Heippa isät !
Haluaisin kysyä mielessäni pyöriviä asioita isyyteen liittyen ja toivon saavani asiallisia vastauksia, koska minulle tämä asia on uutta ja vasta edessäpäin.
Miten reagoit, kun kuulit tulevasi isäksi?
Miten sinulle kerrottiin asia?
Kävitkö/käytkö ultrissa?
Liikuttaako ultrakuvat ?
Häiritseekö naisesi raskausvartalo?
Oletko/olitko innoissasi ostamassa vauvanjuttuja, vaunuja ..vaatteita yms?
Kerroitko/kerrotko innoissasi tulevasi isäksi vai etkö tahtonut /tahdo puhua edes koko asiasta?
Oletko vielä yhdessä lapsesi äidin kanssa, olitko alunperinkään?
Oliko lapsi toivottu, täysi vahinko vai tervetullut vahinko?
Miten isyys on muuttanut elämääsi ?
Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.
Auttakaa tulevaa
18
324
Vastaukset
- M29tulossaisäksi
Kumma kun kukaan ei vastaa :o
Luulis täällä isipalstalla meitä miehiä olevan enemmän kuin minä vain. - itqupilli
Kyllä mä itkin,kun aattelin,et must tulee isä.. muijal oli raskausviikot 10. Keskenmeno. Ei sitä kannata funtsii.. kaikki voi hetkes muuttuu.. tv.. kahden keskoslapsen isä.. ps. Onni on aika pienestä kiinni. Siinä sulla on 600g muksu taistelemassa elämästä,niin Kai siinä voi suomalainen mies kyyneleen päästää.
- itqupilli
Sitäpaitsi ei mies aloita tollee..paistaa niin läpi toiki alotus.. tai sit kundi oottaa lasta kundille..mut ei se haittaa.. on minulla enemmänkin lapsia,kuin nuo kaksi keskostani..terveitä..kiitos k-7 kan huomassa kun olivat.. on se miehelle kova juttu,eikä sitä nainen voi ymmärtää.
- M29tulossaisäksi
Voimia ! Ja mielessä on kokoajan se, että jotain ikävää voi tapahtua...toivotaan, että kaikki menee hyvin. KYLLÄ me miehetkin saamme itkeä, niin ilosta kuin surustakin.
- M29tulossaisäksi
M29tulossaisäksi kirjoitti:
Voimia ! Ja mielessä on kokoajan se, että jotain ikävää voi tapahtua...toivotaan, että kaikki menee hyvin. KYLLÄ me miehetkin saamme itkeä, niin ilosta kuin surustakin.
Mikähän tässä läpi paistaa? Olisko alotuksen pitäny olla hei äidit ? Olen mies ja tietääkseni ihan isien palstalla
- Jos luulet olevasi?
Mikähän tässä läpi paistaa? Olisko alotuksen pitäny olla hei äidit ? Olen mies ja tietääkseni ihan isien palstalla
Olet kyllä isien palstalla, muttet ole mies. Kurkkaappa housuihisi. :D
- Da-da-daddyo.
Mä olin lääkärissä kun kuulin että naiseni on raskaana...tekstiviestillä. Kornia sinänsä. Se oli ihan uusi tunne ettei sitä tajunnutkaan.
Taisin käydä esikoisen raskaudessa jokaisessa ultrassa ja suurimman osan neuvoloistakin. Ja kyllähän ne ultrakuvat sai mielen aika jännäksi, kun näki siinä kuvassa, että siinä on mun lapsi. Tosin se konkretisoitui sitten enemmän synnytyksessä.
Puolisoni ostaa suurimman osan lastentarvikkeista ja -vaatteista, mutta kysyy multa mielipiteen asiasta. Meillä on aika sama maku.
Naisen raskausvartalo on aika jännä asia. Pyhäikoni, mutta samalla nainen jota kuitenkin rakastelee/panee. Taisin aika neutraalisti suhtautua siihen, mutta hieman fiiliksiä se laski, kun ajatteli jotenkin että tää on väärin, kun panee naista kunnolla ja sillä on vauva mahassa 10 cm päässä mul-kusta.
Mä en julistanut ilosta hyppien, että tulen isäksi vaan kerroin asiasta neutraalisti jos joku kysyi kuulumisia.
Ja olen edelleen lasteni äidin kanssa yhdessä.
Isyydestä voisi kirjoittaa kirjan(kuten siitä on tuhansia tehtykin), mutta varmaan pääpointti näin 3 vuoden aikana on, että se on kasvattanut mut mieheksi ja sitä kautta isäksi. Erittäin raskaita tunteita, fiiliksiä ja ajatuksia alussa se toi, kun piti käydä elämäni kipukohdat läpi. Kaikki syvimmät ajatukset tuli käytyä läpi ahdistuksen kanssa. Vieläkään en ole selvillä vesillä. Kai tää on koko elämän mittainen prosessi.
Elämää katsoo kypsemmin nykyään kuin sinkkuna. No ikäkin sitä teettää.
Molemmat mun pojista on ollut toivottuja olen todella onnellinen niistä, vaikka pienlapsiarki on erittäin raskasta, mutta sitä jaksaa kun välittää ja rakastaa aidosti noita pieniä.
Kirjoituksesta tuli aika töksähtelevä, pahoitteluni siitä. En nyt parempaa saanut irti tähän aikaan yöstä.
Onnea isyyteen!- 10/30
Lapsia kannattaa hankkia vain pitkiin parisuhteisiin ja > 30 vuotiaana. Minimi kesto parisuhteelle ennen lapsia 10 vuotta.
Näin se on, muuten tulee ero. 59% solmituists avioliitoista päättyy avioeroon. Mukana ei ole avoliitot. Avioerolapsia -pipovikaisia- kun ei maailmaan tarvita. - M29tulossaisäksi
10/30 kirjoitti:
Lapsia kannattaa hankkia vain pitkiin parisuhteisiin ja > 30 vuotiaana. Minimi kesto parisuhteelle ennen lapsia 10 vuotta.
Näin se on, muuten tulee ero. 59% solmituists avioliitoista päättyy avioeroon. Mukana ei ole avoliitot. Avioerolapsia -pipovikaisia- kun ei maailmaan tarvita.Kiitos hyvästä vastauksesta da da daddy ! Luuseri nimimerkille tiedoks : En ole mikään jätetty luuseri, enkä tee lapsia koska muut tekee. :) Ja viimeisimmälle vastaukseks : olen 29, ja yhdessäoloa takana 6 vuotta. Mitä jos olisin vasta nytten tavannu vaimoni? Oisko lapsia sitten voinut tehdä vasta 40-vuotiaana? JOKU ROTI sentään.
- kahdenisä
Kiitos hyvästä vastauksesta da da daddy ! Luuseri nimimerkille tiedoks : En ole mikään jätetty luuseri, enkä tee lapsia koska muut tekee. :) Ja viimeisimmälle vastaukseks : olen 29, ja yhdessäoloa takana 6 vuotta. Mitä jos olisin vasta nytten tavannu vaimoni? Oisko lapsia sitten voinut tehdä vasta 40-vuotiaana? JOKU ROTI sentään.
Reagoin isyyteen tunteet vaihdellen. Olin jo valmistautunut lapsettomuuteen, kun vauvaa ei kuulunut. Aluksi jopa hieman petyin, mutta olin sittemmin innoissani.
Vaimo pyysi ostamaan testin pahoinvoinnin takia, silloin selvisi raskaus.
Kävin kerran ultrassa. Kyllä ne jollain tavalla liikuttivat, kun näki konkreettisesti elämän.
Muuttuva vartalo oli mielestäni hieno, naisellinen. Tykkäsin siitä.
Olin mukana päättämässä isoista vauvahankinnoista. En halua kotiin mitään rumaa ja huonoa tavaraa.
Ensimmäisen kohdalla kerroin reilusti tulevani isäksi, mutta toinen oli "vahinko" ja sitä hieman peittelin.
Olen yhdessä vaimoni kanssa ja aion olla koko elämäni.
Eka oli toivottu lapsi ja toinen ei. Molemmat ovat kuitenkin yhtä rakkaita. Tarkoitan, että toinen raskaus ei ollut toivottu juuri silloin.
Isyys muutti elämäni täysin. Oma aika on kortilla ja väsymys on jatkuvaa. Olen onnellinen tilanteestani, enkä muuttaisi menneisyyttä, jos voisin. - 10/30
Kiitos hyvästä vastauksesta da da daddy ! Luuseri nimimerkille tiedoks : En ole mikään jätetty luuseri, enkä tee lapsia koska muut tekee. :) Ja viimeisimmälle vastaukseks : olen 29, ja yhdessäoloa takana 6 vuotta. Mitä jos olisin vasta nytten tavannu vaimoni? Oisko lapsia sitten voinut tehdä vasta 40-vuotiaana? JOKU ROTI sentään.
Hyvin ymmärretty, mutta et osaa laskea. 4 vuotta oöisitte bielä voineet avioeroa odotella sotkematta lapsia mukaan.
- M29tulossaisäksi
10/30 kirjoitti:
Hyvin ymmärretty, mutta et osaa laskea. 4 vuotta oöisitte bielä voineet avioeroa odotella sotkematta lapsia mukaan.
Kiitos vastauksestasi kahden isä !
10/30... jää sinä odottamaan eroas vaikka ikuisiks ajoiks. - 10/30
Kiitos vastauksestasi kahden isä !
10/30... jää sinä odottamaan eroas vaikka ikuisiks ajoiks.Joo sitä sopii odottaa. Sinulla ei siihen eroon viittä vuotta kauempaa menekkään, niin saat alkaa ruokiija maksella ja valittaa kuinka akka jätti kun pääsi vieraan temmin makuun, eroon sinusta turhasta nyhveröstä. Eihän sun akkaaskaan kukaan huoli kuin hetken panoksi, mutta perheleikkinne loppuu kun muijjas tajuaa haluavansa miehen eikä siittäjää.
