Miten siistitte alapäänne loppuraskaudessa?

saatteko apua? ;)

Siis karvoituksen :) nyt rv31 ja en kyllä taivu tuonne alas :D

54

2994

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjkl

Meillä isäntä auttaa enemmän ku mielellään :) nyt rv 37, enkä oo kyllä taipunu kuukauteen ajaan ees säärikarvoja :D

• henn3

ota avuksi käsipeili :)

• ei ongelmaa

Rv.35 menossa, ja sokkona mennään mutta ajettua kyllä saan ihan omin avuin

• ajellen

Meilla apuna on myos tuleva isa. Eipa tuo ole hanta haitannut ja itsella on parempi olo. Itse en siihen enaa kykenisi.

• nyt 37+

Olenkin luottanut ammattilaisen apuun ja kävin sokeroinnissa viikon 36 aikana. Samalla kosmetologilla käyn muutenkin hoidattamassa sääret ja alapäänkarvat parin kuukauden välein.

• karvanen toosa

Tais olla suunilleen neljä viikkoa sitte, kun siistin bikinirajat ja häppäreitten ympäriltä, sekä lyhentelin päältä. En siis ole mikään posliinin kannattaja, vaan mulla on ihan perinteinen siistitty naisellinen kolmio.
      Isäntä ois varmaan meilläkin innokas auttamaan siisitimisessä, mutta olen ajatellut, että saavat kasvaa. Kyllä ne ajelee kaikki ylimääräiset tiellä olevat kuitenkin synnärillä ja nyt mulla siis viikkoja 39 5.

• .....

Ei synnärillä mitään ajella :) tai varmaan sitten jos eppari tehdään.

• ............
        ..... kirjoitti:

Ei synnärillä mitään ajella :) tai varmaan sitten jos eppari tehdään.

Ei ajeltu vaikka tehtiin eppari! :)

• nouhätä

Kyllä ainakin joku vuosi sitten ajeltiin. Kuului ihan vakiona palveluun.

• .............

No ei enää ajella. Meille sanottiin synnytyssairaalaan tutustuessa että ei nykyään enää mitään karvoja ajella, ellei ole sektio ja leikkaushaavan kohdalta pitää poistaa karvat.

• hmmm.

Tuo on jo vanha käytäntö. En tiedä onko joissain sairaaloissa tuo vielä käytössä mutta pääkaupunkiseudulla ei ainakaan enää tuollaista ole.

• htrhs

sokkona vanhasta muistista :D

• Mamiii

En mitenkään. Suoraan sanottuna siinä vaiheessa kun en sukkiakaan meinaa omin avuin jalkaani saada ni en ala ressaamaan mistään karvoista. Talvi ku on ni voi antaa säärienkin rehottaa kaikessa rauhassa.

• En tarvi apua

Onneksi mulla on pitkät kädet ja sääret eli ei mitään ongelmaa. Hyvin on aina sujunut ajelut ihan loppuraskauteen asti. Raskausaikana nivelistäkin tulee joustavammat. :D

• ..........

Kyllä mullakin kädet ulottuu sinne mutta mitään en nää ja peilin kanssakin järkyttävää äheltämistä. Ei jaksa nähä vaivaa, ajelee ne sit kun näkyvyys taas parempi.

• Karvat pois

Miten se säärien pituus vaikuttaa häpykarvojen ajeluun? Ja kyllä täälläkin kädet yltää, mutta maha peittää näkyvyyden kokonaan.

• sillä-siisti

Käyttääkö kukaan muu Veetiä? Sillä olen poistanut koko alapäänalueenkarvat ehkä 2 vuoden ajan. Nyt myös raskauden ollessa puolessa välissä käsittely kerran viikossa riittää.
      Ensimmäistä odottaessani (-08) sheivasin ja mies auttoi viimeisen 2kk aikana ihan mielellään.

• mamma30+rv

Veet tuotteita olen käyttänyt, mutta nyt raskauden aikana en kovin usein. Vaha, sokerointi ja pinsetit on vielä olleet juurineen poistossa mielestäni paras keino. Voi olla että viimeiset viikot saa mies vastuun

• itae sheivaan

Sehän sujuu tottumuksesta vaikka sokkona, mutta käsipeiliä olen nyt apuna käyttänyt.

• nainen.

Ihme ettei kukaan kysy perskarvoista, niitä tuskin annatte miehenne ajella.

• Nehän on vierekkäin

Miksi en antaisi?

• ndueislo

En jaksa ottaa stressiä karvoista tässä vaiheessa ollenkaan. Kyllä ne hoitajat ja lääkärit ovat karvaisia naisia ennenkin nähneet. Tärkeämpää on kaikki muu, kuten synnytyksen turvallisuus jne.

• rv17+0

Mies harjoittelee ajelemista jo nyt, rv 17! :D Odottelee jo kovasti välilihaöljyn levittelyä! :D

• Mirka L

Yh, kuka antaa miehen ajella karvojaan , hyi.
        Ihan kosmetologilla on aina käyty sokeroinnissa. Raskausaikana on herkempi joten särkylääkettä tuntia aiemmin kyllä suosittelen:)

• karipekka.q

hyi satana. miehes vaikuttaa melkoiselta pölhöltä:)

• mikä se on

Hui kauheeta mikä on välilihaöljy?? :O

• NaurettavaOngelma

Kaikenlaisia ongelmia sitä on nykyaika naiselle tuonut, kun ei alapääkään saa olla luonnontilassa. Sainpa makeet naurut :)

• rv 17+0

Kun kysyin että miksi mies haluaa sheivailla ym. niin kuulemma alakertani on niin ilo silmälle! Kivaa jos mies tykkää :) Eikä se minusta ole ällöä. Yleensä sheivailut johtaa ties mihin ;)

Esim weleda myy välilihaöljyä, sitä aletaan käyttää viimeisillä raskausviikoilla jotta repeämiltä vältyttäisiin.

• ...........

Se on nimeltään synnytykseen valmistautumisöljy :)

• Hr22

voisin perustaa trimmausyrityksen,kannatusta?

• helpolla pääsi

On kai niitäkin vielä jotka menevät synnytykseenkin karvoistaan välittämättä ollenkaan?? Tietysti sairaalassa päättävät jos tarvitsee siistiä. Haavojen ompelukin helpompaa jos karvat ei ole tunkemassa sinne ompeluksiin..
      Synnytys oli 5 viikkoa sitten ja nyt vasta ensimmäiset haivenet alkaa ilmestyä raskauden 33 viikon tehdyn brassisokeroinnin jälkeen.

• posliiniXXXX

Hittoako niitä karvoja tarttee ajella.
      Maailman naiset läpi vuosisatojen on synnyttäneet ja eläneet ihan karvoineen kaikkineen.
      Kyllä kosmetologilta apua saa. Sinne vaan bikinivahaukseen tai mitä nyt haluatkaan. Maksaahan se toki.

• Keritsijä.

Niinpä,mitäpä niitä sheivailemaan,eliväthän luolanaisetkin karvoineen kaikkineen.Minä kyllä shevailen vaimoni,ja maksu hoituu luonnossa,no voihan senkin laskea kalliiksi.

• Älä koskaan aja

Eikö murhetta suurempaa, kuin karvat jotka luoja on luonnut. Niiillä karvoilla on ihan oma suoja ja tarkoitus, joka viittaa terveyteteen jos jaksaa ymmärtää sen , niin eipähän ajele pois! Erikseen on nämä "posliinit" ja sen kautta saadut herkut! ja kutina on sen mukainen!!!!!!!!!

• järkevää sheivata

En ite olis halunnu ompeleita karvakasan päälle. Joten ajele karvat, kyllä sen verran osaa vaikkei näekään alas. Paljon nopeampi kursia alapää kuntoon synnytyksen jälkeen.
      Ja posliini mitään kutise. Sellasta voidettakin on mikä rauhottaa ihoa ja estaa karvojen kasvua sisäänpäin. Oriflamelta löytyy ja tosi hyvä ja rauhottava voide.
      Mutta saahan jokainen kantaa villapalloa reisien välissä jos tykkää.

• gooohs

Juu, kemikaaleja vaan iholle, että voi karvat pitää poissa. Tosin, ymmärrän kyllä, että jos karvaa on niin paljon että on villapallo reisien välissä, niin hankalaahan se on. Onneksi suurella osalla ei ole, sinulla on vain käynyt huono tuuri karvankasvun runsauden kanssa.

• ei mulla

ainakaan ompeleita tullut siihen missä suurin karvakasa kasvaa..Harvalla kai nyt kauhee tuppo kasvaa siinä missä vauva ulos puskee.

• ...............
        gooohs kirjoitti:

Juu, kemikaaleja vaan iholle, että voi karvat pitää poissa. Tosin, ymmärrän kyllä, että jos karvaa on niin paljon että on villapallo reisien välissä, niin hankalaahan se on. Onneksi suurella osalla ei ole, sinulla on vain käynyt huono tuuri karvankasvun runsauden kanssa.

No ei kai suurella osalla ole kun ajelee, mutta kyllä enemmistöllä naisista on kunnon "villapallo" jos ei ajele...

• gooohs
        ............... kirjoitti:

No ei kai suurella osalla ole kun ajelee, mutta kyllä enemmistöllä naisista on kunnon "villapallo" jos ei ajele...

No eikä ole. Sinulla on vaan niin kieroutunut ajattelutapa, että normaali alapään karvoitus on mielestäsi "villapallo". Harvalla suomalaisella mitään villapalloa siellä on. Eteläisemmät maat ovatkin sitten jo asia erikseen, siellä naisilla on muutakin karvoitusta runsaammin.

• ..............
        gooohs kirjoitti:

No eikä ole. Sinulla on vaan niin kieroutunut ajattelutapa, että normaali alapään karvoitus on mielestäsi "villapallo". Harvalla suomalaisella mitään villapalloa siellä on. Eteläisemmät maat ovatkin sitten jo asia erikseen, siellä naisilla on muutakin karvoitusta runsaammin.

Niin no en ollut tuo edellinen kirjoittaja. Mutta kyllä siellä sellanen pehko,villapallo,mikä nyt onkaan, niin on naturellina... Mutta ehkä olet suht vaalea ja sinulla ei ole..

• nim.merkitön

En voisi mennä mitenkään karvat rehottaen synnyttämään, tai nyt vaikka odotusaikana neuvolalääkäriin, ultraan tms. Sheivaan itse alapäänkarvat sieltä alhaaltäkin, mutta ylempää olen tottunut ottamaan epilaattorilla. Samoin kainalot ja sääret epiloin myös kuukauden välein.

• nuorempimama

Oikeastiko tarvitsette siihen apua? Siis en kysy pahalla, olen vain todella hämmästynyt.
      Itsellä ei kyllä tuottanut missään vaiheessa vaikeuksia, vaikka massu kauhea pallo olikin.
      Oliko/onko teillä sitten oikeasti niin iso maha, vai rupeaako "ottaa kiinni" jostain muualta? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

• hmm...

Siis näit mahan yli alapääsi? Itse en kyllä nähnyt...ja siitä syystä ajelu ei onnistunut.

• nuorempimama
        hmm... kirjoitti:

Siis näit mahan yli alapääsi? Itse en kyllä nähnyt...ja siitä syystä ajelu ei onnistunut.

Siis kyllä mä ilmeisesti näin kun ei tuottanut ongelmaa :D
        Ei kai sinne haarjoen väliin näe, mutta ei kai sinne tarvii nähdäkään, kyllä mä saan siistittyä ilman et tarvii nähä. Lopputuloksen joskus katson/katsoin peilillä ja kyllä on siisti tullut.

• nuorempimama
        nuorempimama kirjoitti:

Ei kai sinne haarjoen väliin näe, mutta ei kai sinne tarvii nähdäkään, kyllä mä saan siistittyä ilman et tarvii nähä. Lopputuloksen joskus katson/katsoin peilillä ja kyllä on siisti tullut.

Niin ja semmonen juttu vielä, että kyllähän mies on tarjoutunut ajelemaan, mutta en ole halunnut. Minusta se olisi jotenkin.. outoa :D
        Siis henkilökohtaisesti en tahdo miehen ajelevan, mutta en tietenkään ajattele niistä pahaa jotka niin tekevät.

• hmm...
        nuorempimama kirjoitti:

No itse en kyllä terävän höylän kanssa sokkona viitsinyt ajella...

• gaödsklj

No se minusta on omituista, jos joku kuvittelee, että niitä lääkäreitä tai kätilöitä kiinnostaa onko siellä alapäässä karvoja vai ei. Jos itsestä tuntuu epämiellyttävälle karvainen alapää, niin sitten sheivaa, mutta sitä en tajua, että kuvittelee oman alapään olevan niin kiinnostava, että lääkäri häiriintyy...

• nuorempimama

Mä en oo koskaan edes ajatellut että se lääkäreitä ja kätilöitä liikuttais mitenkään.
        Itse ainakin siistin ihan omasta tahdostani.

• 7+7

Itse en todellakaan tuonne alas enaa nae mahan yli, eika tunnu hyvalta muutenkaan kauheasti eteenpain taipua. Ihan itseni vuoksi haluan karvat pois, on hygieenisempi, raikkaampi ja kuivempi olo (nyt raskaana ollessa alapaa on kokoajan niin kostea, tmi..)

• kuten muutoinkin

Ihan samalla tavoin kun muutenkin raskauden edetessä, siis höylä ja sheivausvaahto, sekä nyt (rv36 ) myös suurentava käsipeili ollut apuna.

• Chisseli

Pidän itseni posliinina omasta halustani, on siistimpi.Mutta myös sen tähden että omat karvani eivät ola kiharia vaan kasvavat suorina sojottaen, ja pidemmiksi päästyään tunkevat pikkuhousujen kankaan läpi ja taittuvat kipeästi housuissa. Posliini siis mulle paras ratkaisu, nyt raskaana ja mies on lupautunut ajeluun kun käy niin etten itse kykene.

• sokkona

Itse myös sheivasin sokkona, kyllä mä ainakin jo olen oppinut miten kovaa painaa ja miten sheivaan etten koko alapäätä silvo. Ja kyllähän sen lopputuloksen sileyden voi ihan itsekkin tarkistaa kädellä taikka peilillä vilkasta onko paljon nirhamia.. Ja jos jotain puutteita huomaa niin ei muuta ku höylä takasin käteen ja viimeistelemään..

Ei niistä karvoista mitään suuren suurta stressiä kannata ottaa.. Siinä vaiheessa kun tulee lähtö synnärille, on karvat viimeinen ajatus mitä tulee mieleen :D Totta kai jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, siistii, sheivaa kokonaan tai antaa vaan olla luomu..

• sokerointi..

mä kävin sokeroinnissa rv 34 eli bikini rajan ja säärikarvat hoitelemassa, kotona sit vähän lyhemmäksi leikkasin muita karvoja.. ja kyllä mulla synnärillä iha sheivattiin vähäsen ihan varmuuden vuoksi jos ois eppari pitänyt tehä.. ja mulla oli kyllä ennättänyt jonkun verra karvat kasvaa myös siihen bikini alueelle, sellasta pientä tynkää. mut ei siinä ollu yhtään karvat mielessä ku synnärille lähtö tuli..

• viikkoja 34/3

Olen siinä onnellisessa ryhmässä kenelle ei karvaa juurikaan kasva, joten helpolla tässä pääsen tuoltakin osin. Odotan nyt 32v ollessani esikoista, ja tiedän että hormoonit saattaa tehdä jotain tuohon karvankasvuun kuten lääkärikin vihjaisi jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe