Vaimoni tuhoaa minut

keke41

Jatkuvaa nalkuttamista, alistamista ja inttämistä. Riidan hakemista joka asiasta. Uhkailua erolla ja lasten viemisellä. Ja jotenkin vaimoni väittää kaiken olevan oma vikani vaikka yritän tehdä oikeita asioita. Mitä tahansa teen niin menee pieleen vaimoni mielestä. Ja sitten tietenkin on vielä ne asiat mitä vaimoni mielestä jätän tekemättä. Vaimoni ei jäkätykseltään anna minun minun edes nukkua öisin vaan lasten nukahdettua hän aloittaa jäkätyksen siitä miten väsynyt on ja jatkaa myöhään yöhön niin että kumpikaan ei saa nukuttua. Minäkin olen väsynyt mutta en valita siitä. Kohta en enää kestä. Joka kerran kun vaimoni avaa suunsa, sydäntäni vihloo, koska rakastamani ihminen ei saa sanottua minulle yhtään ystävällistä sanaa. Haluaisin korjata tilanteen, koska rakastan vaimoani ja lapsiamme. Tilanne on kuitenkin mahdoton, koska vaimoni ei anna siihen mitään mahdollisuutta. Tätä on jatkunut noin vuoden. Miten olette selvinneet tällaisista tilanteista?

281

15948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut2

      yksi mahdollisuus tuossa on se että vaimosi haluaisi erota, mutta ei pysty siihen itse ja toivoo että sinä tekisit sen päätöksen, eli jättäisit hänet. Mukana voi olla mielenterveydellisiä ongelmia masennuksesta alkaen. Niihinkään on mahdotonta saada apua ennenkuin ihminen on itse sitä mieltä että hän tarvitsee apua.

      Laita kova kovaa vastaan. Seuraavan kerran kun uhkailee erolla ja lasten viemisellä niin sano että tervemenoa vaan! Silloinhan sinä saisit rajattomasti vapaa aikaa etsiä itsellesi uusi nuorempi nainen. Sen sijaan että kuuntelisit hänen nalkutustaan. Vaikka et näin ajattelekaan vie se toiselta osapuolelta mahdollisuuden uhkailla.

      • Kaikkia sitä onkin

        Mistä sinä tiedät haluaako ihmiset aina erottuaan nuoremman?Typerä oli kommenttisi ja itsekäs.


      • nuorta ja fiksua
        Kaikkia sitä onkin kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät haluaako ihmiset aina erottuaan nuoremman?Typerä oli kommenttisi ja itsekäs.

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.


      • OmgItsWilly
        Kaikkia sitä onkin kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät haluaako ihmiset aina erottuaan nuoremman?Typerä oli kommenttisi ja itsekäs.

        Ja sinulla on luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia.


      • otan osaa

        Oletko koittanut keskustella ja kertoa miltä Sinusta tuntuu se ainanen nalkutus,keskustele rakentavassa merkeissä,älä huura vain ihan rauhallisesti. Ymmärrän että Sinun tekisi joskus mieli kuristaa se nalkuttaja,minä nalkutin ukko veti turpiin me ei osattu keskustella.Kysy haneltä mikä häntä oikein vaivaa ja mitä voisitte tehdä että hän lakkaisi nalkuttamasta,eihän kukaan sitä jatkuvaa nalkutusta kestä,käsitin että Sinullla on lapsia he kärsii teidän riitelystä eniten jo senkin vuoksi olisi asia selvitettävä.


      • vanhempi nainen

        Ota härkää sarvista kiinni.Onko sinulla mahdollista nauhoittaa hänen juttujaan, niin ettei hän huomaa,pane nauha päälle ja kerro hänelle
        että annat hänelle avioeron ,ettei tarvi nalkuttaa,mutta lapsia et vie.
        Tai sitten jatketaan ja nalkutus loppuu tähän.Ota itseäsi niskasta kiinni.
        Onnea vaan.


      • iem

        eronnut2 on aivan oikeassa. Muijanikin on niin jokapaikanviisas, että ihan naurattaa ja vierasten aikana hävettää. Kehuu olevan maapallo puolillaan ottajia hälle, mutta kun ehdotan menemään sen paremman luokse, niin menee hiljaseksi. Mutta, kun elelee niinkuin häntä ei ole olemasakaan, niin kyllä sitä porskuttelee eteenpäin. On kyllä muksut jo aikusia, ettei niiden takia kannata murehtia.


      • dfgdgfdfgkhu
        nuorta ja fiksua kirjoitti:

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.

        Vanhemmat ihmiset on yleensä itsevarmempia ja rennompia ja kokemuksen takia mukavempia koska tietävät että on huonompaakin.


      • Vieraassa parempaa
        Kaikkia sitä onkin kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät haluaako ihmiset aina erottuaan nuoremman?Typerä oli kommenttisi ja itsekäs.

        Eihän kukaan autoakaan vaihda vanhempaa. Nuori nainen naukuu alla ihan eri malliin kuin vanha nalkuttava haaska, jolta joskus saa sääliseksiä "hyvä on sitten, anna mennä" -tyylillä.

        Nuorta ja vierasta AINA vaan sekaan kun akka nalkuttaa, niin pysyt itsekin virkkuna!


      • aikuinen mies
        nuorta ja fiksua kirjoitti:

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.

        Itselläni oli juuri tuollainen nalkuttajavaimo yli kaksikymmentä vuotta, kunnes itse otin eron kun en kerta kaikkiaan enää kestänyt tilannetta. Koville otti erokin kun oli useampia lapsia, mutta onneksi oli vielä vähän itsesuojeluvaistoa jäljellä.
        Olin sen jälkeen useita vuosia yksin, kunnes löysin aivan sattumalta itseäni yli kaksikymmentä vuotta nuoremman Naisen, jonka kanssa on mennyt tosi hyvin.


      • 125487
        Vieraassa parempaa kirjoitti:

        Eihän kukaan autoakaan vaihda vanhempaa. Nuori nainen naukuu alla ihan eri malliin kuin vanha nalkuttava haaska, jolta joskus saa sääliseksiä "hyvä on sitten, anna mennä" -tyylillä.

        Nuorta ja vierasta AINA vaan sekaan kun akka nalkuttaa, niin pysyt itsekin virkkuna!

        Miksi sitten olla parisuhteessa? Ai siksikö koska muuten ei voi pettää ketään?


      • Nainen 28
        dfgdgfdfgkhu kirjoitti:

        Vanhemmat ihmiset on yleensä itsevarmempia ja rennompia ja kokemuksen takia mukavempia koska tietävät että on huonompaakin.

        Ihme neuvoja teillä! Kova kovaa vastaan ja koetetaan olla pahempi toista? Mihin ihmeeseen johtaa että molemmat koettavat vaan etsiä tapoja satuttaa toista enemmän kun toinen satutti? Syvempää kuoppaa siinä vaan molemmat itelleen kaivaa!

        Naimisiin mentyä on tehty lupaus olla toisen kanssa loppuun asti. Vaikka avioerot senkun lisääntyy, ei ne mitään ihmisessä itessään muuta. Kaikilla meillä on ne omat pimeät puolet, aiheet jotka ovat arkoja, ja nämä viemme mukanamme uusiin suhteisiin. Vastaamalla samalla mitalla takasin, saat aina entistä pahempaa palautetta myös ite. Se on vihoviimenen reitti lähteä kulkemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa elämää viettää. Oman elämänsä siinä sivussa tuhoaa.

        Ethän todellisuudessa huuda vaimosi kanssa suoraa huutoa yhdessä? Edelleen rakastat vaimoasi, joten alkuun kerro tämä hänelle. Kerro ettet halua enää elää onnetonta elämää, että haluat tehdä vaimon onnelliseksi. Kysy mikä on vialla. KUUNTELE HÄNTÄ! Kerro että yrität tehdä parhaasi, ja tee tämä myös todellisuudessa. Rakkaus ei ole alistamista, vaan enemmän se on nyörtymistä. Se ei tee kipeää, ja terveen ihmisen itsetunto kyllä kestää sen. Halaa häntä, kerro että sinuun sattuu nähdä miten paljon häneen sattuu.

        Mieheni oli joskus vaimosi kaltainen. Sitä kesti yli vuoden. Seksistä ei ollut tietoakaan, hän vei riidanhaluisuudellaan elämänilon meiltä molemmilta. Vastasin alkuun samalla mitalla, kunnes ymmärsin että tuhoamme molemmat ennen kaikkea omaa itseämme. Nyörryin. Olin niin pitkään vastannut samalla mitalla, ettei hän alkuun sitä edes tajunnut. Kesti ehkä kuukauden päivät, kunnes hän vihdoin lopetti hyökkäämisen. Puhuimme. Kerroin etten halua elää näin, enkä menettää häntä. Hän purskahti itkuun ja tuosta päivästä alkaen lähdimme hitaasti etsimään taas yhteisymmärrystä.

        Uudelleen rakastuimme toisiimme. Kun lopetin aiemman käyttäytymismallini, hän seurasi sitä perässä. Emme ole huutaneet toisillemme enää vuosiin. En osaisi edes kuvitella palaavamme entiseen. Ei avioliitossa ole kyse siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, vaan siitä että hyväksyy toisen tunteet ja mielipiteet.


      • 16+2
        Nainen 28 kirjoitti:

        Ihme neuvoja teillä! Kova kovaa vastaan ja koetetaan olla pahempi toista? Mihin ihmeeseen johtaa että molemmat koettavat vaan etsiä tapoja satuttaa toista enemmän kun toinen satutti? Syvempää kuoppaa siinä vaan molemmat itelleen kaivaa!

        Naimisiin mentyä on tehty lupaus olla toisen kanssa loppuun asti. Vaikka avioerot senkun lisääntyy, ei ne mitään ihmisessä itessään muuta. Kaikilla meillä on ne omat pimeät puolet, aiheet jotka ovat arkoja, ja nämä viemme mukanamme uusiin suhteisiin. Vastaamalla samalla mitalla takasin, saat aina entistä pahempaa palautetta myös ite. Se on vihoviimenen reitti lähteä kulkemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa elämää viettää. Oman elämänsä siinä sivussa tuhoaa.

        Ethän todellisuudessa huuda vaimosi kanssa suoraa huutoa yhdessä? Edelleen rakastat vaimoasi, joten alkuun kerro tämä hänelle. Kerro ettet halua enää elää onnetonta elämää, että haluat tehdä vaimon onnelliseksi. Kysy mikä on vialla. KUUNTELE HÄNTÄ! Kerro että yrität tehdä parhaasi, ja tee tämä myös todellisuudessa. Rakkaus ei ole alistamista, vaan enemmän se on nyörtymistä. Se ei tee kipeää, ja terveen ihmisen itsetunto kyllä kestää sen. Halaa häntä, kerro että sinuun sattuu nähdä miten paljon häneen sattuu.

        Mieheni oli joskus vaimosi kaltainen. Sitä kesti yli vuoden. Seksistä ei ollut tietoakaan, hän vei riidanhaluisuudellaan elämänilon meiltä molemmilta. Vastasin alkuun samalla mitalla, kunnes ymmärsin että tuhoamme molemmat ennen kaikkea omaa itseämme. Nyörryin. Olin niin pitkään vastannut samalla mitalla, ettei hän alkuun sitä edes tajunnut. Kesti ehkä kuukauden päivät, kunnes hän vihdoin lopetti hyökkäämisen. Puhuimme. Kerroin etten halua elää näin, enkä menettää häntä. Hän purskahti itkuun ja tuosta päivästä alkaen lähdimme hitaasti etsimään taas yhteisymmärrystä.

        Uudelleen rakastuimme toisiimme. Kun lopetin aiemman käyttäytymismallini, hän seurasi sitä perässä. Emme ole huutaneet toisillemme enää vuosiin. En osaisi edes kuvitella palaavamme entiseen. Ei avioliitossa ole kyse siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, vaan siitä että hyväksyy toisen tunteet ja mielipiteet.

        Se on muuten nÖYrtyä, muuten tosi asiaa puhut. Kun kaksi lasta ei tiedä miten käyttäytyä, seuraus on tota. On jommankumman aika keksiä uus tapa käyttäytyä, ja koska sitä ap täällä mietit, voit ihan hyvin olla se joka ottaa ohjat käsiin ja tekee asiat uudella tavalla. Johan olet ymmärtänyt ettei aikaisempi käytös mihinkään johda?


      • suosittelija maksaa
        nuorta ja fiksua kirjoitti:

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.

        www.vippiilmanluottotietoja.com


      • Asian käsittely
        nuorta ja fiksua kirjoitti:

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.

        Mikäs laki ja evankeliumi se on että pitäis ottaa uuden,saati sitten ehtan ja nuoremman.Ehkäpä kyllin useat kylillä käynnitkini voinee riittää.


      • jore18

        Hän purkaapi kait omaa epäonnistumistaan jostain omasta asiasta asiastaan sinuun. Jotem keskustelin paikka...jos meno muutu eikun lusikat jakoon..!


      • I___^~~^
        nuorta ja fiksua kirjoitti:

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.

        Fuf,turhaa työaikaakin siinä kulunee hukkaan.


      • ajattele itseäsi...tuhoat itsesi kuuntelemalla/kärsimällä ja jne jne...haluat rauhaa,omaa hyvää johon jankuttava nainen ei kuulu.ehkä naisesi "herää todellisuuteen"kun et enään jaksa ja olet JO hakennut avioeron jonka hän postissa saa..?!
        Hei HALOO!!!!
        Mix tuhoat itsesi jonkun nalkuttavan naisen takia?Uusia hyviä naisia on varmaan tarjolla ja vaikka ero tulee niin lapsesi ovat silti läsnä sinua....
        ajattele omaa itseäsi...


      • Annaleena11

        Siinä on neuvo, jossa ei oteta ollenkaan huomioon lapsia. Ilmankos avioerotilastot ovat niin synkät kuin ne nykyään ovat.
        Eikö pitäisi mieluummin hakea apua ammattiauttajalta? Jos toinen ei halua mukaan, on mentävä ensin yksin. Sieltä saa sitten neuvoja, miten edetään, jotta toinenkin osapuoli tulee mukaan tilannetta korjaamaan. Hienoa mieheltä, kun sanoo, että rakastaa lapsiaan ja vaimoa! Mihin tässä tarvitaan uutta nuorta naita? Tekemään taas liudan lapsia, väsymään ja haukkumaan taas miestä?


      • xl 44
        Nainen 28 kirjoitti:

        Ihme neuvoja teillä! Kova kovaa vastaan ja koetetaan olla pahempi toista? Mihin ihmeeseen johtaa että molemmat koettavat vaan etsiä tapoja satuttaa toista enemmän kun toinen satutti? Syvempää kuoppaa siinä vaan molemmat itelleen kaivaa!

        Naimisiin mentyä on tehty lupaus olla toisen kanssa loppuun asti. Vaikka avioerot senkun lisääntyy, ei ne mitään ihmisessä itessään muuta. Kaikilla meillä on ne omat pimeät puolet, aiheet jotka ovat arkoja, ja nämä viemme mukanamme uusiin suhteisiin. Vastaamalla samalla mitalla takasin, saat aina entistä pahempaa palautetta myös ite. Se on vihoviimenen reitti lähteä kulkemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa elämää viettää. Oman elämänsä siinä sivussa tuhoaa.

        Ethän todellisuudessa huuda vaimosi kanssa suoraa huutoa yhdessä? Edelleen rakastat vaimoasi, joten alkuun kerro tämä hänelle. Kerro ettet halua enää elää onnetonta elämää, että haluat tehdä vaimon onnelliseksi. Kysy mikä on vialla. KUUNTELE HÄNTÄ! Kerro että yrität tehdä parhaasi, ja tee tämä myös todellisuudessa. Rakkaus ei ole alistamista, vaan enemmän se on nyörtymistä. Se ei tee kipeää, ja terveen ihmisen itsetunto kyllä kestää sen. Halaa häntä, kerro että sinuun sattuu nähdä miten paljon häneen sattuu.

        Mieheni oli joskus vaimosi kaltainen. Sitä kesti yli vuoden. Seksistä ei ollut tietoakaan, hän vei riidanhaluisuudellaan elämänilon meiltä molemmilta. Vastasin alkuun samalla mitalla, kunnes ymmärsin että tuhoamme molemmat ennen kaikkea omaa itseämme. Nyörryin. Olin niin pitkään vastannut samalla mitalla, ettei hän alkuun sitä edes tajunnut. Kesti ehkä kuukauden päivät, kunnes hän vihdoin lopetti hyökkäämisen. Puhuimme. Kerroin etten halua elää näin, enkä menettää häntä. Hän purskahti itkuun ja tuosta päivästä alkaen lähdimme hitaasti etsimään taas yhteisymmärrystä.

        Uudelleen rakastuimme toisiimme. Kun lopetin aiemman käyttäytymismallini, hän seurasi sitä perässä. Emme ole huutaneet toisillemme enää vuosiin. En osaisi edes kuvitella palaavamme entiseen. Ei avioliitossa ole kyse siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, vaan siitä että hyväksyy toisen tunteet ja mielipiteet.

        Pitäisköhän sun mennä halailemaan Tauskia. Ei ihminen joka on sairas narsisti ja joka pitää riitelemisestä ja toisen nöyryyttämisestä parane puhumalla tai halailemalla.
        Olen nähnyt muutaman tallaisen parin ja yleensä se toinen osapuoli on hiljainen tossukka jonka elämä on tälläisessa suhteessa yhtä helvettiä eli paras vaihtoehto voi olla toi jättäminen.


      • kovia kokenut.

        Minulla on myös jatkuvia kokemuksia aloittajan kertomasta. Eronnut2 ehdottaa, että laita kova kovaa vastaan ja jätä vaimo.

        Itse olen monta kertaa miettinyt, että lähden nykimään, mutta järki on aina voittanut.
        Olen tasapainottava tekijä perheessä ja lapseni pitää itsestäänselvyytenä, että isä rakastaa äitiä. Monta kertaa äiti on räjähtänyt ja huutaa lapsellemme, että isä muuttaa pois. Lapsi on aina jollain tasolla hätääntynyt ja olen aina välittömästi sanonut lapselle, että ei isä mihinkään muuta ja tilanne kyllä rauhoittuu.

        Teoista pitää kantaa vastuu. Jos on mennyt hankalan vaimon kanssa yhteen, niin pitää tehdä kaikkensa, ennenkuin lähtee hakemaan tasoitusta. Jos on tosi mies, niin uskaltaa luottaa itseensä ja tulevaisuuteen ja ottaa paskaa tuulettimeen ja kestää kohtuutonta vääryyttä. Kun lapset kasvaa ja jaksaa itse käyttäytyä ihmisiksi, niin jossain kohtaa myös lapset osaavat jo ajatella omilla aivoillaan ja tehdä omia johtopäätöksiä. Jos tilanne jatkuu ahdistavana, niin lapsen aikuistuessa voi sivistyneesti tehdä eroa vaimoon. Itsellän lapsi on vasta 5v. ja suunnilleen saman ajan olen saanut häätöuhkauksia, vääryyttä ja kaikkea paskaa mitä voi kuvitella. Seksistä ei ole tietoakaan. En silti juokse vietaissa..

        Olen kuitenkin päättänyt olla tosi mies ja katsoa pelin loppuun asti. Uskon, että hyvä voittaa aina pahan vaikka välillä vituttaa niin ettei sanotuksi saa.

        Pahimpina aikoina ajattelen aina, mitä esim. isoisäni on kokenut sodassa tai mitä kaikkea paskaa afrikassa tapahtuu koko ajan. Siitä saa perspektiiviä asioihin. Sanottakoon kuitenkin, että olen hyvin toimeentuleva ja tiedän että elämäni ei taloudellisesti romahda, jos joudun pihalle, vaan itse asiassa paranee. Taloudellinen hyvinvointi ei kuitenkaaan korvaa koskaan ehjää perhettä ja olenkin ajatellut, että perheeni on minulle tärkein asia maailmassa kaikkine vääryksineen, jotka toivottavasti loppuu joskus. Toivon myös, että muija joskus rauhoittuu.

        Vielä sen verran, että toivottavasti kaikki lukijat ymmärtää, ettei maailma ole tasapuolinen tai reilu. Se ei kuitenkaan saisi lisätä katkeruutta.

        Tiedän ettei ole herkkua ja houkutus lähteä muualle on suuri, mutta mieti mitä varten eletään ja ollaan olemassa. Silloin kun koet suurinta vääryyttä ja tiedät että vaimosi käyttäytyminen on kohtuutonta


      • Kadonnut raha

        Peri outo mutta tehokas tapa hiljentymisen maailmaan.


      • Liturginen taite
        kinde64 kirjoitti:

        ajattele itseäsi...tuhoat itsesi kuuntelemalla/kärsimällä ja jne jne...haluat rauhaa,omaa hyvää johon jankuttava nainen ei kuulu.ehkä naisesi "herää todellisuuteen"kun et enään jaksa ja olet JO hakennut avioeron jonka hän postissa saa..?!
        Hei HALOO!!!!
        Mix tuhoat itsesi jonkun nalkuttavan naisen takia?Uusia hyviä naisia on varmaan tarjolla ja vaikka ero tulee niin lapsesi ovat silti läsnä sinua....
        ajattele omaa itseäsi...

        Hai,samat ne on tekstit englannin ,hollanin taikka saksan kielelläkin ja rakkauden virallinen kielikin on Ranska.


      • aikuinen nainen
        aikuinen mies kirjoitti:

        Itselläni oli juuri tuollainen nalkuttajavaimo yli kaksikymmentä vuotta, kunnes itse otin eron kun en kerta kaikkiaan enää kestänyt tilannetta. Koville otti erokin kun oli useampia lapsia, mutta onneksi oli vielä vähän itsesuojeluvaistoa jäljellä.
        Olin sen jälkeen useita vuosia yksin, kunnes löysin aivan sattumalta itseäni yli kaksikymmentä vuotta nuoremman Naisen, jonka kanssa on mennyt tosi hyvin.

        Tää on kait harvinaisempaa,mutta minullapa on ollut kaksi nalkuttavaa ukkoo,turvat kävivät,ko pahimmilla jäkättävillä muijilla,huh!itse olen rauhallinen nainen ja yritän ja puhunkin asiat,kenen kanssa onnistuu,siis huutamatta ja nalkttamatta!no nyt ilman miestä pitkään ja hyvä näin!


      • Pässinarussa

        Oli meillä aikanaan samankaltainen tilanne.
        Mikään ei huvittanut, kun haukut siitä vain sai, vaikka kaikkeni yritin, eikä hänkään todella mikään täydellinen ollut, muttein halunnut nähdä omia virheitään.
        Lopulta kun mietin lähtöä, koitin vielä antaa vaimon maistaa omaa lääkettään. Ajattelin ettei tässä ole enään mitään menetettäväänkään, mutta kokeillaan.
        Aloitin aivan järkyttävän nalkutus, valitus, haukkumis, nolaus, halveksunta, huuto kamppanjan, ihan kaikesta, jopa hänen nalkutuksestaan hänelle. Ajoin hänet ja littomme hulluuden, sekä lopun partaalle ja aina kun hän nalkutti asiasta minulle, kuinka pahalta hänestä tuntuu nalkutukseni, vastasin vain rauhallisesti tyyliin; patakattilaa soimaan, nyt tiedät miltä minusta tuntuu, oletko koskaan ajatellut, että itse tätä olet tilannut ja enkä piruuttani lopeta, ennenkuin hän itse tajuaa alkaa vaihteeksi kehumaan minua.

        Nykyään tarjoilen puolisolleni joskus aamupalan pöytään, sänkyyn, kokkaan, teen kotitöitä kuin mielipuoli innoissani. Vaimoni tajusi kääntää kelkkansa 180 astettta ja kehuu minut nykysin maasta taivaaseen kahdestaan ja vieraiden nähden ja sekös tuntuu hyvältä. Ja minä olen kuin pässi narussa :D


      • sto nalkutus

        heitä ulos mokoma nalkutus kone.vaihda lukot kun ei ole kotona,ja kun tulee pimputtelee ove sano että nalkutus loppuu nyt tai ei ole asiaa sisälle.kyllä nalkutus loppuu aika lyhyeen.ovi puhelin on hyvä jos epäilee että tupiin tulee.soita häirikölle poliisit että vievät yöksi rauhoittumaan putkaan kyllä nalkutus loppuu.


      • elisabeth
        aikuinen mies kirjoitti:

        Itselläni oli juuri tuollainen nalkuttajavaimo yli kaksikymmentä vuotta, kunnes itse otin eron kun en kerta kaikkiaan enää kestänyt tilannetta. Koville otti erokin kun oli useampia lapsia, mutta onneksi oli vielä vähän itsesuojeluvaistoa jäljellä.
        Olin sen jälkeen useita vuosia yksin, kunnes löysin aivan sattumalta itseäni yli kaksikymmentä vuotta nuoremman Naisen, jonka kanssa on mennyt tosi hyvin.

        Minulla oli vastaavanlainen nalkuttaja mutta hän oli mies.
        En osannut tehdä kotona mitään oikein. Hän silitti ja pesi pyykitkin aina koska en siihen pystynyt, tein kaiken väärin.
        Lähdin ja tapasin ihanan itseäni nuoremman miehen,nyt olen elämääni tyytyväinen.
        Kyllä mieskin osaa nalkuttaa!


      • Nainen 28 kirjoitti:

        Ihme neuvoja teillä! Kova kovaa vastaan ja koetetaan olla pahempi toista? Mihin ihmeeseen johtaa että molemmat koettavat vaan etsiä tapoja satuttaa toista enemmän kun toinen satutti? Syvempää kuoppaa siinä vaan molemmat itelleen kaivaa!

        Naimisiin mentyä on tehty lupaus olla toisen kanssa loppuun asti. Vaikka avioerot senkun lisääntyy, ei ne mitään ihmisessä itessään muuta. Kaikilla meillä on ne omat pimeät puolet, aiheet jotka ovat arkoja, ja nämä viemme mukanamme uusiin suhteisiin. Vastaamalla samalla mitalla takasin, saat aina entistä pahempaa palautetta myös ite. Se on vihoviimenen reitti lähteä kulkemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa elämää viettää. Oman elämänsä siinä sivussa tuhoaa.

        Ethän todellisuudessa huuda vaimosi kanssa suoraa huutoa yhdessä? Edelleen rakastat vaimoasi, joten alkuun kerro tämä hänelle. Kerro ettet halua enää elää onnetonta elämää, että haluat tehdä vaimon onnelliseksi. Kysy mikä on vialla. KUUNTELE HÄNTÄ! Kerro että yrität tehdä parhaasi, ja tee tämä myös todellisuudessa. Rakkaus ei ole alistamista, vaan enemmän se on nyörtymistä. Se ei tee kipeää, ja terveen ihmisen itsetunto kyllä kestää sen. Halaa häntä, kerro että sinuun sattuu nähdä miten paljon häneen sattuu.

        Mieheni oli joskus vaimosi kaltainen. Sitä kesti yli vuoden. Seksistä ei ollut tietoakaan, hän vei riidanhaluisuudellaan elämänilon meiltä molemmilta. Vastasin alkuun samalla mitalla, kunnes ymmärsin että tuhoamme molemmat ennen kaikkea omaa itseämme. Nyörryin. Olin niin pitkään vastannut samalla mitalla, ettei hän alkuun sitä edes tajunnut. Kesti ehkä kuukauden päivät, kunnes hän vihdoin lopetti hyökkäämisen. Puhuimme. Kerroin etten halua elää näin, enkä menettää häntä. Hän purskahti itkuun ja tuosta päivästä alkaen lähdimme hitaasti etsimään taas yhteisymmärrystä.

        Uudelleen rakastuimme toisiimme. Kun lopetin aiemman käyttäytymismallini, hän seurasi sitä perässä. Emme ole huutaneet toisillemme enää vuosiin. En osaisi edes kuvitella palaavamme entiseen. Ei avioliitossa ole kyse siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, vaan siitä että hyväksyy toisen tunteet ja mielipiteet.

        Tää muuttumisleikki harmi vaan toimii yleensä niin päin, että nainen muuttuu ensin. :( Harvoin niin päin, että mies muuttuu ensin. Sillon käy niin, että vaimo yhä enemmän lahkeessa kiinni.


      • kanasutra kirjoitti:

        Tää muuttumisleikki harmi vaan toimii yleensä niin päin, että nainen muuttuu ensin. :( Harvoin niin päin, että mies muuttuu ensin. Sillon käy niin, että vaimo yhä enemmän lahkeessa kiinni.

        Plus nalkuttaa ja tappelee vaan enemmän.


      • iem sinulle.
        iem kirjoitti:

        eronnut2 on aivan oikeassa. Muijanikin on niin jokapaikanviisas, että ihan naurattaa ja vierasten aikana hävettää. Kehuu olevan maapallo puolillaan ottajia hälle, mutta kun ehdotan menemään sen paremman luokse, niin menee hiljaseksi. Mutta, kun elelee niinkuin häntä ei ole olemasakaan, niin kyllä sitä porskuttelee eteenpäin. On kyllä muksut jo aikusia, ettei niiden takia kannata murehtia.

        MIhin aikanaan rakastuit vaimossasi, miksi menit naimisiin, oletko itse myös samanlainen kehen vaimosi rakastui ? Meillä osalla naisista on se taipumus, että yritämme suurilla puheilla saada miehemme huomion takaisin , olisiko teillä näin ?


      • kokemusta on
        Annaleena11 kirjoitti:

        Siinä on neuvo, jossa ei oteta ollenkaan huomioon lapsia. Ilmankos avioerotilastot ovat niin synkät kuin ne nykyään ovat.
        Eikö pitäisi mieluummin hakea apua ammattiauttajalta? Jos toinen ei halua mukaan, on mentävä ensin yksin. Sieltä saa sitten neuvoja, miten edetään, jotta toinenkin osapuoli tulee mukaan tilannetta korjaamaan. Hienoa mieheltä, kun sanoo, että rakastaa lapsiaan ja vaimoa! Mihin tässä tarvitaan uutta nuorta naita? Tekemään taas liudan lapsia, väsymään ja haukkumaan taas miestä?

        tai suomi 24, täältä tulee välillä oikein hyviäkin vinkkejä, siis välillä


      • olipas kiva
        Pässinarussa kirjoitti:

        Oli meillä aikanaan samankaltainen tilanne.
        Mikään ei huvittanut, kun haukut siitä vain sai, vaikka kaikkeni yritin, eikä hänkään todella mikään täydellinen ollut, muttein halunnut nähdä omia virheitään.
        Lopulta kun mietin lähtöä, koitin vielä antaa vaimon maistaa omaa lääkettään. Ajattelin ettei tässä ole enään mitään menetettäväänkään, mutta kokeillaan.
        Aloitin aivan järkyttävän nalkutus, valitus, haukkumis, nolaus, halveksunta, huuto kamppanjan, ihan kaikesta, jopa hänen nalkutuksestaan hänelle. Ajoin hänet ja littomme hulluuden, sekä lopun partaalle ja aina kun hän nalkutti asiasta minulle, kuinka pahalta hänestä tuntuu nalkutukseni, vastasin vain rauhallisesti tyyliin; patakattilaa soimaan, nyt tiedät miltä minusta tuntuu, oletko koskaan ajatellut, että itse tätä olet tilannut ja enkä piruuttani lopeta, ennenkuin hän itse tajuaa alkaa vaihteeksi kehumaan minua.

        Nykyään tarjoilen puolisolleni joskus aamupalan pöytään, sänkyyn, kokkaan, teen kotitöitä kuin mielipuoli innoissani. Vaimoni tajusi kääntää kelkkansa 180 astettta ja kehuu minut nykysin maasta taivaaseen kahdestaan ja vieraiden nähden ja sekös tuntuu hyvältä. Ja minä olen kuin pässi narussa :D

        i love it


      • Pässinarussa kirjoitti:

        Oli meillä aikanaan samankaltainen tilanne.
        Mikään ei huvittanut, kun haukut siitä vain sai, vaikka kaikkeni yritin, eikä hänkään todella mikään täydellinen ollut, muttein halunnut nähdä omia virheitään.
        Lopulta kun mietin lähtöä, koitin vielä antaa vaimon maistaa omaa lääkettään. Ajattelin ettei tässä ole enään mitään menetettäväänkään, mutta kokeillaan.
        Aloitin aivan järkyttävän nalkutus, valitus, haukkumis, nolaus, halveksunta, huuto kamppanjan, ihan kaikesta, jopa hänen nalkutuksestaan hänelle. Ajoin hänet ja littomme hulluuden, sekä lopun partaalle ja aina kun hän nalkutti asiasta minulle, kuinka pahalta hänestä tuntuu nalkutukseni, vastasin vain rauhallisesti tyyliin; patakattilaa soimaan, nyt tiedät miltä minusta tuntuu, oletko koskaan ajatellut, että itse tätä olet tilannut ja enkä piruuttani lopeta, ennenkuin hän itse tajuaa alkaa vaihteeksi kehumaan minua.

        Nykyään tarjoilen puolisolleni joskus aamupalan pöytään, sänkyyn, kokkaan, teen kotitöitä kuin mielipuoli innoissani. Vaimoni tajusi kääntää kelkkansa 180 astettta ja kehuu minut nykysin maasta taivaaseen kahdestaan ja vieraiden nähden ja sekös tuntuu hyvältä. Ja minä olen kuin pässi narussa :D

        Aivan ihana! :) Siis tämä loppuosa. :)


      • Onnellisessa suhtees

        Aikoinaan vaimoni myös joko nalkutti tai piti mykkäkolua, henkistä väkivaltaa muutenkin jatkuvasti.
        Kävimme läpi neuvontaa ja sovittelua. Niissäkin tilanteissa hän näki vain minussa virheitä. Pelkäsin erota, kun luulin menettäväni lapset. Siksi roikuin tilanteessa useita vuosia.
        Psykologia ja psykiatriakin käytettiin avuksi.
        Viimeinkin fiksu psykiatri sanoi ne ratkaisevat sanat. "Olette vaaraksi toistenne terveydelle, miksi te jatkatte yhdessä".
        Laitoin erohakemuksen aika pian sisään, vaimoni ei suostunut eroon. Sain kuitenkin eron, tietysti.
        Elin muutaman vuoden yksin, nyt olen toistakymmentä vuotta elänyt uudessa suhteessa. Meillä ei ole ollut elämää haittaavia riitoja ja muutenkin menee hyvin. Uusi vaimoni on monta kertaa kiitellyt minua siitä, että osaan olla huomaavinen ja osallistun kotitöihin ja olen muutenkin hyvin kasvatettu. Ja kiittelee edelleen.
        Se, että roikuin pitkään edellisessä avioliitossa, aiheutti ison stressin takia minulle fyysisiä sairauksia. Olisi pitänyt lähteä aiemmin.
        Jokainen tietysti arvioi oman tilansa.
        On kovin selvää, että rakkautesi kuolee ihan varmasti. Loputtomiin vaikeaa ihmistä ei kukaan kestä.
        Lapset ymmärtävät kyllä, ne ovat usein vanhempiaan viisaampia. Et sinä lapsiasi menetä, kunhan pidät heihin yhteyttä.
        Vaimoni on edelleen katkera lähdöstäni, hän ei pysty näkemään omaa osuuttaan asiassa. Joskus kun hän on pyyytänyt keskustelemaan lähtöni syistä, hän on edelleen keskittynyt vain minun moittimiseeni. Ei se ole mitään keskustelua. En enää pidä yhteyttä häneen, en edes suostu kuuntelemaan niitä hänen solvauksiaan.


      • Hakattu mies
        iem sinulle. kirjoitti:

        MIhin aikanaan rakastuit vaimossasi, miksi menit naimisiin, oletko itse myös samanlainen kehen vaimosi rakastui ? Meillä osalla naisista on se taipumus, että yritämme suurilla puheilla saada miehemme huomion takaisin , olisiko teillä näin ?

        Aika mielenkiintoisen kommentin sain psykologilta joka työkseen tekee parisuhdetyötä.
        "Jos mies sanoisi vaimolleen yhtä pahasti kuin vaimot sanovat miehilleen, naiset hermostuisivat täysin ja vaatisivat avioeroa".
        Miesten ja naisten käyttäytymisessä on iso ero.
        En ymmärrä miksi tässä kulttuurissa on hyväksyttyä se että naiset latelevat hirveitä loukkauksia ja saavat jopa lyödä miestä.


      • koöjnh
        kanasutra kirjoitti:

        Plus nalkuttaa ja tappelee vaan enemmän.

        xl 44, luuletko että jokainen avioliitto jossa on ongelmia, sisältää aina yhden tauskin, yhden narsistin? Ei kukaa PIDÄ toisen nöyryyttämisestä ja riitelystä, tuohon pisteeseen on johtanut monta yksittäistä asiaa. Ihmisen joka näin käyttäytyy, on paha olla.

        Mitä avioliitto sinulle merkitsee, jos mielestäsi ongelmien ilmetessä otetaan ero ja häivytään? Toki tänä päivänä ton tekee liian moni, jotka sitten katkerana hukkuvat pulloon ja kiroavat tuhlattuja nuoruusvuosiaan. Tämä vain kun ei osattu kasvaa aikuiseksi, ei osattu etsiä keinoja selviytyä ongelmista. Ap edelleen RAKASTAA vaimoaan, ja tahtoo tehdä asioille jotain. Tiedätkö sinä mitä rakkaus on?

        Kanasutra, oot yleensä vaikuttanu fiksulta tyypiltä, jolla on ollu asiaa sanottavana, mut tää alitti rimat. Aikuiseks kasvaminen, ongelmien kohtaaminen uusilla tavoilla ei ole "muuttumisleikki". Kyllä säkin vielä tajuut kun henkisesti vähän kasvat.


      • koöjnh kirjoitti:

        xl 44, luuletko että jokainen avioliitto jossa on ongelmia, sisältää aina yhden tauskin, yhden narsistin? Ei kukaa PIDÄ toisen nöyryyttämisestä ja riitelystä, tuohon pisteeseen on johtanut monta yksittäistä asiaa. Ihmisen joka näin käyttäytyy, on paha olla.

        Mitä avioliitto sinulle merkitsee, jos mielestäsi ongelmien ilmetessä otetaan ero ja häivytään? Toki tänä päivänä ton tekee liian moni, jotka sitten katkerana hukkuvat pulloon ja kiroavat tuhlattuja nuoruusvuosiaan. Tämä vain kun ei osattu kasvaa aikuiseksi, ei osattu etsiä keinoja selviytyä ongelmista. Ap edelleen RAKASTAA vaimoaan, ja tahtoo tehdä asioille jotain. Tiedätkö sinä mitä rakkaus on?

        Kanasutra, oot yleensä vaikuttanu fiksulta tyypiltä, jolla on ollu asiaa sanottavana, mut tää alitti rimat. Aikuiseks kasvaminen, ongelmien kohtaaminen uusilla tavoilla ei ole "muuttumisleikki". Kyllä säkin vielä tajuut kun henkisesti vähän kasvat.

        Voisin mä tähän antaa pari vastalausetta. :)

        Yleisesti ottaen mies reagoi siihen, että nainen ei arvosta häntä. Varsinkin jos kuvitellaan tilanne, missä tilanne on jatkunut pitkään. Mies suuttuu ja raivoaa yleensä, kun tuntee olonsa epäarvostetuksi, vetäytyy pois tai muuta. Kuka tahansa ymmärrettävästi reagoi näin. Itse olen ainakin tavannut monia miehiä, ketkä näissä tilanteissa "menevät pahemmaksi", eli ovat yhä enemmän poissa kotoa yms.. Hyvin harvoin olen nähnyt tilanteita, joissa mies antaisi periksi? Harvoin olen nähnyt tilanteita, joissa mies olisi tullut kotiin häntä koipien välissä nalkuttavan akan eteen ja tämän jälkeen nainen olisi muuttunutkin yhtäkkiä ihanaksi. Ei se vaan toimi niin päin.

        Mutta yleensä, jos nainen tajuaa muuttua ja alkaa kehua miestään, ARVOSTAMAAN miestä, niin yleensä ääni muuttuu kellossa miehelläkin. Miehestä tulee huomaavaisempi, yllättäen hän alkaakin olla kotona enemmän ja ehkä osallistuu kotitöihin, jos häntä joskus arvostettaisiin niiden hoitamisesta eikä sanottaisi, että "taas saa tehä perässä, sulta jäi tohon pölyt, voi jumalauta nää valkopyykit on vaaleenpunasia... etc". (No, tuskin naistakaan huvittaisi olla tällaisen miehen kanssa, mut naiset tunnetusti eivät tajua, että ovat itse usein sellasia).

        Tai kuka sitten olitkin, keksitkö mulle jonkun esimerkin, jossa mies olisi palannut nalkuttavan naisen luokse kotiin ja saanut tämän muuttumaan jotenkin omalla käytöksellään PYSYVÄSTI? :)


      • kanasutra kirjoitti:

        Voisin mä tähän antaa pari vastalausetta. :)

        Yleisesti ottaen mies reagoi siihen, että nainen ei arvosta häntä. Varsinkin jos kuvitellaan tilanne, missä tilanne on jatkunut pitkään. Mies suuttuu ja raivoaa yleensä, kun tuntee olonsa epäarvostetuksi, vetäytyy pois tai muuta. Kuka tahansa ymmärrettävästi reagoi näin. Itse olen ainakin tavannut monia miehiä, ketkä näissä tilanteissa "menevät pahemmaksi", eli ovat yhä enemmän poissa kotoa yms.. Hyvin harvoin olen nähnyt tilanteita, joissa mies antaisi periksi? Harvoin olen nähnyt tilanteita, joissa mies olisi tullut kotiin häntä koipien välissä nalkuttavan akan eteen ja tämän jälkeen nainen olisi muuttunutkin yhtäkkiä ihanaksi. Ei se vaan toimi niin päin.

        Mutta yleensä, jos nainen tajuaa muuttua ja alkaa kehua miestään, ARVOSTAMAAN miestä, niin yleensä ääni muuttuu kellossa miehelläkin. Miehestä tulee huomaavaisempi, yllättäen hän alkaakin olla kotona enemmän ja ehkä osallistuu kotitöihin, jos häntä joskus arvostettaisiin niiden hoitamisesta eikä sanottaisi, että "taas saa tehä perässä, sulta jäi tohon pölyt, voi jumalauta nää valkopyykit on vaaleenpunasia... etc". (No, tuskin naistakaan huvittaisi olla tällaisen miehen kanssa, mut naiset tunnetusti eivät tajua, että ovat itse usein sellasia).

        Tai kuka sitten olitkin, keksitkö mulle jonkun esimerkin, jossa mies olisi palannut nalkuttavan naisen luokse kotiin ja saanut tämän muuttumaan jotenkin omalla käytöksellään PYSYVÄSTI? :)

        Plus mulla menis ikä ja terveys, jos alkaisin selittää sitä, miten elämä ei ole mustavalkoista ja että asiat ovat kiinni molemmista osapuolista. Ja että asioihin ei ole yksiselitteisiä ratkaisuja.

        Mutta olen kokenut tämän asian "yksinkertaistavan" miesten ja naisten välisiä suhteita. Näin se toimii "helpoiten", mutta toki jos toinen osapuoli ei tajua jotain niin sanotusti elämästä ja mielen luonteesta, naisen ja miehen eroista, se on sama hakata päätä seinään. Ei voi opettaa toista elämään. Ei voi opettaa toiselle "elämän faktoja".


      • asffdshbg
        Nainen 28 kirjoitti:

        Ihme neuvoja teillä! Kova kovaa vastaan ja koetetaan olla pahempi toista? Mihin ihmeeseen johtaa että molemmat koettavat vaan etsiä tapoja satuttaa toista enemmän kun toinen satutti? Syvempää kuoppaa siinä vaan molemmat itelleen kaivaa!

        Naimisiin mentyä on tehty lupaus olla toisen kanssa loppuun asti. Vaikka avioerot senkun lisääntyy, ei ne mitään ihmisessä itessään muuta. Kaikilla meillä on ne omat pimeät puolet, aiheet jotka ovat arkoja, ja nämä viemme mukanamme uusiin suhteisiin. Vastaamalla samalla mitalla takasin, saat aina entistä pahempaa palautetta myös ite. Se on vihoviimenen reitti lähteä kulkemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa elämää viettää. Oman elämänsä siinä sivussa tuhoaa.

        Ethän todellisuudessa huuda vaimosi kanssa suoraa huutoa yhdessä? Edelleen rakastat vaimoasi, joten alkuun kerro tämä hänelle. Kerro ettet halua enää elää onnetonta elämää, että haluat tehdä vaimon onnelliseksi. Kysy mikä on vialla. KUUNTELE HÄNTÄ! Kerro että yrität tehdä parhaasi, ja tee tämä myös todellisuudessa. Rakkaus ei ole alistamista, vaan enemmän se on nyörtymistä. Se ei tee kipeää, ja terveen ihmisen itsetunto kyllä kestää sen. Halaa häntä, kerro että sinuun sattuu nähdä miten paljon häneen sattuu.

        Mieheni oli joskus vaimosi kaltainen. Sitä kesti yli vuoden. Seksistä ei ollut tietoakaan, hän vei riidanhaluisuudellaan elämänilon meiltä molemmilta. Vastasin alkuun samalla mitalla, kunnes ymmärsin että tuhoamme molemmat ennen kaikkea omaa itseämme. Nyörryin. Olin niin pitkään vastannut samalla mitalla, ettei hän alkuun sitä edes tajunnut. Kesti ehkä kuukauden päivät, kunnes hän vihdoin lopetti hyökkäämisen. Puhuimme. Kerroin etten halua elää näin, enkä menettää häntä. Hän purskahti itkuun ja tuosta päivästä alkaen lähdimme hitaasti etsimään taas yhteisymmärrystä.

        Uudelleen rakastuimme toisiimme. Kun lopetin aiemman käyttäytymismallini, hän seurasi sitä perässä. Emme ole huutaneet toisillemme enää vuosiin. En osaisi edes kuvitella palaavamme entiseen. Ei avioliitossa ole kyse siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, vaan siitä että hyväksyy toisen tunteet ja mielipiteet.

        Voi liipalaapa mitä huttua.


      • iem
        iem sinulle. kirjoitti:

        MIhin aikanaan rakastuit vaimossasi, miksi menit naimisiin, oletko itse myös samanlainen kehen vaimosi rakastui ? Meillä osalla naisista on se taipumus, että yritämme suurilla puheilla saada miehemme huomion takaisin , olisiko teillä näin ?

        Illalla, noin 30v sitten. Muija ehotti ja taisin sanoa, että joo, joo. En ole samanlainen, eikä ole muijakaan. Kyllä se jurppii, jos muija ei korvaasa lotkauta, jos jotain pyytää, häntä kun ei komennella, mutta kun ei tajua, että komentelu ja pyytäminen on eri asia, minun pitäs häntä palvella, mutta olen vähentänyt palvelujani. Eikä sekään ole mukavaa, kun vieraat varoittelee, kuinka se kertoilee kaikki minun asiani ympäri kyliä. Mutta kun mitä vähempi siitä välittää, sitä vähempi vituttaa.


      • tyytyväinen vaimo
        elisabeth kirjoitti:

        Minulla oli vastaavanlainen nalkuttaja mutta hän oli mies.
        En osannut tehdä kotona mitään oikein. Hän silitti ja pesi pyykitkin aina koska en siihen pystynyt, tein kaiken väärin.
        Lähdin ja tapasin ihanan itseäni nuoremman miehen,nyt olen elämääni tyytyväinen.
        Kyllä mieskin osaa nalkuttaa!

        Minä olen nyt naimisissa 20 vuotta, enkä aio erota. Mieheni nalkutti alkuvuosina siivouksesta, pyykinpesusta, kunnes yhtenä päivänä sanioin hänelle, että nyt hän saa tehdä ne asiat, koska minulla ei ole alan koulutusta. Hän oli saanut ohjeet äidiltään.
        Nyt on mennyt hyvin, hän siivoaa, pesee pyykit, minä laitan ruoan.
        Enkä vahingossakaan moiti hänen siivoustaan, vaikka joskus jotain pistää silmään. Korkeintaan näytän, että "oi, mitähän tuolle tehdään", kun rasvaa oli roiskunut hellan takana seinälle. Hän puhdistaa nyt senkin paikan paremmin.


      • kertakäyttöparisuhde
        xl 44 kirjoitti:

        Pitäisköhän sun mennä halailemaan Tauskia. Ei ihminen joka on sairas narsisti ja joka pitää riitelemisestä ja toisen nöyryyttämisestä parane puhumalla tai halailemalla.
        Olen nähnyt muutaman tallaisen parin ja yleensä se toinen osapuoli on hiljainen tossukka jonka elämä on tälläisessa suhteessa yhtä helvettiä eli paras vaihtoehto voi olla toi jättäminen.

        Eli mielestäsi ei pitäisi edes yrittää? Heitetään vaan menemään yhteinen perhe ja kaikki yhdessä vietetyt vuodet, ja luovutetaan vaan saman tien?
        Mistä sinä tiedät, että tuo ihminen on "sairas narsisti ja joka pitää riitelemisestä ja toisen nöyryyttämisestä" eikä voi parantua? Tunnetko hänet ihan henkilökohtaisesti hyvinkin?


      • enpä haluu
        nuorta ja fiksua kirjoitti:

        Suurin osa haluaa. Kuka sitä kaluttua luuta enää tahtoo.

        sanoisinpa niin jotta mitä nuorempi sen kalutumpi.... tosi on


      • varo ettei verisuoni
        Vieraassa parempaa kirjoitti:

        Eihän kukaan autoakaan vaihda vanhempaa. Nuori nainen naukuu alla ihan eri malliin kuin vanha nalkuttava haaska, jolta joskus saa sääliseksiä "hyvä on sitten, anna mennä" -tyylillä.

        Nuorta ja vierasta AINA vaan sekaan kun akka nalkuttaa, niin pysyt itsekin virkkuna!

        Voihan käydä niinkin , että mies ei todellakaan kykene ,vaikka ei vaimo ole nalkuttaja .Mitä sitten kun se nuorikko ei rupeakkaan selipaatissa elämään.Tuntuu kun kissaa naisit kun naukuvan otit.Kyllä te miehet luulette olevanne sellaisia nuoria orija, sanon kokemuksen rinta äänellä Ei todella pidä paikkaansa, pika pano ja siinnä kaikki.......Pitäisi olla mielestäni niin , että naiset ottaisivat nuoremman ja sex:m jolla seisoo eikä meinaa.Teillä vanhoilla ukoilla menee aika kaljaa litkiessä.Ei taida nuorikotkaan auttaa enää, sääli.Suut jauhavat paskaa
        , ei oikeesti oo minkään tekijöitä.


      • henri 8
        Nainen 28 kirjoitti:

        Ihme neuvoja teillä! Kova kovaa vastaan ja koetetaan olla pahempi toista? Mihin ihmeeseen johtaa että molemmat koettavat vaan etsiä tapoja satuttaa toista enemmän kun toinen satutti? Syvempää kuoppaa siinä vaan molemmat itelleen kaivaa!

        Naimisiin mentyä on tehty lupaus olla toisen kanssa loppuun asti. Vaikka avioerot senkun lisääntyy, ei ne mitään ihmisessä itessään muuta. Kaikilla meillä on ne omat pimeät puolet, aiheet jotka ovat arkoja, ja nämä viemme mukanamme uusiin suhteisiin. Vastaamalla samalla mitalla takasin, saat aina entistä pahempaa palautetta myös ite. Se on vihoviimenen reitti lähteä kulkemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa elämää viettää. Oman elämänsä siinä sivussa tuhoaa.

        Ethän todellisuudessa huuda vaimosi kanssa suoraa huutoa yhdessä? Edelleen rakastat vaimoasi, joten alkuun kerro tämä hänelle. Kerro ettet halua enää elää onnetonta elämää, että haluat tehdä vaimon onnelliseksi. Kysy mikä on vialla. KUUNTELE HÄNTÄ! Kerro että yrität tehdä parhaasi, ja tee tämä myös todellisuudessa. Rakkaus ei ole alistamista, vaan enemmän se on nyörtymistä. Se ei tee kipeää, ja terveen ihmisen itsetunto kyllä kestää sen. Halaa häntä, kerro että sinuun sattuu nähdä miten paljon häneen sattuu.

        Mieheni oli joskus vaimosi kaltainen. Sitä kesti yli vuoden. Seksistä ei ollut tietoakaan, hän vei riidanhaluisuudellaan elämänilon meiltä molemmilta. Vastasin alkuun samalla mitalla, kunnes ymmärsin että tuhoamme molemmat ennen kaikkea omaa itseämme. Nyörryin. Olin niin pitkään vastannut samalla mitalla, ettei hän alkuun sitä edes tajunnut. Kesti ehkä kuukauden päivät, kunnes hän vihdoin lopetti hyökkäämisen. Puhuimme. Kerroin etten halua elää näin, enkä menettää häntä. Hän purskahti itkuun ja tuosta päivästä alkaen lähdimme hitaasti etsimään taas yhteisymmärrystä.

        Uudelleen rakastuimme toisiimme. Kun lopetin aiemman käyttäytymismallini, hän seurasi sitä perässä. Emme ole huutaneet toisillemme enää vuosiin. En osaisi edes kuvitella palaavamme entiseen. Ei avioliitossa ole kyse siitä kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, vaan siitä että hyväksyy toisen tunteet ja mielipiteet.

        Osta pari kossua ja purista nyrkkiä taskussa ja Olet kunnon mies kun jaksat ymmärtää.


      • romero
        Kadonnut raha kirjoitti:

        Peri outo mutta tehokas tapa hiljentymisen maailmaan.

        mikään ei oo niin karsee kun jatkuvasti nalkuttava puoliso oli se sitten mies tai nainen tuo jeesusteippi ois minustakin hyvä keksintö tohon, ainakin hellävarainen hiljennys :D!!!!!!!


      • 12+6
        kanasutra kirjoitti:

        Plus mulla menis ikä ja terveys, jos alkaisin selittää sitä, miten elämä ei ole mustavalkoista ja että asiat ovat kiinni molemmista osapuolista. Ja että asioihin ei ole yksiselitteisiä ratkaisuja.

        Mutta olen kokenut tämän asian "yksinkertaistavan" miesten ja naisten välisiä suhteita. Näin se toimii "helpoiten", mutta toki jos toinen osapuoli ei tajua jotain niin sanotusti elämästä ja mielen luonteesta, naisen ja miehen eroista, se on sama hakata päätä seinään. Ei voi opettaa toista elämään. Ei voi opettaa toiselle "elämän faktoja".

        Et oo tosissas... Siis mielestäs nainen on se joka muuttuu tai mistään ei tuu mitään ja erotaan? Parisuhteessa on KAKSI ihmistä, joiden on molempien tehtävä joka päivä töitä suhteensa eteen! Mikään ei toimi itestään saati toispuoleisesti! Kuulut siis itse juurikin näihin ongelmallisimpiin tapauksiin joissa riitojen selvittely on sitä et toinen alistuu ja hyppii nurkissa "häntä koipien välissä". Sussa on jollain onnekkaalla työnsarkaa. Oletan hyvinkin suurella todennäköisyydellä et olet sinkku. Ja sitä sun kannattaa olla vielä hyvin pitkään.

        Toista ei voi muuttaa, mutta toiselle voi opettaa muita tapoja käyttäytyä olemalla itse esimerkkinä. Kuten joku jo edellä sanoi, "kun itse lopettaa tietyn käyttäytymismallin, toinen seuraa usein perässä". Ei tässä ole kyse mistään toisen ihmisen muuttamisesta, vaan omien tapojen muuttamisesta. Parisuhde on vuorovaikutusta, sä käyttäydyt sen mukaan mitä toinen eteen heittää. Tässä kohtaa tulee eteen se, jolloin voi ite tehä muutoksen.

        Naurettava esiin vetämäs esimerkki pyykinpesusta, noita tulee eteen jokasessa kodissa, se on sitä arjen elämistä. Sun näkemys parisuhteista on hyvin mustavalkoinen. Ei tule uljasta prinssiä valkosen ratsun kanssa, joka vie sut pois todellisuudesta, ja jonka kanssa ei pyykkejä pestä.


      • 12+6 kirjoitti:

        Et oo tosissas... Siis mielestäs nainen on se joka muuttuu tai mistään ei tuu mitään ja erotaan? Parisuhteessa on KAKSI ihmistä, joiden on molempien tehtävä joka päivä töitä suhteensa eteen! Mikään ei toimi itestään saati toispuoleisesti! Kuulut siis itse juurikin näihin ongelmallisimpiin tapauksiin joissa riitojen selvittely on sitä et toinen alistuu ja hyppii nurkissa "häntä koipien välissä". Sussa on jollain onnekkaalla työnsarkaa. Oletan hyvinkin suurella todennäköisyydellä et olet sinkku. Ja sitä sun kannattaa olla vielä hyvin pitkään.

        Toista ei voi muuttaa, mutta toiselle voi opettaa muita tapoja käyttäytyä olemalla itse esimerkkinä. Kuten joku jo edellä sanoi, "kun itse lopettaa tietyn käyttäytymismallin, toinen seuraa usein perässä". Ei tässä ole kyse mistään toisen ihmisen muuttamisesta, vaan omien tapojen muuttamisesta. Parisuhde on vuorovaikutusta, sä käyttäydyt sen mukaan mitä toinen eteen heittää. Tässä kohtaa tulee eteen se, jolloin voi ite tehä muutoksen.

        Naurettava esiin vetämäs esimerkki pyykinpesusta, noita tulee eteen jokasessa kodissa, se on sitä arjen elämistä. Sun näkemys parisuhteista on hyvin mustavalkoinen. Ei tule uljasta prinssiä valkosen ratsun kanssa, joka vie sut pois todellisuudesta, ja jonka kanssa ei pyykkejä pestä.

        Luetunymmärtäminen?


      • tossunpohja
        Hakattu mies kirjoitti:

        Aika mielenkiintoisen kommentin sain psykologilta joka työkseen tekee parisuhdetyötä.
        "Jos mies sanoisi vaimolleen yhtä pahasti kuin vaimot sanovat miehilleen, naiset hermostuisivat täysin ja vaatisivat avioeroa".
        Miesten ja naisten käyttäytymisessä on iso ero.
        En ymmärrä miksi tässä kulttuurissa on hyväksyttyä se että naiset latelevat hirveitä loukkauksia ja saavat jopa lyödä miestä.

        Suomi on tunnetusti maailmankuulu Femakkojen Paratiisi!
        Täällä saavat miehet kuulla kunniansa, eikä vastaan ole sanomista kun Pirttihirmut puhuvat!


      • 5+9
        Vieraassa parempaa kirjoitti:

        Eihän kukaan autoakaan vaihda vanhempaa. Nuori nainen naukuu alla ihan eri malliin kuin vanha nalkuttava haaska, jolta joskus saa sääliseksiä "hyvä on sitten, anna mennä" -tyylillä.

        Nuorta ja vierasta AINA vaan sekaan kun akka nalkuttaa, niin pysyt itsekin virkkuna!

        Kyllä se autokin halvempaan vaihdetaan kun rahat loppuu :)


      • gzsjnd

        Eihän eron jälkeen miehellä ole mitään elämää. Mihinkään ei jää rahaa asumisen ja elatusmaksujen jälkeen.


    • rilla-anpppi

      Hae apua perheasiankeskukselta tai mikä se omalla paikkakunnallasi on , tilaa aika teille yhteiseksi , tulee jos tulee , tee loppu tuolle jankutukselle .
      Sano, että laitetaan sitten ero vireille, jos kaikki on niin loputonta , ehkä tulee sitten .

      Parhaimmassa tapauksessa vaimosi silmät avautuvat ja saat suunvuoron ,kun on kolmas ihminen keskustelussa , kaksin tuo näyttää mahdottomalta .

      Jos mahdollista , mene lasten kanssa pienelle reissulle ja anna vaimosi levätä ja miettiä , näytä että sinussa on miestä , etkä rupea kynnysmatoksi .

    • Yhä aviossa

      Mitä, jos pyytäisit vaimoasi lukemaan tämän tänne kirjoittamasi avauksen? Minusta tuossa on hyvin ja ytimekkäästi kerrottu, miltä sinusta tuntuu. Jos tuo ei saa vaimosi silmiä avautumaan teidän tämänhetkisestä tilanteesta, niin ei mikään.

    • Isä2222

      Kuulostaa ihan minun kirjoitukseltani. Minä olen muka aina syypää kaikkeen. Teen töitä 8-9 tuntia päivässä ja tämän lisäksi minun pitäisi pitää koko huusholli kunnossa sekä tehdä ruokaa. Ruuan teenkin (hän ei kuulemma jaksa), mutta jaksamiseni ei riitä enää jatkuvaan siivoamiseen, jota vaimoni ei kuulemma ehdi millään tehdä. Tietysti minun pitäisi myös hoitaa lastamme koko illan heti kun tulen töistä kotiin, jotta hän voisi roikkua netissä. Jostain syystä tosin viime päivinä asiat ovat menneet vähän parempaan suuntaan, mutta pitkään on ollut ihan edellä kuvatunlaista.

      Tällä keskustelupalstalla neuvotaan melkeinpä aina eroamaan. Ihmiset ilmeisesti todella ajattelevat, että heti kun menee huonosti, pitää erota. Tilastojen valossa puolet avioliitoista päättyy eroon eli varmaan neuvojat ovat tosissaan.

      Minulla ei ole mitään ”kania hatussa” neuvojen suhteen. Tosin uskon, että joskus kunnon riita voi olla oikea ratkaisu.

      • Arska1032

        kuulostaapa tutulta... joillekin naisille voisi sanoa että mene äitisi hoiviin passattavaksi, mä voin hoitaa lapset, tervemenoa...


      • tiina 501
        Arska1032 kirjoitti:

        kuulostaapa tutulta... joillekin naisille voisi sanoa että mene äitisi hoiviin passattavaksi, mä voin hoitaa lapset, tervemenoa...

        niin kuulostaa tutulta....meillä ukko nalkuttaa joka asiasta:(....


      • kyllä,olet oikeassa et riita,kunnon riita voi "herättää"vastapuolen todellisuuteen...mut entäs jos ei toimikkaan?Koitappa riidan jälkeen "sovinto seksiä"...?voipi olla että toimii ja "riitellette" seksin merkeissä jälleen...


    • Onnellisuus tärkein

      Mielipiteeni on, että jos parisuhteessa vaan riidellään, eikä ole hyvä olla niin miksi olla enää paisuhteessa!
      Parisuhteessa ollaan siksi, että on hyvä ja ihana olla yhdessä, ei siksi että voi tapella.
      Joko rakastetaan ja nautitaan yhdessäolosta tai erotaan.
      Meillä on vain tämä yksi elämä, ei haaskata sitä olemalla onneton ja tyytymätön.
      Jokaisella kuuluu olla oikeus onneen.
      Lapset eivät ole syy jatkaa parsuhdetta, sillä mitäs sitten kun h kasvavat ja lähtevät rakentamaan omaa elämää, silloinko meinasit heittää hanskat tiskiin???
      Turha kärsiä kun voi nauttia.
      Ole mies ja käske naisesi lopettaa narina.
      Joko olette onnellisia yhdessä tai sitten onnellisia yksin.

      • Annaleena11

        Siis eronneiden ja yksihuoltajien elämä on täyttä auvoista onnea? Kukas sentakaa? Oon kuullut aivan muuta ja joutunut jopa itse kokemaan. Sen ikuisen onnen mulle ja heti etsijä joutuu vaihtamaan paria melkein yhtä usein kuin kännykkää!
        Ja miten äiti- ja isäpuolet lapsia kohtelevat? On tullut tietoon karmeita kohtaloita viimeaikoina kuten ennenkin.
        Heppoinen ratkaisu tuo ero!


    • suomalainen piruämmä

      Laitoin tuossa lukematta muita juttuja,tuon omani ja luin jälkikäteen tän Sun juttus.. sama fiilis joo..hieman riittämätön olo..vaikka pitäs kyl riittää ihan Vtun hyvin.. mä oon alkanu tissuttelee et kestäisi ees puolet.. peittelen nyt kaikin tavoin tätä juttua..mielialalääkkeitäkään ei voi ajatella, koska ei tää minun ongelma ole.. jätin kerran nauhoitteen siitä Vtun nalkutuksesta keittiön pöydälle,kun lähdin työmatkalle..noo se pahensi,ei niin vähääkään tuota saatanan nalkutusta. Naiset ei ajattele nalkutukseltaan lapsia pätkääkään. Tää on aivan hirveää paskaa. Ei naurata,vaikka avautus muitten perheenisien kanssa jossain Vtun saunaillassa,johon ei oo ollu kyl mitään asiaa..

    • novemberrain

      Minä olen tälläinen nalkuttaja-nainen varmaankin. Helvetti soikoon, tuntuu vaan ettei ukko tee mitään oikein. Siis jos ylipäänsä tekee mitään. Nyt olen jo kuitenkin nalkuttamisen lopettanut ja päättänyt erota.
      Tässä nalkuttamisen syitä, mies ei
      - osta ruokaa/ kautta laita sitä
      - ei harrasta lasten kanssa mitään
      - ei kuskaa niitä ohjattuihin harrastuksiin
      - vetää keskaria joka ilta enemmän tai vähemmän
      - on tunteeton ja hermoheikko huutaja
      - agressiivinen ja julma
      - on kiinnostunut vaimosta ainoastaan seksin muodossa ja sekin mielellään peppuseksiä..
      - ei ymmärrä vaimon harrastuksia, koska ei itse ole koskaan harrastanut mitään
      - ei ymmärrä vaimon ystävien tapaamista
      - puhuu ilkeästi vaimolle ja lapsille, kiroaa jatkuvasti ja on uhkaava

      Lista on loputon, en jaksa jatkaa sitä..
      Jos siis ukkoset löydätte tästä vähänkään vihiä siitä mistä nalkutus voisi johtua, niin tehkää ihmeessä jotain. Meillä ei enää tehdä kannata, sillä kaikki on jo loppu!
      Monilla ystävilläni on tosi hyviä miehiä, jopa täydellisiä. Hekin nalkuttavat, milloin mistäkin. Sitä en ymmärrä.
      Voi kun joskus elämässäni löytäisin rinnalleni miehen joka osaa puhua, tuntea, harrastaa, nauttia elämästä muutenkin kuin keskarin voimalla, rakastaa..
      . Pitäisin hyvänä ja silittelisin :) Voimia kaikille miehille myös. Ei ihan kaikkea kuitenkaan tarvitse sietää sentään..

      • Parempaa uuttavuotta

        Kiitos "novemberrain" tällaista myös meillä, suurinpiirtein.
        Naimisiin menin täysin tietämättömänä oikeasta luonteesta, osasi näytellä niin hyvin.
        Valitettavasti, oli aika lyhyt seurustelu ja kihlaus aika. No olen pyytänyt että ottaisi eron kun minä en kelpaa. Ei ota uhkailee kyllä sillä, outoa?!
        Kuulemma jos minä menen eron ottamaan niin tappaa minut. Ei oikein hyvävaihtoehto kun on vielä alaikäisiä lapsia, tälle miehelle ei onneksi yhtään eikä tule!!!


      • Parempaa uutta vuott
        Parempaa uuttavuotta kirjoitti:

        Kiitos "novemberrain" tällaista myös meillä, suurinpiirtein.
        Naimisiin menin täysin tietämättömänä oikeasta luonteesta, osasi näytellä niin hyvin.
        Valitettavasti, oli aika lyhyt seurustelu ja kihlaus aika. No olen pyytänyt että ottaisi eron kun minä en kelpaa. Ei ota uhkailee kyllä sillä, outoa?!
        Kuulemma jos minä menen eron ottamaan niin tappaa minut. Ei oikein hyvävaihtoehto kun on vielä alaikäisiä lapsia, tälle miehelle ei onneksi yhtään eikä tule!!!

        Siis minä en ole nalkuttaja, enkä heikko ihminen. Sääliä en kaipaa keneltäkään.


      • Hörneillä notkunut

        novemberrain.
        Toi kuvaus kertoo millainen olin joskus,tajuamatta itse tilaani.Pää syy ongelmiimme oli juomiseni joka oli muodostunut pakkomielteiseksi ja ajoi minut hulluuteen . Jouduttuani hoitoon ja tajuttuani oman tilani rupesi muutosta pikkuhiljaa tapahtumaan. Isänä oleminen poikamme ollessa pieni jäi kokonaan väliin. Muutoksen aikaan saamiseksi tarvitsi kyllä käydä paljon ryhmissä joissa käyn vieläkin vaikka raittiutta on 29vuotta.
        Muutosta on tapahtunut puolisossanikin kun rupesin ottamaan osaa kodinhoitoon ja muihin juttuihin mitä tossa listassa olet luetellut niin asiat on muuttuneet joskus rasittaviksi. Itseasiassa kun pääsin eläkkeelle 10vuotta sitten ,niin rupesin hoitamaan kaikki kotityöt siivouksia ,ikkunan- ja pyykinpesuja myöten .Ihmettelinkin kuinka puolisoni jaksoi tehdä ne kaikki työssäkäynnin lisäksi, minä kun jäin usein työstä juopottelemaan .Ryömin humallassa kotiin ja rupesin haukkuu kun paidat ei ole pesty ja silitetty, lisäksi palkoista uppos viinaan rahaa joka vaikeutti elämistä koko perheessä. Nyt kun mullla on aikaa hoitaa tota taloutta kokopäivä kun työt ei ole rasitteena niin tuntuu että työtä on niin paljon et hyvä ettei sydän pysähdy.
        Puolisoni on työssä ja unohtanut kotityöt kun ei ole tarvinnut tehdä , sillä seurauksella että hän väsyneenä sikailee usein kun on väsynyt työstä ja ikäkin painaa. Kun huomautan hänelle asiasta ,että koita nyt vähän katella mitä touhuut olen juuri siivonnut täällä niin sieltä tulee .No eihän siihen kauan nyt mene. Hel vetti rupee lämmöt nousee. Niin se vaan on et asioiden todellisuus unohtuu kun ei tartte tehdä mitään.
        Silti kimpassa mennään 41 v takana.
        Koita nyt keskustella sen ukkosi kanssa siintä kaljanlipittelystä että voisko sen vähentää ja rupee ottaa osaa duuneihin ja lasten hoitoon et yhteiselo jatkuisi.
        Tsemppiä sulle .Kävi miten kävi.


      • Hitsi just tuollaisen naisen haluaisin itselleni... Eli koska kaikki paska on jo tullut niskaan niin ei minun pienistä vioistani luultavasti edes viitsisi koskaan mainita :) Ja osaisi arvostaa kaikkea sitä hyvää mitä saa. Toisin kun monet nykynaiset joille äiti on laittanut aina kaiken valmiiksi.


      • siliteltävä

        novemberrain

        täällä olisi yksi sellainen, joka täyttää toiveesi, tosin olen varattu, mutta on meitä


      • otan osaa, mutta

        sinulta jäi mainitsematta, miks yleensä otit ytollasen "karkeakarvaisen keskikaljannoutajan", vai oliko niin hyvärotuisen paperit ja suuret puheet, ettei paremmasta puhettakaan.


      • Vuosi -69

        Olen itsekin aikanani nalkuttanut ja yrittänyt saada miestäni selvittämään pulmat. Valitettavasti huonoin tuloksin, ongelmat lakaistaan "maton" alle ja sen tietää mikä on lopputulos. Enää en yritä mutta ei mikään ole muuttunutkaan. Tunnen oloni yksinäiseksi mutta onneksi on lapset. Ketään ei voi pakottaa tuntemaan ja välittämään, saatika muuttamaan luonnetta. Mieheni on umpimielinen eikä ole koskaan osannut selvittää asioita, mutta itsehän suostuin hänen kosintaan.
        Neuvoni miehille, rakastakaa, kunnioittakaa, puhukaa ja pitäkää huolta vaimoistanne, varmasti saatte kumppanin joka vastaa samalla tavalla takaisin.


      • mies_vm86__

        Nose. Itse asiassa hyvä viesti novemberrainilta. En tunnistanut itseäni mistään listauksestasi. Mutta naistenkin on ihan hyvä ymmärtää se ero miehen ja naisen välillä että mies voi hyvin kun saa seksiä ja naisen on voitava hyvin halutakseen seksiä. Eli kyllä naisen pitää laittaa välittömästi hellyysvaihde päälle jos mies tekee varsinkin oma-aloitteisesti jotakin itselleen epätavallisen positiivista. Esim tekee ruokaa, tiskaa tai jättää juomatta kaljaa, tai olipa se ihan mikä tahansa toivottu ilmiö naisen kannalta. Naisen ei tule vahingossakaan ottaa puheeksi sitä asiaa joka johti seksiin. Sitten kun mies on toistanut asian muutamia kertoja niin kehuminen on sallittua ja kuuluukin asiaan mutta ei edelleenkään saa ääneen sanoa seksin ja kyseisen asian yhteenkuuluvuutta. Kyllä mies sen tietyssä mielessä yhdistää, muttei todellakaan halua kuulla sitä naiselta.


    • 10/30

      Voi vitttu ja oot naimisiinkin mennyt..otan osaa..

      • Nnannnnnnnnalii

        Älkää välittäkö 10/30 kommenteista. HÄN vaikuttaa useissa kirjoituksissaan itsekkäältä ja tyytymättömältä ihmiseltä, joka saa voimaa ihmisten kiusaamisesta.


    • eräs ulkopuolinen

      Vaimoni ei jäkätykseltään anna minun minun edes nukkua öisin vaan lasten nukahdettua hän aloittaa jäkätyksen siitä miten väsynyt on ja jatkaa myöhään yöhön niin että kumpikaan ei saa nukuttua. Minäkin olen väsynyt mutta en valita siitä. Kohta en enää kestä. Joka kerran kun vaimoni avaa suunsa, sydäntäni vihloo, koska rakastamani ihminen ei saa sanottua minulle yhtään ystävällistä sanaa. Haluaisin korjata tilanteen, koska rakastan vaimoani ja lapsiamme. Tilanne on kuitenkin mahdoton, koska vaimoni ei anna siihen mitään mahdollisuutta. Tätä on jatkunut noin vuoden. Miten olette selvinneet tällaisista tilanteista?

      Vastaan näin sivusta seur. naisena . kannattaisko uhata laittaa kotikamarat päälle jotta äityli näkee oman toimintansa niin kuin nauhalta. Usein naisilla ja myös valittaja miehillä menee levy päälle eikä ne tajua miten ne puhuu ja käyttäytyy ellei näe videoituna omaa käytöstään.

      jos takana on masennus sekin yleensä selvinnee kun katsotte videointia. Vastasin vain sillä kun kerrot edelleen rakastavasi vaimoasi.

    • XXL

      Heitä pihalle.

      Ps huoltoyhtiö korjaa roskat

    • Eroon selluliitista

      Laita akka maantielle. Ei siinä mitään muuta ole tehtävissä!

    • näin

      Ainoa oikea ratkaisu on pamauttaa kengän kuva moisen nalkuttavan naakan perseeseen ja antaa asian olla. Eli heitä pihalle tai lähe itse.

    • ???

      Vaimosi on narsisti?

      • Marechiaree

        Huoh, alkaa jo rasittaa tämä narsismin näkeminen joka paikassa. Ei jokainen vähän hankala ihminen ole parantumattomasti personallisuushäiriöinen. "Parisuhde epäonnistui, exäni on siis narsisti... " Just joo.


      • äkkikäännös
        Marechiaree kirjoitti:

        Huoh, alkaa jo rasittaa tämä narsismin näkeminen joka paikassa. Ei jokainen vähän hankala ihminen ole parantumattomasti personallisuushäiriöinen. "Parisuhde epäonnistui, exäni on siis narsisti... " Just joo.

        ""Parisuhde epäonnistui, exäni on siis narsisti... ""

        Tuo nimenomaan kuulostaa sellaiselta, mitä narsistin suusta saattaa kuulla :D


      • 11+8
        äkkikäännös kirjoitti:

        ""Parisuhde epäonnistui, exäni on siis narsisti... ""

        Tuo nimenomaan kuulostaa sellaiselta, mitä narsistin suusta saattaa kuulla :D

        Kaikki ihmiset ovat narsistisia,
        terve itsetunto täytyy ihmisellä olla. Viime vuosina narsismi on ollut ylimainostettua, lähes kaikki ihmissuhdeongelmat ovat ns.narsistien aiheuttamia.


      • 11+8 kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat narsistisia,
        terve itsetunto täytyy ihmisellä olla. Viime vuosina narsismi on ollut ylimainostettua, lähes kaikki ihmissuhdeongelmat ovat ns.narsistien aiheuttamia.

        Kyllä meissä kaikissa asuu pieni narsisti, lapsentasolle jäänyt ihminen tunteelliselta puoleltaan. Kyllä kyllä, tätä näkee kuule päivittäin ;)


    • Myötähäpeä

      Veljeni vaimo on myös nalkuttaja. Haukkuu ja narisee joka asiasta. Kaikenlisäksi on hullun mustasukkainen miehensä suvusta tai ystävistä. Kaikki juhlat ja tilaisuudet menee siihen, kun vaimonsa kaakattaa kaikki veljeni asiat ilmoile. Ihan hirveää ja NOLOA! Ikävä katsoa vierestä kun oma veli riutuu. Kännipäissään veli sitten valittaa kohtaloaan ja haikailee entisiä heilojaan... No itteppä on kantensa valinnut. Herää vaan kysymys, että miksi mies pysyy nalkuttavan vaimon rinnalla? Liian kiltti? Nössö? Alistettu? Masentunut? Tyhmä?

      • Liian kiltti? Nös...

        4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. ...
        (1. Korinttolaiskirje, 13 luku, jakeet 4-8)


    • säikäytys

      Se luulee että sinua voi kodella miten vaan ,tietää ette lähde vaikka mikä olios ... Säikäytä se jos sulla on varaa ota jostain huone ja häivy 3 ksi päiväksi eläkä ota yhteyttä eläkä vastaa puhelimeen ,,,, .................... se saa hänet huomaamaan että tässä voi jäädä yksin ........................ olin samalaisessa tilanteessa .. Ääni muuttui kellossa ,,,,,,,,,, Tosin sitten kun pojat oli lähes aikuisia lähin kokonaan pois ....!!!! oottaa mua vieläkin takasin vaaan siihen komentoon en koskaan enää plaa

    • fist to face

      Vedä sitä ämmää turpaan.Niin tekee tosimies eikä itke nettipalstoilla.

      • Aito tosimies

        ei se ole tosimies vaan NÖSSÖ joka noin tekee


    • turpaan vain :D

      • Avatkaa jo silmänne

        Kysymyshän on lopunajasta.Jolloin saatana haluaa rikkoa kaikki ihmissuhteet, perheet ja avioliitot ja tokihan ihmiset aina pahan vipuun menee.Se haluaa riitaa ja konflikteja.Se haluaa onnettomia ihmisiä, jotka tekevät itsemurhia tai sitten alkavat hyppimään sängystä sänkyyn, tai ryyppäämään tai käyttämään huumeita.Ennemmin kuin kuuntelisivat jotakin mihin liittyy aito ja oikea rakkaus.
        Harvojen elämät ne on eron jälkeen miksikään paremmaksi muuttuneet.
        Mutta jatkakaa, koska eihän teille hyvät neuvot kelpaa.Noudattakaa vaan niitä ääniä päässänne.Jotka yllyttää riitelemään ja eroamaan ja haukkumaan ja vihaamaan sitä puolisoa, jonka kanssa oli pakko päästä naimisiin, koska rakastitte muka.


      • Anonyymi

        Toni kevyesti nurin. Ettei luut murru,pelästyy jo siitäkin tarpeeksi , että oppii kyttäytymään


    • Vaimosi käytös ei sinua tuhoa vaan se miten siihen suhtaudut.Oletko maininnut hänelle asiasta.Mitä luulisit tapahtuvan jos et reagoisi vaimosi käytökseen.Koska itseäsi voit kyllä muuttaa mutta et vaimoasi.Ja jos nyt satut suunvuoron saamaan, niin muita että et hyökkää etkä puolustele vaan sanot sanottavasi.Katsot silmiin ja keskität kaiken huomiosi häneen ja olet mahdollisimman läsnä.Etkä moiti tai arvostele vaan kerrot miltä itsestäsi tuntuu.
      Rakastaa et voi toisen kautta vaan toisen kanssa.

    • ei paluuta

      vasta jälkeenpäin sen huomaa kun on ollut ilkeä omaa puolisoaan kohtaan, usein liian myöhäistä..

    • Piraija-parat

      Heitä se muija minuutiks piraija-altaaseen tuntemaan nahoissaan jyrsiminen.

    • fdsfsfsfsffsfsfs

      samanlainen tilanne oli meillkäin, sitten kun huomaat että vaimo muuttuu hieman, asia jota en pannut merkille itse, kertoo sen että jotakin sutinaa on työpaikalla, ylitöitä ja liikuntaharrastuksissa menee aina 9 asti iltaisin.

      sitten huomasin että oli pettänyt ja kertoi että oli imenyt pomonsa sissijuusto varastoa autossa tienpenkalla. oikein yökötti kuunnella.
      erohan siitä tuli
      mutta positiivisena asiana voidaan mainita että eipä kuulu enää nalkutus, uhkailu kiroilu eikä enää tarvii pelätä että akka lyö suuttuessaan nääs löi sillä mikä ensin käteen sattui ja minussa oli aina vika tein tai jötin tekemättä jotakin.
      nykyään eron jälkeenkin pyrkii vaikuttaman ja ohjaamaan minua ja lasteni elämää.

      saan itse valikoida naisystäväni ja jos alkaa orastavaakaan narinaa kuulua vaihdan naista.
      minullakin on oikeus olla rauhassa.
      minullain on oikeus olla haluamatta seksiä kun siltä tuntuu
      minullakin on oikeus harrastuksiin ja ulkomaanmatkoihin.

    • Dino Rex

      Ihmiset saa sellaista kohtelua kuin ne toiselta hyväksyy. Jos vaimo nalkuttaa niin lopetat kaiken huomionantamisen hänelle. Jätät yksin riutumaan kitkerien ajatustensa kanssa. Naisilla on joku sisäänrakennettu mekanismi, että ne alkaa kohdella miestä huonosti, jos tämä alkaa käyttäytyä alistuvasti. Ei naiset nalkuta sellaisille miehille joita kunnioittaa. Ongelma on tietysti sekin, että naiset usein kuitenkin menevät naimisiin sellaisten miesten kanssa joita eivät kunnioita, ja kun alkuhuuma on suhteesta ohi, niin alkaa armoton valitus ja v*ttuilu

    • markku

      kukan ei ole tuhonnut ketään.naiset haluavat jotta naimisestä puhutaan_____silleen

    • sopuli soo

      Nalkuttava vaimoko ? Aha onko syynä se ettei hän saanut riittävän suurta mulkkua tarpeeksi ? Nalkuttavalle ämmälle ei kyllä kenenkään miehellä seiso. Oleko itse puhumaton tyypillinen suomalainen jäärä ?

    • kärsivä

      Oma avovaimoni ei puhunut mistään asioistaan minulle. Eromme jälkeen vasta kertoi mikä vialla. sellaista on aika vaikea korjata, jos toinen ei puhu yhtään mitään, vaikka koitin kysellä. Itse kärsin stressistä ja lievästä masennuksesta suhteemme aikana. hain apua vasta suhteemme loppuvaiheessa, kun tajusin mikä on itselläni ongelmana. EHkä olisin jo aiemmin tajunnut , jos hän olisi puhunut kanssani. Voimia sinulle.

    • KantapäätYhteen>>>

      Toi kuvan Naikkonen on munan puutteessa, se vonkaa patukkaa aivan slvästi, eikä tuo jäpänTumpelo ymmärrä 'yskää'..

      Kyllse nalkutus ja kitinä loppuu kun panee oikein kunnolla ja useasti, pahempikin kitinä muuttu herkäksi kehräämiseksi, tosi miehen käsittelyssä.

      Jos kuitenkaan sekään ei tehoo, on paree laittaakantapäät yhteen ja reippaasti askeltaen erisuuntiin.

    • Setämies2013

      Toi kuulostaa melkoisen pahalta, jos riidat jatkuu yömyöhään. Vaikka olisikin yksipuolista. Yksi juttu voi olla, että saatat olla niin kiltti, että se provosoi vaimoasi mäkättämään lisää. En tiedä, tämä sinun tulee miettiä itse.

      Vaimosi voi heijastaa oman epävarmuutensa sinuun, hän saattaa purkaa omaa pahaa oloaan. Ensimmäisissä paljon plussatuissa viesteissä tulikin jo hyvää vinkkiä tilanteeseen.

    • imlasii

      Mulla oli samansuuntanen ongelma aikoinaan. Vaimo uhkaili että jos et sitä ja tätä tee niin hän vie lapset ja eroaa. Uhkaili mm muuttaa ulkomaille jne.
      Epäilin että käy vierasisa ja epäilys paljastuikin sattumalta. Eräs poliisi oli huomannu että on helpposaada sltä sitä ei ollu kait hölmyttään huomannu että x vaimoni oli pahasti sairastumassa mielen tautiin ja jäikin sitten eläkkeelle muutaman vuoden päästä. Onneksi löysi sitten tasapainon saavutettuaan erään vanhemman taksimiehen jonka kanssa on elelly sen jälkeen.
      Lapsetkin jo aikuisia onneksi. Ainut mikä jäi kyrsimään oli että minua ei uskottu perheneuvol ko se nyt oli.

    • Narsistin uhriko

      Osallistutko kotitöihin ja perhe-elämään? Kuten yllä eräs nainen kertoi, miksi on nalkuttanut, kun mies ei tee mitään eikä osallistu mihinkään. Sellaisessa tapauksessa naisesta tulee nalkuttaja ja lopulta hän ei enää jaksa ja lähtee. Jos näin ei ole teillä, niin vaimosi kuulostaa siinä tapauksessa narsistilta. Narsistille ei kelpaa mikään ja kaikessa sekä kaikissa on aina vikaa. Googlaa netistä sanalla "narsisti", niin löydät tunnusmerkit. Joillakin paikkakunnilla on olemassa "Narsistin uhrit"-nimisiä yhdistyksiä, joissa saa tukea ja tietoa asiasta. Narsisti ei yleensä parane, joten sellaista ihmistä ei löydy, joka hänelle kelpaisi. Narsisti on myös yleensä erittäin viehättävä persoona, joka osaa pyörittää, viehättää ja valehdella uskottavasti muita ihmisiä niin kauan kunnes totuus paljastuu. Myös palvelevasta puhelimesta ja kriisikeskuksesta voi hankkia apua alkuun. Älä jää tuohon tilanteeseen. Jos vikaa on sinussakin, niin katso peiliin. Etköhän tällä pääse liikkeelle.

    • Kova jätkä.

      Lätistä lättyyn. Kyllä se siitä tokenee.....

    • Ole KARSKIMPI:

      Kun seuraavan kerran aloittaa motkottamisen, niin potkaise vaikka tuoli nurin ja sano kovalla äänellä, että NYT RIITTÄÄ tuo ilkeily!

      Heitä samalla takki niskaasi ja painu ulos, äläkä näytä naamaasi muutamaan tuntiin. Sulje kännykkä.

      Kun sitten tuut kotiin, mahdollisesti vasta kun nalkuttaja on jo nukkumasa, niin jos sama meno jatkuu, mene toiseen huoneeseen ja lukitse ovi. Älä vastaa mihinkään, vaan ole siellä kunnes tilanne rauhoittuu.

      Näin kun teet muutaman kerran, niin jos moppaus ei rauhoitu, osta kunnon korvatulpat, tai mene toiseen huoneeseen ja laita musiikki täysillä soimaan.

      • miksi jäkätetään

        Tosi hyvä neuvo! Usein nää nalkuttavat naiset säikähtää, kun mies näyttää olevansa mies... ei saa olla liian kiltti, pitää osata pitää puolensa, eikä se tarkota lyömistä.

        Mun sisko on tuollanen jäkäjäkä, sen ex-mies ei tehny sen mielestä mitään oikein. Ne eros melkein kolme vuotta sitten ja edelleen se syyttelee miestään kaikesta mikä sen elämässä on huonosti...?!?


      • miksi jäkätetään kirjoitti:

        Tosi hyvä neuvo! Usein nää nalkuttavat naiset säikähtää, kun mies näyttää olevansa mies... ei saa olla liian kiltti, pitää osata pitää puolensa, eikä se tarkota lyömistä.

        Mun sisko on tuollanen jäkäjäkä, sen ex-mies ei tehny sen mielestä mitään oikein. Ne eros melkein kolme vuotta sitten ja edelleen se syyttelee miestään kaikesta mikä sen elämässä on huonosti...?!?

        No itestä tuli ton johdosta vaan pahempi mäkättäjä joskus aikanaan :DD

        Ei toi ratkase ongelmia. Naisen pitää ite tajuta mikä on pielessä, yleensä ne ettii syytä miehestä vaikka se on oikeestaan itsessä. Naiset ei oikeen tiiä miten "miehet saa syttymään" ja miten niitä kohdellaan yms. :P Mut viisaammaksi voi aina tulla jos haluaa, itse olen ainakin muuttanut paljon tapojani :)


    • hmm.

      Ero tai pariterapia? Onko toinen vain velvollisuudesta kanssasi vai rakastaako hän oikeasti.

      • Opettelen vaimoksi

        Jospa hänellä, tuolla alituisella nalkuttajalla on huono itsetunto? Jospa hän yrittää nostaa omaa ekoaan yrittämällä saada miehestään heikomman osapuolen?

        Kyllä avoliitossakin tulee olla tasa-arvo, ei kummankaan sovi alistua sylkikupiksi, tai viimeinenkin kunnioitus menee.

        Kysy ensikerralla asiallisesti että; "mikä mättää?"

        Ja kysy myöskin että; "miltä sinusta tuntuisi jos minä etsisin sinusta kokoajan negatiivistä sanottavaa ja nalkuttaisin sinulle?"

        Tai sitten on vielä yksi, vaihda rooleja vaimosi kanssa viikoksi ja ala aina nalkuttamaan jostakin, tee tätä viikko ja jos yrittää jotakin sanoa vastaan, laita korvatulpat, mene toiseen huoneeseen ja lukitse ovi.

        Voit sitten viikon kuluttua kysyä, että; "miltäs tuntui olla kokoajan sylkemisen kohteena?" Ja, että haluaako hän jatkaa näin, vai sovitaanko uudet säännöt? Ihmiselle on todella tärkeää saada HYVÄÄ palautetta rakkailtaan, eikä ainä vain huonoa, johan siinä mielenterveyskin kärsii.

        Sanoohan jo sananlaskutkin sen, että, "hyvä vaimo on kultaakin kalliimpi, mutta huono vaimo on kuin mätä luissa."


      • niin pal kärsis sain
        Opettelen vaimoksi kirjoitti:

        Jospa hänellä, tuolla alituisella nalkuttajalla on huono itsetunto? Jospa hän yrittää nostaa omaa ekoaan yrittämällä saada miehestään heikomman osapuolen?

        Kyllä avoliitossakin tulee olla tasa-arvo, ei kummankaan sovi alistua sylkikupiksi, tai viimeinenkin kunnioitus menee.

        Kysy ensikerralla asiallisesti että; "mikä mättää?"

        Ja kysy myöskin että; "miltä sinusta tuntuisi jos minä etsisin sinusta kokoajan negatiivistä sanottavaa ja nalkuttaisin sinulle?"

        Tai sitten on vielä yksi, vaihda rooleja vaimosi kanssa viikoksi ja ala aina nalkuttamaan jostakin, tee tätä viikko ja jos yrittää jotakin sanoa vastaan, laita korvatulpat, mene toiseen huoneeseen ja lukitse ovi.

        Voit sitten viikon kuluttua kysyä, että; "miltäs tuntui olla kokoajan sylkemisen kohteena?" Ja, että haluaako hän jatkaa näin, vai sovitaanko uudet säännöt? Ihmiselle on todella tärkeää saada HYVÄÄ palautetta rakkailtaan, eikä ainä vain huonoa, johan siinä mielenterveyskin kärsii.

        Sanoohan jo sananlaskutkin sen, että, "hyvä vaimo on kultaakin kalliimpi, mutta huono vaimo on kuin mätä luissa."

        Loistava sananparsi!


      • Opettelen vaimoksi kirjoitti:

        Jospa hänellä, tuolla alituisella nalkuttajalla on huono itsetunto? Jospa hän yrittää nostaa omaa ekoaan yrittämällä saada miehestään heikomman osapuolen?

        Kyllä avoliitossakin tulee olla tasa-arvo, ei kummankaan sovi alistua sylkikupiksi, tai viimeinenkin kunnioitus menee.

        Kysy ensikerralla asiallisesti että; "mikä mättää?"

        Ja kysy myöskin että; "miltä sinusta tuntuisi jos minä etsisin sinusta kokoajan negatiivistä sanottavaa ja nalkuttaisin sinulle?"

        Tai sitten on vielä yksi, vaihda rooleja vaimosi kanssa viikoksi ja ala aina nalkuttamaan jostakin, tee tätä viikko ja jos yrittää jotakin sanoa vastaan, laita korvatulpat, mene toiseen huoneeseen ja lukitse ovi.

        Voit sitten viikon kuluttua kysyä, että; "miltäs tuntui olla kokoajan sylkemisen kohteena?" Ja, että haluaako hän jatkaa näin, vai sovitaanko uudet säännöt? Ihmiselle on todella tärkeää saada HYVÄÄ palautetta rakkailtaan, eikä ainä vain huonoa, johan siinä mielenterveyskin kärsii.

        Sanoohan jo sananlaskutkin sen, että, "hyvä vaimo on kultaakin kalliimpi, mutta huono vaimo on kuin mätä luissa."

        Jos johtuu huonosta itsetunnosta ja tarpeesta alistaa toista, voin myös sanoa, että vaikka hetkellisesti saisikin "hyvän olon" siitä, että voi mäkättää, silti on jatkuvasti paha olo. Tulee paha olo siitä, että tietää, että mäkättää, tulee paha olo siitä, kun toisella on paha olo.. Tulee paha olo siitä, koska ei tiedä mitään muuta tapaa toimia. Tulee paha olo siitä, että tietää tekevänsä väärin... Tulee paha olo siitä, että mikään ei ole hyvin ja mäkättää lisää. Se on noidankehä, joka lisää pahaa oloa, jonka takia alunperin mäkätti. Ja koska yleensä mäkättää tälle toiselle, sen ihmisen liittää siihen pahaan oloon ja näkee sen toisen ns. syyllisenä siihen. Vaikka oikeasti siis jostain ihan muusta se olo.

        Pitää keksiä jotain muuta. Päätohtorille silloin tai itse koittaa selvittää mistä on kyse ja miten parantaa itseään.


    • Aviovaimo83

      Ei helvetti näitä narsistipuheita. Jokainen valittava nainen ja hakkaava mies eivät ole narsisteja. Vain murto-osa ihmisistä on! Aloittajaa kehottaisin nostamaan kissan pöydälle ja kertomaan, että se on parisuhdeterapia tai ero.

    • jaska5

      tuttua,minun kohdalla jatkui 20 vuotta en osannut mitään esim kuljetin poikia jääkiekko ja jääpallo harjoituksiin/pelit seura muisti sitten kunniakirjalla jonka uhkasi repiä mm. sitä jatkui viimein hän sanoi että hän ei ole minua koskaan rakastanutkaan,jahän ei ole ottanut multa suuhun eikä ota että sillä lailla.

    • Rohkea rotan syö

      Narsismin piirteitä minäkin tuossa havaitsen, mutta kannattaa miettiä myös sitä, oletko itse liian kiltti.
      Kiltti saa olla, muttei LIIAN kiltti. Kestätkö pahaa oloa vain sen takia, että et halua menettää perhettäsi ja vaimoasi, jota rakastat?

      Jokainen on loppupelissä vastuussa vain itsestään. Jos et jaksa, hae apua. Soita ja varaa aika vaikka oman kuntasi mielenterveyshoitajalle. Se ei tarkoita sitä, että SINUN mielenterveytesi olisi hukassa, mutta jos ei vain jaksa, kuten annat ymmärtää, niin sinulla on oikeus hakea itsellesi tukea, ja se on hyvä hakea ammattilaiselta ja aivan ulkopuolelta. Sillä jos et saa tukea, niin kohta et oikeasti kestä!!

      Kukaan ei halua olla kynnysmattona. Jokaisella on olemassaolon oikeus sellaisena kuin on. Jos vaimosi piirteet ovat tulleet vasta viimeisen vuoden aikana, tarvitsee hänkin apua. Mutta tee sinä aloite. Eihän tuota yksin jaksa.

    • niinpä niin

      voi, voi. kyllä ne miehetkin nalkuttavat ja sitä vaan on jostain syystä aikansa kestettävä ja sitten tehtävä ratkaisuja, jos puhuminen ei auta, eikä muutkaan apukeinot.
      Nykyiset parisuhteet jäävät toiselle sijalle.. harrastusten ja bilettämisen ja kavereiden kanssa menot ovat tärkeysjärjestyksessä ykkösenä. Menisikö se hyvä aika siihen että pitää "kytätä" mitä toinen ei tee tai tekee. Eikös se pitäisi sen tehdä kumpa homman osaa tehdä ja kerkeää tehdä. Näin sitä yhteistä aikaa voisi tulla lisää. Kukas sitä nalkuttamalla ja käskemällä mitään tekee.Kauniisti pyytämällä kenties homma hoituu.
      Joskus mieskin voisi kysyä kuinka rakas voit... tai tietty nainen mieheltäkin.. sekin voisi olla avaus puhumiselle. Joillekkin se puhuminen on vaan niin vaikeea.

      Kerranhan täällä eletään .. kannattaa miettiä miten ... aina ei ero ole se oikea ratkaisu vaikka monesti se helpottaakin.

    • hersy

      Kuulostaa kyllä suoraan narsistin itkulta,mutta sanoppa sille suoraan,että jos sama malli jatkuu SINÄ kokoat kamppeesi ja vie samalla lapset,ja kerro sossun tädeillä,että lasten äiti on kykenemätön huolehtimaan lapsista sillä hän antaa lapsille väärän kuvan elämästä,sillä elämään kuuluu keskustelutaito oli ongelmia tai ei.

    • Kuten täällä on aiemminkin kommentoitu, niin laitas tollanen nykyaikainen videokamera kuvaamaan kun nalkutus alkaa. Luonnollisestikin salaa. Ja sit seuraavana päivänä pistät filmin pyöriin ja pyydät vaimoa kuuntelemaan omaa puhettaan. Jos siitä suuttuu tai ei ymmärrä, niin sittenhän on valmis tapaus.

    • Tuttu virsi aloittajan ongelma. Jos on samanlainen ihmistyyppi kun mun eksä niin eihän siinä mikään asiasta puhuminen tai minkään tekeminen auta. Itse lähdin ettei pojan tarvitse kasvaa kodissa jossa jatkuvasti riidellään. Oli oikea ratkaisu, nykyään kaikki poikaan liittyen sujuu hyvin, sain tapaamisoikeuden 2 arki-iltaa 1 yö/vkl ja KAIKKI osapuolet ovat onnellisempia nyt.

    • AKKA ULOS

      AKKA ULOS KÄMPÄSTÄ JA MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI.

    • Itse odottelen vielä

      Itse jäin kiinni nettijuttelusta toisten kanssa. Valitettavasti käry kävi samaan aikaan kun mies lopulta avasi silmänsä ja tajusi oman käytöksensä. Koskaan en ole oikeasti mitään hänen pettämisekseen tehnyt enkä aikonut tehdäkään, mutta hän epäili pitkän aikaan. Vaikutus tehostui ja hän ymmärsi ettei ollut käyttäytynyt oikein minua kohtaan. Silti täällä vielä mennään ainakin "pahoina päivinä" hänen oikkujensa ja haukkujensa mukaan, kun se ennen oli jokapäiväistä ja kokoaikaista ja pahenevaa. Ei sitä ihmistä voi kokonaan muuttaa, valittava on että haluaako kärsiä nahoissaan ja koettaa sovitella vai heittääkö pellolle. Meillä on niin vaikuttavat taloudelliset systeemit yhdessä (hänen kehittämänsä) sekä lapset, niin kyllä tässä kärvistellään. Koetan vähitellen pärjäillä hänen kanssaan paremmin, sillä välitän hänestä kyllä useimmiten.. mutta joinakin päivinä käy mielessä jatkuvasti että jumalauta, jos ei olisi noita muita virityksiä niin se olisi saijonara tälle suhteelle. Elämä ei ole täydellistä, mutta joskus ihan ok. Pitää muistaa, että tämä on se ainoa ja toimia sen mukaan. Eron pohtija ottakoon realistisen kannan ja ajatelkoon oikeasti, että mitä elämä olisi ilman tuota haukkujaa?

      • niin..

        Nettijutteluihin lankeaa, kun haluaa edes joskus puhua toisen ihmisen kanssa ilman että tulee koko ajan, kaikesta haukutuksi ja voida kertoa hiukan omista asioistaan tulematta lytätyksi.. ei se välttämättä ole uuden etsimistä, vaan pienen inhimillisyyden pilke yksinäisessä elämässä.


      • väntans tider

        Lasten ym. olemassaolo on niin suuri asia, ettei siinä noin vaan erota. Ei kukaan halua luovuttaa puolesta ajasta lastensa kanssa ja vielä ihmiselle, jonka kanssa ei tule toimeen ja jonka kiltteyteen ei voi luottaa. Mieluummin on itse vahtimassa oman mielenterveyden uhallakin, ettei mitään vääryyksiä voi tapahtua lapsille. Kammottavaa elämää.


      • niin.. kirjoitti:

        Nettijutteluihin lankeaa, kun haluaa edes joskus puhua toisen ihmisen kanssa ilman että tulee koko ajan, kaikesta haukutuksi ja voida kertoa hiukan omista asioistaan tulematta lytätyksi.. ei se välttämättä ole uuden etsimistä, vaan pienen inhimillisyyden pilke yksinäisessä elämässä.

        Tää on niin totta!


    • huhu

      Minä en ymmärrä mikä tässä nyt on se ongelma. Elämä on tällaista. Luulitko avioliittoa joksikin suojatyöpaikaksi, jossa vain nukutaan ruususen unta. Ei normiehen tulisi kärsiä tästä. Eli kehitä nyt hiukan arjen kestävyyttäsi.

    • Hyvä.

      Esimerkki parisuhteesta, jossa kumpikaan osapuoli ei hallitse vuorovaikutustaitoja. Siksipä he ovat jatkuvasti törmäyskurssilla.

    • nti näpsä

      En lukenut muita kommentteja mutta kerron omasta kokemuksestani että puhu hänen kanssaan vaihtoehdoista! Itse olin 2 vuotta todella stressaantunut, hoidin yksin 4 omaa lastani ja heidän asiat ja 1 mieheni lapsi jolla oli pahoja ongelmia. Joka päivä odotin sydän täynnä ikävää miestäni kotiin pitkästä työpäivästä ja kun näin hänet, aloitin samantien nalkuttamisen :( ja kun hän meni nukkumaan ihmettelin omaa käytöstäni.
      Vuosi sitten kesällä, täysin puskista, elämäni mies ja rakkaus, ilmoitti haluavansa eron! Ymmärsin hyvin, pakkasin tavarat ja hankein asunnon ja muutin pois :( Edelleen poden järkkyä ikävää ja rakkautta :'( selviänkö tästä koskaan? Mutta jotain otin opikseni.

    • helppis1

      Moi. Vaimollasi ei ole kaikki kunnossa. Hän purkaa omaa ahdistustaan sinuun. Älä jää paikallesi, vaan kerää voimasi ja tee asialle jotain. Noin ei voi jatkua. Et pysy itsekään kunnossa.

      Ensiksi juttelet vaimollesi. Tyyli on vapaa, tunnet hänet parhaiten. Kerro omista tuntemuksistasi.

      Sen jälkeen sopikaa jatkosta. Tämä on kaikkein tärkein osa, mitä sitten sovittekaan.

      Tärkeintä on päästä ulos tuosta tilanteesta. Pari ja yksilöterapiaa on saatavilla. Tuollaisista tilanteista on vaikea edetä ilman ulkopuolista apua. Tärkeintä on, että sinä teet asialle jotain. Kyse on perheesi edusta, ja se joka on selväjärkisempi, tulee hoitaa perhe turvaan.

    • Parempi avioliitto

      Hei Aloittaja.'
      Suosittelen avioliittoleiriä, joita on viikonlopun mittaisesta koko viikon mittaiseen. Nämä löytyvät sivulla www.parempiavioliitto.fi.
      Tuossa olikin hyvin neuvottu, ettet vastaa samalla mitalla, vaan sanot että tuo nalkuttaminen/haukkuminen loukkaa minua. Molempien pitäisi rakentavasti vuorollaan kertoa, mihinkä asoihin olette tyytymättömiä avioliitossanne ja miten niihin saataisiin parannusta. Monesti ei auta, kuin kolmas henkilö tai toinen aviopari. Suosittelen lukemaan myös: Paremman avioliiton rakkauspankki- kirjan.

    • Ei narsisteja

      Voi sentään.
      Tunnen tilanteen. Avovaimo keskytti kaiken sanomisen, oli kaikessa parempi, jyräsi ja ajoi nurkkaan. Kaikkeen ristiriitaan tuli välitön uhkaus erosta. Mitään hyvää en saanut häneltä, vain näennäisen (avo)liiton. Odotin ja yritin ja luulin asioitten korjaantuvan. Hän jopa pahoinpiteli minua ellei muuten mennyt oikeassa oleminen perille. En lyönyt takaisin.

      Siis 100% narsisti. Ahdisti koko ajan ja sai jotenkin tunteen että minä tekisin väärin, vaikka olisi kiistatta hänen loukkauksensa kyseessä.

      Voi sanoa että onneksi hän lähti ja riitely loppui (tai ainakin väheni, jotain yhteyksiä pakko pitää).

      Ei narsistia voi parantaa. Valitettavasti. Hän on avun ulottumattomissa ja sellaisen ihmisen kanssa tuhoutuu ellei pääse eroon.

    • Narsissos10

      Muutaman vastauksen luettuani oli pakko kommentoida, koska "entisessä elämässä" tuo tilanne oli omakohtainen sillä erotuksella, että "nakuttaja" oli ex-mieheni.
      Jos kyseessä ei ole narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä henkilö (syyllistää AINA läheisensä kaikesta), niin ainoa keino on mielestäni, sanoa suoraan, miltä moinen käytös tuntuu itsestä. Näin saadaan solmua avattua ja mikäli toinen pystyy keskustelemaan asiasta, niin avointa keskustelua ongelmasta ja sen korjauksesta. Ammattiauttajien apua, mikäli omat rahkeet eivät riitä pitämään keskustelua aisoissa!!!

      • katotaan nyt

        Mieheni ei tajunnut omaa käytöstään, ennenkuin uhkasin erolla ja näytin että olen tosissani. Sitten alkoi muuttua ääni kellossa, vähitellen paranemaan päin koko ajan..


      • Narsissos10
        katotaan nyt kirjoitti:

        Mieheni ei tajunnut omaa käytöstään, ennenkuin uhkasin erolla ja näytin että olen tosissani. Sitten alkoi muuttua ääni kellossa, vähitellen paranemaan päin koko ajan..

        Näinhän se menee normi tapauksessa, mutta narsistin kanssa on vähän eri juttu....Hän kun ei ymmärrä, että hänessä VOI olla myös vikaa (kuten meissä kaikissa). Persoonallisuushäiriöisen kanssa ei ole muuta kuin YKSI ratkaisu: ERO ja mahdollisimman nopeasti. Ja vaikka poliisien avulla, kuten itse jouduin tekemään.


    • Kiltistynyt

      Pitääkö vaimo kenties dieettiä, se tekee huonolle tuulelle. Jos on n. 40-vuotias, alkaaa ekat hormoonitoiminnan vaihtelut toisilla, silloin on ärtynyt. PMS- oireet ovat yksi syy. Älä kuitenkaan sitä sano, yleensä nainen suuttuu siitä silmittömästi ja tilanne menee vain pahemmaksi. Jos ei koskaan pyydä anteeksi käytöstään niin sitten on kyllä kovapäinen, ehkä vähän tyhmäkin. Saako hän seksiä tarpeeksi? Ja hellyyttä? On selvää että sinun on vaikea ruveta silittelemään nalkuttavaa vaimoa, mutta jos kerran kaappaisit syliin ja pitäisit siinä. Jos sanoisit, että lakkaa nyt vihottelemasta ja tule tänne kainaloon hemmoteltavaksi. En tiedä, sopiiko teillä samat ohjeet, mutta itse nalkutin mieheni muualle. Jouduin kyllä olla aika usein puutteessa kun mies oli siinä vähän laiskanlainen. Siitä on nyt muutama vuosi, ihan hyvä elämä on näinkin, mutta olisihan sitä voinut yhdessä katsoa lasten elämää pidemmälle.

      • mistä puute

        Naisen puutteessa eläminen on vähän sellanen kuoliaaksi vaiettu juttu. Jos tosin ootte 40 hujakoilla, monesti miesten tahti vähenee kun naisten taas kiihtyy... luonnon pikku herjaa... Mutta puutteessa elävä nainen on tosi äksy ja turhautunut, tunnistan itsessänikin.


    • Öhhöhh

      Moi!

      Voisiko kyseessä olla esim. kilpirauhasen vajaatoiminta? Sehän aiheuttaa myös ärtyneisyyttä ja pahaa mieltä, aggressiivisuutta yms. Kannattaisi tutkia. Monella nelikymppisellä on ko. vaivaa.

      • Öhhöhh

        Ja kilpirauhasen vajaatoiminta aihettaa myös kuvaamaasi väsymystä.


    • virheistä oppinut

      myös työelämän paineet voi vaikuttaa, et puolisoon puretaan ne eli puhumaan ja rehellisesti, mistä johtuu ja mitä pitää muuttaa, ettei loppuunpala toinen ja lähde, pettäminen ei ole ratkaisu vaan pahentaa entisestään..

    • Neuvoja.

      Olet ilmeisesti pettänyt häntä joskus tai niin hän ainakin epäilee?
      Naisella on norsun muisti.

    • JJKOooo

      VAI IIIN

    • kauhea muija

      Ainoa tapa on jättää semmonen muija en ole itse mies mutta minä tiedän on tolleen minullekkin käynyt mutta vain toisinpäin...

    • 30+30

      Kannattaisi pyytää mukaan neutraali kolmas osapuoli, esim parisuhde terapeutti.

    • pois2

      Paras jättää sellainen suunsoittaja. eihän siitä mitään tule. Miksi kärsiä jonkun toisen takia?

    • Piristävää

      Kokemuksen syvä rintaääni puhuu täällä.. Itse kärsin täysin samoista ongelmista jokunen vuosi takaperin, aina ja kaikesta sain kuulla vain valitusta, mikään ei ollut koskaan hyvin.. Se on henkisesti todella raskasta ja vielä kun toinen ei ymmärrä sitä, mitä tekee toiselle sillä kaikella valittamisella..
      Asiaan kumminkin löytyi ratkaisu, muutimme eri osoitteisiin, pitäen kumminkin parisuhteen yllä ja annoimme toisillemme aikaa, kummasti auttoi.. Suosittelen, jos vaan järjestelyt onnistuvat helposti..

    • hghghf

      No, vaimosi voi olla ylirasittunut. Järjestä nukkuminen eri huoneisiin, niin ei mene kummaltakaan yöunet rähinöintiin. Jos käskyttää siivoamaan ja muuta, niin kielii siitä, että hänen mielestään sotket paikkoja liikaa. Siivoa joka kerta omat sotkusi, pyyhi keittiön tasot jäljiltäsi ym. Kummasti virkistyy, kun huomaa, että sinäkin huolehdit satasella huushollistanne.

    • Mää ä

      Lopeta olemasta lammas. Sano kerrankin että turpa kiinni eukko. Jos ei kelpaa, niin tuossa on ovi, heippa.
      Pakkoko sitä on heittäytyä marttyyriksi. Akallasi ei ole kaikki kohdallaan. Seksiä säännöllisemmin, niin kyllä se siitä.
      Oletko käytökselläsi saanut aikaiseksi sen, ettei eukkosi kunnioita sinua. Naisethan eivät tykkää lampaista.
      Miehessä pitää olla särmää. Jos ette sitä tiedä, niin joudatte "määkimään" lehtien palstoilla.

    • jo on p..kele

      Olet TROLLI, mutta voihan sitä kuvitella, että tuollaistakin tapahtuu.

      Tai sitten olet täys nynny, kun et pysty pitämään puolias.
      Nauraahan sinulle kohta koko kulmakunta, jos et nyt täräytä nyrkkiä pöytään.
      Tietysti, jos itse olet persaukinen perijättären aisankantaja, niin kandee miettii vielä, vaikka tuolla vauhdilla tulet viiden vuoden kuluttua valitettavasti kuristamaan rakkaasi tai muuta vastaavaa...

      • Sanngreal

        Et taida tietää miten tossun alla ainakin 70% Suomen miehistä on, kun väität trolliksi?


    • bestis3

      Ei tuohon nukkumiset tai keskustelut auta...hae eroa! Löydät paremman, jos ei suominaisesta, mut on muitakin, ja on niitä suomalaisiakin naisia, jotka ei nalkuta..) Vähemmän kyllä passattuja paskoja monet!!!

    • Peppe!

      Kuule, tää on tuttuakin tutumpaa! Samassa veneessä ollaan, ei se lohduta mutta on meitä muitakin jotka ihmettelee tilannettaan.
      Voitaisiin perustaa kerho ja murehtia tuopin yli! 10 hyvää vuotta ja nyt 11. menossa ja mä olen maailman paskin jäppinen?

    • nainen 36

      Nainen ja mies ovat hyvin erilaisia olentoja, joiden aivot ovat jo erilaiset. Naisen ja miehen tapa käsitellä ja ymmärtää asioita ovat erilaiset. Naisen ja miehen tarpeet ovat hieman erilaiset. Jos mies ja nainen eivät ymmärrä toistensa erilaisuutta, niin suhde ei voi toimia.

      Tässä on muun muassa tyypillisiä eroavaisuuksia miehen ja naisen välillä.

      Nainen purkaa asiat puhumalla ne ulos itsestään. Puhumalla nainen vapautuu tunteistaan ja sisällä olevista asioistaan. Puhumisen kautta nainen löytää usein ihan itse ratkaisun omiin asioihinsa. Nainen toimii ensisijaisesti tunnepuolensa kautta, jonka takia naisen on paljon hankalampi "punnita puheitaan". Tällä en tietenkään tarkoita, etteikö nainen olisi vastuussa puheistaan, vaan sitä että kun mies ymmärtää tämän, niin mies ei ota kaikkea kirjaimellisesti ja oppii ohittamaan naisen tunteissa lausuttuja asioita.

      Tyypillinen mies punnitsee puheensa. Mies tekee ajatustyötä päänsä sisällä. Hän ei käy prosessiaan avoimesti ja ääneen kuten nainen tekee. Mies pohtii asiat päänsä sisällä ja ilmaisee vain tilanteen kannalta oleelliset asiat. Kun nainen ymmärtää tämän miehessä olevan erilaisuuden, niin hän voi hyväksyä miehen sellaisena kuin hän on ja ei ahdistu miehen erilaisuudesta.

      Halutakseen seksiä, nainen kaipaa mieheltä henkistä läheisyyttä ja ehkäpä hieman romantiikkaa.

      Miehellä taas homma menee toisinpäin. Kun mies saa seksiä, niin se avaa miehen sydäntä tuntemaan suurempaa rakkautta naista kohtaan.

      Kun luen sinun tekstiäsi, niin minulle tulee mieleen, että vaimosi kokee, että vastuu on liikaa hänen hartioillaan.. onko vaimosi kontrollifriikki vai onko kyse siitä, että sinä et ota riittävästi vastuuta perheenne asioista? Vaimosi käytös kielii siitä, että hän on stressaantunut ja hänen tarpeensa ei täyty? Onko vaimosi lasten kanssa kotona? Jos on, niin pääsekö hän lapsista irtaantumaan? Onko hänellä harrastuksia?

      En tiedä mikä teidän tilanteenne on, mutta sinun kannattaa pohtia näitä asioita. Kun parisuhteessa on ongelmia, niin harvoin ne ongelmat ovat yhdellä. Se että vaimosi käyttäytyy noin, niin sinulla täytyy myös olla joku osuus asiaan.

      Itse kerron yhden esimerkin mikä miehessäni ärsyttää eniten, vaikka ymmärrän ettei hän tee sitä tahallaan. Kun haluaisin puhua jostain asiasta mieheni kanssa, niin yhteistä aikaa on vaikea löytää. Liian usein asiat kulmioituu keskusteltavaksi sängyssä, joka on siihen aivan väärä paikka. Kun aloitan keskutelun, niin usein siinä käy niin, että mieheni on väsynyt, eikä jaksa sanoa juuri mitään vaikka aihe olisi tärkeä. Mieheni laittaa silmät kiinni ja vetäytyy tilanteesta. Tätä on naisena vaikea ymmärtää!!

      Tämä käytös miehessä, saa minut tuntemaan itseni torjutuksi.. tunnen, että minä ja meidän parisuhteemme on miehelleni täysin yhdentekevä. Kun tälläisiä tilanteita tulee riittävän monta, niin siinä alkaa tosissaan miettimään, että miksi olen miehen kanssa, jota ei kiinnosta minä ja meidän suhde!

      En tiedä onko tyypillistä miehen käytöstä se, että parisuhdetta aletaan pitämään niin itsestään selvänä, ettei siihen tarvitse lainkaan panostaa!! Miehen mielestä romanttisia tekoja ja sanoja ei enää tarvita, koska nainen on jo valloitettu. mitä niitä rakkauden tunnustuksia jatkuvasti toistamaan, kun se on jo kerrottu 5 tai 10 vuotta sitten.

      Minusta teidän kannattaisi hakeutua parisuhdekurssille tai terapeutille ratkomaan noita asioita.

      • mykkä akka

        Höpöhöpö, eniten tilanteisiin reagoimiseen vaikuttaa luonne ja lapsuusajan kokemukset siitä, miten asioita hoidetaan. Ite naisena tulen kodista jossa ei puhuttu mistään mitään, elettiin vaan ankeuttaja-tunnelmissa päivästä toiseen. Tuloksena se, etten mä, eikä sisarukset, miehet eikä naiset, osaa puhua mistään mitään. Jos yritän, sanat tulee suusta ulos väärin, siks on helpompi vetäytyä...
        En myöskään pidä kauheasta hellittelystä, pitkät esileikitkin vaan puuduttaa... silti olen tosi naisellinen nainen, onneks mies ymmärtää mua, vaikka tiedän, että puhumattomuuteni vaivaa häntä...

        Ei kannata keskittyä noihin mies-nais-juttuihin, vaikka tietysti peruseroja onkin... Keskittyy ennemminkin siihen ihmiseen jonka kanssa on.


      • Oisin itse voinut kirjoittaa tän! :D Niin tuttua, niin tuttua...


    • mikään ei riitä

      mitäs sit jos on mieliksi ja ei nalkuta, sekään ei riitä, itse sain sen kokea ja sain kuulla olevani liian kiltti..

    • Naimisissa&perhe

      Aloittajalle

      Mutta mitä jätä tästä tarinasta kertomati?

      Teet paljon joka on hyvä asia tietenkin.

      Onko vaimollasi kenties synnytyksen jälkeinen masennut (kuinka pieni on pienempi eli onko juurikin syntynyt tai alle vuoden ikäinen?)
      Silloin todellakin tuntuu että kukaan ei osaa mitään ja kaikki tuntuu kaatuvan omaan niskaan ja itsellä on paha olla.

      Kuunteletko ja keskusteletko vaimosi kanssa vai keskustellaanko teillä ainoastaan kun sinulle sopii ja aihe on sinulle itselle mieleinen muina aikoina kohautteletko olkapäitäsi ja olet kuuntelevinasi tai vastailet töykeästi takaisin ei kiinosta?

      Vaimollasi voi olla paha olla mutta ei osaa purkaa sitä jolloin purkaa sen nalkuttamalla ja huutamalla. Vaimollasi voi olla myös vaihe jolloin tuntuu että on mitätön suhteessa. Se että teet kotitöitä ja hoidat lapsia ei välttämättä riitä.

      Mitä jätä kertomatta?

      Pääseekö vaimosi koskaan mihinkään, onko sidoksissa ainoastaan ja vain kotiin ja lapsiin. Monen lapsen äitinä kodin ja lapsen hoitaminen käy melkein töistä ja aina ei aika edes riitä, tulee turhautuneisuuden tunne ja väsyy.

      Eroa en suosittele ihan ensimmäiseksi kun kerta vaimoasi rakastat mutta mieti peilin edessä ja mieti muutenkin josko vaimollasi tosiaan on paha olla mutta osaa sitä tuoda ilmi. KUUNTELE ja KUUNTELE tarkkaan =) siis ihan oikeasti KUUNTELE ja ymmärrä.

      • huoksjoo

        Oikeasti syyllistät jo syyllistettyä ja miestä joka takuulla potee syyllisyyttä. Naisella ei ole mikään oikeus vaimon ominaisuudessa lytätä toista miten sattuu ja pitää itsestäänselvyytenä ja olla arvostamatta mitään mitä mies koettaa tehdä. Joskus se vain on niin, ettei vaimo ole sellainen kuin hänen pitäisi ja hän ei itse sitä ymmärrä. Ei siihen voi mies paljoa tehdä, varmaan on jo kaikkensa yrittänyt ja koettanut monia suhtautumistapoja. Eipä jatkuvaa negatiivista palautetta voi oikein muutenkaan KUUNNELLA JA YMMÄRTÄÄ kuin oikein, eli ettei kelpaa mihinkään. Tuo ap:n vaimo tarvii kunnon herätyksen, tajuta että se mies ehkä siitä TODELLA voi lähteä.
        Avioeropaperien jättäminen mietintäajalle voisi olla herätys joka todella kirpaisee ja pistää vaimon tosiasioiden eteen. Nehän voi vetää sitten takaisin. Tuon kidutuksen jälkeen olisi jo paikallaankin.


      • Vielä sen verran
        huoksjoo kirjoitti:

        Oikeasti syyllistät jo syyllistettyä ja miestä joka takuulla potee syyllisyyttä. Naisella ei ole mikään oikeus vaimon ominaisuudessa lytätä toista miten sattuu ja pitää itsestäänselvyytenä ja olla arvostamatta mitään mitä mies koettaa tehdä. Joskus se vain on niin, ettei vaimo ole sellainen kuin hänen pitäisi ja hän ei itse sitä ymmärrä. Ei siihen voi mies paljoa tehdä, varmaan on jo kaikkensa yrittänyt ja koettanut monia suhtautumistapoja. Eipä jatkuvaa negatiivista palautetta voi oikein muutenkaan KUUNNELLA JA YMMÄRTÄÄ kuin oikein, eli ettei kelpaa mihinkään. Tuo ap:n vaimo tarvii kunnon herätyksen, tajuta että se mies ehkä siitä TODELLA voi lähteä.
        Avioeropaperien jättäminen mietintäajalle voisi olla herätys joka todella kirpaisee ja pistää vaimon tosiasioiden eteen. Nehän voi vetää sitten takaisin. Tuon kidutuksen jälkeen olisi jo paikallaankin.

        Ottakaamme huomioon, että kyse nettikirjoittelusta jolloin tarinan voi kirjoittaa oman mielensä mukaan ja niinhän se menee ihan oikeassakin elämässä että tarina kerrotaan vain oma versio tarinasta eli mikä on edukkaampi itselleen.

        Avioliitto on kahden kauppa, kukaan ei riitele yksinään AINA tarvitaan kaksi.

        Jostain juontuu vaimon käytös ja en väitä että vaimo olisi oikeassa ja oikeutettu mihinkään, ihan yhtä väärin käyttäytyy.

        Mutta niin myötä kuin vastoinkäymisessä avioliitto on kahden kauppa.

        Perus suomalaisen miehen vastaus on, laita narttu omalle paikalleen, turpiin vaan tai ei muuta kuin vaihtoa nuorempaan, joskus se nuorempikin vanhenee ja samat ongelmat edelleen tulee sinnekin mukaan jossain vaiheessa. Vaihtamalla ei aina parane nähkääs jos alkuperäistä ongelmaa korjaa.

        Ennen vanhaa kun joku asia/esine präkäsi tai meni rikki SE KORJATTIIN! Ei vaihdettu uuteen ;D


      • Dino Rex
        Vielä sen verran kirjoitti:

        Ottakaamme huomioon, että kyse nettikirjoittelusta jolloin tarinan voi kirjoittaa oman mielensä mukaan ja niinhän se menee ihan oikeassakin elämässä että tarina kerrotaan vain oma versio tarinasta eli mikä on edukkaampi itselleen.

        Avioliitto on kahden kauppa, kukaan ei riitele yksinään AINA tarvitaan kaksi.

        Jostain juontuu vaimon käytös ja en väitä että vaimo olisi oikeassa ja oikeutettu mihinkään, ihan yhtä väärin käyttäytyy.

        Mutta niin myötä kuin vastoinkäymisessä avioliitto on kahden kauppa.

        Perus suomalaisen miehen vastaus on, laita narttu omalle paikalleen, turpiin vaan tai ei muuta kuin vaihtoa nuorempaan, joskus se nuorempikin vanhenee ja samat ongelmat edelleen tulee sinnekin mukaan jossain vaiheessa. Vaihtamalla ei aina parane nähkääs jos alkuperäistä ongelmaa korjaa.

        Ennen vanhaa kun joku asia/esine präkäsi tai meni rikki SE KORJATTIIN! Ei vaihdettu uuteen ;D

        Se taitaa kuitenkin olla niin, että useimmiten nämä nalkutusongelmat johtuvat siitä, että mies ei osaa puolustaa itseään naista vastaan ja sen takia nainen on kadottanut kunnioituksen miestä kohtaan. Tai eihän tuossa miehestä ole kyse, vaan "hampaattomasta" pojasta. Ei Suomi ole täynnä miehiä, jotka eivät hoida omaa osuuttaan. Suomi on kylläkin täynnä miehiä, jotka ovat tottuneet jo nuoresta nostamaan naisen jalustalle eivätkä uskalla vaatia tältä kunnioittavaa käytöstä.


      • Miemiemiemies
        Vielä sen verran kirjoitti:

        Ottakaamme huomioon, että kyse nettikirjoittelusta jolloin tarinan voi kirjoittaa oman mielensä mukaan ja niinhän se menee ihan oikeassakin elämässä että tarina kerrotaan vain oma versio tarinasta eli mikä on edukkaampi itselleen.

        Avioliitto on kahden kauppa, kukaan ei riitele yksinään AINA tarvitaan kaksi.

        Jostain juontuu vaimon käytös ja en väitä että vaimo olisi oikeassa ja oikeutettu mihinkään, ihan yhtä väärin käyttäytyy.

        Mutta niin myötä kuin vastoinkäymisessä avioliitto on kahden kauppa.

        Perus suomalaisen miehen vastaus on, laita narttu omalle paikalleen, turpiin vaan tai ei muuta kuin vaihtoa nuorempaan, joskus se nuorempikin vanhenee ja samat ongelmat edelleen tulee sinnekin mukaan jossain vaiheessa. Vaihtamalla ei aina parane nähkääs jos alkuperäistä ongelmaa korjaa.

        Ennen vanhaa kun joku asia/esine präkäsi tai meni rikki SE KORJATTIIN! Ei vaihdettu uuteen ;D

        Aloittajanhan mukaan riitaan ei tosiaankaan tarvittu kahta, vaan nainen valvotti miestä yöhön nalkuttamalla ihan joka asiasta, oli aihetta tai ei.

        Kukaan, ei kukaan, ole ansainnut tuollaista kohtelua.

        Tilanne ei parane ymmärtämällä vaimoa, vaan muuttamalla ITSEÄ: toista ylipäänsä on hankala muuttaa, jos ei ensin ole itse valmis muuttumaan.

        Tuollaisessa suhteessa miehen tulee
        1) Olla luja: jättää turha nalkutus kuuntelematta ja jos sillloin nainen turvautuu väkivaltaan, tehdä selväksi, ettei tule sietämään sellaista. Valvottaminen on muuten yksi kidutusmuoto. Vaimo saattaa lopettaa nalkutuksen ja ainakinalkaa arvostamaan sinua miehenä' ja ihmisenä, kun et hyppää hänen käskyjensä tahtiin kuin koira.
        2) Muuttaa omassa käytöksessään ne asiat, jotka ehkä voivat tilannetta parantaa; kiitosta voi olla turha odottaa ainakaan ihan heti, mutta oikeastaan asenteen pitääkin olla se, että minä hoidan oman osuuteni, vaikka toinen olisikin vittumainen älykääpiö.
        3) Jos mikään ei vaimon käytöksessä muutu, on kyse joko mielisairaudesta(toimita hoitoon) tai persoonallisuushäiriöstä(jätä se ja yritä kaikin keinoin pelastaa lapsesikin luonnevammaisen äitinsä kynsistä).

        Sen verran vielältä voisi kysyä, että neuvoisitko myös lyötyä naista samoin sanoin: riitaanhan tarvitaan aina kaksi? Myös henkinen väkivalta voi ollayhtä tuhoisaa kuin fyysinen ja myös naiset usein siirtyvät henkisestä pahoinpitelystä fyysiseen, kun pelkkä toisne pilkkaaminen ja verbaalinen alistaminen ei riitä oman pahan olon purkamiseen.


      • kotiterapeutti
        Miemiemiemies kirjoitti:

        Aloittajanhan mukaan riitaan ei tosiaankaan tarvittu kahta, vaan nainen valvotti miestä yöhön nalkuttamalla ihan joka asiasta, oli aihetta tai ei.

        Kukaan, ei kukaan, ole ansainnut tuollaista kohtelua.

        Tilanne ei parane ymmärtämällä vaimoa, vaan muuttamalla ITSEÄ: toista ylipäänsä on hankala muuttaa, jos ei ensin ole itse valmis muuttumaan.

        Tuollaisessa suhteessa miehen tulee
        1) Olla luja: jättää turha nalkutus kuuntelematta ja jos sillloin nainen turvautuu väkivaltaan, tehdä selväksi, ettei tule sietämään sellaista. Valvottaminen on muuten yksi kidutusmuoto. Vaimo saattaa lopettaa nalkutuksen ja ainakinalkaa arvostamaan sinua miehenä' ja ihmisenä, kun et hyppää hänen käskyjensä tahtiin kuin koira.
        2) Muuttaa omassa käytöksessään ne asiat, jotka ehkä voivat tilannetta parantaa; kiitosta voi olla turha odottaa ainakaan ihan heti, mutta oikeastaan asenteen pitääkin olla se, että minä hoidan oman osuuteni, vaikka toinen olisikin vittumainen älykääpiö.
        3) Jos mikään ei vaimon käytöksessä muutu, on kyse joko mielisairaudesta(toimita hoitoon) tai persoonallisuushäiriöstä(jätä se ja yritä kaikin keinoin pelastaa lapsesikin luonnevammaisen äitinsä kynsistä).

        Sen verran vielältä voisi kysyä, että neuvoisitko myös lyötyä naista samoin sanoin: riitaanhan tarvitaan aina kaksi? Myös henkinen väkivalta voi ollayhtä tuhoisaa kuin fyysinen ja myös naiset usein siirtyvät henkisestä pahoinpitelystä fyysiseen, kun pelkkä toisne pilkkaaminen ja verbaalinen alistaminen ei riitä oman pahan olon purkamiseen.

        On se nainen jotenkin vinksahtanut, jos ei kokonaan niin ainakin väliaikaisesti eli tuo kolmoskohta mielestäni taitaa päteä. Jos nuo ykkönen ja kakkonen on miehen mielestä ja luulisin että todennäköisesti jo ainakin yritetty ja kokeiltu ja huonoiksi havaittu, on vielä yksi vaihtoehto nelonen jäljellä.
        Vaimolle pitää jotenkin hyvin kouriintuntuvasti kertoa niin, että varmasti ymmärtää että hän menee puolestaan aivan liian pitkälle ja että hänen sanansa satuttavat liian lujaa ja napsahdus miehen päässä tulee tapahtumaan jollain tavoin, jos ei muutosta tapahdu ja heti sassiin. EN tiedä tarvitaanko eropaperien jättö, terapeutin käyttö, vakava keskustelu kuin aikuinen toiselle, näkyvä romahdus itkua ja parkua koko perheen edessä, tai jotain muuta tämän viestin välittämiseen mutta syytä on sillä asiaa ei voi pidempään enää lakaista maton alle, nyt on PAKKO.
        Siis nyt toimintaa, hyvä mies.


    • heikko1

      joopa olemppa samassa liemessä olen aina hoitanut taloudesamme kaikki rahaasiat ja lainat tekemällä työtä yötä päivää ja autonkin ostanut vaimolle koskaan hänen rahat eivät ole talouttamme mihinkään kohentaneet ja tätä on jatkunut yli 30v.näitä kirjoituksia kun kuuntelee olen täysi nörtti mutta kun ensiviikko koitaa asiasta VIELÄ KESKUSTELEN JOS SAMA NAUKUMINEN JATKUU KAIPPA SE ON ROHKAISTAVA ITSEÄÄ JA AVIO EROA HAKEMAAN IHMISELLÄ ON VAIN YKSI ELÄMÄ JS SEKIN ON KOHTA MENNYT ROHKEUTTA KAIKILLE.

    • Selvinnyt

      RIUHTAISKAA POJAT ITSENNE IRTI NARSISTINAISESTANNE!

      TUOLLAINEN NAINEN ON P A R A N T U M A T ON IHMISPETO!!

    • urheilia mies

      ota ero.itse tein samoin enkä ole katunut hetkeäkään.nyt ei nalkutus ja kiukuttelu pilaa päivääni,vaan kaikki on hyvin.elämä tuntuu jälleen hyvältä.

    • Sanoista miestä

      Kuulostaa ikävältä.

      A) Sano muijallesi että sitä et kestä hänen nalkutustaan.

      B) Sano että se koskee sinua ja syvältä.

      C) Sano ettei tällainen voi jatkua, tai menetät mielenterveytesi

      D) Kysy haluaako hän tehdä asialle jotakin kun et enää kestä

      E) Kysy haluaako hän parisuhdeterapiaan

      F) Jos ei halua, sano ettet enää jaksa vaan sinun on pakko ottaa ero

      G) Jos et ole pettänyt niin voit huoletta ottaa eron hyvällä omallatunnolla. Kukaan terve mies ei jaksa jatkuvasti veetuilevaa muijaa.

      • Sanoista miestä

        Lisäyksenä edelliseen voin todeta Johannes Virolaisen sanat, kun hän rakastui Kyllikkiinsä. Hänhän oli naimisissa muistaakseni Kaarina V:n kanssa. "Ensin haukuttiin työpaikalla (eduskunnassa) ja sitten kun meni kotiin niin haukuttiin kotona. Kukapa mies sellaista jaksaa. Vaikka ei yleisesti tunnustetakaan, niin miehelläkin on tunteet ja tämä haluaa rakkautta.


      • Pata kattilaan soima
        Sanoista miestä kirjoitti:

        Lisäyksenä edelliseen voin todeta Johannes Virolaisen sanat, kun hän rakastui Kyllikkiinsä. Hänhän oli naimisissa muistaakseni Kaarina V:n kanssa. "Ensin haukuttiin työpaikalla (eduskunnassa) ja sitten kun meni kotiin niin haukuttiin kotona. Kukapa mies sellaista jaksaa. Vaikka ei yleisesti tunnustetakaan, niin miehelläkin on tunteet ja tämä haluaa rakkautta.

        Kuin myös naisillakin on tunteet ja naisetkin haluaa rakkautta


      • DonJohnsonDon
        Pata kattilaan soima kirjoitti:

        Kuin myös naisillakin on tunteet ja naisetkin haluaa rakkautta

        Ai taasko joidenkin miesten synnit vieritetään kaikkien harteille?


