Tietoa kaivataan

Sukulaisiin

Onko kukaan vaihtanut lentokonetta Islannissa, Keflavikin kentällä ?Kokemuksia? Meidän perhe olisi matkalla Seattleen, hakujen perusteella se olisi nopein tien sinne...

4

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+15

Pieni kenttä, jossa vaihto sujuu nopeasti. Ainakin ennen Icelandairilla sai ilman lisämaksua myös muutaman päivän pysähdyksen Keflavikissa. Jos ei ole ennen Islantia nähnyt ja aikaa riittää, niin suosittelen.

• Ei kannata

Nopeus on suhteellista.

Et välttämättä pääse Seattleen yhtään sen nopeammin Keflavikin kuin Lontoon, New Yorkin, Pariisin tai Frankfurtinkaan kautta.

Jos puhut lentoajasta, niin olet oikeassa, mutta matka-aika lienee monelle se tärkeämpi kysymys.

Vaihtoajan on oltava suuremmilla kentillä riittävä eli Euroopan suurkentillä useampi tunti, varsinkin Lontoossa talvisin.

Itse lentokoneiden ystävänä myös valitsen yhtiön ja konetyypin perusteella lennot, toki hintakin vaikuttaa, mutta jos hieman kalliimmalla saa paremman kyydin niin ehdottomasti valitsen sen.

Itseäni ei huvittaisi istua kahta väliä (Helsinki-Keflavik, Keflavik-Seattle) sillipurkki Boeing 757:ssa. Kyllä pidemmällä lennolla koneen on omasta mielestäni oltava laajarunkoinen, ihan käytännön syistäkin. Tilaa on enemmän ja kun on kaksi käytävää, jostain päässee tarvittaessa kiertämään vessaan, kun taas yksikäytäväisellä voi olla välillä pakko mennä matkustamohenkilökunnan ehdoilla, kun he tarjoilevat ruokia ja juomia.

• fisken1

Ilman muuta Icelandair. Vaihto tosi nopeaa, koska kenttä on pieni. Koneet ovat mukavia ja koneenvaihto Islannissa antaa mukavan jalottelutauon. Edellinen kirjoittaja on ilm harvemmin lentänyt laajarungolla oikeasti, vessaan pääsee ihan yhtä hyvin ja kärryjä siirretään tarvittaessa. Olen ollut FI:n koneessa ainakin 20 kertaa ja voin suositella sekä economyä, että bisnestä.

• Sukulaisiin

Hei !

Kiitokset vinkeistä. Meidän tapauksessa matka-aika on se, joka ratkaisee, eli mitä nopeammin pääsee perille, sen parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      275
      3425
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      104
      1730
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      230
      1381
    4. 74
      1336
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      64
      1205
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1097
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1079
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      991
    9. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      18
      873
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      857
    Aihe