Ninja tytölle nimeksi ?

Ninjan mutsi

Mieheni haluaisi tyttö vauvamme nimeksi Ninjan. Ninja kuulostaa mielestäni ihan kivalta, mutta kun tuolla sanalla on tarkoitus. Enkä pidä mistään väkivaltaisista ninja taistelijoista.
Tiedän yhden kouluikäisen Ninja nimisen tytön eli kyllä tuota nimeä näköjään annetaan lapsille.
Mies on jotenkin ihan ehdoton tuon nimen suhteen ja tämä vauva on nyt viimeinen lapsemme eli toista tyttöä ei enää tule.
Pitäisikö vain suostua? Luuletteko, että tyttöä kiusattaisiin nimen vuoksi? Jotenkin tuntuu, että en edes kehtaisi kertoa kennellekään, että tyttömme on Ninja niminen, koska pelkäisin muiden reagointia nimeen. Toisaalta ei kai sitä pitäisi välittää muiden mielipiteistä.
Itse haluaisin, että tytöstämme tulisi Aava tai Iisa. Onko nuo sen parempia nimiä?

18

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Suostuisikohan miehesi muuttamaan alkukirjaimen M:ään? Minja?

      Kyllä lapsen nimi olisi hyvä valita niin, että molemmat vanhemmat pitäisivät nimestä, edes jollain lailla.

      Vieraiden ihmisten reagointia ei kannata pelätä. Mikään nimi ei ole kaikille mieluinen.

    • entäs tällainen

      Nenja

    • mun list...

      Ninja on ihana nimi, alkuperältään venäläinen nimi. En välittäisi sen japanilaisesta tarkoituksesta.

      Toinen ehdotus, nimi Nina lausuttuna myös yhdellä iillä on kaunis ja siitä isä voisi pitää sen lempinimen Ninja. Nina on kaunis kansainvälinen ja ajaton nimi jopa yksi kauneimmista nimistä maailmassa, mun mielestäni

    • Lasse Sievinen

      Tehkää komåromissi ja laittakaa lapsen nimeksi Pirkko-Liisa.

      • Emmmiiiiiiiiii

        Ninja kuulostaa pojalta ja olisi varmasti kiusattu:I... Mutta Minja Niina tai Ninenja kuulostaisi samalta:)


    • Ninjago

      Itsekin olen harmitellut sitä, että Ninjalla on tosiaan aika yleisesti tunnettu tarkoitus. Ninja olisi niin nätti... :(

      Itselläni on ala- ja yläkoulu-ikäisiä lapsia, ja ainakin täällä päin ilmaus 'ninja' on todella kovassa käytössä. "Hei vähänkö oot ninja", tokaistaan vähän väliä, jos esim. ketteröi jotakin tosi sulavasti. Itseäni se vähän häiritsisi. Ja ei se ole vanhemmille kiva, että pitää kainostella nimen suhteen, että ei esim. viitsi huudella julkisesti. Siihen kuitenkin varmasti tottuu, ja en usko että kiusatuksi joutuu tuon nimen takia, koska esim. Keijukin on minusta pahempi. Eikä kerho/alaluokkalaiset edes varmaan vielä mistään ninjoista tiedä! Ja harvoin sitä enää sitten siinä vaiheessa keksitään kiusata, kun on totuttu jo.

      Ehkä sinun kannattaa yrittää taivutella miestäsi tuohon Ninaan, joka on tosi ihana myös, tai Minjaan/Pinjaan/Tinjaan/Sinjaan...

      Jos ei onnistu, niin ole ylpeä lapsestasi ja hänen persoonallisesta nimestään, äläkä arastele käyttää sitä :) Elämäsi helpottuu.

    • &&&

      Mielestäni
      1. Nina
      2. Nita
      3. Pinja
      4. Minja

      Voihan iskä kutsua Ninjaksi

    • !!!

      Nina
      Ninetta
      Janina

    • Esmeralda

      Luulen kyllä että tuo voisi olla yksi mahollinen kiusaksen aihe koulussa, mutta toisaalta kiusaajat kyllä keksivät syyn kun suun kiusaamiseen, joten en ehkä sen takia jättäisi Ninja-nimeä antamatta. Minusta Minja tai Sinja olisivat kuitenkin paljon kauniimpia nimiä tytölle :) Mitä mieltä miehesi olisi näistä? Entä sinä ite?

      Ja Iisa on minusta todella kaunis nimi! Parempi kuin Ninja.

    • ninjaggo

      Oma nimeni on Ninja, ja voin sanoa että kyllä siitä on jonkinverran kiusattu. Nyt menen 9 luokalle. Kaikki kaverini ja sukulaiset sanovat rakastavansa nimeäni juuri kun se on niin erikoinen ja kaunis varsinkin jos sen tarkoitusta ei mieti. Pitkän aikaa vihasin nimeäni, mutta nyt vanhempana olen alkanut arvostamaan sitä. Ei sitä kiusaamista siinä tartte miettiä, koska kaikesta nykyään väännetään kiusaamista. Nykyään nimeni toistetaan välillä kysyen onko se oikea nimeni ja vastaan että kyllä on, ja se on ihan normaali nimi. Ei kaikkien tarvitse olla aina Minnoja tai Laureja. Rohkeesti kaikki vaan antaan nimeksi Ninja, että saadan meidän ryhmä kasvamaan :)!

      • 000mämmi

        Hei ninjaggo! Minkä ikäinen olet nykyään? Olisi kiva tutustua sinuun oikeasti. Oletko muuten oikea ninja?
        Yhteydenottoasi odotellen: TKK


      • Anonyymi

        Mun nimi on ninja


    • paras!ninja

      moi!Nimeni on Ninja ja kaikki kehuvat nimeäni!ja kaikkeahan kiusaajat keksivät!!ei kannata välittää,ihan hyvin nimestä"Lotta"saa väännettyä esim.rotta,potta.Mutta Ninja nimi on todella nätti nimi,ja on kivaa kun on erilainen nimi!Minua ei esimerkiksi ole kiusattu ollenkaan Ninja nimestä,olen saanut vain kehuja,ja hyvän ystävänikin nimi on Ninja.

    • maom

      Tunnen yhden ninjan ja kyllä ei se olisi huonokaan nimi mutta suosittelen minjaa tai pinjaa

    • Ninja86

      Tämä kommentti tuskin keskustelun aloittanutta enää kiinnostaa mutta:) Olen Ninja ja sain koulussa 90-luvulla kuulla pojilta kommentteja koska silloin mikä tahansa erikoinen nimi sai huomiota. Lapset on lapsia..Se ei ollut kuitenkaan vakavaa. Olen hyvin ylpeä nimestäni. Tällä vuosituhannella annetaan jo kuitenkin toistaan erikoisempia ja kansainvälisiä nimiä.. Mielestäni vanhempien tulisi jättää turhat pohdinnat muiden mielipiteistä, kenen asia on kommentoida kenenkään nimeä!! Ei nimi naista pahenna...

    • Anonyymi

      Nimeni on ninja ja pidän siitä ,minua ei ole kiusattu nimeni vuoksi .

      • Anonyymi

        Minulla on Kawasaki Ninja ja minua on kiusattu siitä, kun se ei ole Honda.


    • Anonyymi

      Mun nimi on ninja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe