Kysyisin mahdollisimman monelta abortin tehneeltä kokemuksia siitä?
Tarkoitan lähinnä lääkkeillä tehtävää, koska kaavintaan en aio missään tapauksessa suostua.
-kuinka nopeasti saitte lähetteen sairaalaan, ei kai toimenpidettä voi viikkotolkulla odottaa?
-miten ultrat tehtiin, vatsan päältä vai tonkimalla (hyi helvetti) ja kuinka monta kertaa?
-otettiinko verikokeita ja oliko niihin pakko suostua?
-kuinka kauan sairaalassa piti mädätä lääkkeiden oton jälkeen?
-millainen oli lääkärin asenne, yrittikö "käännyttää" teitä?
Tein tänään testin ja olen nyt raskausviikolla 5 ja jotain.
Missään tapauksessa en aio lasta pitää, ehkäisy petti ja tässä sitä ollaan.
Palstan hurmosmammat voivat sitten pitää käännytysyrityksensä omana tietonaan, kiitos.
Kokemuksia abortista?
39
1521
Vastaukset
- sirius*
Minulla sattuu olemaan sellainen lääkitys, jota tarvitsen päivittäin.
Jos pitäisin lapsen ja jättäisin nuo lääkkeeni syömättä, todennäköisesti kuolisin.
Jos taas syön lääkkeitä ja pitäisin lapsen, siitä tulisi vaikeasti vammainen.
Meillä ei ole resursseja kasvattaa vammaista lasta, joten hän olisi laitoshoidossa lopun ikäänsä.
Onko oikein?
Ehkäisystä on huolehdittu ja se on toiminut 5 vuotta, nyt vain sattui käymään näin.
Haluaisin nimenomaan kokemuksia abortin tehneiltä, en mitään hurmoshenkistä moraalisaarnaa, kiitos.- reality bites
Minua kiinnostaa tämä sinun ajatusmallisi. Voitko selventää?
Siis ennustat, että lapsestasi tulee vaikeavammainen. OK, hyväksyn sen että tähän on ilmeisesti todellinen riski olemassa. Selvä, mennään sillä.
No niin, siis tätä vaikeavammaista lasta et "voi" saada, koska et halua häntä hoitaa?
Ja koska on jotenkin enemmän väärin, että lapsesi elää hoitolaitoksessa,
niin haluat, että hänet tapetaan?
Miten niin hyvä elämä ihmisten parissa, jotka hoitavat lastasi, on jotenkin VÄÄRIN (vastine retoriselle kysymyksellesi "Onko oikein?")
ja kuolema on OIKEIN?
Ja ennen kuin sanot mitään, olen työskennellyt pitkään hoitaen ja rakastaen todellakin vaikeavammaisia ihmisiä. Olen nähnyt sen, mitä sinä typerys kuolemaa pahempana pidät. Ja minun mielestäni heidän elämänsä on varsin hyvää. Ei heitä useimpia sinne olla hylätty. Ja se on OIKEIN.
Joten millä perustelet tämän, että kuolema on parempi?
Ja kuka on sinulle luvannut, että elämä on aina reilua? Että sinä voit aina VALITA? Mistä tämä oletus edes tulee nykyihmiselle?
Elämä ei ole ruotsinlaivan buffetti. Ansaitsen vastauksen, koska en moralisoinut yhtään, kysyn vain logiikkasi ja ajatusmaailmasi perään. - reality bites
reality bites kirjoitti:
Minua kiinnostaa tämä sinun ajatusmallisi. Voitko selventää?
Siis ennustat, että lapsestasi tulee vaikeavammainen. OK, hyväksyn sen että tähän on ilmeisesti todellinen riski olemassa. Selvä, mennään sillä.
No niin, siis tätä vaikeavammaista lasta et "voi" saada, koska et halua häntä hoitaa?
Ja koska on jotenkin enemmän väärin, että lapsesi elää hoitolaitoksessa,
niin haluat, että hänet tapetaan?
Miten niin hyvä elämä ihmisten parissa, jotka hoitavat lastasi, on jotenkin VÄÄRIN (vastine retoriselle kysymyksellesi "Onko oikein?")
ja kuolema on OIKEIN?
Ja ennen kuin sanot mitään, olen työskennellyt pitkään hoitaen ja rakastaen todellakin vaikeavammaisia ihmisiä. Olen nähnyt sen, mitä sinä typerys kuolemaa pahempana pidät. Ja minun mielestäni heidän elämänsä on varsin hyvää. Ei heitä useimpia sinne olla hylätty. Ja se on OIKEIN.
Joten millä perustelet tämän, että kuolema on parempi?
Ja kuka on sinulle luvannut, että elämä on aina reilua? Että sinä voit aina VALITA? Mistä tämä oletus edes tulee nykyihmiselle?
Elämä ei ole ruotsinlaivan buffetti. Ansaitsen vastauksen, koska en moralisoinut yhtään, kysyn vain logiikkasi ja ajatusmaailmasi perään.Niin ja tunnen lukemattomia ihmisiä, jotka hoitavat äärimmäisen vaikeavammaisia lapsiaan kotonaan itse. Heillä toisin kuin luulet ehkä ei ole kyse taloudellisista vaan sydämen resursseista. He rakastavat näitä lapsiaan, eikö ole kummallista - että joku RAKASTAA omaa lastaan...
- k.33
Kirjoitat ette aio suostua kaavintaaan. No, se tehdään jos lääkkeellisesti suor. kesk. ei kaikki rask.materiaali tule pois.
Totta kai otetaan kokeita ja niihin on suostuttava. Noilla viikoilla se on yleensä vag.ultra joka tehdään.
Eikö lääkitystä voi vaihtaa "sikiöystävällisempään"?? Millainen lääkitys sinulla on? - voi kieltäytyä,
mutta sitten ei kyllä heru sitä abottiakaan.
-kuinka nopeasti saitte lähetteen sairaalaan, ei kai toimenpidettä voi viikkotolkulla odottaa?
Pääsin seuraavana päivänä hakemaan lääkkeen ensimmäisen osan
-miten ultrat tehtiin, vatsan päältä vai tonkimalla (hyi ********) ja kuinka monta kertaa?
sisätutkimuksella (jossa todettiin että kohdunulkopuolinen)
-otettiinko verikokeita ja oliko niihin pakko suostua?
Otettiin ja ne otetaan turvallisuutesi takaamiseksi
-kuinka kauan sairaalassa piti mädätä lääkkeiden oton jälkeen?
Pääsin samana iltana kotiin mutta tulikin pieni mutka matkaan, keskenmeno alkoi jo siitä ensimmäisestä lääkkeestä ---> sairaalaan
-millainen oli lääkärin asenne, yrittikö "käännyttää" teitä?
Lääkäri oli asiallinen jo ennenkuin tiedettiin raskauden olevan kohdun ulkopuolinen, ennen tätä tietoa vetosin siihen että olen kovin nuori ja oli vielä opiskelut kesken. Kun tieto tuli että raskaus on kohdunulkopuolinen lääkäri totesi että jos et tee aborttia, kuolet. Olisin kyllä tehnyt muutenkin.
Mahasi tulee sitten olemaan kipeä ja sitä verta tulee ihan hirveästi, varaudu siihen. Tsemppiä! :)- aikuinen36
Minulle tehtiin lääkkeillä. Kaikki sujui yksinkertaisesti.. menin koko päiväksi polille. Sain siellä useamman lääkkeen, jotka saivat veren virtaamaan. Hoitaja kävi katsomassa vessassa, että oliko riittävästi verimassaa tullut ulos.
Olin polilla klo 10 noin klo 16 asti. Ennen lähtöä sain syötävää. Tulin kotiin. Vuotoa noin 3 viikkoa. Kävin vielä jälkitarkastuksessa. Helposti kaikki sujui!
