astrassa (-95, 1.6 16v, 140tkm) palaa sillon tällön moottorin vikavalo jolloin auto myös nytkyttää paikallaan tyhjäkäynnillä joka muutenkin hiukan "vaeltaa". joskus ollut myös isompia käyntiongelmia silloin.
testerissä todettu että EGR-venttiili on paskana. mikä se on ja mitä se tekee?
astra vetää myös öljyä litrakaupalla vaihtovälillä - voiko liittyä edellä mainittuun?
nyt alkanut tulemaan käynnistysongelmia silloin tällöin. ei lähde kun useammalla yrityksellä käyntiin. välillä taas ihan ok.
osaisko joku kertoo mistä viat johtuu?
EGR vika astrassa
6
1376
Vastaukset
- Pete
Venttiilinvarren kumit ovat irronneet -> aiheuttaa öljynkulutusta -> palava öljy karstoittaa EGR:n jumiin ja aiheuttaa loppujen lopuksi pakoventtiilin palamisen ja kansiremontin. Venttiilinvarren kumien uusiminen maksanee 200-500eur korjaamosta riippuen, mutta kannattaa tehdä joka tapauksessa. Varmista että osaavat kiinnittää kumit kunnolla liimaamalla tai kierteillä.
- moro
entä vaatiiko tää egr jotain toimenpiteitä , puhdistusta/vaihtoa?
onnistuuko tuo venttiilinvarren kumien uusiminen pienemmilläkin pajoilla vai kannattaisko hakeutua suoraan jollekin vähän isommalle korjaamolle? - hese
moro kirjoitti:
entä vaatiiko tää egr jotain toimenpiteitä , puhdistusta/vaihtoa?
onnistuuko tuo venttiilinvarren kumien uusiminen pienemmilläkin pajoilla vai kannattaisko hakeutua suoraan jollekin vähän isommalle korjaamolle?Ensinnäkin kumeja EI liimata taikka laiteta kierteillä.Kumit laitetaan erikoistyökalulla kiinni.Osan vikana on ollut väljä huullos mistä johtuu kumien vuoto.Uusissa osissa sitä ei esiinny.Kysy pohjoishelsingin autosta paljon maksaa pystytään laittamaan uudet kumit kantta purkamatta paikalleen.Egr venttiili joudutaan usein uusimaan kun puhdistus ei auta.
- Pete
hese kirjoitti:
Ensinnäkin kumeja EI liimata taikka laiteta kierteillä.Kumit laitetaan erikoistyökalulla kiinni.Osan vikana on ollut väljä huullos mistä johtuu kumien vuoto.Uusissa osissa sitä ei esiinny.Kysy pohjoishelsingin autosta paljon maksaa pystytään laittamaan uudet kumit kantta purkamatta paikalleen.Egr venttiili joudutaan usein uusimaan kun puhdistus ei auta.
Miksi ei laiteta kierteilla jos ne niin saadaan pysymään varmasti?
- huuhaa
hese kirjoitti:
Ensinnäkin kumeja EI liimata taikka laiteta kierteillä.Kumit laitetaan erikoistyökalulla kiinni.Osan vikana on ollut väljä huullos mistä johtuu kumien vuoto.Uusissa osissa sitä ei esiinny.Kysy pohjoishelsingin autosta paljon maksaa pystytään laittamaan uudet kumit kantta purkamatta paikalleen.Egr venttiili joudutaan usein uusimaan kun puhdistus ei auta.
Tämän hetken ohjeiden mukaan ne liimataan kiinni. huulloksen on huomattu olevan itsessään liian huono. Vaihdoin kumit itse paikallisen Opel liikkeen neuvojen mukaan. Käyttävät itsekkin liimaa!!! Ei vaan saa lyödä kumeja liian syvään, siksi siihen on asennuskalu.
Kantsii muuten miettiä mihin huoltoon autos ajat. On kuulemma tullut vastaan niitä tapauksia, että venttiilien lukkoja on pudonnu koneeseen ja repiny uudet kumit ja muuta heti kohta paskaks.
Öljyn kulutus muuten putus reilusti, mutta ei tietenkään poistunu kokonaan... - pep
huuhaa kirjoitti:
Tämän hetken ohjeiden mukaan ne liimataan kiinni. huulloksen on huomattu olevan itsessään liian huono. Vaihdoin kumit itse paikallisen Opel liikkeen neuvojen mukaan. Käyttävät itsekkin liimaa!!! Ei vaan saa lyödä kumeja liian syvään, siksi siihen on asennuskalu.
Kantsii muuten miettiä mihin huoltoon autos ajat. On kuulemma tullut vastaan niitä tapauksia, että venttiilien lukkoja on pudonnu koneeseen ja repiny uudet kumit ja muuta heti kohta paskaks.
Öljyn kulutus muuten putus reilusti, mutta ei tietenkään poistunu kokonaan...Mulla on samanlainen, samanverran ajettu samanikäinen Opel ja ongelmakin on sama.
EGR eli pakokaasun kiertoventtiili jumii ja keltainen valo palaa. Auto ollut mulla 5 vuotta sinä aikana venttiili on pitänyt puhdistaa kahdesti. Puhdistamalla se toimii taas vuoden pari. Uuden venttiilin hinta on n. 200 euroa työ. Jos venttiili on jumissa, on auton pakokaasuarvot päin hanuria. Omassa autossani tuo valo palaa käytännössä melkein aina, mutta pakokaasuarvot olivat silti kohdallaan kun viikko takaperin katsastutin auton. Asentaja sanoi, ettei valon palaminen haittaa, kun arvot ovat kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429