Millaisista syövistä keuhkoröntgen antaa viitteitä? Keuhkosyövästä tietysti, mutta mitä muita?
Keuhkoröntgen
4
2294
Vastaukset
- Tepa 64
Itselläni on krooninen lymfooma ja kontrollikäynneillä on yleensä keuhkoröngten, vaikkei siinä koskaan ole mitään ilmennytkään.
- hhvkjjkfjjkf
Kaikki kiinteät kasvaimet rintakehän alueella. Mutta kuva ei kerro onko pahanlaatuinen eli syöpä vai hyvänlaatuinen. Eikä myöskään ole kovin tarkka menetelmä joten pienet kasvaimet ei oikein näy. Yleensä jos thoraxissa jotain poikkeavaa varjostumaa näkyy, tulee passitus CT-kuvaan. Omalla lapsellani kontrollikuvaus on aina CT juuri tarkkuuden vuoksi.
- Blaiah
Miten esim. ylävatsan/ruokatorven kasvaimet, näkyisikö röntgenkuvissa mitään? Itse menossa tähystykseen, mutta keuhkoröntgen oli puhdas. Samoin sydämen ultra. Mahalaukun/ruokatorven kasvaimet tietty on siellä sisällä, mutta näkyisikö sitten jotain ylimääräistä pullistumaa viitteenä kasvaimesta röntgenin/ultran kautta...?
- paljonkuvatunlapseni
Ylävatsa ei näy thorax-kuvassa, koska siinä kuvataan vain välikarsina eli "kylkiluiden sisällä oleva alue". Ruokatorvi kulkee sen läpi. Röntgenkuva on epätarkka ja siinä näkyy vain isommat kiinteät kasvaimet varjostumina. Yleensähän liikkeelle lähdetään juuri thorax-röntgenistä ja vatsan ultrasta liikkeelle, koska niillä saadaan kiinni isommat kasvaimet koko torson alueella ja ovat nopeita ja edullisia kuvantamiskeinoja. Jos niissä näkyy jotain tai jos ei näy mutta on oireita, otetaan seuraavat keinot käyttöön kuten CT ja tähystys. Kannattaa kuitenkin muistaa, että mahdollisiin oireisiin voi olla monta muuta syytä kuin kasvain. Ja kasvainkin voi olla hyvänlaatuinen. Mutta hyvä että tutkitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645210Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti672435- 2632378
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362349Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191644Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191468Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491058- 891016
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131003- 66937