Kumpi kannattaisi Oulussa ottaa Baana taloyhtiö vai Elisan ADSL (512/512) liittymä?
Baana VS. Elisa
6
705
Vastaukset
- ehdottomasti
>Kumpi kannattaisi Oulussa ottaa Baana taloyhtiö?
-Tuo Baana jaettu nettiyhteys eli se on sitä hitaampi mitä enemmän ihmisiä on yhtäaikaa koneellaan.
-Ota ehdottomasti Elisan ADSL (512/512) liittymä niin saat yksin tuon 512/512 nopeuden, eikä nopeutesi ole riippuvainen muista käyttäjistä!- Laajakaista
ole jaettu vaan sinulle tulee 10/10 meganen yhteys. Joten ehdottomasti ota Baana.
ps. nopeudet ovat aina riippuvaisia käyttäjämääristä. - Make
Laajakaista kirjoitti:
ole jaettu vaan sinulle tulee 10/10 meganen yhteys. Joten ehdottomasti ota Baana.
ps. nopeudet ovat aina riippuvaisia käyttäjämääristä.Jos kyseessä on taloyhtiön liittymä on se todennäköisimmin jaettu yhteys, jonka nopeus riippuu aina senhetkisten käyttäjien määrästä. ADSL yhteys taas on ns. taattua kaistaa, jolle luvataan palveluntarjoajalle saakka tietty nopeus käyttäjämäärästä riippumatta.
- heka
Mieti tarkkaan ennenkuin ostat Elisan, itselleni kävi näin: Tilasin liittymäni 18.3.04 jonka jälkeen elisalta ei kuulunut viikkoihin mitään. Monien kyselyiden ja utelujen jälkeen asennus piti tapahtua aina "ensiviikolla". Vihdoin ja viimein asentaja sitten saapui 2.7 laatikko kainalossa oven taakse. Jätti laatikon käteen ja totesi että tohon kaapelipariin se pitäisi sitten kytkeä, mutta jos hän sen tekee niin se tulee kyllä kalliiksi. Niinpä kytkentä ja johdonveto ja rasian asennus jäi minun tehtäväkseni. Homma toimi hienosti kuukaudenpäivät kunne 3.8 yhteys katkesi.
Elisa lupaa että korjaaja saapuu paikalle 5 pv. sisällä mutta eipä ole näkynyt vaikka on yritetty kiirehtiä. Sen verran olen itse tutkinut linjat että talon sisällä ei ole vikaa vaan se on elisan linjassa mikä tulee taloon sisälle. Vähintä mitä voisi odottaa että Elisa edes hyvittäisi laskussa sen ajan kun yhteyttä ei ole mistä maksetaan mutta ei kuulemma hyvitä. Että sellaista. - vastaaja
Jos toi taloyhtiö-yhteys on pna-tyyppinen, niin pysy erossa siitä. Se tekniikka ei vaan toimi. Yhteydet tulee olemaan poikki vähän turhankin usein. Toisaalta mä ainakin kartan Elisaa kun ruttoa, paskin yhteys mitä mulla on ikinä ollut. Ei toiminut eikä mitään hyvityksiäkään saanut.
Ja loppuun pieni mainos :). jos teillä on saunalahti siellä, niin ota niiltä adsl! Tää on ollut mulla n. vuoden. Tänä aikana yhteydet on ollut poikki kerran, ja sekin vaan sen takia kun paikallinen puhelinyhtiö meni vetäsemään piuhat poikki. Lisäksi niiden asikaspalvelu on parantunut selvästi, olin just yhteydessä sinne mailillä ja vastaukset tulee parin tunnin viiveellä. Ja tietysti vielä, kun tää on selvästi edullisinkin mitä ainakin täältä löytyy (en siis ole Oulusta). - Cool
Jos taloyhtiössä ei ole käyttäjiä hirmusesti niin siinnä tapauksessa se kannattaa ottaa esim. itselläni on baana liittymä, joka jaetaan asukkaiden kesken (vdsl) mutta kyseisessä talossa olen onneksi ainut käyttäjä :D ja joihinkin saa 10/100Mb liittymän ! taloyhtiön liittymä on vähintään 10/10 joten kyl sen pitäs riittää oikeen hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1332856SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän571868Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava951832Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3021781Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --201634Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291332Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291299Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1171215Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411102RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041052