EGR vika astrassa

Moro

astrassa (-95, 1.6 16v, 140tkm) palaa sillon tällön moottorin vikavalo jolloin auto myös nytkyttää paikallaan tyhjäkäynnillä joka muutenkin hiukan "vaeltaa". joskus ollut myös isompia käyntiongelmia silloin.

testerissä todettu että EGR-venttiili on paskana. mikä se on ja mitä se tekee?

astra vetää myös öljyä litrakaupalla vaihtovälillä - voiko liittyä edellä mainittuun?

nyt alkanut tulemaan käynnistysongelmia silloin tällöin. ei lähde kun useammalla yrityksellä käyntiin. välillä taas ihan ok.

osaisko joku kertoo mistä viat johtuu?

6

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Venttiilinvarren kumit ovat irronneet -> aiheuttaa öljynkulutusta -> palava öljy karstoittaa EGR:n jumiin ja aiheuttaa loppujen lopuksi pakoventtiilin palamisen ja kansiremontin. Venttiilinvarren kumien uusiminen maksanee 200-500eur korjaamosta riippuen, mutta kannattaa tehdä joka tapauksessa. Varmista että osaavat kiinnittää kumit kunnolla liimaamalla tai kierteillä.

      • moro

        entä vaatiiko tää egr jotain toimenpiteitä , puhdistusta/vaihtoa?

        onnistuuko tuo venttiilinvarren kumien uusiminen pienemmilläkin pajoilla vai kannattaisko hakeutua suoraan jollekin vähän isommalle korjaamolle?


      • hese
        moro kirjoitti:

        entä vaatiiko tää egr jotain toimenpiteitä , puhdistusta/vaihtoa?

        onnistuuko tuo venttiilinvarren kumien uusiminen pienemmilläkin pajoilla vai kannattaisko hakeutua suoraan jollekin vähän isommalle korjaamolle?

        Ensinnäkin kumeja EI liimata taikka laiteta kierteillä.Kumit laitetaan erikoistyökalulla kiinni.Osan vikana on ollut väljä huullos mistä johtuu kumien vuoto.Uusissa osissa sitä ei esiinny.Kysy pohjoishelsingin autosta paljon maksaa pystytään laittamaan uudet kumit kantta purkamatta paikalleen.Egr venttiili joudutaan usein uusimaan kun puhdistus ei auta.


      • Pete
        hese kirjoitti:

        Ensinnäkin kumeja EI liimata taikka laiteta kierteillä.Kumit laitetaan erikoistyökalulla kiinni.Osan vikana on ollut väljä huullos mistä johtuu kumien vuoto.Uusissa osissa sitä ei esiinny.Kysy pohjoishelsingin autosta paljon maksaa pystytään laittamaan uudet kumit kantta purkamatta paikalleen.Egr venttiili joudutaan usein uusimaan kun puhdistus ei auta.

        Miksi ei laiteta kierteilla jos ne niin saadaan pysymään varmasti?


      • huuhaa
        hese kirjoitti:

        Ensinnäkin kumeja EI liimata taikka laiteta kierteillä.Kumit laitetaan erikoistyökalulla kiinni.Osan vikana on ollut väljä huullos mistä johtuu kumien vuoto.Uusissa osissa sitä ei esiinny.Kysy pohjoishelsingin autosta paljon maksaa pystytään laittamaan uudet kumit kantta purkamatta paikalleen.Egr venttiili joudutaan usein uusimaan kun puhdistus ei auta.

        Tämän hetken ohjeiden mukaan ne liimataan kiinni. huulloksen on huomattu olevan itsessään liian huono. Vaihdoin kumit itse paikallisen Opel liikkeen neuvojen mukaan. Käyttävät itsekkin liimaa!!! Ei vaan saa lyödä kumeja liian syvään, siksi siihen on asennuskalu.

        Kantsii muuten miettiä mihin huoltoon autos ajat. On kuulemma tullut vastaan niitä tapauksia, että venttiilien lukkoja on pudonnu koneeseen ja repiny uudet kumit ja muuta heti kohta paskaks.

        Öljyn kulutus muuten putus reilusti, mutta ei tietenkään poistunu kokonaan...


      • pep
        huuhaa kirjoitti:

        Tämän hetken ohjeiden mukaan ne liimataan kiinni. huulloksen on huomattu olevan itsessään liian huono. Vaihdoin kumit itse paikallisen Opel liikkeen neuvojen mukaan. Käyttävät itsekkin liimaa!!! Ei vaan saa lyödä kumeja liian syvään, siksi siihen on asennuskalu.

        Kantsii muuten miettiä mihin huoltoon autos ajat. On kuulemma tullut vastaan niitä tapauksia, että venttiilien lukkoja on pudonnu koneeseen ja repiny uudet kumit ja muuta heti kohta paskaks.

        Öljyn kulutus muuten putus reilusti, mutta ei tietenkään poistunu kokonaan...

        Mulla on samanlainen, samanverran ajettu samanikäinen Opel ja ongelmakin on sama.

        EGR eli pakokaasun kiertoventtiili jumii ja keltainen valo palaa. Auto ollut mulla 5 vuotta sinä aikana venttiili on pitänyt puhdistaa kahdesti. Puhdistamalla se toimii taas vuoden pari. Uuden venttiilin hinta on n. 200 euroa työ. Jos venttiili on jumissa, on auton pakokaasuarvot päin hanuria. Omassa autossani tuo valo palaa käytännössä melkein aina, mutta pakokaasuarvot olivat silti kohdallaan kun viikko takaperin katsastutin auton. Asentaja sanoi, ettei valon palaminen haittaa, kun arvot ovat kohdallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe