Viittaan aikaisempaan kysymykseeni ja nimimerkki Foxin vastaukseen.
Tiedän kohtuullisen vähän atk:sta, siksi puutteellinen kysymys. Yritän täydentää sitä, koska meedioita tuskin näillä sivuilla liikkuu.
Jokin aika sitten avatessani sähköpostini (outlook), koneelle ilmaantui latautumista ilmoittava läpykkä (latautuminen oli käynnissä). Ehdin ennen peruutuskäskyn klikkaamista nähdä sanan vietnamilainen. Keskeytin latautumisen jo senkin vuoksi, että pelkäsin uuden tietoliikenneyhteyden olevan latautumassa (minulla on modeemiyhteys).
Sain e-mailin kiinteän yhteyden omaavasta koneesta (saunalahden liittymä). Viestin osoitekenttien yläpuolella olevassa reunuksessa, mihin aihe tulee toistuvasti, oli sulkeissa sana vietnamilainen. Klikkasin vastaa-painiketta vastatakseni viestiin, jolloin vastausviestissä oli myös sana vietnamilainen, jolloin tuhosin viestin ja avasin tyhjän vastauspohjan, jossa sana ei enää kummitellut.
Laitoin sanan vietnamilainen hakuun. Sain pitkän listan tiedostoja, joista äskettäin muokattuja tai uusia koneellani ovat user.dat, system.dat, rbbad.cab, lähetetyt.dbx.
Tietääkö joku, mistä ihmeestä on kyse ja onko syytä olla huolissaan, minun tai sen, jonka koneelta tulee sanalla vietnamilainen merkittyjä viestejä? Olisin kovin kiitollinen vastauksista.
Vietnamilainen
4
387
Vastaukset
- Fox
oliko suomeksi se (toinen?) viesti jonka sait ("Sain e-mailin kiinteän yhteyden omaavasta koneesta (saunalahden liittymä)") ja mitä luki aiherivillä.
Windows tallettaa tosiaan moneen paikkaan tiedostojen nimiä, joita on käsitelty. Outlookissa on jonkinlainen päivyri(journal), jonne voi halutessaan talletuttaa officessa käsitellyt dokumentit, käsitteluajan ja siihen kuluneen ajankin vielä. Mitalin toinen puoli on siinä, että ei-toivottu vierailija koneella pystyy näkemään mitä on tehty ja milloin.
Tunnetko lähettäjän, jos et, poistele outlookista lähetetyistä, poistetuista ja mistä löydätkään vielä tuon viestin.
"Klikkasin vastaa-painiketta vastatakseni viestiin, jolloin vastausviestissä oli myös sana vietnamilainen, jolloin tuhosin viestin ja avasin tyhjän vastauspohjan, jossa sana ei enää kummitellut. "
Ilmeisesti tuo riitti outlookille, jotta se tallensi aloittamasi viestin lähetettyihin viesteihin.(lähetetyt.dbx)
Jos virustorjuntasi on päivitetty eikä se löydä skannauksessa mitään, tuntuisi että olet selvinnyt vaurioitta.
Tuon modeemiyhteyden kanssa kannattaa tosiaan olla tarkkana, ettei laskut hupsahda pilviin jonkun dialerin iskiessä. Ulkomaanpuheluiden estoakin monet suosittelee.- Kiitos vastauksesta
Kiitti kannanotosta. Viestin kieli oli suomi ja aiheena oli palkka-asia. Tunnen lähettäjän ja hän on ok. Tosin hän kirjoittelee paljon ulkomaille, mutta kielinä on espanja, ranska ja englanti. Vietnamin kanssa hänellä ei ole mitään tekemistä. Virustorjunta on (norton) ja palomuuri myös. Myös Ad Aware on. Virustorjunta ei ole löytänyt mitään, mutta AW kyllä. Olen poistanut kaikki AW:n hälyttämät jutut. Ehkäpä kaikki on kunnossa, koska ainakaan asetuksista ei löydy uutta tietoliikenneyhteyttä. Taidan kuitenkin tehdä ulkomaanpuheluiden eston. Kaiken varalta.
- suoma
Kiitos vastauksesta kirjoitti:
Kiitti kannanotosta. Viestin kieli oli suomi ja aiheena oli palkka-asia. Tunnen lähettäjän ja hän on ok. Tosin hän kirjoittelee paljon ulkomaille, mutta kielinä on espanja, ranska ja englanti. Vietnamin kanssa hänellä ei ole mitään tekemistä. Virustorjunta on (norton) ja palomuuri myös. Myös Ad Aware on. Virustorjunta ei ole löytänyt mitään, mutta AW kyllä. Olen poistanut kaikki AW:n hälyttämät jutut. Ehkäpä kaikki on kunnossa, koska ainakaan asetuksista ei löydy uutta tietoliikenneyhteyttä. Taidan kuitenkin tehdä ulkomaanpuheluiden eston. Kaiken varalta.
Ulkomaanpuheluiden esto tosiaan pitäisi olla jokaisella modeeminkäyttäjällä. Olihan sulla palomuuri? Sekin on nykyään välttämätön jokaiselle. Skannaa spywaren poisto-ohjelmilla (Ad-Aware, Spybot S&D) ettei vaan ole mitään roinaa koneella. Vähän tuntuu että olis.
- Asiantuntija
suoma kirjoitti:
Ulkomaanpuheluiden esto tosiaan pitäisi olla jokaisella modeeminkäyttäjällä. Olihan sulla palomuuri? Sekin on nykyään välttämätön jokaiselle. Skannaa spywaren poisto-ohjelmilla (Ad-Aware, Spybot S&D) ettei vaan ole mitään roinaa koneella. Vähän tuntuu että olis.
koko modeemi. NYT ADSL koneeseen ja hommaan seuraavaa: Ad-aware, Spywareblaster, PALOMUURI ja VIRUSOHJELMA. SEKÄ: Päivität noita ja käyttöjärjestelmääsi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419