käynnistysonkelmia

UM353 Leyland -79

Osaisikohan joku neuvoa pikku ongelmassa? Konetta käynnistettäessä lähtee hyvin käyntiin mutta sammuu saman tien,jollei paina heti alussa kaasua pohjaan ja pidä siinä vähintään minuuttia. Jos kone pääsee sammumaan ei saa uudestaan käyntiin kuin pilotin avulla ja jälleen sama minuutti. Sen olen saanut selville että kone käy tuon minuutin ilmeisesti kolmella ja jossain vaiheessa kierrokset nousevat aavistuksen verran,ilmeisesti neljäs tulee mukaan ja tämän jälkeen kaasun voi päästää pois. Lämpöisenä kun sammuttaa ja käynnistää niin ei ole mitään ongelmia. Itse olettaisin että ruiskutus systeemissä joku paikka jää kylmänä käynnistettäessä nakeliin ja jotenkin auki ja ruiskutuspaine ei pysy ylhäällä muuten kuin kaasupohjassa. Mikähän tälläinen paikka voisi olla? Koneen huoltoon vienti ei ole oikein käytännössä mahdollista (piitkämatka).

5

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dieselmies

      Ota suuttimet irti ja vie ne huoltoon. Helpompaa kuin koko koneen siirtäminen.

      • UM353 Leyland

        Epäilet siis ilmeisesti,että vika olisi suuttimissa? Itse olen myös pähkäillyt että vian täytyy olla joko suuttimissa tai pumpussa. En vain itse tunne niiden rakennetta niin hyvin,että pystyisin päättelemään kummassa päässä on osia jotka voivat jumittua ja sitten lämmetessä vapautua.Suuttimia en ole vielä irroittanut kun olen olen pelännyt että korjaamo-olosuhteissa saattavat toimia moitteetta. Mutta ehkä täytyy nyt kuitenkin siitä päästä aloittaa.


      • hhartika
        UM353 Leyland kirjoitti:

        Epäilet siis ilmeisesti,että vika olisi suuttimissa? Itse olen myös pähkäillyt että vian täytyy olla joko suuttimissa tai pumpussa. En vain itse tunne niiden rakennetta niin hyvin,että pystyisin päättelemään kummassa päässä on osia jotka voivat jumittua ja sitten lämmetessä vapautua.Suuttimia en ole vielä irroittanut kun olen olen pelännyt että korjaamo-olosuhteissa saattavat toimia moitteetta. Mutta ehkä täytyy nyt kuitenkin siitä päästä aloittaa.

        itsellä valmetin koneessa oli sama homma kone ei pyörinyt kuin kolmella n 10 asteen lämmössä ja meinasi sammua, kunnes lämpesi hieman.syyksi paljastui 2kiloa huonompi puristus kuin muissa pytyissä.ko.sylinterissä oli ollut vesipuristus ja kiertokanki oli 1 mm lyhyempi kuin muut.vesi oli mennyt koneeseen rankkasateessa pystyssä olevan pakarin kautta


    • Brokkimies

      Sulla ei ilmeisesti ole suurempaa vikaa kun ilmaa systeemissa.Käy läpi tankista siirtopumppuun menevä linja.Myös filtterit kanattaa vaihtaa jokatapauksessa.Mulla ollut suutin vikanen 3-syl deutsi.ei se sammunut vaan savutti hel** ennen kun lämpes.

      • JJu

        -Taitaa olla ilmavuoto viimeisessä suodattimessa?
        Vuoden -63 UM3 lähtee aina vakaasti, -64 mallissa on onneton Simms suodatin viimeisenä, ja sammuu aina hetken päästä, lähtee uudestaan ilmauksen jälkeen...
        -Vaihdellaan koko filtteripaketti tiiviimpään, jos se on peltikansinen malli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe