hei! olen ajatellut hankkia kultaisen noutajan keväällä. mua vähän jännittää
koska on ensimmäinen koira. en halua näyttely koiraa.onko valinta oikea?
en halua pientä koiraa.
kultainen noutaja
2
163
Vastaukset
- harkiten4
Miksi haluat kultaisen noutajan?
Ota tietoa rodusta ennen päätöstä.
Kannattaa käydä katsomassa jollakin kasvattajalla koiria,jo ennen kun pennun otosta päätät.
Rotuja on paljon,niistä itselleen sopivaa kannattaa tarkoin valita.
Älä ainakaan osta paperitonta koiraa,siis vaikka et näyttelyissä kävisikään.Rekisteröidyn pennun taustat voit etukäteen tarkistaa jalostustietokannasta,sieltä näet koiran suvun kuvaustietoja,näyttelytuloksia yms.
Onnea koiran valintaan! - kysyn1
kultainen noutaja tuntuu oikealta,koska ovat kilttejä ja sopivat lapsi perheeseen.
meillä on 8v.poika. onko totta koira kiintyy isäntään paremmin kuin emäntään?
onko totta että koiran pitäminen on kallista? en ole aikonut hankkia sellaista
jolla ei ole papereita. olen tutkinut koira rodtuja. tulin tulokseen että koiran luonnetta
ei voi tietää etukäteen? sehän on sattuman sanelema juttu. pikku koirat eivät,
mua innosta. hinnat on kohdillaan. onhan se totta että elämä muuttuu.
itse haluan meno ja meininkiä tähän meidän elämään. tulisipa paremmin
lähettyä lenkille. en osaa muuta sanoa. käytännössä sen näkee paremmin.
mun veljellä on newfoundlandin rotuinen koira. iso kokoinen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916