Ps. Minun kohdallani lääkäri ei kertonut lääkkeellä tehtävää aborttia lainkaan. mutta kun otin itse asian puheeksi, niin se onnistui heti. mutta tapahtumasta onkin jo 11 vuotta. Lääkkeillä tehtäessä se pitää tehdä 8 vikkoon mennessä. - "riittävä verimassa"
niin tarkotit kai näkykö siellä väkisin ulos riivitty lapsi kaikkine osineen...
"Lääkkeillä tehtäessä se pitää tehdä 8 vikkoon mennessä. "
Kyllä se voidaan myrkyttää missä tahansa iässä, mutta vain tiettyyn vaiheeseen lapsi voidaan silpoa palasiksi. Rv12 jälkeen lapsi on synnytettävä myrkkyjen voimalla kaarimaljalle.
"Helposti kaikki sujui!"
Että näin se ylihelppo teilausautomaatti toimii... - "väärää" mieltä?
kerroppa nyt taas mitä ihmeen "asiatonta" tossa nyt olikaan? Onko se totuuden kertojen vika jos ne ei sunkaltasia miellytä?
- antaa tulla nyt vaan
kun rupesit syytteleenkin.. vai eikö löydy? Eli tyhjää valheharhaako se taas vaan olikin.. no niimpä niin.
- dofj
Itse olen kerran tehnyt ja lääkäri kirjoitti lähetteen heti kun olin siellä käynyt, siitä sitten sairaalaan ja siellä tutkittiin alateitse ultralla, mitään viikkoja en painanut mieleeni kuinka pitkällä raskaus oli jo, eikä tutkittu kuin kerran.. verikokeet ja virtsakokeet piti antaa.. Lääkärit olivat mukavia eivätkä yrittäneet käännyttää minua, mutta ennen lääkkeen antamista kysyivät olenko varma päätöksestäni että lääkkeen oton jälkeen sitä ei voi perua.. Sairaalassa sain yhden pillerin ja pääsin sen ottamisen jälkeen heti lähtemään kotiin, parin päivän päästä otin kunnon aborttilääkkeet ja siitä se tuska alkoi, itselläni oli hirveät kivut, kontallaan olin kokoajan maassa kun sattui niin paljon ja hiki valui taukoomatta, jouduin lääkäriinkin menemään ja siellä sain kaksi kipupiikkiä kun en puhumaankaan pystynyt, niin kivulias oli.. Verta ei erityisen paljon tullut, toisilla tulee enemmän, toisilla vähemmän, sama pätee tuohon kivuliaisuuteen, toisilla ei ole mitään kipuja.. ja mitä tuohon kaavintaan tulee, se tehdään jos lääkkeillä ei kaikki sieltä sisältäsi lähde.. Toiste en aborttia tekisi ja kaduttaa että tein sen mutta olosuhteiden pakosta se oli silloin tehtävä.. :)
- hys hys vaan
ei täällä mitään ikäviä kokemuksia mm. katumuksista ja kivuista saa kertoo tästä suuremoisesta onnen ja autuuden tuovasta "naisen oikeudesta"!
"SATTUI AIVAN **********!!!!!!
ljoerohetogehoehne
5.12.2012 17:38
Tein syyskuussa abortin ja sattui kyllä niiiiin paljon! söin yhteensä 17 ibumaxia koko päivän aikana ja meinas taju silti lähtee kun sattu niiin paljon!!! makasin koko päivän sängyssä melkein tajuttomana!"- Vertailija
Synnytys sattuu vielä enempi. Voin vertailla. Ja synnytyksessä repeää pahasti. Jos kivunvälttämisen perusteella pitäis valita on abortti helpompi.
- turhademonisointis
Joopa joo, jos sinä olet revenny pahasti, ei se tarkota että kaikille muillekin käy niin. Ja lapsen tappamisessa repee psyyke, ja niihin loppuelämän henkisiin kipuihin verrattuna se muutaman tunnin fyysinen on aika pikku juttu.
turhademonisointis kirjoitti:
Joopa joo, jos sinä olet revenny pahasti, ei se tarkota että kaikille muillekin käy niin. Ja lapsen tappamisessa repee psyyke, ja niihin loppuelämän henkisiin kipuihin verrattuna se muutaman tunnin fyysinen on aika pikku juttu.
Myös turhaa demonisointia ja synkistelyä on kun väität että kaikille aborttipotilaille käy kuten kuvailet.
Ja jos väität että äitiys ei tuo henkistä kipua, niin tämä perusteella voin jo tiedän ettet ole koskaan huolehtinut omasta lapsestasi, kun et tiedä edes mitä henkinen kipu on. Henkistä kipua tulee joka kerta, kun lapsella on jokin asia huonosti tai ei voi auttaa. Voisin kroonisesti sairaan ja opettajan kiusaaman lapsen äitinä kertoa sinulle monen sivun voimalla, millaista on äidin henkinen kipu. Niin että psyyke on ollut lähes hajalla ja mielisairaalaan lähtö ja fyysistenkin voimien loppuminen itsellä ollut monta kertaa totaalisen uupumuksen takia todella lähellä.- valhesyytökses
"kun väität että kaikille aborttipotilaille käy kuten kuvailet."
Missä taas KAIKILLE olikaan väitetty niin käyvän?
"Ja jos väität että äitiys ei tuo henkistä kipua,"
Ja lisää näitä omakeksimiäs muka-väitteitä :D
"kertoa sinulle monen sivun voimalla, millaista on äidin henkinen kipu. Niin että psyyke on ollut lähes hajalla ja mielisairaalaan lähtö ja fyysistenkin voimien loppuminen itsellä ollut monta kertaa totaalisen uupumuksen takia todella lähellä."
Kävikö näin myös sen mukavuusaborttis jälkeen, ja millonka siitä kerrot? Vai kiellätkö edelleen että kellekään vois koskaan tulla mitään henkistä kipua sen jälkeen? - opettelekirjoittamaan
Ei kukaan ole sanonut, ettei kenellekään voisi koskaan tulla mitään henkistä kipua. Te vastustajat vain yritätte väittää, että niin kävisi aina. Kun sanot "lapsen tappamisessa repee psyyke" se tulkitaan niin, että tarkoitat näin käyvän aina. Voisit estää tämän väärinkäsityksen kirjoittamalla mielummin vaikkapa "lapsen tappamisessa saattaa revetä psyyke" tai "lapsen tappamisessa repeää joskus psyyke" tms.
- antaatullajo
"yritätte väittää, että niin kävisi aina."
Niin MISSÄ taskaan sellasta oli sanottu? Te suosijakiihkot yritätte demonisoida synnytystä että siinä repee aina pahasti, kaikille tulee masennusta, jokainen on kuolemankielissä jne.!
"se tulkitaan niin, että tarkoitat näin käyvän aina. "
Ei oo mitään uutta että teet niitä omia mututulkintojas. Tästäkin "Ja synnytyksessä repeää pahasti." voidaan sitten kai tulkita ihan samoin? Miksei sanota että "saattaa revetä" tai "saattaa sattua enempi"? Mutta kappas kun taaskin oli vika ihan pelkästään vastustajassa.. ;) että räksytä omilles vaan. - opettelekirjoittamaan
Totta kai tuo ylempikin viesti oli väärin sanottu. En vain nähnyt tarvetta korjata sitä, sinähän huomautit asiasta jo. Ei kai samaa virhettä kahteen kertaan tarvise korjata?
Mutta hyvä että olet sitä mieltä, että "synnytyksessä repeää pahasti" kuulostaa siltä kuin siinä aina repeäisi, sillä samalla logiikallahan oma viestisi on yhtä lailla väärin. Alat siis vihdoin myöntää että sinäkin teet virheitä :) - sinähäntässä
rupesit räksyttään jostain AINA-tulkittavasta logiikasta :) mutta tietenkin ihan vaan vastustajalle eikä sille jolla sama virhe ensin oli :D joten tottakai vastattiin samalla tyylillä, jotta huomaat sen virheen minkä oma sakkis on tehny ensin.. tämäkin piti oikein samanlaisella "virheellä" näköjään opettaa että näkisit sen ;))
- opettelekirjoittamaan
Kuten sanoin, en puuttunut Vertailijan viestiin, koska sinä olit jo puuttunut siihen. Ja sanoit siis koko jutun tahallasi, tiedostaen miten se tulkitaan? Uskoo ken tahtoo...
- eioopakkouskoo
Täysin turha puuttuminen joka tapauksessa :D
"en puuttunut Vertailijan viestiin, koska sinä olit jo puuttunut siihen"
Juu, todella uskottava selitys taas tääkin...
"tiedostaen miten se tulkitaan"
Mistä sen ois tienny että SINÄ tulkitset sen niin kun et tulkinnu aiempaakaan? - opettelekirjoittamaan
eioopakkouskoo kirjoitti:
Täysin turha puuttuminen joka tapauksessa :D
"en puuttunut Vertailijan viestiin, koska sinä olit jo puuttunut siihen"
Juu, todella uskottava selitys taas tääkin...
"tiedostaen miten se tulkitaan"
Mistä sen ois tienny että SINÄ tulkitset sen niin kun et tulkinnu aiempaakaan?"Mistä sen ois tienny että SINÄ tulkitset sen niin kun et tulkinnu aiempaakaan?"
Viimeisen kerran: KYLLÄ TULKITSIN. Olen sanonut täällä jo useaan otteeseen, että Vertailijan väitös oli aivan yhtä lailla virheellinen kuin sinunkin. Vertailija väitti että synnytyksessä repeää aina; hän oli väärässä, sinä väitit että abortista saa aina traumoja; olit väärässä. Ja jos vielä kiistät tämänkin, niin selittänet sitten kernaasti miksi huomautit Vertailijalle etteivät kaikki repeä, jos hän ei kerran sellaista väittänytkään?
Ja jokainen normaalin luetunymmärrystaidon omaava henkilö käsittää lauseen "synnytyksessä paikat repeävät pahasti" niin että niin käy aina tai lähes aina. On aivan absurdia väittää, että se tarkoittikin jotain muuta, ja kyse on vain lukijan tulkinnasta. Tästä lienet samaa mieltä? hyvä. Silloin myönnät omankin virheesi, sinä kun käytit täsmälleen samaa lauserakennetta omassa väitteessäsi. - höpövalheitas
" sinä väitit että abortista saa aina traumoja; "
Kun EN vaan sanonu, kuten sieltä edelleen voidaan tarkistaa. Se "AINA" on vaan pelkkää mututulkintaas. Joten olet väärässä ja valehtelet.
"miksi huomautit Vertailijalle etteivät kaikki repeä, jos hän ei kerran sellaista väittänytkään?"
Miksen ois sanonu? En sentään ruvennu väittään että se ois sanonu niin tapahtuvan AINA, kuten sinä nyt syyttelet omias.
"niin että niin käy aina tai lähes aina."
Ja tähän tietenkin tein varmuuden vuoks tarkennuksen, ettei kellekään jää väärää kuvaa.
" kyse on vain lukijan tulkinnasta. Tästä lienet samaa mieltä?"
Kyse on todellakin siitä että SINÄ tulkiset sen tarkottavan AINA ja vielä lisäilet sen sanan ominpäin sinne valheellisia syytellessäs.
"Silloin myönnät omankin virheesi,"
Mitään virhettä vaan et edelleenkään oo osottanu. - opettelekirjoittamaan
Hyvä on, sovitaan sitten että lause "synnytyksessä repeää pahasti" EI tarkoita, että niin kävisi aina tai lähes aina. Miksi sitten koit tarpeelliseksi huomauttaa asiasta Vertailijalle ("jos sinä olet revenny pahasti, ei se tarkota että kaikille muillekin käy niin."), jos hän ei edes väittänyt että kaikille muillekin kävisi nin?
- silmäkäteenjaLUE
Onko vika silmissäs vai luetun ymmärryksessä? Etkö lue edes mitä juuri on vastattu?
"Miksi sitten koit tarpeelliseksi huomauttaa asiasta Vertailijalle"
Mikä kohta tässäkin taas jäi epäselväks?
"tein varmuuden vuoks tarkennuksen, ettei kellekään jää väärää kuvaa."
Ja antaa tulla se vastaus, miksen ois sanonu niin. - opettelekirjoittamaan
Pointti on nyt se, että jos Vertailija sinun mielestäsi ilmaisi että synnytyksessä SAATTAA revetä (koska sinun logiikallasihan tuo on miten hänen lauseensa tulisi ymmärtää), niin miksi sanoit hänelle että synnytyksessä ei repeä aina, kun hän ei edes väittänyt niin? Tätä yritän kysyä, etkä ilmeisesti kykene antamaan muuta vastausta kuin "miksi en olisi sanonut?". VASTAUS: koska Vertailija ei edes väittänyt että synnytyksessä repeää aina!
Nyt olen vastannut kysymykseesi "miksi en olisi". Vastaa nyt sinä minun kysymykseeni. - jankuitjankkaa
"miksi sanoit hänelle että synnytyksessä ei repeä aina, kun hän ei edes väittänyt niin?"
Ei herranjesta :D kaiva nyt ne aivot narikasta ja LUE mitä on vastattu!!! Montako kertaa se pitäs vielä kopioida tähän että menis perille?? :DDDD
"synnytyksessä SAATTAA revetä (koska sinun logiikallasihan tuo on miten hänen lauseensa tulisi ymmärtää)"
Missä sanoinkaan että ymmärtäisin juuri näin? En missään, vaan taas kerran tuli sitä omaa mutuas.
"etkä ilmeisesti kykene antamaan muuta vastausta kuin "miksi en olisi sanonut?". "
Oletko tosiaan sokee?? No laitetaas vielä 3. kerran :DD
"tein varmuuden vuoks tarkennuksen, ettei kellekään jää väärää kuvaa."
Mitä kohtaa tästä et kykene ymmärtään? Mikset vastaa kysymykseen?
"Nyt olen vastannut kysymykseesi "miksi en olisi". "
Ei vastaa mihinkään. Omalla logiikallas sitten omakin räksytykses mulle oli täysin turhaa :D Missään en oo väittäny että ois missään sanonu että aina. Ja vastattu todellakin on jo 3 kertaa muutakin kun "miksen ois sanonu" ja ihan oma häpees jos et sitä vieläkään tajua.
- ai-ai-ku-se-kiiltää
Minulle on tehty abortti kerran, 12.viikolla. Imutyhjennys narkoosissa.
Kaikki meni hyvin, sairaalassa olin yhden yön.
Kesksenmeno alkuvaiheessa, varmaan joku 4.-5 viikko. Se oli kivulias. Olin yksin kotona, mutta onneksi kaikki meni hyvin silloinkin.
Nyt olen kahden äiti. Aborttiani en ole katunut enkä kadu.
Päätös oli omani, ja siihen millään sädekehänsä kiillottajilla ei ole nokan koputusta. Nainen tietää itse oman tilanteensa ja valmiutensa. Ulkopuolisen on täysin mahdoton tulla neuvomaan. Ensin on käveltävä asianomaisen kengissä jonkin aikaa ennenkuin voi sekaantua.
Anteeksi ei tarvitse pyydellä. Elämässä tulee eteen rankkoja päätöksiä, ei siinä tarvita näitä tuomionenkeleitä ulisemassa.
En ole uskovainen mutta mielestäni "se kuka teistä on synnitön,heittäkööt sen ensimmäisen kiven" pitää sisällään kaiken. - aiaikukoputtaa
"Aborttiani en ole katunut enkä kadu."
Vois olla pöyhkeilevällä ylimielikellokkaalla eri ääni ulinassa jos niille (vielä) sun kynsissä elossa säilyneille lapsiraukoille tapahtuiskin jotain....oisko pumpuliprinsessan räkänokka enää niin pystyssä että sataa sisään.
Anteeksipyynnön velkaa olet kyllä sille murhaamalles lapselle. Oikeestaan niille elävillekin, koska ryöstit heiltä sisaruksen kuolettavassa itsekkyydessäs. Kuvotus. Puhkiruosteista sädekehääs et enää kiiltään saa vaikka jynssäät koko surkean loppuelämäs.- suomi-oksennus-suomi
Käännös oksennusviestistä suomeksi:
"Aborttiani en ole katunut enkä kadu."
