Tuhti mutta urheilullinen

Painoindeksi 33

Haluaisin helpot sukset. Olen kiinnostunut pitopohjasuksista niiden helppouden takia. Käykö ne ns yleissuksiksi? Tykkään hiihdellä omaan tahtiin enkä ole mikään teknisesti nopea. Tavallinen ylipainoinen vajaa kuusikymppinen nainen, joka käy kuntosalilla, pyöräilee ym eli jonkinlainen pohjakunto on olemassa.

6

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tellu1231

      Tuskinpa sillä, oletko tuhti vai et, on vaikutusta suksien valintaan. En nyt ole expertti, mutta käsittääkseni pitopohjat ei toimi hyvin kuivalla pakkaslumella, joten ei niitä ihan yleissuksina voi pitää niinkuin markkinamiehet väittävät. Kun selailet palstan aiheita, niin sieltä löytyy juttua nano/pitopohjasuksista.

      • uusi yritys

        Itselläni kokemusta nyt pari viikkoa nanogripeista.Aloitin hiihtämisen kireillä pakkaskeleillä(yli -10) ja kyllä aika nihkeetä oli meno,loivassa alamäessäkin sai lykkiä oikein urakalla.Tässä yksi päivä taas oli plussakeli ja nyt kyllä toimi aivan täydellisesti luisto, pitoakin kuitenkin löytyi ylämäessä. Oman kokemukseni mukaan toimii paremmin vähän lämpimässä kelissa...mutta itse aion kuitenkin "lykkiä" joka kelissa. Ja hiihtäminen on niin mainiota tässä suomen talvessa!


    • Miten tavalliset voideltavat sukset ja pitoteippi niihin? Kustannusten kannalta ei ole suurta eroa sillä että ostaa pitopohja sukset tai voideltavat ja maksaa niiden huollosta liikkeeseen. Luistoa varmaan löytyy riittävästi, kun luistopinnat harjaa joskus (ostaa sen harjan suksien kanssa).

      Ainakin valinnan varaa löytyy suksissa paremmin, mutta liikkeessä käydessä sen sitten tietää mitä löytää.

      • Painoindeksi 33

        Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK


      • rasvaripåoika
        Painoindeksi 33 kirjoitti:

        Kävin kokeilemassa vanhoilla suksilla ( suksissa teksti 68-72 kg, painan 92kg). Mies laittoi teipit sukset piti mutta ns luistoa ei ollut. Joudun varmaan ostamaan painooni sopivimmat sukset ?? Tavalliset voideltavat sukset ovat varmaan OK

        Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.


      • ind35
        rasvaripåoika kirjoitti:

        Kannattaa varmankin kokeilla ensin niitä uusia jäykempiä suksia niillä teipeillä? Saattaa osua voitelu laakista paikalle? Noista pitopohjista, olivat ne sitten nanoja tai sellaisia joissa se pitoalue on keskellä, ei kyllä ole yleissuksiksi, väittävät sitten mainokset mitä tahansa. Itsellä on selkeät pakkaskelin sukset, joita olen voidellut aionoastaan yhdellä pakkasvoiteella, mutta varmasti teippi toimisi aivan yhtä hyvin. Lauhemmille keleiile on sitten tuollaiset pitopohjat joissa on se pitoalue ainoastaan keskellä. Vallankin oikein vesikeleillä niissä on on aivan seinäpito, ja luisto erinmomainen. Tietenkin sillä varauksella että osaa tehdä suksensa luistavaksi, tavalla tai toisella.

        ota nanogripit ja nauti hiihdosta niin minäkin tein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      270
      6505
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3753
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      146
      2668
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      84
      1669
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1506
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1321
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      109
      1178
    Aihe