Tuhti mutta urheilullinen

Painoindeksi 33

Haluaisin helpot sukset. Olen kiinnostunut pitopohjasuksista niiden helppouden takia. Käykö ne ns yleissuksiksi? Tykkään hiihdellä omaan tahtiin enkä ole mikään teknisesti nopea. Tavallinen ylipainoinen vajaa kuusikymppinen nainen, joka käy kuntosalilla, pyöräilee ym eli jonkinlainen pohjakunto on olemassa.

6

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tellu1231

      Tuskinpa sillä, oletko tuhti vai et, on vaikutusta suksien valintaan. En nyt ole expertti, mutta käsittääkseni pitopohjat ei toimi hyvin kuivalla pakkaslumella, joten ei niitä ihan yleissuksina voi pitää niinkuin markkinamiehet väittävät. Kun selailet palstan aiheita, niin sieltä löytyy juttua nano/pitopohjasuksista.

      • uusi yritys

        Itselläni kokemusta nyt pari viikkoa nanogripeista.Aloitin hiihtämisen kireillä pakkaskeleillä(yli -10) ja kyllä aika nihkeetä oli meno,loivassa alamäessäkin sai lykkiä oikein urakalla.Tässä yksi päivä taas oli plussakeli ja nyt kyllä toimi aivan täydellisesti luisto, pitoakin kuitenkin löytyi ylämäessä. Oman kokemukseni mukaan toimii paremmin vähän lämpimässä kelissa...mutta itse aion kuitenkin "lykkiä" joka kelissa. Ja hiihtäminen on niin mainiota tässä suomen talvessa!


    • Miten tavalliset voideltavat sukset ja pitoteippi niihin? Kustannusten kannalta ei ole suurta eroa sillä että ostaa pitopohja sukset tai voideltavat ja maksaa niiden huollosta liikkeeseen. Luistoa varmaan löytyy riittävästi, kun luistopinnat harjaa joskus (ostaa sen harjan suksien kanssa).

      Ainakin valinnan varaa löytyy suksissa paremmin, mutta liikkeessä käydessä sen sitten tietää mitä löytää.

      • Painoindeksi 33

        Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK


      • rasvaripåoika
        Painoindeksi 33 kirjoitti:

        Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK

        Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.


      • ind35
        rasvaripåoika kirjoitti:

        Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.

        ota nanogripit ja nauti hiihdosta niin minäkin tein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe