Moi! Eli mulla 600 l akvaario, jossa asuu siis kolme kultakalaa ja kaksi partamonnia. Mutta asiani oli se, että voinko lisätä kultakalojen kanssa jotain viileänvedenkaloja? Tiiän, että pitäis olla laji-akvaario ja hyväksyn sen (pidän kultakalat aina) mutta oishan se kiva, ottaa jtn muita viileänveden kaloja(saman kokoisia, ettei syö) Kiitoss :D
Kultakala akvaario !
6
1113
Vastaukset
- pikku-pikkunen
Riippuu että mitä viileän veden kaloja? Joitain voi.
- Kultsi5
Kai siihen jotain menee, varo vain ettet ota mitään liian pieniä tai sellaisia jotka nyppivät kultakalojen kauniita eviä, herkkiä kaunistuksia kun ovat. Monneja voit kai ainakin turvallisesti lisää ottaa, muuten en oikein tiedä. Menisikö leväbarbi vai nyppisikö se liikaa? Ihanaa huomata kuitenkin joku, joka pitää kultakalojaan sopivan kokoisessa akvaariossa, kiitos siis sinulle siitä!
- lovekultis
Kiitos! ajattelin varmaan ottaa niille vielä pari lajikumppania, isompi parvi=aina parempi :) Ja sitten varmasti monneja! :)
- kultala
Minulla on ollut parikymmentä vuotta kultakaloja. Vain kaksi kultakalaa sopii samaan altaaseen. Kaksi kalaa on aina altaan kingejä kolmas tapetaan. Kultakalojen kanssa viihtyy hyvin osa tetralajeista esim. neontetra, kardinaalitetra. Hyökkäävämmät tetralajit esim. puna-aavetetra ei sopeutunut kultakala-akvaariooni. Lisäksi akvaariossani on aina asunut rauhallisessa yhteiselossa täplämonnipaariskunta.
- KKala
No luulisi tuolla ajalla jo kokemusta karttuneen. Kultakalat elävät hyvässä sovussa ihan parvessakin, vaikka yksilöitä on kaikki ja joku pariskunta voi haluta oman rauhansa. Neontetra ja kardinaalitetra kuuluvat kultakalan ruokalistalle, ei missään nimessä samaan altaaseen sen suuhun sopivia pieniä kaloja. Lisäksi kardinaalitetra on lämpimän veden kala > 25 asteiseen veteen. Monnisetkin mahtuvat vielä kultakalan suuhun, joten ei niitäkään sovi suositella vaikka sulla olisi samaan altaaseen sopinutkin.
- lovekultis
Mikä kultakalalaji on paras? perustele :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578517Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123349Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262490Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801980Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3511663Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411412FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01191Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661020