Totuus tekee kipeää, mutta kokemusta sekä näkemystä löytyy ja tilastoja. - M29tulossaisäksi
10/30 kirjoitti:
Joo sitä sopii odottaa. Sinulla ei siihen eroon viittä vuotta kauempaa menekkään, niin saat alkaa ruokiija maksella ja valittaa kuinka akka jätti kun pääsi vieraan temmin makuun, eroon sinusta turhasta nyhveröstä. Eihän sun akkaaskaan kukaan huoli kuin hetken panoksi, mutta perheleikkinne loppuu kun muijjas tajuaa haluavansa miehen eikä siittäjää.
Totuus tekee kipeää, mutta kokemusta sekä näkemystä löytyy ja tilastoja.Hyvä sun on puhua, kun et mistään mitään tiedä. :) ehkä jostain jotain, mutta mun elämästä et oo tietonen millään tapaa. ARVIOI ihmisiä joita tunnet. Et voi arvostella, kun et tiedä edes mitä arvostelet.
- 10/30
Hyvä sun on puhua, kun et mistään mitään tiedä. :) ehkä jostain jotain, mutta mun elämästä et oo tietonen millään tapaa. ARVIOI ihmisiä joita tunnet. Et voi arvostella, kun et tiedä edes mitä arvostelet.
Tiedän aika paljon ammattini ja elämänkokemukseni perusteella. Itselläni oli parisuhdetta takana 16 vuotta ennen esikoista. Edelleen olemme yhdessä. Mutta hei; minulla onkin terve itsetunto;)
- Isä itsekin
- esikoisen kohdalla olin todella onnellinen, lapsi oli haluttu ja suunniteltu, vaikka parisuhteemme olikin suhteellisen nuori (pari vuotta oltiin seurusteltu). Seuraavaa lastamme odoteltiinkin sitten kauan, tarvitsimme hieman lääketieteellistä apua raskauden alkuunsaattamiseksi... raskausuutinen olikin sitten jälleen todella iloinen, n.7 vuoden odottamisen jälkeen. Kolmas raskaus olikin sitten varsinainen uutispommi, tuolle avustetulle lapselle ja yllätys-luomuvauvalle tuli nimittäin ikäeroksi vain 11kk. Mutta kyllä minä siitäkin iloinen olin.
- esikoisen kohdalla tyttöystävä soitti ja kertoi asiasta, keskimmäisen ja nuorimman kohdalla vaimo pyysi käymään kylppärissä ja siellä odotti raskaustesti kahdella viivalla.
Kävitkö/käytkö ultrissa?
- kävin kaikissa ultrissa, koska se oli mielestäni mielenkiintoista ja sitten jos olisi ollut jotain huonoja uutisia, niin olisin ollut paikalla.
Liikuttaako ultrakuvat ?
- ei oikeastaan. 4D ultrakuva säväytti tavallaan, mutta ei ne kyllä ole liikuttaneet.
- ei ole häirinnyt, omalla tavallaan raskausvartalo on mielestäni tosi kauniskin.
- en varsinaisesti, mutta olin toki mukana. Muutaman vaateparren olen ostanut vauvoille kyllä ihan oma-aloitteisestikin, jos on tullut vastaan jotain erityisen kaunista tai hauskaa.
Kerroitko/kerrotko innoissasi tulevasi isäksi vai etkö tahtonut /tahdo puhua edes koko asiasta?
- ekalla ja tokalla kerralla juu, kolmannen kohdalla oli jotenkin varautunut olo, että mitä omaiset ja ystävät kommentoi, kun tosiaan tuli aika nopeasti ja yllättäen.
- yhdessä ollaan edelleen, 12 vuotta yhteistä matkaa on takana.
- ensimmäinen ja toinen olivat toivottuja sekä suunniteltuja, kolmas tervetullut vahinko
Miten isyys on muuttanut elämääsi ?
- itse sain jonkinlaisen rauhan itselleni... minua oli vaivannut jonkinlainen kaukokaipuu jo pidemmän aikaa, lapsen/lapsien myötä olen saanut itselleni rauhallisen mielen... elämällä on selkeä tarkoitus ja tätä rakkauden määrää ei voinut etukäteen kuvitellakaan. Onnellinen perhe on uskomaton voimavara. Ja sopii ainakin minulle hienosti. - M67_
Tajusin tulleeni isäksi.
Kuulin kaverin kaverilta.
Kävitkö/käytkö ultrissa?
En käy, mutta olin mukana ollut, kun akkaa ultrataan.
Liikuttaako ultrakuvat?
Tuolilla olen istuskellut niitä katselemassa, eivätkä erityisemmin ole saaneet minua liikkumaan. Lääkäri tosin suositteli liikuntaa.
Jos se on telkkarin edessä.
Vaunu löytyy (Mazda 625) ja vaatteet on päällä.
Tässähän sitä kerrotaan eli kerroin.
Olen "kerran ajetun" eli yh:n kanssa.
Toivottu tervetullut täysi vahinko.
Miten isyys on muuttanut elämääsi?
Joudun menemään ensi kertaa elämässäni isyystestiin.- Noin se menee
Heh. Tuo oli asiaa ja realiteetti :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802