Selviytymisretkelle tarvittavat tavarat?

jormaerä

Olen suunnitellun meneväni kesällä metsään n. 5 päiväksi ja ajatellut ottaa mahdollisimman vähän tavaraa mukaan. Nämä asiat olen ajatellut ottaa mukaan:
reppu
puukko
retkikirves
tulentekovälineet
laavukangas/sadeviitta
ruokailuvälineet
makuupussi
onki
jotain ensiaputarvikkeita
ruokaa jonkin verran (tarkoitus hankkia ruokaa luonnosta)
kuiva kerrasto
trangia

Tässä siis minun lista. Kommentteja? Lisättävää?

12

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että oikein selvitym

      Kesällä ei viidessä päivässä kummosia tarvita, että "selviytyy".
      Pikkasen naivi oli sinun aloitus.

      • kooiou

        koitappa


    • liian helppoa

      Noillahan pärjää jo kuukauden.
      Jos selviytymistä haluaa kokeilla niin varuste lista viikoksi
      Puukko
      laskuvarjonarua saa halvalla 30m.Auttaa rakennelmien teossa
      kirves
      siimaa ja pari koukkua
      kenttäpakki
      tulukset
      hätäruoka eli yhden päivän ruoka ettei överiksi mene jos ei asutuksen lähellä.
      tulentekolupa maanomistajalta ja puiden oksien käyttö,jotta saa laavun rekennettua.
      Noilla pärjää kyllä viikon jos maanomistaja suosiollinen.Oikeassa hädässä ei tarvitse kysyä mitään lupia.

    • viikon...

      tietysti elää syömättä mutta kehoittaisin selvittämään tuon luonnosta hankkimasi ruoan mistä hankit.Jos löydät maitokarjan laitumella niin voit käydä salaa lypsämässä mutta selvitä ensin että löydät.Kalansinntiä voi saada ongellä mutta nälkä voi niiden kanssa tulla.

    • Käpynappi

      Kannattanee ottaa mukaan myös kartta ja kompassi (niillä on kiva leikkiä vaikka eksymisleikkejä), OFF, huulirasva ja silmänympärysvoide - jos olet yli 25v ;) , jokin harrastus ettei käy aika pitkäksi (vaikka kamera, kirjoitusvälineet), cappuccino-jauhetta ja suklaata. Suklaan tarve ei muutu korvessa miksikään ainakaan meillä naisilla. Rinkan sivutaskut riittävät yleensä oikein hyvin suklaavaraston kuljettamiseen. Kavereita taas EI kannata ottaa maastoon mukaan; onhan niistä tietysti tukea ja turvaa, mutta verottavat osansa suklaavaroista :(
      Puukoksi ei kannata ottaa mitä tahansa marttiinia vaan mieluiten "Vuolija".
      Ja kellekään ei sitten etukäteen kerrota mihin ollaan menossa - vanha pohjoispohjalainen tapa!

    • ijijiji

      teltta, nötköttiä ja repullinen vanhoja jalluja, niillä pärjää viis päivää. =)

    • aslak­

      Votkaa.

    • 28888

      minä ottaisin juomapullon

    • bear bylls

      jos on kunnon puukko, niin jätä kirves pois ja tilalle hyvä retkisaha.
      tulentekovälineiks tulukset tamppoonit.

      • 222

        Minusta ihan asiallinen kirjoitus tulentekovälineistä. Kannattaa miettiä, millä saa tulen "varmasti" syttymään, sillä voihan olla että neljä ensimmäistä päivää sataa vettä tai mulahtaa varusteineen suossa välillä. Mitäs muut ehdottavat?


      • yhilkö

        Kyllä minulla aina kirves tulee ennen sahaa. Saha on tarpeellinen jos tarvitsee tehdä enemmän puutavaraa, mutta ilman kirvestä ei hyvä.
        Puukolla taas ei polttopuita tehdä.


    • luulen.....

      että jormalla tampoonit on hätävarjelun liioittelua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe