mutta kuitenkin.

• suodattelija

Itse ostin tuota karkeasuodatinta Wekkisuodattimesta. Siellä m2 hinta oli alle 9 euroa. Eikä tarvinnut ostaa sikaa säkissä - lasku tuli paketin mukana.
        Ostin samalla myös pelkän hienosuodattimen, jota imuroin toisinaan.
        Kait sekin pitäis vuoden välein vaihtaa...

• oktlainen

wekkisuodatin.fi palvelusta olen tilannut suodattimia ,joka on hyvä paikka ja hyvän tuntuiset tuotteet.
      Stata Oy my vantaalla www.iv-suodatin.fi palvelussa neliön paloina suodatinkankaita. Tekee myös iv-konekorjauksia.
      Ne on parmair koneiden valtuutettu huoltoliike.

• Anonyymi

Jos mietit, kenen valmistamia suodattimia kannattaa ostaa, niin muutama hyvä nimi on esimerkiksi www.airflitcom , Camfiil.fi ja Dinair.com. Nämä ovat laadukkaita ja kestäviä vaihtoehtoja, jotka sopivat moniin ilmanvaihtokoneisiin. Airflit on erityisesti verkkokaupoissa suosittu, ja Camfil tunnetaan pitkistä perinteistään sekä energiatehokkaista suodattimistaan.

Mikä suodatin on paras?
      Paras suodatin riippuu siitä, mitä tarvitset. Jos haluat parempaa sisäilmaa ja vähemmän pölyä, panosta F7-luokan hienosuodattimiin – ne nappaa siitepölyt, katupölyt ja muut pienhiukkaset. Perus-G4-luokan suodattimet riittää, jos haluat vain perussuojausta.

Mitä suodattimet maksaa?
      Normaalien asuinkiinteistöjen ilmanvaihtosuodattimien hinnat liikkuu yleensä:

Perussuodattimet (G4): 10–20 €
      Tehokkaammat suodattimet (F7): 20–40 €

• Anonyymi

Googlesta nopeesti tulee eteen et muutamaa kertaa vuodessa. Mainostaa aikakin suodinpojat ja airflit.com tossa että toimittaa verkosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      194
      1735
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70