Voisit ehkä olla eri mieltä, jos kahdelle lapsellesi tapahtuisi jotain. Olisitko yhä varma, että aborttisi oli oikea päätös?
Olet anteeksipyynnön velkaa syntymättömälle lapsellesi, samoin kuin eläville, joille et antanut mahdollisuutta saada sisarusta. Tehtyä ei ikävä kyllä saa tekemättömäksi. - oksennus-suomi-oksennus
"Olet anteeksipyynnön velkaa syntymättömälle lapsellesi, samoin kuin eläville, joille et antanut mahdollisuutta saada sisarusta. Tehtyä ei ikävä kyllä saa tekemättömäksi."
Sinä olet myös anteeksipyynnön velkaa niille miehille, jotka eivät saaneet tehdä lasta sinun kanssa sekä heidän lapsille, koska eväsit heiltä mahdollisuuden saada sisaruksen. Olet anteeksipyynnön velkaa yhteiskunnalle ettet suostunut olemaan synnytyskone.
Tekemätöntä et ikävä kyllä saa tehdyksi. - suoli247tyhjäelämäs
Korjaus oksennus-pakkosievístelyyn:
"Käännös vääränlaisesta mielipiteestä itseäni miellyttäväksi sievistelyksi:" jne.
"Olet anteeksipyynnön velkaa yhteiskunnalle ettet suostunut olemaan synnytyskone. "
:DDD Mites tää... todellinen ajatus oksentelus takana: Olet anteeksipyynnön velkaa yhteiskunnalle ettet suostunut olemaan murhakone. - lueppaskuulekunnolla
Miten tuo mielipide tuossa asiallisuusversiosa muuttui? :DD
- Hihihii
On tämä mahtava palsta :D
- värikästäviihdettäon
Abortti ei ole asian ydin vaan lasten kuolemaan alistaminen ja heitä suojelevien haukkuminen.
- ihantervettä
vastapainoo lasten sieluja mukavuusaborteilla kärkkyville verenjanosille kuolemanenkeleille.
- Eimoralisointia
Onpas todella ikävää luettavaa heille kaikille, jotka hakevat tältä palstalta apua tai tukea vaikeassa tilanteessa. Itse vastustin aborttia, mutta tultuani itse äidiksi, tein täyden takinkäännöksen. Vauvan ja pienen lapsen hoitaminen: ihmisarvoinen, tasapainoinen ja turvallinen, on sen verran vaativa homma, että jos jostain syystä tuntuu siltä, että siihen ei rahkeet riitä, niin kyllä kannattaa aborttiin tukeutua. JA on muistettava, että ei ole mitenkään varmaa, että aborttiin tukeutunut olisi "murhannut" lapsiparan. Raskauksia menee paljon aivan itsestään kesken, ja myös melko myöhäisillä viikoilla. Että teille syyllistäjät, oletteko ajatelleet sitä?
- takinkääntäjälle
Etpä oo tainnu mikään vastustaja koskaan olla ollukaan... monelle käy juuri päinvastoin.
"jos jostain syystä tuntuu siltä, että siihen ei rahkeet riitä, niin kyllä kannattaa aborttiin tukeutua."
Ja se ADOPTIO vaihtoehto ei sitten tullu mieleen siinä tappamisen suositteluvimmassa?
"ei ole mitenkään varmaa, että aborttiin tukeutunut olisi "murhannut" lapsiparan. Raskauksia menee paljon aivan itsestään kesken, ja myös melko myöhäisillä viikoilla."
Tottakai murhaa sen sillä hetkellä, ihan riippumatta siitä mitä sille EHKÄ myöhemmin ois voinu tapahtua! Vai siis onko murha sun logiikalla oikeutettua koska kaikkihan kuitenkin lopulta joskus kuolee? :D Että olitko ajatellu tätä?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813698
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322489Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä932093Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201617Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261448- 281441
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71394Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671357Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101247Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?191168