    • alkuperäinenLUE!VINK

      Kysy siltä haluatko sä erota kun jatkuvasti valitat jokaisesta asiasta! Ärähdä sille ja rupea raivoomaan kovemmin, että pääset niskan päälle. Jos ei auta, niin ota hyvä mies ero nopeasti älä haaskaa kallista elämää tuommoiseen pa*kaan! Muistelehan kuinka ihanaa on seurustella intohimoisen naisen kanssa. Ai että niitä aikoja. Ei muuta kuin nuorempaa mammaa alle! Lapsia näet kyllä ihan tarpeeksi. Joskus se päätös on tehtävä ja hukkaat vaan hyvää aikaa. Hommaa itsellesi vuokrakämppä alkuun ja ala nauttimaan sinkkuelämästä hetki. Anna itsellesi aikaa ja ota rennosti! Ei tuo tilanne mihinkään muutu. Nyt vaan kylmästi kerrot hänelle että rupeat etsimään asuntoa ja sovitte lasten tapaamiset jne. Tuon takia naimisiinmeno on aina virhe. 98% ihmisistä eroaa ja arjesta tulee yhtä helvettiä. Parempi vain seurustella ilman sormuksia ja paineita. Pääsee nopeasti eroon, jos sattuu kauhea akka kohdalle.

      • Oikeasti?

        Ihmiset päätyvät eroon useimmiten siksi koska miehillä ja naisilla on ihmeellinen käsitys että avioliitto on aina yhtä auvoisuutta, ruusunpunaiset lasit päässä niin hyvin menee.

        Kun arki astuu kuvioon niin ollakaan enää tyytyväisiä, romanssia ja romanttisuutta kun täytyy olla 24/7 ja kun se ei ole alkaa haukunta ja mitään sen avioliiton eteen ei tehtäisi ja ei muuta kuin eroomaan vaan. HUOH!

        Sitoutumiskammoisilta tulee tekstiä, nuorempaa alle kun vanha taittuu. AIKUISTUKAA!


      • näin on

        En vois enää vahvemmin kompata, yleensä tähän ratkaisuun päätyneet ovat lopulta tyytyväisempiä elämäänsä.


    • Gugugugugugug

      Lomamatka norjaan voi ratkaista kaikki ongelmat. Työnnä vuonoon koko kanaeläin ja poistu paikalta. Oman muijani jätin kadunkulmaan toisellapuolen palloa ja jotenkin se oli sieltä ilmestynyt takaisin suomeen. Intia voisi olla vänkä paikka jättää ämmä kalliolle tai miten olis joku kunnon muslimiparatiisi. Ei tollasiin akkoihin kannata enempää ajatusta tuhlata.

    • Kyseenalaistaja

      Tuollaiseksi se elämä yleensä muuttuu, jos asuu jonkun kanssa saman katon alla. Työpaikoilla ja muissa yhteisöissä sama juttu. On aina joku joka ei ole tyytyväinen ja se on hänen mielestään muiden vika. Omasta mielestään se muiden moittija tekee kaikkensa ja kaikki on kuitenkin pielessä tai rempallaan. Jos se ei olisi hän, niin sitten se olisit varmaan sinä. Ihmiset eivät itsekään tajua kuinka he ajautuvat tuohon, niin vähitellen ja huomaamatta se tapahtuu. Perheen pyörittäminen on niin raskasta puuhaa kun apuja ei pahemmin ole, että ihmiset tuntevat riittämättömyyttä ja tuo on sen hinta.

      Ehkä häntä arvostellaan ja moititaan töissä, ettei hän jaksa antaa kunnolla työpanostaan, kun pitää pyörittää perhettä? Ja hän purkaa sen kotona niihin jotka siellä ovat, sinuun ja ehkä lapsiinkin?

    • Olettaisin

      Mitä todennäköisemmin vaimollasi on uusi ihastus /salarakas ja hän haluaisi, että ottaisit hänestä eron. Saisit siten siitäkin syyn niskoillesi.

    • It Works :)

      Lyö sitä akkaa ja sano että pidä nyt jo se turpasi ummessa. Toimii!

      • tyhmäpää

        TÄYS ÄÄLIÖ OLET

        Ei lyödä. Lyöminen on tyhmien hommaa


    • pelastunut

      seuraavan kerran kun sulla on vapaapäivä pakkaa omat tai vaimosi kamat ja kannat oven ulkopuolelle kun nalkuttava muija saapuu joko nostat itse kytkintä ta vaihdat lukot päivällä ja heität entiset avaimet muijasi kassiin ja maailma pelastuu.

      • siivotaankyllä

        Vaimo ei lähde parisuhdeteraupetille, pyysih ekan kerran 10 vuotta sitten, kun meillä ei ole mitään ongelmaa, mene sinne yksin, jos sulla on joku ongelma. Nukuttu jo 3 vuotta eri huoneissa, lapset kohta pois kotoa. Milloin sää tai mikset sää kysymykset tulee koko ajan.
        Teen perheen ruoan, siivoan, korjaan autot, leikkaan ruohon, imuroin jätteet remonteista nurmikolta ja sama värssy vaan jatkuu. Mikset sää...


    • jusa473

      vaihdevuodet narsismi ei ole kovin hyvä yhdistelmä. hanki rakastajatar!

    • se on rikos

      Älä koskaan lyö!

    • tuttu_juttu

      Jutteletteko asioista päivällä? Siis ihan kuulumisia, ei pelkästään, että mitä kaupasta tänään ostetaan. Ihan omasta kokemuksesta voin sanoa, että meillä ei ollut juuri lainkaan yhteistä aikaa exän kanssa ja silloinkin kun hän oli kotona, ei ollut läsnä, vaan halusi katsella itsekseen telkkaria. Minä olin päivät töissä ja illat lapsen hoitovastuu jäi kokonaan mulle, mitä hän nyt vähän kävi tätä tervehtimässä. Jossain vaiheessa vaan oli pakko puhua ja jäkättääkin, kun toinen tuntui pakenevan aina, kun halusin jotain sanoa. Minä tein ratkaisun, jota en päivääkään ole katunut.
      Istuta emäntä pöydän ääreen ja kuuntele, mitä hänellä on asiaa. Jos et ota tolkkua, kysy, voisitteko ratkoa asioita ammattilaisen kanssa. Voihan toki olla, että vaimosi miettii jotain toista tai on muuten tyytymätön ja yrittää vierittää sen sun syyksi. Vaikea näin ulkopuolisena sanoa. Toivotan voimia ja toivottavasti pääsette hyvään loputulokseen.

    • ruskea koira

      Et taida sanoa että vaimosi on uhannut lähteä ja viedä lapset.
      Voit itse lähteä ja viedä lapset. Taitaisit päästä helpommalla.

      Itse jätin miehen, joka jäkätti vähäsen, mutta ei ollut osallisena oikeasti arkeen. Urheili yms.

      Eron jälkeen jäin komen lapsen kanssa.
      Eikä sen jälkeen mikään ole ollut huonosti.

      Eli lopetat vaimon kuvion mukaan tanssimisen ja suunnittelet lähdön kaikkien muksujen kanssa. Ilmoitat sitten tämän eukollesi.

      Yksi vaihtoehto on mennä avioliittoneuvontaan.
      En usko, etteikö vaimosi ihan tarpeesta tätä showta pyöritä.

      Minä olen ollut ihan kamalan väsynyt eukko, yksin hoitanut kersojani ja valvonut heidän takiaan. Lihonut siinä ohessa jotain 20-30kg. Mitä kertoi ukko: lihava akka, hylkyyn joutaa lihava akka.Valitsi hoikan tilalle.

    • keijo 30v

      mää ostin meille turkin matkan mut ex.lle vain menolipun eipä oo enää akka nalkuttanut

      • Nainen vm.65

        Ota ero kamalasta eukostasi, ei kenenkään tarvitse moista sietää :)


    • eräs vaimo

      Höpö höpö.. uhohda erot!
      Tuo on monen yhteisvuoden jälkeen normaali vaihe.. tulee riitaa pienistä asioista. Vaimoasi voi painaa jotkut huolet tai sitten hän on ollut vain liikaa kanssasi ja asiat alkaa ärsyttää:
      Kokeile näitä:
      - puhu nätisti ja sano vaimollesi että rakastat häntä, mutta sinua harmittaa/loukkaa että kuulet vain nalkutusta
      - mieti, onko kenties vaimollasi liikaa kontollaan asioita hoidettavana, hän on uupunut ja väärällä tavalla tietenkin purkaa sitä sinuun, eli autatko häntä?
      - yrittäkää etsiä kahdenkeskistä aikaa ja jutelkaa.
      - yritä omalta osaltasi tehdä muutoksia, auta kotitöissä
      - älä missään nimessä itse hauku/nimittele vaimoasi

      Luultavasti vaimosi on vain uupunut ja väsynyt, ja nalkuttaa siksi ettei saa tarvitsemaansa apua jahyväksyntää. Sekä sinä että hän tarvitsette toisiltanne hyväksyntää ja rakkautta, mutta jomman kumman pitää olla se joka aloittaa: - istupa kulta niin teen sinulle teetä ja leivän
      - annappa kun hieron hartioitasi
      - voinko auttaa? on taianomainen kysymys johon vaimo mielellään vastaa -kyllä! Ilman että siitä pitää miehelle erikseen sanoa=monesti nalkuttaa kun mies ei tarjoa apua itse oma-alotteisesti.

      Sinullakin on helpompaa kun yrität kuunnella Oikeasti mitä hänellä on toiveina. Ja kun hän rentoutuu, kuuntelee hän sinuakin! Koeta olla se osapuoli joka lopettaa riitelyn, jonkun siinä on se oltava, jos rakastat vaimoasi etkä halua eroa. Eron hokeminen on väärin, mutta jos hän on vain niin väsynyt asioiden toimimattomuuteen ettei osaa muuta, siksi koeta ymmärtää uupumus. Harva nainen oikeasti sitä eroa haluaa, mutta jos asiat ei muutu loppuu voimat! Koeta hyvällä.. äläkä heti lannistu jos ei heti näy 'paremman merkkejä'.

      • eräs vaimo

        ps. ja koettakaan miehet ymmärtää että harvoin tähän liittyy mitään toisia miehiä! kyllä oman miehen kans voi riidellä ihan ilman et mieli tekee toista. Tosin sitä omaa miestä vois muuttaa hiukan .. mut samalla vaimot, muuttakaa itseännekin siedettävämmäksi, koska eihän kukaan oikeasti haluaisi olla se nalkuttava, siksi ero.. eroa kun ei oikeasti halua, pitää yhdessä tehdä töitä! Jompikumpi, tässä tapauksessa se mies, voi olla se rauhallisempi ja aloittaa ensin poistamalla toisen uupumusta ja sitten puhumalla!


    • Sisäinen Rauha

      Hyvä, että kirjoitit tälle palstalle. Se ei ole heikkoutta etsiä apua tilanteeseen, vaan kertoo vahvuudesta ja viisaudesta, rakkaudestakin. Paljon hyvää tahtoa tarvitaankin.

      Tässä oikein hyvä sivusto parisuhdeasioista http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde jossa paljon järkevää tutkittua tietoa niistä myötä- ja vastoinkäymisistä, ja jonka kautta on saatavana myös terapeuttista apua. Kun kahden ihmisen tilanne on hyvin skismoittunut, osapuolten on paljon vaikeampi saada tilanne ratkaistua vain kahdestaan puolustusasemistaan käsin, kuin yhdessä puolueettoman ulkopuolisen ammattilaisen kanssa.

      Jos olette väsyneitä, loma saattaisi tehdä terää kummallekin. Sen voi saada ehkä haettua jopa sairauslomanakin, jos väsymys on kovaa. Ehkä paras tapa lomailla voisi olla ihan yksin, esim retriitti tai erämaamökki, missä saisi olla ihan yksin, rentoutua ja levätä hyvin, omassa sisäisessä rauhassa, syvässä hiljaisuudessa, ilman kumppania tai lapsia.

      ---

      Eräs amerikkalainen - ehkä radikaalimpi - tapa korjata parisuhdetta on taas esim. tällainen: www.relationshipsaver.org joka ei kylläkään sovi kaikille. Kirjan pituus on vain 14 sivua, jotta sen jaksaisi lukea vaikka kriisinkin keskellä, eli siinä ei pahemmin jaaritella vaan mennään suoraa asiaan. Tiivistettynä kirjan anti on tässä:

      • Humans are not logical creatures when it comes to relationships.
      • The relationship is a game.
      • You cannot change the past.
      • Do what works drop what doesn't.
      • You do not NEED each other.
      • You cannot control the behavior of your partner.
      • You DO NOT have to be right.
      • You CAN be happy at any time.
      • You do not have to work ON the relationship - you are IN the relationship.
      • Do not complain to anyone who cannot do anything about it, like your friends and family.
      • You CAN choose what quality of your relationship you want to have.

    • Nefru

      Teidän pitää puhua ja sopia ja päättää, minkälainen puhe ja käytös on hyväksyttävää. Puolisoa pitää rakastaa ja kunnioittaa ja sen mukaisesti puhutella arvostavasti ja puhua ystävällisesti ja kannustavasti, rohkaisevasti. Tee selväksi, ettei vaimosi käytös ole asiallista ja hyväksyttävää.

    • tsemppi1

      Toivon Kekelle parempaa jatkoa rakastamansa naisen kanssa!

    • Aviomies

      Suosittelen avioliittoneuvontaa. Oletko kertonut vaimollesi miltä sinusta tuntuu?

    • Minä vaan

      Yhdyn edelliseen kirjoittajaan täysin!
      Mieti, mitä itse voisit tehdä, että asia hoituisi.
      Kuuntele oikesti vaimoasi ja hänen huoliaan ja ota niistä vaarin, ja auta häntä.
      Itse olen pitkässä avioliitossa ja meilläkin joskus nalkutetaan, mutta aina lopulta se sovinto kuitenkin tehdään.
      Joskus on hyvä tuulettaa, sekin auttaa.

      • työtönty

        Minusta kanssa hyvä muija. Panisin.


    • Mara,

      Kun vaimosi seuraavan kerran uhkaa erolla, älä hangoittele vastaan vaan myönny vaimosi toivomaan eroon. Turha odotta tilanteen paranemista sillä minulla on omakohtaisia kokemuksia ja siihen oli ero paras ratkaisu. Vuoden olin yksin aloitin kuntoilun tein paljon töitä ja opiskelin enkä vaipunut itsesääliin nyt olen uudessa suhteessa nykyinen vaimoni on 12 vuotta nuorempi kuin entinen ja meillä on kolme vuotias ihana tytär ja elämä hymyilee.

    • Narsismia.....

      Jos akka nalkuttaa jatkuvasti, niin kun haukkuu perinpohjin , niin on hiljaa vähän aikaa. Narsismista saattaa olla kysymys ja siihen on vaikea löytää lääkettä. Kymmeniä vuosia ei voi kukaan olla mieliksi ja aina vaan kehua.
      Narsistiin on helppo ihastua, mutta pitkän päälle alkaa helvetti pilkotta.

    • LöysinOnnenMuualta

      Keskustelkaa. Hakekaa ratkaisua. Kokeilkaa vaikka asua eriosoitteissa vähän aikaa ja mietitte asioita omilla tahoillanne, ero kanssa ei kannata hoppuilla.

      Itselläni oli myös erittäin vaikea liitto, emme päässeet yhteisymmärrykseen asioista. Olen saanut suomalaisista naisista tarpeekseni, heille ei oikein mikään riitä, vaikka hakisit palan kuuta taivaalta. Varmasti on niitä hyviä suomalaisia naisiakin, itse en vain niitä aikoinaan löytänyt.

      Nykyään ulkomaalainen nainen ja elämä hänen kanssa on aivan mahtavaa. Me otamme pienestäkin ilon irti, laulamme toisillemme (vaikka itselläni on ihan hirvee lauluääni), tanssimme, retkeilemme, kalastamme, matkustelemme sillon kun on rahaa, harrastamme kaikenlaista yhdessä, minä lähden hänen juttuihin mukaan ja hän lähtee minun juttuihin.. Suhteemme on kuin satua, vaikka taloudellisesti olemme köyhiä, mutta rikkaus on löytynyt muualta, olemme kuin paita ja peppu.

    • sika possu

      Naisen sanoin= jätä se sika =D

    • Aivanloppu

      Kotona minulle kerrotaan usein, että minua rakastetaan. En usko enää pelkkiin sanoihin, vaan haluaisin että minut otettaisiin muullakin tavalla huomioon. Minä joudun tekemään kaikki kotona, vaikka itse olisin sairaana. Käyn töissä, mieheni ei. Minun on huomattava ne muutamat asiat, joita hän ylipäätään saa tehdyksi, muuten luvassa on "draamaa", jota en jaksaisi kuunnella pitkän työpäivän jälkeen. Jos jokin menee pieleen tai jää tekemättä, se on minun syytä. Osaatte te miehetkin olla hankalia ja nalkuttaa.

      • eiItsestäänselvyys

        Monelle toisesta kumppanista on tullut selvästi itsestään selvyys. Kyllä ne työt pitäisi jakaa ja tehdä yhdessä. Muutenkaan mikä suhde se sellainen on jos ei ole mitään yhteisiä kivoja juttuja?


    • Pois vaan

      Pistät vaan lusikat jakoon ja suunta muualle.Naisiahan tulee ku kolmosen ratikoita.

    • 10+6

      Ylläpidon keksimällä keksitty ketju: 'Miten olette selvinneet....'
      Vanha tuttu ketjun aloituspainotus.

    • licking good

      Tuttu tilanne.Meillä meni kolme vuotta,ja sit akka läx.Oli halunnut eroa koko ajan.Ei ollu kanttia sanoo sitä ja lähtee.Koitti sillä saada mut tekeen ratkasun.No mitään muuta ei tapahtunu kun se että itse hajosin henkisesti tuon kolmen vuoden aikana.Lähde helvetin äkkiä siitä suhteesta,vaikka kuin kirpasiskin.Itse tein toisin ja ajattelin et kyllä se tästä ja kaikki muuttuu paremmax ja se sama ihminen sieltä vielä löytyy jonka kanssa perustin perheen.PAKENE KUN VOIT!!!!!!!!

    • yrkki ja yrpä

      Minusta tuntuu että kaikki naiset tulevat kanssani hulluksi, alussa kaikki on ok mutta ajan mittaan oireet ja kipuilu pahenevat johtaen pahaan hullun naisen syndroomaan. Perheen suojelemiseksi minun on jätettävä perhe! Etäältä näkee paremmin, miehen pitää olla riippumaton eikä missään tapauksessa alentua riitelemään naisten tai lasten kanssa vaan isällisesti näyttää kuka on herra, se on vaikeaa mutta miehen on nieltävä kyyneleet ja oltava järkähtämätön toimissaan.
      Mistä yleistyvä naisten perhetuhoinen käytös sitten johtuu? En tiedä mutta luulisin että e-pillereiden ja taloudellisen riippumattomuuden aiheuttama hormonaalis emotionaalinen shokki yhdistettynä median luomiin luonnottomiin roolimalleihin sekoittaa monen nuoren äidin pään.

    • heilat

      Minusta voit vain itse ottaa vastuun niistä asioista, joihin pystyt vaikuttamaan. Puhu vaimosi kanssa tuosta, mitä kirjoitit ja että olet tyytymätön. Jos hän ei pysty käsittelemään asiaa, puhumaan ongelmistanne ja mikään ei muutu, on sinun itse tehtävä ratkaisusi. Eli valinta sen kanssa, jatkatko tuossa tilanteessa vai teetko jotakin itse oman elämänlaatusi parantamiseksi. Vaimoasi et voi väkisin muuttaa.

    • Se vaimosi

      Tossunalla oleva pikkumunainen valittaja,itse olet jäkättäjä,täällä jäkätät omaa surkeuttasi.luuseri.ainiin ja panotaidot luuseritasoa

    • mies_vm86_

      Ei paljoa auta sinun tilannettasi mutta muille miehille neuvoksi että olisiko sittenkin kannattanut ottaa se hiljainen, vähän meikkaava, kiltti nainen aviopuolisokseen. He kun mitä todennäköisimmin sattuvat olevaan antavaisimpia ja luotettavimpia vaimoja sekä hellimpiä ja kilttejä äitejä lapsille.

    • sfsfsfsfsf:

      No kannattaisiko sunkin alkaa puhumaan vaimollesi kuinka väsynyt olet eikä pitää kaikkea sisälläsi?

    • myrskynmerkki8

      Onkohan vaimollasi alkanut mahdollisesti jo vaihdevuodet tai sokeritauti??
      Sekin saattaa tehdä naisesta pirun!
      Voimia sinulle,tunnen piston itsesäni,löydän samoja piirteitä itsestänikin.
      Kultainen mieheni on vielä kestänyt minua ja mielialan vaihtelujani.
      Mutta en ole ihan noin ilkeä kuin vaimosi...

    • kylsesiitäkuavaasuun

      Jos tilanne on jatkunut noin vuoden, ei siis ole pysyvä tila eli kyse ei ole naisen luonteenpiirteestä tai siitä että hän näyttäisi nyt todellisen itsensä eli edellisissä kirjoituksissa viitatuin narsismin.
      Siihen en usko.
      Varsinkaan jos nainen on äiti ja hoitanut lapsensa kaiken muun ohessa.

      Mieleen tulee vain ja ainoastaan yksi seikka; häntä ahdistaa kotona ja luulisin että se liittyy kotitöihin ja ehkä suhteen/oman elämänsä tylsistymiseen.
      Itse olen huomannut harrastavani nalkutusta ja olen todella räjähdysherkkä kun minuun kohdistuu ylimääräistä hallitsematonta stressiä. Tapauksessani sen aiheuttaa lasteni isä joka kiusaa lapsia ja minua sekä nykyistä puolisoani. Meillä siis on uusperhe.
      Itse puran stressiä siivoukseen ja kaiken puhdistamiseen ja stressaantuneena en jaksa katsoa yhtään aikuisen miehen jättävän leivänmuruja pöydälle tms. Muulloin se ei ole suuri asia eikä haittaa mutta tuon stressin kohdatessa puran ilmeisesti pahaa oloani räjähtämällä. Tiedän, minun pitäisi opetella puhumaan tästä ahdistuksesta, puhunkin mutten ilmeisesti tarpeeksi.

      Naisen kanssa olisi ehkä hyvä lähteä extempore lomareissulle, ostat sellaisen ja lähdette pikana. Siellä hellyyttä ja huomioimista. Uskon että olisi hyvä että kysyisit rauhallisessa tilanteessa, minkälaisia suunnitelmia naisella on tulevaisuuteen. Koska jokainen ihminen tarvitsee jonkinlaisen tulevaisuuden haavesuunnitelman joka kannattelee elämässä. Vrt. opiskelu, työpaikka, asunto, puoliso, perhe jne. Kun nuo on täytetty niin onko enää uutta suunnitelmaa? Se voi tuoda turhuuden tunteita.
      Rauhallisessa tilanteessa olisi hyvä sanoa naiselle suoraan että haluat auttaa häntä ja teidän parisuhdetta, et halua erota muttet elää näinkään. Puhutaan. Kerro minulle.
      Jos rauhallista tilannetta ei tule niin kirjoita hänelle kirje ja jätä se pöydälle.

      Älä aseta sanoja uhkaavasti tai syyllistävästi. Kerro vain omista tunteista ja tuntemuksista. Puhu myös avioliiton yhdessä kunnes kuolema erottaa- ajatuksestasi ja siitä että vaikeuksista selvitään yhdessä. Ero ei ole ratkaisu, se on vain nopea keino ratkaista kiusallinen tilanne mutta puhumattomuus tulee ennen pitkää seuraavassakin suhteessa eteen ongelmana.

      Kyllä se siitä mutta parisuhde vaatii vain joskus vähän enemmän työtä. Se pitäisi naisenkin muistaa.
      Auta kaikissa askareissa jottei toiselle tule orjamaista fiilistä.

    • En sääli miehiä.....niin paljon hyviä naisia ja ne miehet valittavat ja rakastavat narsissi naisia, jotka kauniit ulkonäöstä ja rumat sisällä...rakastavat enemmän kuin kauemmin semmoiset egoisti naiset potkuvat heidät.
      Sitten näitä miehiä ovat henkisesti vammaiset ja eivät luottaa kenellekään naisille enää.....

    • en nalkuta..

      Nyt parisuhdeneuvojalle, vai miksikä sitä sanotaan.
      Toivottavasti saatte asainne kuntoon, tuollainen nalkutus on varmasti
      raskasta sekä sinulle että itse nalkuttajalle..

    • coco73

      Sun otsikkos sanoo jo miksi sä oot tuhonnut sun avioliiton. Oot ottanut uhrin aseman ja säälit itseäsi koska sun mielestä sä oot täydellinen ja et tee mitään väärää. Vaimossa vika kun nalkuttaa, näinhän se menee eikö? Kasva aikuiseksi ja käyttäydy sen mukaan. Milloin te miehet heräätte ottaan itse vastuuta myös liitoissanne? Kuuntelisit joskus mitä vaimo sanoo niin sen ei tarvitse nalkuttaa. Niin yksinkertaista se on. Miksi sä luulet et rumilla ja vanhoilla äijillä on nuoria naisia? Koska ne tietää mitä sanoa naiselle ja mitä ne tarvitsee. Luuletko ettei vaimosi näe sun naamasta kuinka sua ei vois vähempää kiinnostaa sen ongelmat, koska nehän on vain sen päässä eikö? Se että teet jotain omasta mielestäsi ei riitä kun et kohtele sitä naisena ja siksi se on tyytymätön. Aivan sama vietkö pyykit koriin jos et osaa olla mies. Milloin viimeksi kehuit sitä kauniiksi, sanoit pitäväsi sitä seksikkäänä, kosketit sitä ja sanoit haluavasi sitä? Tai kun se nyt hoitaa teidän kodin ja lapset niin milloin teit jotain kivaa pyyteettömästi (ilman vastapalvelusta) sen kanssa niin et se pääsi ulos vankilastaan ja oli toiminnan/huomion keskipisteenä (etkä sinä)?

    • tapase

      V***u täällä riittää sairasta porukkaa selostamassa miten saadaan kaikki päin persettä....

    • 14000

      Sun vaimolla on syykkisiä ongelmia..Sano vaimolle että tilaa lekuriin ajan..Saa rahoittavia lääkkeitä..Jos ei tuokaan auta..Toinen vaihto ehto on ero!!

    • hljkklölöö

      Yritä saada vaimo lähtemään avioliittoneuvojalle, perhe- tai parisuhdeterapiaan, jossa hänelle kerrottaisiin, että hänen käytöksensä on tuhoisaa ja molemmille opetettaisiin rakentavat kommunikointitavat.

      Kuulostaa siltä, että naisesi saattaa olla narsisti. Sellaiset eivät parane -pahenevat vain ajan myötä. Muuttuminen on heille mahdotonta -heissähän ei ole mitään vikaa -vika on aina muissa, kuten olet huomannut. Lue netistä narsismista ilmiönä esim. narsistien uhrien tuki ry:n sivuilta. Suosittelen lukemaan Raimo Mäkelän kirjan Naamiona terve mieli. Mikäli tulet siihen tulokseen, että akka on narsisti, lähteminen kannattaa, sillä uhrin tuhoaminen on heidän todellinen päämääränsä -juuri kuten sinusta on tuntunutkin. Eron jälkeen tosin hän kiusaa sinua kaikella mahdollisella, riitauttaa omaisuudenjaon ja estää lapsia tapaamasta sinua oikeudessa sovituilla tapaamisajoilla, mutta voit saada sosiaaliviranomaisen valvomaan, että sovituista tapaamisajoista pidetään kiinni. Puhumattakaan uusista suhteistasi, hän pyrkii aina kaikintavoin tuhoamaan ne, keinoina ettei ota lapsia luokseen silloin kun sovittu, mustamaalaa kumppanisi lapsille, soittelee ja haukkuu häntä sinulle, ihan mitä vaan! Terveitä tapauksia nämä narsistit eivät ole ja normaali käytös on heille tuntematon käsite!

    • Naimisiin suloisen "tytön" kanssa ja nyt se on nalkuttava piru. Mistä se on tullut?
      Ikuisestihan kukaan ei kestä tuollaista menoa ja alistetullakin on voimarajansa mitä kestää.
      Ellei kaksin asian käsittely onnistu, olisi syytä turvata ammattiapuun. Terapeutteja kyllä löytyy, mutta onko molemmilla halu lähteä hakemaan ulkopuolista apua?
      Jos vain toinen haluaa elvyttää suhteen, niin aika fakiiri pitää olla. Oma muutos voi avata toisen näkemään käytöksensä.
      Ehkä hetken erillään asuminen voisi olla yksi vaihtoehto, jolloin kumpikin miettii omaa osuuttaan. Vieraissa käynti tänä aikana antaa toiselle perusteen oikeutettuun eroon.

    • Psykiatri

      Lue nyt ensin kaksi kirjaa: Markku Salo Varo narsistia. Asianajajan kokemuksia luonnehäiriöisistä ja Marketta Joutsiniemi ym. Naimisissa narsistin kanssa, - Voi olla, että siistä löydät vastauksen olisi syytä mennä pariterapiaan. Ehkä se ero on lopulta ainut ratkaisu, jos vmo ei näe mitään syytä käytökseensä.

    • 1234

      mitä tehdä kun kerran jätti tyttö ystävänsä riidan vuoksi kun se ainaisesti jatkui.. otin hatkat jätin yhteyden ilman sanomatta..ei hienosti toimittua minultakaan. kyllästyin vaikka tykkäsin, tunne on palannut entiseen ja koen suurta veto voimaa ihmistä kohtaan ja olen ottanut yhteyden uudestaan häneen. olemme muutaman kerran oltu puh ja juteltu niitä näitä. hän kertoo välittävänsä tykkäävänsä ja suovan uuden mahdollisuuden minulle. käytös joka tapauksessa on muuta. hän kun sanoo soittavansa ei kuulu se toistunut useampaan otteeeseen. kysymyksessä on hänen ex jota ei tahdo myöskään takaisin silti jonkin moinen yhteys heilläkin. silti mulle kertoo ettei tahdo häntä ja kertonut itse he ovat olleet yhteydessä mutta ei tahdo jatkavan ja sanoo vaihtaneen puh numeronsa. numero ei ole vaihtunut ja facebookissa ovat kavereita. eli mitä mun pitäisi toimia ja tehdä, hän saa helposti raivarit kun esim tänäänkin kysyin puh. mitä tarkoittaa kun et soita ja silti sanot välittäväsi, miltä sinusta tuntuisi jos sanoisin toistumiseen soittavan ja ei kuulu. hän vastasi sitä en tiedä ei varmaan hyvältä tai sun täytyy kokeilla sitä. tänään hän toisti saman eli kannattaako jättää omaan arvoon kun ihminen ei osaa kun valehdella ja olen kysynyt mitä hän hakee tällä kostoako kun jätin kerran hänet ilman sanomatta olen oppi virheeni maksanut siitä, mutta jos sua ei kiinnosta niin miksi vedätät ja olet yhteydessä minuun kun sinusta tuntuu....kertokaa neuvoja...

    • hönö 1000

      Eikö sulla äly jo lähtee ek sieltä!

    • jusu3

      Olin naimisissa 14 vuotta vastaavanlaisen naisen kanssa. Jatkuvaa pientä tai suurta moitetta. Pelkäsin eroa itseni ja varsinkin lastemme puolesta. Negatiivinen suggestio meni hiljalleen perille ja olin koko ajan masentunut. Lopulta ryhdistäydyin ja sanoin, että nyt nalkutus saa riittää. Meillä oli myös fyysistä väkivaltaa. Vaimo veteli nyrkillä päin taulua ja minä takaisin.
      Heti kun olin ryhdistäytynyt ja sanonotu, että en siedä enää, vaimo laittoi avioeron vireille. Se oli tietysi minun vikani.
      Erosta on nyt kulunut 14 vuotta ja lapset ovat aikuisia ja minä olen hyvin onnellinen, että minun ei enää tarvitse olla ex-vaimon kanssa tekemisissä.
      Hei kun meillä on joku perhetapaaminen ex-vaimo aloittaa melko pian saman vanhan alistamispuheen.
      Turha on minulle naisten sanoa, että he ovat empaatisempi, rakastavampi ja ymmärtäväisempi sukupuoli.

    • eroahdistusta

      Niin kauan kun alistut moiseen kohteluun, tilanne ei muutu.Uskalla olla teillä tietämättömillä. Jos ei soita perään, ei ole sen arvoinen, että välittäisit. Elät vain kerran, älä tuhlaa elämääsi,.

      • 1234

        Kiitos vastauksesta. Kunpa asiat oisi aina yhtä helppoa kun tunteet on pelissä.Mutta toki se on pakko ajatella myös itseänsäkkin.Jos hänella on likaiset pelit menossa eikä tiedä ehdojansa kumman puoleen kääntyy.että hän on kahden vaiheessa. aika käärme on...mutta saakoon olla yhteyttä itse en enään luo..mitä jos hän jatkaa samaan malliin kanssani ja hokee yhtä samaa ja ei asenne muutosta?


    • Periaatteet kunniaan

      Avioero ja uuden kumppanin etsiminen johtaa vain uusiin ongelmiin. Jos vaimosi on todella noin hankala, niin suosittelen ottamaan asumiseron joksikin aikaa. Näin hän tajuaisi, että olet tosissasi asian kanssa ja alkaisi parhaassa tapauksessa katua tekojaan. Jos hän taas eroaisi sinusta ja ottaisi uuden heilan, niin olisit tällöin vapaa naimaan uudelleen.

    • möppelikissa

      eli et anna munaa sille tarpeeksi,kuulostaa hyvin tutulle tarinalle 14.-vuotta pitkässä suhteessa.

    • .............

      Jep,jep että tälläinen ketju, enpä jaksanut lukea kaikkea. Mut onhan sillä kait se eukko vielä, näistä viesteistä huolimatta? Oiskohan tyytyväinen jos ei oiskaan?

    • Olin aina väärässä

      Kovin on tuttua juttua.
      Kaikki minkä tein oli vaimon mielestä väärin. Minun ideat ja ehdotukset olivat huonoja ja ne tyrmättiin. Mikäli ne olivatkin hyviä niin ne muuttuivatkin yllättäen vaimon keksimiksi. Mnun vieraat olivat huonoja, hänen hyviä. Vain hänen aika oli tärkeää minun eikä muidenkaan ajankäyttö ollut minkään arvoista ja kaikki piti tapahtua kuin hän halusi. Mikäli sanoin mielipiteeni ja se oli ristiriidassa hänen mielipiteensä kanssa oli se hänestä tappelua.
      Tukin hän oli edes miestä koskaan halunnutkaan halusi vain pois vanhanpiian statuksesta. Nyt hänellä on eronneen status.

    • Nalkutusta

      Hyvin mahdollista voi olla se että itse et tee enää asioita, niin kun ennen nuorempana, ehkä et tee asioita loppuun asti tai lopetat kesken tai etsit helpompaa töitä kodissassi.Huomasin sen itse kun itselläni on aviomies..mihin se hänen energia jo on kadonut, kun aina tekosyy lötyy miesten suusta..miksi joku asia ei tehty..ymmärrän että mieheni vanhenee , vanhenen minäkin, ei kotitöitä vaan siirretä toisen harteille kun ..ei vain jaksa..sellaista on ollut meillä jo kauan, asiasta puhuttu, ja se varmasti nyt johtanut siihen että riideltiin jo usein ja ennen tai myöhemmin johtaa avioeroon..jos ydessä tehdään kotiaskareita..kaikki sujuu, mutta kun olen töissä , niin mies ei tee niitä asioita yhtään hyvin enää..ei halua tai ei jaksa..ehkä tunnistat tässä myös itseäsi...ja ymmärrät miksi vaimosi "nalkuttaa"..

    • mimmu1

      Joskus ku ajattelee lasten parasta niin se paras on se ero. Eniten ne riitelystä kärsii!

    • Iku2

      Jos asialla on kaksi ihmistä tarkoita se sitä että syyllisiä pulmissa on myös kaksi, ei saa olla vaan yksi syyllinen. Ja jos kompromissi ei löyty sit on tulossa se mitä pitääkin tulla, turha vaan pitkitää.

    • nalkuttaja-akka

      Meidän perheessä mies jäi 2kk kotiin lasten kanssa ja ensimmäinen viikkokun lähestyi loppua, alkoi mies nalkuttaa, vaihdettiin kerralla osia. Meistäkummatkin on yrittäjiä ja oman työn lisäksi jäi minulle kodinhoito, ruuanlaitto, lasten hoidot, harrastukset, vanhempain-illat ja kaikki oheinen siinä sivussa.
      Pari ensimmäistä viikkoa meni siinä että olin 10-12 h pois kotoa ja kun tulin kotiin, odotin että koti oli siisti, ruokavalmis ja lapset nukkumassa. Aukasin siiderin ja menin sohvalle kertoen kuinka rankka päivä ja kuinka väsynyt olen. Parin viikon päästä kun mieheni nalkutus ja väsymys rupesi näkymään, autoin kotitöissa.
      Se ei riittänyt, nalkutus mieheltä jatkui ja valitus myös, kun ei ollut aikuisia ihmisiä joiden kanssa juttelee, ja kukaan ei käy kylässä ja ei ole muuta kun lapset jne,
      2kk läheni loppua ja yhäuseammin näin, että mieheni saattoi olla pienessä hiprakassa tullessani töistä kotiin, kun pää ei enään selvinpäin kestänyt kotia, lapsia ja vastuuta.
      Nykyään kuulen usein kuinka mahtava olen ollut kun jaksoin kotona 2 vuotta lasten kanssa ja kaiken vastuun sekä työn sen mukana.
      Mieheni osallistuu kotihommiin ja lasten harrastuksiin/ kuskaamisiin jne. tänä päivänä. Ei ole ollut tarvetta nalkuttaa enään.

      Ja niille jotka sanovat että vaihda nuorempaan, niin olisin hyvin voinut tehdä myös koti-äitinä. Viikoittain tulee ehdotuksia, nuoremmilta ja vanhemmilta, mutta ainakin mielestäni avioliitto ei ole pois heitettävä vaan kertakäyttötavara, jos kuitenkaan toinen ei ymmärrä puolisoa, niin turha siihen on jäädä. Meillä meni reilu kolmevuotta jotta asiat loksahti paikoilleen, mutta kyllä se oli sen arvoista :)

    • lähde ihmeessä

      Ota ihmeessä ero! Voin naisena sanoo sulle, et muijas ei arvosta/halua sua enään. Kohtalosi on olla kynnysmattona, tai jatkaa eteenpäin.

      Jo sun tekstis kertoo et oon nyhverömies, millaista kukaan nainen ei halua. Kaikesta huolimatta kerrot rakastavasi häntä, ja anteeksi vaan - sitä oksettavammaksi eukkosi mielestä muutut..

      Ette kuulu yhteen, ette nyt tai tulevaisuudessa, olen nähnyt ja vierestä seurannut vastaavanlaista suhdetta ja kyllä kävi miestä sääliksi..mutta kaikkensa yritti sen eukon eteen, jopa ylivelkaantui kun eukko vaati ostamaan kaikkea luksusta, sitten kun rahat loppu mieheltä, eukko lähti..

      Oon ite nainen ja tiedän mistä puhun, sun täytyy äkkiä irtaantua tilanteesta, koska hän ei susta välitä nyt eikä koskaan tule välittämäänkään..

      Sori raaka teksti, mut näin se vaan menee!

    • JJOPPP

      NINKKÖ

    • Hanki kirja nimeltä rakkauden kieli (Gary Shapman muistaakseni kirjailijana).Lukekaa molemmat se.Et voi muuttaa kuin omaa käyttäytymistäsi,mutta muuttamalla omaa käyttäytymistäsi,voit muuttaa toisenkin katsontakantaa. Onnea yritykseen :)

      • paras mitä olen luke

        Tai nainen venuksesta mies marsista. todella hyvä kirja.


    • tza

      tuttu tunne.tosin eemäntä o suht rauhallinen ku saa penskatt nukkuu.mut kaikki aina väärin mitä tekee.onneks pääsee töihi ===PP

    • jk14

      90 luvun laman aikana kaikki naapurien omakotitalot tyhjenivät lapsiperheistä,avioerot,rahavaikeudet.Me jäimme 2 pojan kanssa, pojat ihmettelivät mihinkä kaverit katosivat.Miksi me jäimme,vanha talo vähän velkaa.
      Minä tein töitä yrittäjäna töitä lähes putkeen 7 vuotta.vaimo matkusteli poikien kanssa unkarissa bulgariassa.Maksoin loput talon velat.Tuli siinä ohessa
      juopoteltua ynnä muuta.Niiltä ajoilta jäi mieleen kaksi vaimon lausetta,painu vittuun täältä,ei koskaan enään.Olemme edelleen yhdessä,pojat ovat maailmalla
      kai minä rakastan vaimoani,hän valmisti minulle kaksi hienoa poikaa minun pienellä avustuksellani.

    • pissis ämmä

      tää on näitä nyky-naisten juttuja

      lapsena ja teininä pilalle hemmoteltu prinsessa

      ei kuria, ei rajoja ja kaikki sallitaan ja hankitaan

      akkas vanhemmille tässä pitäis huutia antaa

      tuolle akalles ei voi enää mitään, ei koira karvoistaan pääse

      mutta älä tee omille lapsillesi samaa karhunpalvelusta, vaan opeta heille vastuuta, järjestystä ja kuria, äläkä osta heidän rakkautta rahalla, vaan sanoilla ja teoilla

    • ei eroa

      älä ihmeessä luovuta,kuuntele mitä vaimosi puhuu! itse olen myös ns. nalkuttava vaimo..olen myös kertonut miehelleni miljoona kertaa syyn pahaan olooni..syy:minulla on ikävä miestäni. hän ei ikinä huomioi minua, ei halua minua(tarpeeksi), ei anna minulle kahdenkeskistä aikaa yms..olen todella väsynyt, en haluaisi erota,mutten enää tiedä mitä tehdä, olen vain niin pohjattoman surullinen ja yksinäinen. mieheni sanoo rakastavansa minua, mutten ymmärrä miksei hän tee mitään osoittaakseen sen. ei se maksa mitään jos antaa arjessa huomiota, järjestää joskus yhteistä aikaa ja panis vaimoaan useammin!!! käydään pariterapiassa nyt,jospa sieltä löytyisi apu.

    • jyrkkäoo7

      et ole lastesi isä

    • kukkahattutäti

      Ole sinä nyt mies suhteessa, ja pyydä vaimosi syömään ulos tai kävelylle missä olette kahdestaan. Kysy mikä häntä vaivaa, ja sitten kuuntele. Se on tärkeintä, kuuntele mitä hän vastaa. Sano että olet mies ja sinulle on selitettävä ne asiat miten on. Et ymmärrä vihjailuja, ilkeyttä jne. vaan sanottava se suoraan.
      koska nyt selvästi vaimoasi vaivaa jokin, ja näyttää sen väärällä tavalla.
      On väsynyt, kuuntele mitä hän sanoo.

      kun olet saanut selville mikä vaivaa, kysy voitko sinä auttaa jotenkin.
      Ota tosissaan se että jokin vaivaa, ja se on teidän yhteinen ongelma kun kerran olette yhdessä ja teillä on lapsiakin.

      • miäs.

        Hyvä neuvo jos onnistuu!


    • Olen todella pahoillani että joudut kokemaan kertomasi laista elämää.Olet ilmeisen kärsivällinen kun kestät. Minä olen jo sinua iäkkäämpi,paljon kokenut,mutta jouduin itsekin joulun alla kummalliseen kierteeseen.Mielestäni mieheni ei osannut tehdä mitään,ei ymmärtänyt mitään,oli siis suunnaton riesa ja taakka elämässäni.Näin sen koin.Nalkutin kaikesta,moitin hänen tekemisiään ja ennenkaikkea tekemättä jättämisiään. Onneksi heräsin ja tajusin mihin olemme menossa.Olin joutunut kierteeseen josta en osannut hypätä ulos.Lopulta tajusin että olin turhautunut kaikkeen.Sen jälkeen olen yrittänyt asettua mieheni asemaan ja yrittänyt miltä moinen kohtelu tuntuu.Avioero toistaiseksi torjuttu.Olemme olleet naimisissa jo kolmekymmentä vuotta.Ero ei suinkaan aina ole paras ratkaisu ja neuvot,vaihda nuorempaan,ei ole ratkaisu.Mitä nuorempi,sen itsekkäämpi.

    • cybs1

      Mmm, vajaa kaksikymmentä vuotta tuollaista elämää riitti minulle. Erosin, luulin pysyväni naistenvihaajana ja itsekseni kunnes tapasin nykyisen vaimon, joka osoitti että kyllä niitäkin naisia on, jotka eivät usko että tosita osapuolta voi määräillä ja muuttaa.. _SUOSITTELEN EROA_ Valitset sitten seuraavalla kierroksella paremmin.

    • Eusebius 2

      Kaippa sitä kestää. Minäkin jo melkein 50 vuotta. No ei se koko aikaa ole sitä. tVaikka untuu e, että ainoastaan on hiljaa siltä silloin kuin rakastellaan. Vaikka olen yli 70 vuotias sentää se jotenkin käy. Ehkä siinäkin on vikaa tosin vielä hän sitä ei ole sanonut. Tosin olen tottunut siihen ainaiseen marmatukseen, että kuulo on tullut selektiiviseksi jolloin enimmät nalkutukset menevät ohi korvien. Oikeastaan ihmettelen että vielä vaikuttaa mustasukkaiselta. Mitä pidän ihmeenä eihän tämän ikäisestä miehestä mustasukkainen sovi olle. Vaikka näin vanhana on tullut tavaksi halata oikeastaan kaikkia tuttuja naisia kun tavataan. ja sekin vielä että keskustelen toisten naisten kanssa muka mielistellen niitä. Ei kait vieraita haukkuakkaan sovi. Kyllä hän itse tekee samoin, mikä on aivan oikein. Kaippa minäkin joskus äkeä olen ei aina voi olla hyväntuulinen jos toinen kovin moittii. olen miettinyt onko aviolitto muuttunut hänellä viha- rakkausliitoksi. En tiedä. No aikaa eteen päin kuitenkin on paljon vähemmän kuin se mitä on eletty. Kaippa loppuelämä näinkin menee. jos olisn vaikka 30 vuotta nuorempi ehkä ajattelisin toisin. Tosin kyllä minä hänestä jollakin tavalla pidän. Enhän muuten hänen kanssaan rakastelisi. No siinä ainakin hän on hyvä ollut aina ja vieläkin. Se kait tätä liittoa kuljettaa.

    • EGROG

      ET OLE AINOA ,KOITA VIELÄ VÄHÄN KESTÄÄ LASTENNE TAKIA!!!! SILLÄ SUOMESSA ON LIIAN PALJON HUOSTAANOTETTUJA LAPSIA (NOIN 22000 ) EHDOTTAISIN AMMATTI AUTTAJALLE AJAN TILAUSTA JA MENETTE SINNE YHDESSÄ!!!!! EIKÖ LAPSI OLE LAHJA?JOTEN PITÄKÄÄ PERHE KOOSSA!

    • Väsynyt ollut itse

      Nainen on väsynyt! Et huomioi häntä tarpeeksi! Näin ON !

    • Suomalainen mies

      Vaimosi on selvästi feministi,joka haluaa määrtä kaikesta asiasta ja kaapin paikan ja sinun paikkasi. Liekkö joku umpiovihreä, savolainen änkyrädemari, vai kokoomuksen juppinainen. Lähde äkkiä !
      Semmoisen akan kanssa et pysy terveenä, joka voi johtaa ennenaikaiseen kuolemaan.
      Parempi on asua vaikka räystään alla, kun kiukkuisen ja nalkuttavan naisen huonetoverina. Näin sanotaan Pyhässä kirjassa. Säälin sinua mies.

      • pakkoruotsi pois kou

        Onkohan vaimosi suomenruotsalaisia möngertäjiä. Minulla on ainakin tympeitä tunteita heitä kohtaan.En voisi sietää sellaisia eukkoja, joita on tuolla eduskunnassa ruotsalaisen kansanpuolueen edustajina, astirixia ja videroosia ja muita bioduita joista ei kaikki osaa edes sujuvaa suomea puhua.


    • Heh kuullostaa ihan exältäni! Vaimosi ihan selvästi haluaa erota tai on masentunut/misantropisella päällä ja kerjää ylimääräistä huomiota mutta sanompahan vain että pitemmän päälle narsistien kanssa ei kannata yrittää mitään! Tsemppiä!

    • ---

      Naiselle ei ole asetettu rajoja. Homma on menetetty.

    • Vanha varis

      Monenkirjavaa vastausta olet saanut :) minäkin koitan laittaa lusikkani soppaan.Muutamia sanoja jotka "pistää silmään" ovat vaimosi sanoo olevansa väsynyt ja sinulle pahaa tekee kun sinulle rakas ihminen sanoo pahasti...Miksi vaimosi on väsynyt?Lapset valvottaa,vaativa työ,taloudelliset huolet yms.? Meillä naisilla on taipumus stressata paljon herkemmin.Onko mahdollista saada jotain apua? Sanot rakastavasi perhettäsi,millä lailla sen näytät? Miehelle teot osoittaa enemmän kuin sanat..eikö. ? Voin päätellä että rakastat yhä vaimoasi vilpittömästi mikä on harvinaista nykymiehelle.Ohjeeni olisi että kirjoita vaimollesi kirje,kerro sama mitä tännekkin kirjoitit,älä pidä kiirettä,lisää aina lause kun tulee mieleen.Mitä sinä haluat ,mitä odotuksia sinulla yhteisen elämän suhteen on,ja kysy lopuksi mitä vaimosi haluaa,Vastauksen haluat sitten myös kirjeitse..katso miten käy.Tsemppiä ja hali,onnea matkaan.

    • eronnuttytyväinennai

      Asioita pitää selvittää tavalla tai toisella joko kysyt vamoltasi mitä sä oikestaan haluat , tai menette parisuhdeterapiaan selvittämään asioita.Kuulostaa siltä että vaimosi tahtoo erota mutta ei saa sitä sanottu ehkä ei ole myöntänyt sitä itselleenkään.Kun se ajatus erosta tulee niin siitä harvemmin pääsee eroon.Ette voi jatkaa enää tolla tavalla alatte inhoamaan itsenne , ja lapset kyllä huomaavat ettei kaikki ole hyvä.

    • mies5

      Ihan samankaltaista olen kokenut kuin aloittaja, aluksi piti lähteä ns. retkeilemään luontoon vaikka todellisuudessa menin eri hotelleihin, lepäämään joksikin aikaa.. suhteeni kärjistyi siihen että mun pääni uhkasi hajota, hain ammatti apua ja sain mutta silloinen avovaimoni ei halunnut ulkopuolista apua koska vika ei ollut hänessä. Meillä keskusteltiin yöllä silloin kun ois pitänyt nukkua sikeintä yö unta, ja mun ois pitänyt mennä töihin aamuyöstä.
      Kun mun voimavarat alkoivat olla välissä, otin sen viimeisen vaihtoehdon omiin käsiini, pakkasin tavarani ja muutin pois.. enkä ole vielä tänäkään pvänä kertaakaan suunnitellut takaisin muuttoa, en ole katunut päätöstäni..
      tosin mitä se suhde aiheutti ei voi mitata missään.. ainakin sen ettei minusta ole enää ystävyyttä vakavempaan suhteeseen..

      • ulkomaalainennainen

        Oli samanlainen tilanne kun sulla, en pystynyt enää ystävyyttä vakavampaan suhteeseen. Rakkauden löysin aasialaisesta naisesta, aivan erilaisia kun suomalaiset akat.


      • tulkaa onnelliseksi
        ulkomaalainennainen kirjoitti:

        Oli samanlainen tilanne kun sulla, en pystynyt enää ystävyyttä vakavampaan suhteeseen. Rakkauden löysin aasialaisesta naisesta, aivan erilaisia kun suomalaiset akat.

        Kunhan muistat ettet omista sitä thai-tyttöä ,jos se saa sinusta tarpeekseen.Harvoin on vaan yksi kun riitelee ja kaiken lisäksi kyllä suomalaiset miehet osaavat olla tosi inhottavia.Niin pitkään on hyvä kun ei kukaan sano poikkipuolista sanaa.
        Onhan tapauksia joissa ukko on vaimon (sen ihanan thai-tyttösen)tappanut kun se
        on halunnut eroa, herää kysymys mitä Herra hidalkoja luulette olevanne.
        Orjan ottaminen ei ole tätä päivää.


      • hihhei sen tuuli vei
        ulkomaalainennainen kirjoitti:

        Oli samanlainen tilanne kun sulla, en pystynyt enää ystävyyttä vakavampaan suhteeseen. Rakkauden löysin aasialaisesta naisesta, aivan erilaisia kun suomalaiset akat.

        Sieltä on otettava, missä kelpuutetaan. :) Ei se aina ole nalkuttavassa akassa vika laisinkaan ja eron kyllä huomaa kirjoitustyyleistä pian - ja siitä, että tyydytään helppoon ratkaisuun jossa n.k. "mies" istuu sohvannurkassa yksinvaltiaana.


    • ole mies

      Se on Kataisen syy.

    • Uusi elämä.

      Pahinta on se että rakastat häntä vielä. Mutta olis paras lähteä lätkimään. Ei sun tartte elämääs pilata toisin nalkutuksen takia ja kärsiä.

    • Kokemusta on

      Ero ja sillä selvä. Piste.
      Jatkuva nälviminen ja toinen ääripää, puhumattomuus. Hyi helkkari mitä henkistä väkivaltaa. Niin äkkiä pois kuin mahdollista.

    • nalkuttaja-akka

      Naisilla ja miehillä on erilainen keskustelutyyli ja erilaiset tarpeet. Yksilöerojakin tietysti on. Suunnilleen se kuitenkin niin usein menee, että kun naisella on ongelma, hän alkaa puhua siitä kautta rantain ja osottaa miehen kuuntelevan aktiivisesti, eli tekevän kysymyksiä: "Kuulostaa, että olet tosiaan väsynyt", "Niinkö?", "Ymmärränkö oikein, että...", "Kertoisitko lisää". Jos oikein ymmärrän, mies kuuntelee naisen sanaryöppyä ratkaisua vaativana ongelmana, ja he sitten tyrkyttävät pikaratkaisujaan ja ihmettelevät, kun nainen tuntuu vain suuttuvan enemmän.

      Voihan olla, että nainen on vain itsekeskeinen ja ilkeä ihan luonnostaan. Tai hän voi olla lasten kanssa niin tylsistynyt ja uupunut ja keskusteluseuran puutteessa, että hän kaataa sinun päällesi kaiken, kun ei muitakaan ole. Ehkä hän kärsii seksin puutteesta. Tai hän haluaa ehkä erota. Hän on saattanut rakastua toiseen. Ehkä hän on pitänyt nettiprofiilia jo kauan ja tavannut jonkun sinua kiinnostavamman, muttei ole vielä valmis lähtemään, vaan haastaa ensin kunnon riitaa.

      Tai voihan olla, että sinä et osaa kuunnella. Mikä hänen ongelmansa on? Väsymys? Kuuntle häntä keskittyen siihen hänen ongelmanaan, yritä ymmärtää, miltä hänestä tuntuu. Älä reagoi siihen syytöksenä sinua kohtaan. Älä ajattele sitä nalkutuksena vaan kuuntele. Niin kauan, kun et kuuntele sanojen sisältöä empaattisesti, sanavirta jatkuu ja vuolastuu.

    • Dibbbs2

      Minusta tuntuu että ap on jotenkin jäänyt jumiin omaan uhri-.ajatteluunsa.
      Tuollaisen ihmisen kanssa eläessä kuin vaimonsa on, tilanne vaatii vastapuolelta paljon tahtoa selvittää asia ja ennen kaikkea sen kuuntelemista, mitä tuo "nalkutus" koskee. Mieti ihan oikeasti niitä teemoja jotka tulevat hänen puheissaan esille. Tämä nainen on joskus rakastanut sinua niin paljon, että meni kanssasi naimisiin. Mikä on muuttunut noista ajoista ?
      Jos tosiaan rakastat vaimoasi ja lapsiasi, kannattaa avioliiton eteen tehdä töitä, ja selvittää mikä vaimoasi nakertaa.
      Luulisin, että vaimosi ei tunne kunnioitustasi häntä kohtaan, se on "nalkuttamisen" yleisin syy. Hyvin luultavasti hän on myös stressaantunut ja masentunut.
      Teillä on luultavasti myös rahallisia ongelmia.

      Joka tapauksessa , järjestä välittömästi vaimollesi vapaa hetki kaikista velvollisuuksista, esim. viikonloppu. Usko minua, hän on sen tarpeessa.
      Hän ei nalkuta ja siirrä pahaa oloaan sinuun siksi että hän vihaisi sinua vaan siksi että hän on loppuun asti väsynyt.

      Oikeasti, kokeile tuota.
      Jos raha ei ole este, hanki hänelle matkaliput, hotellihuone ja hoitoja, esim. hierontaa jossain kylpylässä tms. paikassa jossa hän saa vain olla hetken aikaa. Diiliin sisältyy myös se että kukaan ei yritä soittaa hänelle koko viikonlopun aikana, kännykkä menee kiinni jo perjantaina töiden tms. jälkeen.
      Ja se että hän tietää asioiden olevan kotona hyvässä hoidossa sillä välin kun hän on poissa. Hoida kotikuviot joko itse tai pyydä sukulaisia, isovanhempia tms. apuun noissa jutuissa. Tai palkkaa vaikka lastenhoitaja hetkeksi.

      Jos raha on este niin etsi jokin toinen vaihtoehto, kesämökki tms.
      Facebook on siitä hyvä keksintö että sitä kautta voit kysellä esim. hierojina tms. työskenteleviltä tutuilta voisivatko nämä hieroa vaimoasi pari tuntia edullisesti.
      Jos teillä ei ole mitään paikkaa johon voisit vaimosi lähettää, lähde itse pois viikonlopuksi lasten kanssa ja huolehdi että koti on puhdas ja askareet hoidettu ennen lähtöänne. Vaihda sänkyyn puhtaat vuodevaatteet.
      Anna vaimosi NUKKUA rauhassa koko viikonloppu.
      Varaa jääkaappiin hyvät aamiaistarvikkeet.

      Tällaisen viikonlopun tai viikon jälkeen voi olla että nalkutus helpottaa sen verran että voitte alkaa purkaa vyyhtiä jota myös avioliittonne ongelmiksi kutsutaan. Yhdessä, rauhallisesti ja syyttelemättä. Puhuen tunteistanne.
      Raivoaminen ei auta, se vain pahentaa tilanteita.
      Teidän kannattaa ehdottomasti hakeutua terapiaan, ainakin alkuvaiheessa.

      Myös muiden miesten, jotka ovat naimisissa ja valittavat vaimon "nalkuttamisesta" , kannattaa muistaa että sille löytyy kyllä aina jokin syy.
      Kun löydät ja ratkaisen tuon ongelman aiheuttajan, loppuu nalkutuskin kuin seinään. Jokainen haluaa itselleen hyvän ja rakastavan, toimivan avioliiton.

      Kannattaa hoitaa ensin vaimosi väsymys hetkellisesti pois, että hän on halukas istumaan kanssasi alas ja alkaa tuota vyyhtiä kanssasi selvittämään.
      (ja taas, kahden kesken, hankkikaa se lastenhoitaja jos tarpeen)
      Ottakaa oma aika jolloin keskitytään teidän parisuhteeseenne, se kun on koko onnellisen perhe-elämänne perusta.
      Avioero ja nuorempaan vaihtaminen ei ole ratkaisu kummallekaan teistä, koska samat ongelmat tulevat vastaan myös uusien kumppanien kanssa.

      Koita nähdä vaimosi sellaisena kuin hän on :
      epätäydellisenä mutta varmasti sinua edelleen rakastavana ihmisenä.
      Kaiken sen negatiivisen ja pahan olon alla on edelleen se sama ihminen.
      Puhumalla asioista ja yhdessä haluamalla pelastaa suhteenne se saattaa hyvinkin onnistua. Yritä tuota viikonloppuvapaata ja sen jälkeen terapiaan.

    • koettu on

      näin se varmaan on, vaimo on loppuunpalanut, et ole huomioinut tarpeeksi, etkä tehnyt osaasi kotitöistä, hyvin tärkeää on myös et pidät vaimoasi naisena etkä äitinä..

    • ota itees niskasta k

      Milloin TE miehet opitte PUHUMAAN ?Sano sille akallesi , että nyt käkätin umpeen ja antaa sinullekin puheen vuoron.Tee selväksi , että tämmönen peli ei kertakaikkiaan käy, tahti on muututtava tai lusikat laitetaan jakoon.ELÄ HERRAN TÄHEN PILAA ELÄMÄÄS SELLAISEN AKAN KANSSA .MEITÄ ILMAN KÄKÄTYSTÄKIN
      LÖYTYY VARMASTI ENEMMISTÖ.Ei ole mitään järkeä elää tuollaisessa elämässä.

    • yksi parisuhteessa

      Kuulostaa ap:n teksti niin kovin tutulta.Tosin minä olen nainen ja mieheni on se joka nalkuttaa ja uhkailee kokoajan .Kun olen sitten sanonut erotaan sitten niin sitten alkaa lapselle sanomaan että katso nyt miten äiti ajattelee itseään.Ettet sitten näe isää enää koskaan jos/kun lähdette isän luota pois.
      Mieheni ei pidä edellisenkään suhteensa lapsiin yhteyttä.Haukkuu lastensa äitiä kokoajan siit' miten lapset eivät pid' yhteyttä jne.Miettisi vähän omaa käytöstään toisia kohtaan.Sitten ollaan niin ihanaa ihmistä kun toinen tekee hänen mielensä mukaan mutta jos yksi ilmekkin on hänen mielestään sopimaton niin riita on pystyssä ja olen kaikkeen ikävään syyllinen.
      Eräässä vaiheessa minun oli kieltäydyttävä töistäkin kun ei herralle sopinut jäädä lasta katsomaan.Vakipaikkanikin jouduin jättämään,vaikka siihen aikaan asuimme asumuserossa.Sai lapsenikin minua vastaan.Olin silloin itse niin väsynyt kun kaikkea muuta ikävää oli perheessäni sattunut etten jaksanut taistella vastaan.Viranomaisiltakaan en ole saanut apua.
      Tätä haukkumista ja uhkailua jatkunut lähes koko avioliittomme ajan.Naimisissa olemme olleet pian 20v.
      Nyt tietysti aletaan sanomaan että senkun lähdet kävelemään.Ei se niin helppoa kuulkaas olekkaan.Kun alat itse olla joka suhteessa väsynyt kaikkeen niin et jaksa enää taistella vaan pikkuhiljaa alat tyytyä osaasi.Uskot jo itsekkin olevasi niin paha ja huono kuin kokoajan kuulet olevasi.
      Jos en tekisi edes sijaisuuksia niin en välttämättä pääsisi sängystä ylös joka päivä.Työ on minun pelastukseni tässä kurjuudessa.

    • Joopa joo. Sanoisin suoralta kädeltä, että vaimo vaihtoon. :D

      Mutta.. Jos vaimosi on edes jossain määrin suostuvainen kuuntelemaan ja valmis tekemään suhteellenne jotain.. Jos tajuaa siis ylipäänsä jonkun asian olevan pielessä oikeasti.. Jos hän usein ajattelee, että et kuuntele, et tee hänen käskemiään asioita tai mitä tahansa, että sinussa (muka) olisi jotain vikaa, niin luulisi kiinnostavan tällainen sivusto.

      http://www.menmadeeasy.com

      Tietysti se maksaa, mutta niin maksaa moni muukin asia. Ainoa "edellytys" tälle on, että osaa englantia. Voin sanoa, että kyseinen kirja poistaisi kaikki teidän ns. ongelmat. :D Jos sen toki sisäistää.

      Rahasta se ei koskaan ole kiinni, mutta en suosittele silti tekemään sitä "virheliikettä", että menet itse tuon vaimollesi ostamaan. Laita esim. joku tuttavasi kertomaan tästä, joka TIETÄÄ teidän ongelmistanne. HUOM! Sellainen tuttava, jonka TIEDÄT tietävän asioistanne, jolle VAIMOSI on kertonut. Silloin asia menee helpommin läpi. Ja mielellään, tässä kohtaa vielä niin, että asia näyttäisi ainakin siltä, että sinä ET ole asiaa pistänyt vireille. Ja se siksi, koska ainakin näin ulkopuolisena tuntuu siltä, että vaimosi ei arvosta sinua yhtään. Mutta yksi lohdutuksen sana, hän tuskin sitä tarkoituksella tekee, hän ei vain tunne miehiä ;) Siitä todennäköisesti tulisi vain tappelu, jos itse koitat sitä tuputtaa.

      Kommunikointiongelma, kumpikaan (tai oikeastaan nainen) ei ymmärrä toisiaan.

      Jos tulee lisäkysyttävää, niin saa laittaa vaikka privaviestiä mulle täällä.

    • kokeilepa

      Listaa asiat esim. vuorotellen: mitä seikkaa toinen ei hyväksy sinussa /mitä seikkaa sinä et hyväksy toisessa. Ei synny kädenkäänteessä,mutta sitähän voi ajoittain päivittää. Ehkä vuoden kuluttua huomaat,että voit jo poistaa listalta jonkun tai joitakin tekijöitä. Vielä tehokkaampaa,jos molemmat osapuolet voi tehdä oman luettelon. Tällaista sanaleikkiä voi harjoittaa kenen tai minkä kanssa tahansa,jos vain haluaa,maksaa vain vaivan,jos sitäkään. Palkkioksi kuitenkin saa paremman havaintokyvyn,mitä ympärilläsi tapahtuu. Silloin on helpompi hengittää. Eikä kannata säikähtää,jos joskus joutuu selkä seinää vasten,ei se sinne jää.

      • KALLE KELLO

        "kokeilepa". Enpäs ole tiennytkään, että elämä menee listauksen mukaan...


    • riihitontun ex

      Alkuperäinen kirjoitus oli tietysti ylläpidon pikku provo, mutta kommentoin silti.

      Ap ei mitenkään konkretisoitunut, mitä nalkuttaminen, inttäminen ja alistaminen oikein on. Eli lukija voi itse kuvitella, mistä on kysymys. Eipä ihme, että ketju on kilometrien pituinen.

      Minäpä otan konkreettisen esimerkin elävästä elämästä:

      Mies ja nainen sopivat yhteisen elämän pelisäännöistä yhdessä. Molemmat ovat täysjärkisiä suomea puhuvia suomalaisia ja asiat sovittiin hyvin selvästi, joten väärinymmärrysten mahdollisuutta ei ollut. Tai ei olisi pitänyt olla.

      Naisen hämmästykseksi mies alkoikin toteuttaa yhteistä elämää aivan eri tavalla kuin mitä oli sovittu. Nainen ihmetteli, katsoi hetken aikaa asiaa sivusta ja otti sitten asian puheeksi. Mies myönsi toimineensa eri tavalla kuin oli sovittu ja lupasi jatkossa toimia yhteisen sopimuksen mukaisesti. Nainen luotti mieheen ja oli taas toiveikas - kunnes mies taas toimi yhteisen sopimuksen vastaisesti.

      Nainen otti taas asian puheeksi, vieläkin kauniisti. Ja taas mies myönsi toimineensa eri tavalla kuin mitä oli sovittu jne. Ymmärtänette, että kuvio jatkui näin, mutta naisen äänensävy muuttui kerta kerralta ärtyneemmäksi ja vihaisemmaksi, vaativammaksi ja epätoivoisemmaksi. Mies olisi varmaan tässä vaiheessa kuvaillut naisen puheeksi ottamista nalkuttamiseksi, inttämiseksi ja uhkailuksi.

      Kun tätä oli jatkunut pari vuotta, nainen otti eron. Mies on tuttaville jälkeen päin sanonut, että hän ei tiedä, mikään naiseen meni ja että hän ei tiedä eron syytä. Mies on oman elämänsä riihitonttu, joka huuli pyöreänä ihmettelee, että kun oma nainen sekosi yhtäkkiä noin vain.

    • Miemiemiemies

      Kukaan, ei kukaan, ole ansainnut tuollaista kohtelua.

      Tilanne ei parane ymmärtämällä vaimoa, vaan muuttamalla ITSEÄ: toista ylipäänsä on hankala muuttaa, jos ei ensin ole itse valmis muuttumaan.

      Tuollaisessa suhteessa miehen tulee
      1) Olla luja: jättää turha nalkutus kuuntelematta ja jos sillloin nainen turvautuu väkivaltaan, tehdä selväksi, ettei tule sietämään sellaista. Valvottaminen on muuten yksi kidutusmuoto. Vaimo saattaa lopettaa nalkutuksen ja ainakinalkaa arvostamaan sinua miehenä' ja ihmisenä, kun et hyppää hänen käskyjensä tahtiin kuin koira.
      2) Muuttaa omassa käytöksessään ne asiat, jotka ehkä voivat tilannetta parantaa; kiitosta voi olla turha odottaa ainakaan ihan heti, mutta oikeastaan asenteen pitääkin olla se, että minä hoidan oman osuuteni, vaikka toinen olisikin vittumainen älykääpiö.
      3) Jos mikään ei vaimon käytöksessä muutu, on kyse joko mielisairaudesta(toimita hoitoon) tai persoonallisuushäiriöstä(jätä se ja yritä kaikin keinoin pelastaa lapsesikin luonnevammaisen äitinsä kynsistä).

    • Liitän teidät yhteen

      Perheessä mies käy usein työssä ja saa sieltä hyödyt ja harmit.Nainen käy ehkä myös työssä vaikka jossain naisvaltaisella alalla saaden mielestään viisaimmat neuvonsa juuri sieltä.Kun perhe on koolla yrittää nainen saumattomasti työntää työpaikkansa naiskaveriensa neuvot miehelle,vaikka eivät olisi koskaan tunteneetkaan miestä?Siinä on jo kotirauhan säröilyä.Sitten on kummankin sukuselvityksiä,jolloin ehkä ketään ei olla välttämättä halukkaita tapaamaan,jos tai ei.On mitä vain aiheita joista saa eripuraa,jos alkuperäinen rakkaus on tomuuttunut.Vaikka tomut pyyhkisi poiskin saa olla varovainen ettei vanhat kaunat taas nosta päätään.Se on kai osin kunnioittamista.Ihmiset kai väsyvät toisiinsa,mutta jos kuitenkin haluavat olla yhdessä,tuottaa se samalla huomioimista ja ponnistelua.

    • Jarkkis2

      Jotain pahasti vialla....50% avioliitoista taisi päättyä eroon? Olisiko hedonistinen aikakautemme syypää? Aloittaja vaikuttaisi tosimieheltä, ei kuitenkaan pärjää omin avuin. Tehkää niinkuin uskovaiset tapaa tehdä, menkää parisuhdekurssille! Ei tarvi olla uskovainen, riittää että on " aikuinen" !!! Jumalan siunausta sulle tosimies!

    • öpå589

      keskustelett että eroantte koska et enään sovi toisillenne tia kirjoittaja sanoo itse että haluaa erota ei voi elää tälläisessäö avioliitossa.

      • suoplut

        Minua on autttanut runsas ryyppääminen kovasti. Juo sitä enemmän, mitä enemmän muijasi huutaa.


    • kärvisteliä nainen

      Vaihdevuosista kärsivistä miehistä löytyy myös samallaisia hampaankirskutajia, jäkättäjiä.

      • '---'

        joo mäkii tunnen parikii.. toiselta lähti muija vkl aikana kun se jäkättäjä oli ylitöissä, oli selvasti suunitellut hyvin.Kamat mukaan mitä halus ja pois kun jäkättäjä illalla tyhjään kotiin tuli.Oli aika isku, mutta ei ikinä kuunnellut mitä toisella olisi ollut sanottavaa, itse oli niin oikeassa joka asiassa ja tiesi ihan kaiken.....muttei sitäö että muija lahtee


    • itsetunto ongelma

      taitaa olla sinun vaimollasi. Jos alkanut hiljaittain mennä kontrolloimiseksi niin syytä miettiä mitä tapahtumat ennen kun alkoi. Jonkin pettymys esim, työssä tai vapaalla, iso tai pieni, kenties laukassu tarpeen korostaa omaa minää ja osaamista toista haukkumalla. Olis hyvä tunnistaa se hetki ja käydä läpi.

      Jos jatkunut pitempään syytä miettiä kotoa tullut perintöä. Onko oma äiti ollut samanlainen "marttyyri" jonka harteilla ollut koko perheen onni..kukaan muu ei osaa mitään. Nämä on terapeutin heiniä.

      Itse voit, oli kyseessä kumpi tahansa, niin vaimon napinoista huolimatta joka negatiivisesta asiasta löytää jonkin positiivisen teon/asian vaikkei se olisi täydellistä. Rakkaus tunteena on joskus kaukana joten silloin perustetaan elämä sitoutumis päätökseen.
      Avioliitto ei suojaa elämän kolhuilta ja usein ne kolhut näkyvät mitä suurimmissa määrin liitossa koska siinä ne purkautuvat, tutun ihmisen lähellä, ne pitää pytystyä käsittelemään ilman "parempaan" vaihtoa.

    • Nainen minäkin

      Näytä tämä viestiketju - ehkäpä ottaa onkeensa ja tajuaa tilanteen. Voimia!

    • sounds

      Itsellä ollut vastaavanlaisia kokemuksia, tuntuu että kaikesta pienimmästäkin voi haastaa riitaa, ja vaikka miten keskustelisi ja sopisi, niin jo on unohtunu seuraavana päivänä, kannattaa toki miettiä tarkkaan mihin asti vetää raja, kostaminen ei auta, kannattaa mieluummin antaa toiselle tunne vallasta, kuin alkaa laukomaan takaisin täydeltä latingilta, mutta täytyy antaa ymmärtää ettei vastapuoli ole niin täydellinen kun varmaan kuvittelee. Yleensä henkilöt jotka haastaa riitaa/arvostelevat jatkuvasti eivät kiinnitä huomiota omaan käytökseensä, voinee johtua myös jonkin sortin masennuksesta/ stressistä, Kuitenkin ainoa vaihtoehto on puhua asiat ja tarvittaessa terapia.

      Kunhan lopulta muistaa olla myös tarpeeks itsekäs ja ettei kaikkea tarvi kestää.

      • iso k*llinen

        tätä se tämä maa on täynnä. Suomalainen mies ei ole helppo olento eikä suomalainen nainen osaa elää ilman eksotiikkaa. Itse olen perinteinen perheenisä joka tuo elannon ja kaiken oleellisen vapaa-ajan akiivisuuden itselleni ja lapsille. Vaihtoehtona on puolison järjestämä kokonaisvaltainen toiminta, sinänsä mielenkiintoinen mutta vain "hänen juttu". Se on jo nähty ja koettu rajoittavaksi oikealle elämiselle. Ero tässä taitaa olla oikea ratkaisu ennen kuin nämä sinänsä hienot maailmat törmäävät ja saavat aikaan vain pahaa. Nalkuttaminen on siis jokahetkistä, alkoholi on rouvan toiminnan polttoaine. Toivonkin ettei kukaan ajaudu tähän samaan jamaan. Koko elämä on helvettiä. Onneksi ymmärsin tehdä jotain asialle, löysin upean ja ymmärtävän ihmisen joka auttaa tämän helvetin läpi ihmisten ilmoille ja tavoille. Olen kuitenkin hieno ja upea mies jonka elämä ei saa mennä hukkaan. Samaa toivotan kaikille muille kavereille joiden elämä on ajautunut tilanteeseen jossa kuunnellasn vain moitetta ja nalkutusta. Nainen kokee kai ne kannutukseksi, mutta kyse on riistosta.


    • chocho

      Oma äitini oli oikein olympia-tason nalkuttaja kun olin pieni, monesti mietin että miten Isä kesti sellaista vaimoa. Omassa parisuhteessani olen sitten ihan tarkoituksella välttänyt nalkuttamista ja muutenkin koittanut kohdella puolisoani hyvin vaikka itsellä olisi miten morkkis olo.

      Kyllä minun mielestä toisen kunnoittaminen tarkoittaa ihan sitä kohtelee toista hyvin sekä arjessa että juhlassa. Puolisoa pitäisi kohdella paremmin kuin ketään muuta maailmassa, ja minä en aikaan pysty kuvittelemaan että alkaisin kunnolla nalkuttamaan ystävilleni tai työkavereille, siinä menisi pian kaikki ystävyyssuhteet pilalle.

      Toinen juttu on se että minusta (naisena) tosi mies ei vaan ota passiivisena koiranpentuna kaiken nalkutuksen vastaan, vaan rauhallisesti mutta vankasti tuo oman mielipiteensä esiin ja jos ei muuten onnistu niin sanoo vaikka että "minä keskustelen tästä asiasta sitten kun ollaan molemmat rauhallisia ja asiallisia" ja painuu vaikka salille tai muuten vaan poistuu huoneesta/tilanteesta.

      Monet on jo puhuneet kotitöistä, ja tietenkin jos vaimo valittaa jatkuvasti samasta asiasta niin voi itse katsoa voitko tehdä asian eteen jotain, ja kertoa sitten vaimolle että itseasiassa hoidin jo homman, ettei enään tarvi nalkuttaa.

      Pyydä vaimoa kertomaan mikä on vikana, rauhallisesti, asiallisesti ja syyttämättä toista. Kuuntele, kannusta, ja koita ymmärtää. Tässä tilanteessa kuitenkin tuntuu siltä että vaimo on tottunut nalkuttamaan ja erityisesti tottunut siihen ettet ikinä sano vastaan. Eli näytä vaimolle että olet vahva aikuinen mies joka vaatii kunnioitusta puolisoltaan.

    • tttt2

      Ettei olis bipo???????????

    • 16+4

      Tee ajoissa jotain ennenkuin tilanne jumiutuu eikä sitten saa helposti korjattua sitä.
      Yleensä nalkutus alkaa siitä, ettei toinen osapuoli kuuntele toista eikä pidä toisen näkökantaa tärkeänä. Välinpitämättömyys on paha juttu.

      Parisuhde on kahden kauppa enkä näe hyvänä pitkässä juoksussa, että vain toinen joustaa ja venyy (oli sitten nainen tai mies). Joskus joutuu tekemään kompromisseja etenkin jos lapsia on ja haluaa pitää perheen ja parisuhteen kasassa. Mikä ovat ne tärkeät "jutut", missä toivoisi vastapuolen tulevan vastaan ja joustavan? Myös toisinpäin. Mitkä ovat ne tärkeät "jutut", joissa vastapuoli toivoisi minun tulevan vastaan, vaikka ne eivät minulle merkkaa juuri mitään. Koska haluan olla hänen kanssaan jatkossakin, voin tehdä ne koska ne "jutut" merkitsevät hänelle paljon.

      Onko se täysin mahdotonta tulla vastaan puolitiehen?
      Pitääkö jomman kumman olla macho ja jättää se tekemättä.

      Kun yksi parisuhde on takanapäin ja miettii saldoa. Moni voi ehkä päätyä siihen mietelmään, että olisi voinut tehdä vähän enemmän suhteen eteen.

      En usko, että aina parisuhde paranee vaihtamalla. Samat ongelmat siellä voi olla.

      Sen minkä taakseen jättää, voi edestään löytää.

    • jonne5

      Eroamalla ja aikanaan vaihtamalla uuteen kumppaniin. Ei tuollaista tarvitse kenenkään jaksaa, ei rakkaus mahdu enää samaan liittoon. Puolison täytyy kunnioittaa toista, ei toinen voi olla aina vaatimassa, säätämässä sääntöjä ja syyttämässä - ei avioliiton kuulu olla tälläistä. En usko että vaimostasi tulisi enää sinulle hyvää kumppania, ehkä yksin jääminen hänet havahduttaa tai sitten ei. Älä pilaa omaa elämääsi vaan lähde. Onnea matkaan.

    • hermokimppu

      Suomalainen mies kestää vaikka sataisi kivenmurikoita taivaalta. Olen elänyt kohta 10 vuotta kuvaamasilaisessa avioliitossa. Kaikkeen tottuu, myös nalkutukseen. Olen huomannut että vaimoni nalkutus johtuu siitä, että hänellä on tylsää. Nalkutus loppuu kuin seinään kun käymme tuttavilla tai anoppilassa kylässä. Vaimollani ei ole omia kavereita ja minun kanssa keskustelemisesta tulee näköjään aina nalkutusta ja riitaa. Tästä syystä olen ruvennut ehdottelemaan anoppilassa käyntiä aina kun nalkutus tuntuu lisääntyvän. Olisiko tästä apua myös teidän tilanteeseenne.

    • KALLE KELLO

      Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta Eroamalla. Aikanani tein niin tai näin, kaikki oli päin V***a, juuri tuota päin.. Rikoin kaikki tahallani jos jotain sattui rikki menemään, mm lasi putosi, yritin puhua, vastaus oli suoraa huutoa "Haista v***u, Haista v****u idiootti, Mitä v****a se sulle kuuluu jne... lopulta en enää puhunut/kysynyt mitään. Toisessa osapuolessa ei ollut koskaan mitään vikaa, kaikki oli minun vikaani, tein niin tai näin, ei koskaan ollut hyvä. Itse kestin tuota niin monta vuotta, etten kehtaa edes kirjoittaa sitä... Nyt tänä päivänä elämäni on mallillaan, ei tarvi pelkää nimittelyjä, tekemättömiä töitä, saan olla oma herrani omassa kodissani, rakastamani ihmisen kanssa.

    • Anonyymi

      Jätä se sika! Ota lapset itsellesi ja jätä se sika ämmä!

    • Anonyymi

      niinpä ,,olen sanonut en riitele vaan oma pääsi riitelee keksii vaikka mitä solvaavia valheita ym. henkistä väkivaltaa, kunnianloukkausta,,,,usein sanoo tääl vaarallista olla keksii kaikkee,,,kysyin mikä on vaarallista,,,ei vastannut harhaluuloinen,,,kerran olin menossa kaveria kattomaan,,,alkoi marmatus että älä mee siellä on tappaja,,,,no ei ollu,,,,mitä tälläne puhe toisel on ei kunnioita miestään ,,,muuttuu n.3päivän välein,,,,taas alkaa.....narsismi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe