Haluaisin helpot sukset. Olen kiinnostunut pitopohjasuksista niiden helppouden takia. Käykö ne ns yleissuksiksi? Tykkään hiihdellä omaan tahtiin enkä ole mikään teknisesti nopea. Tavallinen ylipainoinen vajaa kuusikymppinen nainen, joka käy kuntosalilla, pyöräilee ym eli jonkinlainen pohjakunto on olemassa.
Tuhti mutta urheilullinen
6
219
Vastaukset
- tellu1231
Tuskinpa sillä, oletko tuhti vai et, on vaikutusta suksien valintaan. En nyt ole expertti, mutta käsittääkseni pitopohjat ei toimi hyvin kuivalla pakkaslumella, joten ei niitä ihan yleissuksina voi pitää niinkuin markkinamiehet väittävät. Kun selailet palstan aiheita, niin sieltä löytyy juttua nano/pitopohjasuksista.
- uusi yritys
Itselläni kokemusta nyt pari viikkoa nanogripeista.Aloitin hiihtämisen kireillä pakkaskeleillä(yli -10) ja kyllä aika nihkeetä oli meno,loivassa alamäessäkin sai lykkiä oikein urakalla.Tässä yksi päivä taas oli plussakeli ja nyt kyllä toimi aivan täydellisesti luisto, pitoakin kuitenkin löytyi ylämäessä. Oman kokemukseni mukaan toimii paremmin vähän lämpimässä kelissa...mutta itse aion kuitenkin "lykkiä" joka kelissa. Ja hiihtäminen on niin mainiota tässä suomen talvessa!
Miten tavalliset voideltavat sukset ja pitoteippi niihin? Kustannusten kannalta ei ole suurta eroa sillä että ostaa pitopohja sukset tai voideltavat ja maksaa niiden huollosta liikkeeseen. Luistoa varmaan löytyy riittävästi, kun luistopinnat harjaa joskus (ostaa sen harjan suksien kanssa).
Ainakin valinnan varaa löytyy suksissa paremmin, mutta liikkeessä käydessä sen sitten tietää mitä löytää.- Painoindeksi 33
Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK
- rasvaripåoika
Painoindeksi 33 kirjoitti:
Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK
Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.
- ind35
rasvaripåoika kirjoitti:
Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.
ota nanogripit ja nauti hiihdosta niin minäkin tein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602