YH-äidin seksielämä

GALLUP

Miten yksinhuoltajaäidit hoitavat seksielämäänsä? On sellainen käsitys että heti kun lapset on poissa kotoa niin äippä alkaa miettimään että mistä seuraavan hoidon saisi.
Yksinkertainen asia. Miten yksinhuoltajaäidit suhtautuvat seksiin? Muuttuuko suhtautuminen eron/synnytyksen jälkeen?

64

7218

    Vastaukset

    • yh-isä

      Hohhoijaa.

    • Tuija

      Itselläni ei sitä ole ollut kolmeen vuoteen, koska
      en miestä pelkästään seksin takia halua.

      • Äiti ja Nainen...

        Mikäs siinä, kiitos kysymästä. Hauska yleistys se, että "heti kun lapset poissa....". Katsos kun meillä jokaisella on omat tarpeemme. Kuten tiukasti aviossa elävillä, vanhoillapojilla ja -tytöillä niinkuin yksinhuoltajilla ja vkl-huoltajilla jne. on jokaisella oma yksilöllinen suhteemme esim. seksiin. Joku haluaa, joku ei. Joku haluaa kerran päivässä, joku kerran vuodessa.

        No, itse olen totaaliyh eli lasteni isä on kuollut. Puuttuu ne joka-toinen-viikonloppu-vapaat. Siinä sitä onkin yhdelle naiselle uraa!! Ja hattuakin nostaisin tässä itselleni ja itseni kaltaisille... Miksei seksiä voisi harrastaa sellaisen ihmisen kanssa, josta pitää/rakastaa ja johon tuntee vetovoimaa. Seksuaalisuus on mielestäni yksi elämän hienoimpia asioita. Miksi kieltäytyisin nautinnosta vain siksi, että olen yksinhuoltaja???
        Elämä kun saattaa meillä kenellä tahansa päättyä milloin vain.

        Ja lapsetkin ovat onnellisia silloin kun niiden äiti / isä on onnellinen!!

        Aurinkoista ja nautinnollista loppukesää kaikille!

        t. Nainen 40v


      • Timppa
        Äiti ja Nainen... kirjoitti:

        Mikäs siinä, kiitos kysymästä. Hauska yleistys se, että "heti kun lapset poissa....". Katsos kun meillä jokaisella on omat tarpeemme. Kuten tiukasti aviossa elävillä, vanhoillapojilla ja -tytöillä niinkuin yksinhuoltajilla ja vkl-huoltajilla jne. on jokaisella oma yksilöllinen suhteemme esim. seksiin. Joku haluaa, joku ei. Joku haluaa kerran päivässä, joku kerran vuodessa.

        No, itse olen totaaliyh eli lasteni isä on kuollut. Puuttuu ne joka-toinen-viikonloppu-vapaat. Siinä sitä onkin yhdelle naiselle uraa!! Ja hattuakin nostaisin tässä itselleni ja itseni kaltaisille... Miksei seksiä voisi harrastaa sellaisen ihmisen kanssa, josta pitää/rakastaa ja johon tuntee vetovoimaa. Seksuaalisuus on mielestäni yksi elämän hienoimpia asioita. Miksi kieltäytyisin nautinnosta vain siksi, että olen yksinhuoltaja???
        Elämä kun saattaa meillä kenellä tahansa päättyä milloin vain.

        Ja lapsetkin ovat onnellisia silloin kun niiden äiti / isä on onnellinen!!

        Aurinkoista ja nautinnollista loppukesää kaikille!

        t. Nainen 40v

        Pitäisiköhän sitä liitossa elävienkin kieltäytyä seksistä kun saavat lapsia. Kuinkahan sitten se toinen lapsi saisi alkunsa...

        Mutta onhan se nyt totta, kerta se täällä netissä lukee... ;o)

        Kaikki etät on miehiä ja juoppoja. Eivät maksa elatusmaksuja eivätkä tapaa lastansa. Ovat kaikki lähteneet nuoremman matkaan.

        Kaikki lähit ovat naisia ja antavat kaikille kuka vaan huolii. Eivät anna lasten nähdä isäänsä eivätkä saa riittävästi elatusmaksuja. Ovat eronneet koska jakoivat kaikille.


      • Äiti ja Nainen
        Timppa kirjoitti:

        Pitäisiköhän sitä liitossa elävienkin kieltäytyä seksistä kun saavat lapsia. Kuinkahan sitten se toinen lapsi saisi alkunsa...

        Mutta onhan se nyt totta, kerta se täällä netissä lukee... ;o)

        Kaikki etät on miehiä ja juoppoja. Eivät maksa elatusmaksuja eivätkä tapaa lastansa. Ovat kaikki lähteneet nuoremman matkaan.

        Kaikki lähit ovat naisia ja antavat kaikille kuka vaan huolii. Eivät anna lasten nähdä isäänsä eivätkä saa riittävästi elatusmaksuja. Ovat eronneet koska jakoivat kaikille.

        HYVÄ ajatus!!

        Tehtäiskö lakialoite, joka kieltäisi seksin avio- ja avoliitossa eläville?

        Hihiiiii


      • Timppa
        Äiti ja Nainen kirjoitti:

        HYVÄ ajatus!!

        Tehtäiskö lakialoite, joka kieltäisi seksin avio- ja avoliitossa eläville?

        Hihiiiii

        Koska suomen kansa on niin heikosti sikiävää, niin voisi liennytyksenä laittaa alaviitteen joka sallisi yhdynnän lauantaina urheiluruudun jälkeen peiton alla. Mutta siitä nauttiminen olisi ehdottomasti kielletty, korkeamman veroprosentin uhalla.

        Kun lapsi sitten syntyisi, olisi käytävä poliisikuulusteluissa, jossa varmistettaisiin, ettei varmasti ole nauttinut kyseisestä tapahtumasta.

        Ja jos olisi suorituksen aikana ajatellut oravan kakkaamista kiihoittavampaa tapahtumaa, olisi siitä annettava rikesakko tai mielellään ehdonalaista.


      • Mia-79
        Timppa kirjoitti:

        Pitäisiköhän sitä liitossa elävienkin kieltäytyä seksistä kun saavat lapsia. Kuinkahan sitten se toinen lapsi saisi alkunsa...

        Mutta onhan se nyt totta, kerta se täällä netissä lukee... ;o)

        Kaikki etät on miehiä ja juoppoja. Eivät maksa elatusmaksuja eivätkä tapaa lastansa. Ovat kaikki lähteneet nuoremman matkaan.

        Kaikki lähit ovat naisia ja antavat kaikille kuka vaan huolii. Eivät anna lasten nähdä isäänsä eivätkä saa riittävästi elatusmaksuja. Ovat eronneet koska jakoivat kaikille.

        Vai että ero johtuu aina naisen uskottomuudesta???? Meillä kyllä ero tuli ihan puhtaasti miehen käytöksen- tai oikeammin sen puutteen takia. Taidat olla sellainen mies, että itse saat kyllä nussia vaikka jokaista kaksijalkaista kanasta lähtien, mutta nainen ei... Korostan vielä sitä, että uskottomuus ja vieraissa käyminen seksin takia(kuten monet tekosiaan puolustelevat) on minusta yhtä väärin aina.

        Sille ei voi mitään, jos mies tai nainen ei lukuisista lupauksista huolimatta muuta käytöstään. Entinen aviomieheni lupaili yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta se olikin vain sanahelinää... Toki minussakin oli syytä, sitä en pysty kieltämään, enhän hyväksynyt hänen mieltymyksiään esim. vessaleikkeihin enkä suostunut niitä kokeilemaan. Eron jälkeen seksielämää ei ollut, toki tarjolla olisi ollut, mutta kun en etsinyt seksiseuraa.

        Kuvittelet varmaan, että olen tiukkapipo ja ikuinen yh, vieläpä uskis... mutta en ole. Elän onnellisessa avoliitossa, seksielämä sujuu mainiosti ja vieläpä usein. Lapsi, minulle kolmas ja miehelleni toinen, syntyy tammikuussa, ja kasvava masu ei oo miehen himoja vienyt yhtään.

        Joten ainakaan kaikki yh:t eivät välttämättä ole samanlaisia


      • Eemeli
        Mia-79 kirjoitti:

        Vai että ero johtuu aina naisen uskottomuudesta???? Meillä kyllä ero tuli ihan puhtaasti miehen käytöksen- tai oikeammin sen puutteen takia. Taidat olla sellainen mies, että itse saat kyllä nussia vaikka jokaista kaksijalkaista kanasta lähtien, mutta nainen ei... Korostan vielä sitä, että uskottomuus ja vieraissa käyminen seksin takia(kuten monet tekosiaan puolustelevat) on minusta yhtä väärin aina.

        Sille ei voi mitään, jos mies tai nainen ei lukuisista lupauksista huolimatta muuta käytöstään. Entinen aviomieheni lupaili yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta se olikin vain sanahelinää... Toki minussakin oli syytä, sitä en pysty kieltämään, enhän hyväksynyt hänen mieltymyksiään esim. vessaleikkeihin enkä suostunut niitä kokeilemaan. Eron jälkeen seksielämää ei ollut, toki tarjolla olisi ollut, mutta kun en etsinyt seksiseuraa.

        Kuvittelet varmaan, että olen tiukkapipo ja ikuinen yh, vieläpä uskis... mutta en ole. Elän onnellisessa avoliitossa, seksielämä sujuu mainiosti ja vieläpä usein. Lapsi, minulle kolmas ja miehelleni toinen, syntyy tammikuussa, ja kasvava masu ei oo miehen himoja vienyt yhtään.

        Joten ainakaan kaikki yh:t eivät välttämättä ole samanlaisia

        Oho... en tiennytkään että noin huumorintajuttomia ihmisiä on olemassa. Olisikohan Timpan täytynyt laittaa iso huomautus "HUOMIO. TÄMÄ TEKSTI ON KIRJOITETTU HUUMORIMIELELLÄ!" että sinäkin olisit huomannut sen suorastaan silmille hyppäävän yleistyksen, jossa koko tekstin humoristisuus piilee.

        Totuus nyt vain on se, että kaikki yh:t odottavat kieli pitkällä sossun rahoja, että pääsee ostamaan tupakkaa, viinaa ja lähtemään baariin etsimään isää/äitiä lapselleen... näin.


      • eva
        Eemeli kirjoitti:

        Oho... en tiennytkään että noin huumorintajuttomia ihmisiä on olemassa. Olisikohan Timpan täytynyt laittaa iso huomautus "HUOMIO. TÄMÄ TEKSTI ON KIRJOITETTU HUUMORIMIELELLÄ!" että sinäkin olisit huomannut sen suorastaan silmille hyppäävän yleistyksen, jossa koko tekstin humoristisuus piilee.

        Totuus nyt vain on se, että kaikki yh:t odottavat kieli pitkällä sossun rahoja, että pääsee ostamaan tupakkaa, viinaa ja lähtemään baariin etsimään isää/äitiä lapselleen... näin.

        ei kaikki tee sitä.
        Mistä sä olet saanut sellaisen käsityksen
        et yh :t tuhlaa rahansa viinaan,tupakkaan ja
        kaikkeen muuhun mut ei perheen elatukseen.
        Tiedän ja tunnen monta yksinhuoltajaa ja he
        todella yritävät tehdä kaikkensa perheen eteen,et
        kaikilla olisi hyvä olla.


      • Mia-79
        Eemeli kirjoitti:

        Oho... en tiennytkään että noin huumorintajuttomia ihmisiä on olemassa. Olisikohan Timpan täytynyt laittaa iso huomautus "HUOMIO. TÄMÄ TEKSTI ON KIRJOITETTU HUUMORIMIELELLÄ!" että sinäkin olisit huomannut sen suorastaan silmille hyppäävän yleistyksen, jossa koko tekstin humoristisuus piilee.

        Totuus nyt vain on se, että kaikki yh:t odottavat kieli pitkällä sossun rahoja, että pääsee ostamaan tupakkaa, viinaa ja lähtemään baariin etsimään isää/äitiä lapselleen... näin.

        ja näin aluksi pyydän saada huomauttaa, että kaikki yksinhuoltajat eivät juokse baareissa etsimässä uutta isää tai äitiä lapsilleen...joskus kun voi käydä niinkin, että se uusi kumppani yksinkertaisesti kävelee kadulla vastaan.näin kävi minulle.

        ja tiedotan myös sen, että sossun rahoilla, siis sen mitä niitä jouduin tilapäisen työttömyyden takia käyttämään,ei pahemmin juhlita ja rällästetä..tällä hetkellä on unelmieni työpaikka syyskuun alusta lähtien vanhustenhoidon parissa. palkka nyt ei huimaava ole, mutta kun toistaiseksi vielä nelihenkinen perhe jossa isäntä on rakennusmies ja emäntä hoitaa vanhuksia,ei juuri tuota juhlimista harrasta, niin niillä tuloilla pärjää oikein hyvin. ja emme suinkaan asu missään metsäkorvessa,vaan useampi kilometri tampereen keskustasta uudehkolla ja hyvämaineisella asuntoalueella, niin ei vuokratkaan kovin halpoja ole.

        yksinhuoltajana ollessani lapsillani ei ollut puutetta mistään, ei silloinkaan kun olin työtön. omista menoistakaan en tinkinyt yhtään. se vaan että kun osaa laittaa itse ruokaa alusta lähtien, ei polta, juo eikä juokse baareissa, jäipä kuukausittain rahaa säästöön keskimäärin 100 euroa.

        ja lopuksi... en suinkaan ole syntynyt kultalusikka suussa, vaan tavalliseen duunariperheeseen viidestä lapsesta toiseksi nuorimpana.sukulaisilta en apua huoli ja hekin asuvat eri puolilla suomea.

        joten yleistämisen voi jättää muille ja puhua muodossa "kaikki yh:t..." vasta sitten, kun tuntee kaikki yksinhuoltajat. olet vaan tainnut törmätä juuri kuvailemasi kaltaisiin...me muut emme vain pitäneet meteliä itsestämme ja siksi jäimme varjoon

        kaikesta huolimatta toivotan sinulle ja kaikille muillekin hyvää päivän jatkoa ja kaikkea mahdollista hyvää


      • Eemeli
        Mia-79 kirjoitti:

        ja näin aluksi pyydän saada huomauttaa, että kaikki yksinhuoltajat eivät juokse baareissa etsimässä uutta isää tai äitiä lapsilleen...joskus kun voi käydä niinkin, että se uusi kumppani yksinkertaisesti kävelee kadulla vastaan.näin kävi minulle.

        ja tiedotan myös sen, että sossun rahoilla, siis sen mitä niitä jouduin tilapäisen työttömyyden takia käyttämään,ei pahemmin juhlita ja rällästetä..tällä hetkellä on unelmieni työpaikka syyskuun alusta lähtien vanhustenhoidon parissa. palkka nyt ei huimaava ole, mutta kun toistaiseksi vielä nelihenkinen perhe jossa isäntä on rakennusmies ja emäntä hoitaa vanhuksia,ei juuri tuota juhlimista harrasta, niin niillä tuloilla pärjää oikein hyvin. ja emme suinkaan asu missään metsäkorvessa,vaan useampi kilometri tampereen keskustasta uudehkolla ja hyvämaineisella asuntoalueella, niin ei vuokratkaan kovin halpoja ole.

        yksinhuoltajana ollessani lapsillani ei ollut puutetta mistään, ei silloinkaan kun olin työtön. omista menoistakaan en tinkinyt yhtään. se vaan että kun osaa laittaa itse ruokaa alusta lähtien, ei polta, juo eikä juokse baareissa, jäipä kuukausittain rahaa säästöön keskimäärin 100 euroa.

        ja lopuksi... en suinkaan ole syntynyt kultalusikka suussa, vaan tavalliseen duunariperheeseen viidestä lapsesta toiseksi nuorimpana.sukulaisilta en apua huoli ja hekin asuvat eri puolilla suomea.

        joten yleistämisen voi jättää muille ja puhua muodossa "kaikki yh:t..." vasta sitten, kun tuntee kaikki yksinhuoltajat. olet vaan tainnut törmätä juuri kuvailemasi kaltaisiin...me muut emme vain pitäneet meteliä itsestämme ja siksi jäimme varjoon

        kaikesta huolimatta toivotan sinulle ja kaikille muillekin hyvää päivän jatkoa ja kaikkea mahdollista hyvää

        Ihan tosi Mia, luepa tuo Timpan kirjoitus uudelleen. Sehän on kirjoitettu vitsinä.

        Täällä palstalla yksinhuoltajia kritisoivat ihmisethän käyttävät yleensä negatiivisia mielikuvia yksinhuoltajista. Timpan kirjoituksen humoristisuus piileekin juuri siinä, että hän on kirjoittanut siihen kaikki ne yleistykset joihin tällä palstalla törmää. Timpan esittämät väitteethän ovat ristiriidassa keskenään ja niin tökeröitä, ettei niitä mielestäni voi edes totena uskoa. Esimerkiksi:

        "Kaikki etät ovat miehiä ja juoppoja. Eivät maksa elatusmaksuja eivätkä tapaa lastansa. Ovat kaikki lähteneet nuoremman matkaan".
        -> osa etävanhemmista on myös naisia, kaikki etäisät eivät ole juoppoja, suurin osa maksaa elatusmaksut mukisematta ja tapaavat lapsiaan enemmän kuin mielellään. Suurin osa eronneista miehistä ei ole lähtenut nuoremman naisen matkaan.

        "Kaikki lähit ovat naisia ja antavat kaikille kuka vaan huolii. Eivät anna lasten nähdä isäänsä eivätkä saa riittävästi elatusmaksuja. Ovat eronneet koska jakoivat kaikille".
        -> Osa lähivanhemmista on miehiä, yh-äidit eivät anna sen enempää kuin muutkaan sinkkunaiset... ovat ehkä jopa varovaisempia. Suurin osa äideistä antaa lasten isän tavata lapsia, koska ymmärtää että niin on kaikille parhaaksi. Suurin osa yksinhuoltajista saa oikean suuruista elatusmaksua oikeana ajankohtana maksettuna. Ja niinkuin kaikissa erotapauksissa, ero tapahtuu yleensä yhteisymmärryksessä, eikä asiaan vaikuta ainakaan suoraan pettäminen.

        Omassa kirjoituksessani lisäsin vielä muutaman kliseen sossun rahoista ja jatkuvasta bilettämisestä, jotka eivät siis oikeasti pidä paikkaansa.


      • kukka
        Mia-79 kirjoitti:

        Vai että ero johtuu aina naisen uskottomuudesta???? Meillä kyllä ero tuli ihan puhtaasti miehen käytöksen- tai oikeammin sen puutteen takia. Taidat olla sellainen mies, että itse saat kyllä nussia vaikka jokaista kaksijalkaista kanasta lähtien, mutta nainen ei... Korostan vielä sitä, että uskottomuus ja vieraissa käyminen seksin takia(kuten monet tekosiaan puolustelevat) on minusta yhtä väärin aina.

        Sille ei voi mitään, jos mies tai nainen ei lukuisista lupauksista huolimatta muuta käytöstään. Entinen aviomieheni lupaili yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta se olikin vain sanahelinää... Toki minussakin oli syytä, sitä en pysty kieltämään, enhän hyväksynyt hänen mieltymyksiään esim. vessaleikkeihin enkä suostunut niitä kokeilemaan. Eron jälkeen seksielämää ei ollut, toki tarjolla olisi ollut, mutta kun en etsinyt seksiseuraa.

        Kuvittelet varmaan, että olen tiukkapipo ja ikuinen yh, vieläpä uskis... mutta en ole. Elän onnellisessa avoliitossa, seksielämä sujuu mainiosti ja vieläpä usein. Lapsi, minulle kolmas ja miehelleni toinen, syntyy tammikuussa, ja kasvava masu ei oo miehen himoja vienyt yhtään.

        Joten ainakaan kaikki yh:t eivät välttämättä ole samanlaisia

        Yh-äitinä tässä totean jälleen kerran, että HUUMORINKUKKA ON KAUNIS KUKKA !!

        Sääli, että Mialta, Evalta ja valitettavan monelta muulta se on kadoksissa?!?

        Silti - sitä huumoriakin voi vielä OPPIA ymmärtämään........
        Tsemppiä siinä!


      • Mia-79
        Eemeli kirjoitti:

        Ihan tosi Mia, luepa tuo Timpan kirjoitus uudelleen. Sehän on kirjoitettu vitsinä.

        Täällä palstalla yksinhuoltajia kritisoivat ihmisethän käyttävät yleensä negatiivisia mielikuvia yksinhuoltajista. Timpan kirjoituksen humoristisuus piileekin juuri siinä, että hän on kirjoittanut siihen kaikki ne yleistykset joihin tällä palstalla törmää. Timpan esittämät väitteethän ovat ristiriidassa keskenään ja niin tökeröitä, ettei niitä mielestäni voi edes totena uskoa. Esimerkiksi:

        "Kaikki etät ovat miehiä ja juoppoja. Eivät maksa elatusmaksuja eivätkä tapaa lastansa. Ovat kaikki lähteneet nuoremman matkaan".
        -> osa etävanhemmista on myös naisia, kaikki etäisät eivät ole juoppoja, suurin osa maksaa elatusmaksut mukisematta ja tapaavat lapsiaan enemmän kuin mielellään. Suurin osa eronneista miehistä ei ole lähtenut nuoremman naisen matkaan.

        "Kaikki lähit ovat naisia ja antavat kaikille kuka vaan huolii. Eivät anna lasten nähdä isäänsä eivätkä saa riittävästi elatusmaksuja. Ovat eronneet koska jakoivat kaikille".
        -> Osa lähivanhemmista on miehiä, yh-äidit eivät anna sen enempää kuin muutkaan sinkkunaiset... ovat ehkä jopa varovaisempia. Suurin osa äideistä antaa lasten isän tavata lapsia, koska ymmärtää että niin on kaikille parhaaksi. Suurin osa yksinhuoltajista saa oikean suuruista elatusmaksua oikeana ajankohtana maksettuna. Ja niinkuin kaikissa erotapauksissa, ero tapahtuu yleensä yhteisymmärryksessä, eikä asiaan vaikuta ainakaan suoraan pettäminen.

        Omassa kirjoituksessani lisäsin vielä muutaman kliseen sossun rahoista ja jatkuvasta bilettämisestä, jotka eivät siis oikeasti pidä paikkaansa.

        ehkäpä vaan noiden ns. humoristien kanssa se viimeinenkin huumorintajun ripe katoaa. se vaan korpeaa ja pirusti, että kun jopa oudot tulevat sanomaan, että minun olisi vaan pitänyt pysyä lasten kanssa heidän isänsä luona, vaikka mies joi, petti ja vei kaikki rahat..

        sanopas oma mielipiteesi siitä, onko yh-äidillä oikeus uuteen onneen tasapainoisen, raittiin ja rauhallisen miehen kanssa? monien mielestä sitä kun ei ole, vaikka lapseni saavat tavata isäänsä ja pitää yhteyttä,,, tosin lasten isä ei pahemmin välitä kun ei useaan kuukauteen välillä lapsilleen edes kirjettä laita eikä suostu sopimaan tapaamisista ja elatuksesta.. ei todellakaan maksa elatusmaksuja.. hyvin oon kyllä pärjännyt ilman niitäkin, mutta miten selittää pienille, ettei isä halua tavata????

        Itse en sitä ketaletta halua tavata enkä kotiini päästä, onneksi on perhetukikeskuksia jotka voivat olla ns. lapsenvaihtopaikkana riitaisessa erossa... ex-mieheni ei suostu lapsia sieltä hakemaan.

        Ei se vaan tajua että kyseessä olisi hänen ja lasten tapaaminen eikä minun ja hänen!! annapa joku hyvä neuvo, miten saisin sen ketaleen sen tajuamaan, että lasten elämään hän kuuluu yhä edelleen, vaikka itse en halua häntä nähdä.

        alkaa meinaan huumorintaju loppua!! hänellä on jo uusi vaimo ja pieni vauva, mutta silti yrittää minua tavata.. hitto, minullahan on puhelin, sähköposti ja asianajaja sitä varten, että hän saa sanottua asiansa...


      • Mia-79
        kukka kirjoitti:

        Yh-äitinä tässä totean jälleen kerran, että HUUMORINKUKKA ON KAUNIS KUKKA !!

        Sääli, että Mialta, Evalta ja valitettavan monelta muulta se on kadoksissa?!?

        Silti - sitä huumoriakin voi vielä OPPIA ymmärtämään........
        Tsemppiä siinä!

        Huumorinkukka on todella kaunis, ja ehkä alikehittynyt huumorintajuni jonain kauniina päivänä yltää ymmärtämään myös näitä ns.humoristeja


      • Eemeli
        Mia-79 kirjoitti:

        ehkäpä vaan noiden ns. humoristien kanssa se viimeinenkin huumorintajun ripe katoaa. se vaan korpeaa ja pirusti, että kun jopa oudot tulevat sanomaan, että minun olisi vaan pitänyt pysyä lasten kanssa heidän isänsä luona, vaikka mies joi, petti ja vei kaikki rahat..

        sanopas oma mielipiteesi siitä, onko yh-äidillä oikeus uuteen onneen tasapainoisen, raittiin ja rauhallisen miehen kanssa? monien mielestä sitä kun ei ole, vaikka lapseni saavat tavata isäänsä ja pitää yhteyttä,,, tosin lasten isä ei pahemmin välitä kun ei useaan kuukauteen välillä lapsilleen edes kirjettä laita eikä suostu sopimaan tapaamisista ja elatuksesta.. ei todellakaan maksa elatusmaksuja.. hyvin oon kyllä pärjännyt ilman niitäkin, mutta miten selittää pienille, ettei isä halua tavata????

        Itse en sitä ketaletta halua tavata enkä kotiini päästä, onneksi on perhetukikeskuksia jotka voivat olla ns. lapsenvaihtopaikkana riitaisessa erossa... ex-mieheni ei suostu lapsia sieltä hakemaan.

        Ei se vaan tajua että kyseessä olisi hänen ja lasten tapaaminen eikä minun ja hänen!! annapa joku hyvä neuvo, miten saisin sen ketaleen sen tajuamaan, että lasten elämään hän kuuluu yhä edelleen, vaikka itse en halua häntä nähdä.

        alkaa meinaan huumorintaju loppua!! hänellä on jo uusi vaimo ja pieni vauva, mutta silti yrittää minua tavata.. hitto, minullahan on puhelin, sähköposti ja asianajaja sitä varten, että hän saa sanottua asiansa...

        Oma mielipiteeni yh-äitien oikeudesta uuteen onneen on se, että tietysti heillä on siihen oikeus.

        Itse olen yh-äidin kasvattama (eron hetkellä olin 5-vuotias... isoveli oli 8 ja pikkuveli 1,5 vuotias)... joten sikälikin minulle on pinttynyt realistinen käsitys yksinhuoltajista. Oma isäni ei ollut mikään juoppo, väkivaltainen tai muutenkaan "huono" isä... hänen ja äitini yhteiselo kävi vain mahdottomaksi samassa osoitteessa ja ero tapahtui oikeasti yhteisymmärryksessä ja ilman isoja riitoja... me pojat saimme tavata isäämme aina kun halusimme ja isä sai hakea meitä aina kun niin halusi, kunhan ilmoitti etukäteen suunnitelmistaan.

        Isäni ja äitini ovat molemmat uudessa avioliitossa tahollaan ja isälläni on 2 lastakin tuosta uudesta liitosta... heille molemmille suon tuon onnen.


      • Yh-äiti40
        Mia-79 kirjoitti:

        ehkäpä vaan noiden ns. humoristien kanssa se viimeinenkin huumorintajun ripe katoaa. se vaan korpeaa ja pirusti, että kun jopa oudot tulevat sanomaan, että minun olisi vaan pitänyt pysyä lasten kanssa heidän isänsä luona, vaikka mies joi, petti ja vei kaikki rahat..

        sanopas oma mielipiteesi siitä, onko yh-äidillä oikeus uuteen onneen tasapainoisen, raittiin ja rauhallisen miehen kanssa? monien mielestä sitä kun ei ole, vaikka lapseni saavat tavata isäänsä ja pitää yhteyttä,,, tosin lasten isä ei pahemmin välitä kun ei useaan kuukauteen välillä lapsilleen edes kirjettä laita eikä suostu sopimaan tapaamisista ja elatuksesta.. ei todellakaan maksa elatusmaksuja.. hyvin oon kyllä pärjännyt ilman niitäkin, mutta miten selittää pienille, ettei isä halua tavata????

        Itse en sitä ketaletta halua tavata enkä kotiini päästä, onneksi on perhetukikeskuksia jotka voivat olla ns. lapsenvaihtopaikkana riitaisessa erossa... ex-mieheni ei suostu lapsia sieltä hakemaan.

        Ei se vaan tajua että kyseessä olisi hänen ja lasten tapaaminen eikä minun ja hänen!! annapa joku hyvä neuvo, miten saisin sen ketaleen sen tajuamaan, että lasten elämään hän kuuluu yhä edelleen, vaikka itse en halua häntä nähdä.

        alkaa meinaan huumorintaju loppua!! hänellä on jo uusi vaimo ja pieni vauva, mutta silti yrittää minua tavata.. hitto, minullahan on puhelin, sähköposti ja asianajaja sitä varten, että hän saa sanottua asiansa...

        Kauhistuin oikein kun luin, ettet saa elatusta mistään? Etkö tosiaan tiedä, että sun olis parasta ottaa heti yhteyttä sossuun. Teette siellä sopimuksen, jonka mukaan sossu maksaa sulle elatuksen ja mies sossulle. Silloin mies jää sossulee velkaa, mikäli jättää maksamatta ja sossu perii häneltä ulosoton kautta maksut, jos muu ei auta. PÄÄASIA on, että SINÄ SAAT säännöllisesti joka kk tilillesi rahan.

        Näin meillä oli lasteni isän kuolemaan saakka (olimme siis eronneet). Isä jäi kuoltuaan velkaa sossulle elatuksia, joita nyt lapsemme makselevat siinä muodossa, että isänsä kuolinpesä asetettiin konkurssiin... Eli esimerkiksi kun isänsä perikunta eli 2 yhteistä lastamme olisivat perineet viime vuonna isänsä kaukaiselta sukulaiselta jotain, ne rahat menivät sossulle...

        Outoa, mutta totta. Joskus raha-asiat ovat mitä ovat. Mutta maallistahan se vaan on. Tärkeintä, että lapset voivat muuten niin hyvin kuin nyt pienille isättömille on mahdollista.

        Aurinkoista syksyä sulle ja koita jaksaa!!


      • Mia-79
        Yh-äiti40 kirjoitti:

        Kauhistuin oikein kun luin, ettet saa elatusta mistään? Etkö tosiaan tiedä, että sun olis parasta ottaa heti yhteyttä sossuun. Teette siellä sopimuksen, jonka mukaan sossu maksaa sulle elatuksen ja mies sossulle. Silloin mies jää sossulee velkaa, mikäli jättää maksamatta ja sossu perii häneltä ulosoton kautta maksut, jos muu ei auta. PÄÄASIA on, että SINÄ SAAT säännöllisesti joka kk tilillesi rahan.

        Näin meillä oli lasteni isän kuolemaan saakka (olimme siis eronneet). Isä jäi kuoltuaan velkaa sossulle elatuksia, joita nyt lapsemme makselevat siinä muodossa, että isänsä kuolinpesä asetettiin konkurssiin... Eli esimerkiksi kun isänsä perikunta eli 2 yhteistä lastamme olisivat perineet viime vuonna isänsä kaukaiselta sukulaiselta jotain, ne rahat menivät sossulle...

        Outoa, mutta totta. Joskus raha-asiat ovat mitä ovat. Mutta maallistahan se vaan on. Tärkeintä, että lapset voivat muuten niin hyvin kuin nyt pienille isättömille on mahdollista.

        Aurinkoista syksyä sulle ja koita jaksaa!!

        ...siitä että tämä on mahdollista, mutta kun kiista lasten huoltajuudesta on vieläkin kesken, eikä näin ollen elatuksestakaan ole oikeuden päätöstä. kun päätös tulee, otan kyllä yhteyden sossuun saman tien, exä kun on ilmaissut, ettei aio maksaa, vaan että jos e-maksuja haen, niin hän hakee lapset luotani pois.

        asianajajani tosin ilmoitti, että porin käräjäoikeuden tuomarikin yrittää saada exäni luovuttamaan, mutta ne miehet...sossu puoltaa mulle yksinhuoltoa vahvasti.

        ja kiitos kannustuksesta!!!on mahtavaa huomata, että tuntemattomat välittävät ja kantavat huolta. jaksan kyllä, uusi mieheni eli vatsani asukkaan isä on vahvasti tukena, samoin olen hakenut sossusta apua jaksamiseen, ja olen sitä myös saanut.työkokeilupaikka on ens kuun loppuun unelmapaikassa ja rahatkin riittävät elämiseen, ja vähän jää säästöön...ja saan toistaiseksi elatusmaksujen suuruisen summan toimeentulotukena, joka sitten oikeuden päätöksen tultua peritään exältä takaisin.

        exäni ei pidä yhteyttä lapsiinsa, ei sen jälkeen ole edes korttia laittanut, kun ilmaisin, että minun kotiini hänellä ei ole asiaa.. ja että jos hakee lapset luokseen, niin hakee perhekodista, jotta mun ei tarvi häntä edes nähdä... tiedä loukkasinko hänen miehistä egoaan...lasten elämään hän saa kuulua, omaani ei.


        kiitos kaunis kannustuksesta!!!!*ystävänhali*


      • Anonyymi
        Timppa kirjoitti:

        Pitäisiköhän sitä liitossa elävienkin kieltäytyä seksistä kun saavat lapsia. Kuinkahan sitten se toinen lapsi saisi alkunsa...

        Mutta onhan se nyt totta, kerta se täällä netissä lukee... ;o)

        Kaikki etät on miehiä ja juoppoja. Eivät maksa elatusmaksuja eivätkä tapaa lastansa. Ovat kaikki lähteneet nuoremman matkaan.

        Kaikki lähit ovat naisia ja antavat kaikille kuka vaan huolii. Eivät anna lasten nähdä isäänsä eivätkä saa riittävästi elatusmaksuja. Ovat eronneet koska jakoivat kaikille.

        Aviossa olevat naiset on raasuja. Joskus saa joskus ei. Mieskin voi pihdata.


      • Anonyymi
        Mia-79 kirjoitti:

        Vai että ero johtuu aina naisen uskottomuudesta???? Meillä kyllä ero tuli ihan puhtaasti miehen käytöksen- tai oikeammin sen puutteen takia. Taidat olla sellainen mies, että itse saat kyllä nussia vaikka jokaista kaksijalkaista kanasta lähtien, mutta nainen ei... Korostan vielä sitä, että uskottomuus ja vieraissa käyminen seksin takia(kuten monet tekosiaan puolustelevat) on minusta yhtä väärin aina.

        Sille ei voi mitään, jos mies tai nainen ei lukuisista lupauksista huolimatta muuta käytöstään. Entinen aviomieheni lupaili yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta se olikin vain sanahelinää... Toki minussakin oli syytä, sitä en pysty kieltämään, enhän hyväksynyt hänen mieltymyksiään esim. vessaleikkeihin enkä suostunut niitä kokeilemaan. Eron jälkeen seksielämää ei ollut, toki tarjolla olisi ollut, mutta kun en etsinyt seksiseuraa.

        Kuvittelet varmaan, että olen tiukkapipo ja ikuinen yh, vieläpä uskis... mutta en ole. Elän onnellisessa avoliitossa, seksielämä sujuu mainiosti ja vieläpä usein. Lapsi, minulle kolmas ja miehelleni toinen, syntyy tammikuussa, ja kasvava masu ei oo miehen himoja vienyt yhtään.

        Joten ainakaan kaikki yh:t eivät välttämättä ole samanlaisia

        Millähän perustella yh.t ois horoja. Moni seurustelee. Itsellä kiireinen työ,samoin miesystävällä. Nähään ku nähdään ja silloin on ihanaa!


      • Anonyymi
        Eemeli kirjoitti:

        Oho... en tiennytkään että noin huumorintajuttomia ihmisiä on olemassa. Olisikohan Timpan täytynyt laittaa iso huomautus "HUOMIO. TÄMÄ TEKSTI ON KIRJOITETTU HUUMORIMIELELLÄ!" että sinäkin olisit huomannut sen suorastaan silmille hyppäävän yleistyksen, jossa koko tekstin humoristisuus piilee.

        Totuus nyt vain on se, että kaikki yh:t odottavat kieli pitkällä sossun rahoja, että pääsee ostamaan tupakkaa, viinaa ja lähtemään baariin etsimään isää/äitiä lapselleen... näin.

        Entä kun oon töissä,en saa kuin lapsilisän kuten muutkin äirit. 😂


      • Anonyymi
        eva kirjoitti:

        ei kaikki tee sitä.
        Mistä sä olet saanut sellaisen käsityksen
        et yh :t tuhlaa rahansa viinaan,tupakkaan ja
        kaikkeen muuhun mut ei perheen elatukseen.
        Tiedän ja tunnen monta yksinhuoltajaa ja he
        todella yritävät tehdä kaikkensa perheen eteen,et
        kaikilla olisi hyvä olla.

        Minä en esim polta en juo alkoholia. Selvinpäin miesystävän kanssa seksiä. Olenko outo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun oon töissä,en saa kuin lapsilisän kuten muutkin äirit. 😂

        Maksoitko elarit iskälle takaisin- ei "yksinhuoltaja" ole mikään äiti/ isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en esim polta en juo alkoholia. Selvinpäin miesystävän kanssa seksiä. Olenko outo?

        Tottakai, mikäli "yksinhuoltaja"- lapsella on isä ja äiti eli 2 huoltajaa ja vanhempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millähän perustella yh.t ois horoja. Moni seurustelee. Itsellä kiireinen työ,samoin miesystävällä. Nähään ku nähdään ja silloin on ihanaa!

        Koska "yksinhuoltaja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska "yksinhuoltaja".

        Eilen


    • äitikin

      miten "muut" naiset hoitavat/suhtautuvat seksielämäänsä? kummallista ajattelua yh:n tarpeista.. ihan kuin yh:n pitäisi istua jalat ristissä koko loppuelämä..?! jollei istu,kuulee taas yh:n "helppoudesta".
      ihmisillä on erilaisia tarpeita,keinoja tyydyttää niitä yms..
      yh:ous ei tee naisesta nymfoa tai täysin tunteetonta. sama nainen se on kuin aikaisemminkin

      • Äiti ja nainen

        Todella. Seksuaalisuus on ihmisen parhaimpia nautinnonaiheuttajia. Toisille se ei merkitse juuri mitään, ovatpa aviossa tai eivät. Mulle se merkitsee paljon. Aivan ihana asia!! ;)
        Nauttikaamme siitäkin Jumalan meille antamasta ihanuudesta.


    • miija

      Ikinä elämässäni tämä puoli ei ole ollut niin hyvällä tolalla kuin nykyisin :))))

      Eron perästä ei tullutkaan minkäänlaista hihhuli kautta vaan löysin uudelleen nuoruuden suuren rakkauteni. Elämä on hyvin seesteista ja ihanaa.

      Seksiin suhtaudun aivan samoin kuin koko tähänkin astisen elämäni.

      Kivahan lapsista on onnellinen ja rakastunut äiti. Niin isoja ovat, että ei heillä ole mitään minun omaa elämääni vastaan. Kotimme on sen kokoinen, että itse kukin voimme olla omissa oloissamme, kun haluamme.

      Ps. Vastasimpahan, vaikka kysymyksen laatijan "hoidonsaamis" -sävy osoittaa provoilevaa asennetta.

      • GALLUPP

        Siis kysyin ihan sen takia että vasta toissaviikolla kuulin YH:n puhuvan miehen panemisesta.
        Heti alkoi harmaasolut raksuttamaan: avioliitossa seksi on tärkeä osa, ja liiton eroottisesta puolesta huolehditaan. Molemmata arvostavat kumppaniaan seksuaalisena ihmisenä. Ainakin toivottavasti.
        Liiton jälkeen mies onkin poissa, mutta nainen on edelleen tottunut saamaan x kertaa viikossa, ei kuukaudessa. Aviomiehen korvikkeeksi nainen etsii sitten "muita miehiä", muttei arvosta niitä samalla tavalla kun aikanaan exää. Seksistä tulee panoja tai hoitoja.


      • yks.
        GALLUPP kirjoitti:

        Siis kysyin ihan sen takia että vasta toissaviikolla kuulin YH:n puhuvan miehen panemisesta.
        Heti alkoi harmaasolut raksuttamaan: avioliitossa seksi on tärkeä osa, ja liiton eroottisesta puolesta huolehditaan. Molemmata arvostavat kumppaniaan seksuaalisena ihmisenä. Ainakin toivottavasti.
        Liiton jälkeen mies onkin poissa, mutta nainen on edelleen tottunut saamaan x kertaa viikossa, ei kuukaudessa. Aviomiehen korvikkeeksi nainen etsii sitten "muita miehiä", muttei arvosta niitä samalla tavalla kun aikanaan exää. Seksistä tulee panoja tai hoitoja.

        ei se nyt ihan noinkaan mene jokaisen kohdalla.
        Pano ja hoito ,no just


      • miija
        GALLUPP kirjoitti:

        Siis kysyin ihan sen takia että vasta toissaviikolla kuulin YH:n puhuvan miehen panemisesta.
        Heti alkoi harmaasolut raksuttamaan: avioliitossa seksi on tärkeä osa, ja liiton eroottisesta puolesta huolehditaan. Molemmata arvostavat kumppaniaan seksuaalisena ihmisenä. Ainakin toivottavasti.
        Liiton jälkeen mies onkin poissa, mutta nainen on edelleen tottunut saamaan x kertaa viikossa, ei kuukaudessa. Aviomiehen korvikkeeksi nainen etsii sitten "muita miehiä", muttei arvosta niitä samalla tavalla kun aikanaan exää. Seksistä tulee panoja tai hoitoja.

        Ei yhden puhujan takia voi kaikkia yleistää. Yhtä hyvin puhuja olisi voinut olla avioliitossa olevakin.

        Avioseksiä on hyvin monenlaista skaalalla hyvää ja huonoa. Toinen voi käytöksellään latistaa koko seksin. Avioliitto, kun ei lopultakaan takaa, että pari pääsisi siinä toistensa kanssa kaikessa parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Papin aamenen jälkeen se voi kummasti latistua tuleehan seksistä velvollisuus ja eräänlainen pakko.

        Entiselle miehelleni en varmasti korviketta ole etsinyt. Hyvilläni olen kun pääsin eroon.

        Nykyiseni tiesin hyvin yhteensopivaksi kanssani. Hänen kanssaan elän seksuaalisestikin elänäni parasta aikaa.


      • kaunista
        miija kirjoitti:

        Ei yhden puhujan takia voi kaikkia yleistää. Yhtä hyvin puhuja olisi voinut olla avioliitossa olevakin.

        Avioseksiä on hyvin monenlaista skaalalla hyvää ja huonoa. Toinen voi käytöksellään latistaa koko seksin. Avioliitto, kun ei lopultakaan takaa, että pari pääsisi siinä toistensa kanssa kaikessa parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Papin aamenen jälkeen se voi kummasti latistua tuleehan seksistä velvollisuus ja eräänlainen pakko.

        Entiselle miehelleni en varmasti korviketta ole etsinyt. Hyvilläni olen kun pääsin eroon.

        Nykyiseni tiesin hyvin yhteensopivaksi kanssani. Hänen kanssaan elän seksuaalisestikin elänäni parasta aikaa.

        Hmm.... Pano,nainti,hoito,kaato, sanat taitaa alunperin olla miesten käyttämiä ilmaisuja
        jotka on tässä "vapautuneessa" yhteiskunnassa tarttunu naisii.. Ei vain yh:hin.. Itse en niitä suustani päästele... Rakastelu on kaunis asia... Nuo sanat eivät tätä kuvasta... (johtuu ehkä suomenkielen karuisuudesta)... Sama vähän ku se ettei enään sanota "hän vaan sanotaan "se kuin jostain esineestä puhuttaisiin eikä henkilöstä...


    • yks yh

      Muistan hämärästi...

    • Älykkö

      Hei nää on taas näitä tahallisesti tehtyjä juttuja joilla pelkästään halutaan ärsyttää ja saada ihmiset puolustuskannalle.
      Kun kukaan ei näistä piittaa, ne loppuvat, ei kukaan jaksa tuulelle huutaa...

    • Mia-79

      Käsittäähän saa mitä haluaa.. Toki seksuaalisuus on ihana asia, mutta on virhe kuvitella, että yh-äidit(ainakaan kaikki) olisivat jotenkin helppoja tapauksia.

      En itse ole enää yh, mutta se aika on hyvinkin tuoreessa muistissa. Moni treffeistä kiinnostunut herra totesi, kun sanoin, etten hae mitään seksiseuraa:"MUTTA SÄHÄN OOT YH...".

      Sinkkuaikoinani seksielämäni oli olematonta, kun en huolinut ketä tahansa.

      Nykyiselle miehelleni ilmoitin heti tavattuamme, että minua hän ei sitten heti sänkyyn saa. Kysyinpä vielä, että jaksaako hän odottaa. Vastaus oli:"Kyllähän se on jaksettava jos toista tosissaan rakastaa". Hän jaksoi odottaa ilman, että kävi vieraissa.

      Mutta mikä teidät miehet saa kuvittelemaan, että yh-äidit olisivat ns.munahaukkoja?

      Kysyit myös sitä, muuttuiko suhtautuminen seksiin eron jälkeen. Kyllä minulla ainakin!! Tajusin sen, ettei ole pakko suostua tekemään mitään vastenmielistä ja pervoa, ja ettei kroppani ole kauppatavaraa, vaikka entinen mieheni niin tuntui kuvittelevan.

      Synnytyksien(2kpl) jälkeen opin tuntemeen oman kroppani paremmin, joten turhaa sanoa, miten synnytykset vaikuttivat seksielämään

    • Pauliina

      Kerropa sinä se, sillä nämä tälläiset jutut perustuvat aina olettamuksiin ja kuviteltuihin juttuihin. Koska ne alkavat sanoilla, yh varmasti tai... yh:t luultavasti... ja sun kirjoituksessa sanoilla: on sellainen käsitys...eli mitään todenperää niissä ei ole!

      Joten loistavaa loppuelämää sinulle arvailujen varassa elävälle tai ota itse selvää omasta elämästäsi!

    • annika

      luulen, että vastaus on selvä: kukin hoitaa omalla tavallaan ja omien halujensa mukaan ihan yhtä lailla, kuin lapsettomatkin sinkkunaiset. Yh-äidillä on ehkä vähemmän tilaisuuksia metsästää satunnaisseuraa ja korkeampi kynnys roudata vierasta miestä kotiinsa (koska se on myös lasten koti).

      Miksi yh-äiti ei saisi "panna"? (tällä sanalla kai viitattiin yhdenillanjuttuihin tai ns. "vakihoitoihin", joiden kanssa ei seurustella). Kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla oikeus seksielämään, on äiti tai ei, jos siltä tuntuu. Vaikka joku yh-äiti "panisi" joka päivä eri miestä, ei se silti tarkoita, että tämä on huono äiti lapsille (jos tässä keskustelussa viitattiin siihen). Se kertoo vain siitä, että tämä äiti ei halua juuri kyseisessä elämäntilanteessaan sitoutua ja tällä on ajallisesti mahdolllista saada seksiseuraa pivittäin (esim. lasten ollessa koulussa/päiväkodissa) ja tämä on seksuaalisesti aktiivinen (kokee tarpeensa päivittäiseksi). Ei äidin aktiivinen seksielämä välttämättä tarkoita sitä, että tämä raahaisi jokaisen hoitonsa omaan (ja lasten) kotiin, tai esittelisi nämä lapsille uusina isäkandeina, tai että lapset koskaan ylipäätään näkisivät näitä miehiä.

      Olettaisin, ettei se itse seksiseuran saaminen ole sinkku-yh-äidille sen vaikeampaa, kuin lapsettomalle sinkkunaiselle, jos tämä vaan saa tilaisuuksia päästä tällaista seuraa hakemaan (netistä, ravintolasta, työpaikalta, kuka mistäkin).

    • Merja

      Onpa tullut seurattua läheltä parin vaimon muuttumista yksihuoltajaksi ja kyllä näkyy olevan seksielämä vilkasta. Lapset on hoidossa joka toinen viikonloppu isällä ja jokatoinen viikonloppu mummolla. Arki-iltoina lapsi kaitsee yh:den sisarukset...

      Baari-iltoja näkyy olevan sellaiset 3-4 viikossa ja taksin hakema kaksilahkeinen on suunnilleen eri joka viikko. Jäkiehkäisypillereitä kuluu reippaasti enemmän vuodessa kuin mitä pillerin ohjeissa sallitaan. Nurisevat vielä että kun miehet ei käytä kumia silloin kun he itse ovat niin kännissä että eivät huomaa sitä vaatia.

      • Nainen aurinkoinen

        Onpas sinulla aikaa ja mielenkiintoa seurata toisten elämää. Tiedät siis senkin, milloin ja kuinka paljon joku ostaa katumuspillereitä...
        No, olipas kirjoituksesi jotenkin katkeransävyinen ja ehkäpä yleistäväkin.

        Kun tosiasiahan on, että noi kaksi "tuntemaasi" ihmistä voisivat yhtä hyvin olla millaisen siviilisäädyn edustajia tahansa. Ja sekä miehiä että naisia. Jos joku haluaa elää noin, niin omapahan on asiansa. Ainoastaan sääliksi käy ala-ikäisiä lapsia, jos todella jäävät vaille huoltoa ja rakkautta. Mutta tietämäsi perusteella lapset ovat isällään tai isovanhemmillaan viikonloppuja. Eli eivät suinkaan heitteillä. Ehkäpä noilla naisilla elämänhallinta on hakusessa. Tai jotain sellaista ongelmaa, josta sinäkään et tiedä. On niin helppo arvostella muita...

        Aurinkoista loppukesää!


      • Merja
        Nainen aurinkoinen kirjoitti:

        Onpas sinulla aikaa ja mielenkiintoa seurata toisten elämää. Tiedät siis senkin, milloin ja kuinka paljon joku ostaa katumuspillereitä...
        No, olipas kirjoituksesi jotenkin katkeransävyinen ja ehkäpä yleistäväkin.

        Kun tosiasiahan on, että noi kaksi "tuntemaasi" ihmistä voisivat yhtä hyvin olla millaisen siviilisäädyn edustajia tahansa. Ja sekä miehiä että naisia. Jos joku haluaa elää noin, niin omapahan on asiansa. Ainoastaan sääliksi käy ala-ikäisiä lapsia, jos todella jäävät vaille huoltoa ja rakkautta. Mutta tietämäsi perusteella lapset ovat isällään tai isovanhemmillaan viikonloppuja. Eli eivät suinkaan heitteillä. Ehkäpä noilla naisilla elämänhallinta on hakusessa. Tai jotain sellaista ongelmaa, josta sinäkään et tiedä. On niin helppo arvostella muita...

        Aurinkoista loppukesää!

        On oltu hyvä kavereita ja jostain syystä haluavat kertoa minulle baarireissujensa yksityiskohdat. Ovat kai kovasti ylpeitä siitä että kelpaavat miehille. Olen kyllä alkanut vältellä heidän seuraansa, koska kyseisten juttujen kuuntelu ei todellakaan kiinnosta. Soittelevat muuten usein aamuisin ja kyselevät mm. jälkiehkäsypillereistä, koska työni puolesta tiedän niistä.

        En todellakaan ole katkera heille. Ihmetyttää vain miten hyvät äidit muuttuvat täysiksi hulttioiksi, tätä menoa on huostaanotot edessä, viimeistään silloin kun äidit ja siskot kyllästyvät huolehtimaan heidän lapsistaan. Ehkä kuvaamani käytös on hyvinkin tavallista siviilisäädystä riippumatta, mutta omassa tuttavapiirissä tämä on rajoittunut (sattumalta?) eroprosessejen jälkimaininkeihin. Eivät nämä kaksi ole ainoita joilla meno on ollt hurjaa, mutta muilla meno on rauhoittunut melko nopeasti.


      • Mamma
        Merja kirjoitti:

        On oltu hyvä kavereita ja jostain syystä haluavat kertoa minulle baarireissujensa yksityiskohdat. Ovat kai kovasti ylpeitä siitä että kelpaavat miehille. Olen kyllä alkanut vältellä heidän seuraansa, koska kyseisten juttujen kuuntelu ei todellakaan kiinnosta. Soittelevat muuten usein aamuisin ja kyselevät mm. jälkiehkäsypillereistä, koska työni puolesta tiedän niistä.

        En todellakaan ole katkera heille. Ihmetyttää vain miten hyvät äidit muuttuvat täysiksi hulttioiksi, tätä menoa on huostaanotot edessä, viimeistään silloin kun äidit ja siskot kyllästyvät huolehtimaan heidän lapsistaan. Ehkä kuvaamani käytös on hyvinkin tavallista siviilisäädystä riippumatta, mutta omassa tuttavapiirissä tämä on rajoittunut (sattumalta?) eroprosessejen jälkimaininkeihin. Eivät nämä kaksi ole ainoita joilla meno on ollt hurjaa, mutta muilla meno on rauhoittunut melko nopeasti.

        mielestäni kertoilla asioita täälä jos työsi puolesta niitä sinulle kerrotaan.
        vaitiolovelvollisuus.....
        Mielestäni sen pitäsi sitoa myös nettipalstoilla ja vaikka nimettömänä kirjoitteletkin.

        Voiko enää luottaa ammatti-ihmisiin?

        Niin tuohon seksi elämään..
        irtosuhteita en harrasta..
        seurustellut olen jo monta vuotta.. seksiä on siloin harvoin kun saamme lapsivapaata.. eli kerran kaksi vuodessa.
        Asunto on ahdas ja nukun kahden lapsen kanssa samassa huoneessa.


      • Merja
        Mamma kirjoitti:

        mielestäni kertoilla asioita täälä jos työsi puolesta niitä sinulle kerrotaan.
        vaitiolovelvollisuus.....
        Mielestäni sen pitäsi sitoa myös nettipalstoilla ja vaikka nimettömänä kirjoitteletkin.

        Voiko enää luottaa ammatti-ihmisiin?

        Niin tuohon seksi elämään..
        irtosuhteita en harrasta..
        seurustellut olen jo monta vuotta.. seksiä on siloin harvoin kun saamme lapsivapaata.. eli kerran kaksi vuodessa.
        Asunto on ahdas ja nukun kahden lapsen kanssa samassa huoneessa.

        Jos minulle aamulla soitetaan kotiin ja kysytään jotain, niin se ei todellakaan ole työasia ja näin liity vaitiolovelvollisuuteen.

        Olisi aika raskas taakka kaikille, jos kaikki työnsä puolesta vaitiolosääntöjen piiriin kuuluvat, joutuisivat varomaan siviilielämänsä asioiden käsittelyä.

        Saako sosiaalivirkailia kertoa että heillä on kotona talous retuperällä? Vai koskee häntä vaitiolovelvollisuus?


    • Nainen -77

      Mulla parisuhde päättyi äskettäin yli neljän vuoden yhteiselon jälkeen. Odotettavissa on pitkä aika ilman seksiä, koska mulle aivot on tärkein seksielin (kuten monelle muullekin), ihan vain halujen takia en seksiä tarvitse. Rakastelua kaipaan, seksiä en. Rakkaussuhteeseen se mulla kuuluu, mutta esim. ennen tätä eksääni olin lähes kaksi vuotta ilman seksiä.

    • Naikkonen

      No enpä tiedä onko se uusien hoitojen etsiminen niin yksinomaan yh-äitien juttu sitä taitaa tehdä kaikki jopa hyvässä suhteessa olevat... (ikävä kyllä!!) Minulla on aineskin aktiivinen seksielämä vaikka lapsi olisikin kotona... Joskushan se oppii että äidillä/isällä on muitakin seksi kumppaneita kuin isi tai äiti jos kerran isä ja äiti ole yhdessä... Ja ketään ei olla tehty olemaan täällä yksin ja ihminen on seksuaalinen olento joka kaipaa toisen ihmisen kosketusta.... Eikö niin...?

      • sosiaalinen eläin

        "Ja ketään ei olla tehty olemaan täällä yksin ja ihminen on seksuaalinen olento joka kaipaa toisen ihmisen kosketusta.... Eikö niin...?"
        Minäkään en enää muista miltä se keksi maistui.
        En kaipaa kosketusta vierailta ihmisiltä.
        Pidän metrin välimatkaa kaikkiin kaksilahkeisiin.
        Selibaattia on jatkunut jo yli puoli vuosikymmentä. Kaipa jatkan samaa tyyliä hautaani asti.


      • ero tulee
        sosiaalinen eläin kirjoitti:

        "Ja ketään ei olla tehty olemaan täällä yksin ja ihminen on seksuaalinen olento joka kaipaa toisen ihmisen kosketusta.... Eikö niin...?"
        Minäkään en enää muista miltä se keksi maistui.
        En kaipaa kosketusta vierailta ihmisiltä.
        Pidän metrin välimatkaa kaikkiin kaksilahkeisiin.
        Selibaattia on jatkunut jo yli puoli vuosikymmentä. Kaipa jatkan samaa tyyliä hautaani asti.

        Niin monesti kun mies otti haluamansa väkisin,tai miltei pakotti krapulalääkkeekseen...kuolin siltä kohdin...ja nyt en voi enää suostua pakotetuna,ero ainut vaihtoehto.


      • Naikkonen
        sosiaalinen eläin kirjoitti:

        "Ja ketään ei olla tehty olemaan täällä yksin ja ihminen on seksuaalinen olento joka kaipaa toisen ihmisen kosketusta.... Eikö niin...?"
        Minäkään en enää muista miltä se keksi maistui.
        En kaipaa kosketusta vierailta ihmisiltä.
        Pidän metrin välimatkaa kaikkiin kaksilahkeisiin.
        Selibaattia on jatkunut jo yli puoli vuosikymmentä. Kaipa jatkan samaa tyyliä hautaani asti.

        No sehän on sinun tappiosi... Eihän ketään voi pakottaa ottamaan vastaan hellyyttä....


      • sissi
        Naikkonen kirjoitti:

        No sehän on sinun tappiosi... Eihän ketään voi pakottaa ottamaan vastaan hellyyttä....

        Seksillä ja hellyydellä ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • Tiedän
        Naikkonen kirjoitti:

        No sehän on sinun tappiosi... Eihän ketään voi pakottaa ottamaan vastaan hellyyttä....

        Kuule, ei lie tappio sille, joka ei alistu hyväksikäytettäväksi.Juoppo ei ei ole kovin kiihottavaa sänkyseuraa!

        Ja hellyyttä ei ole pakottaminen ja hyväksikäyttäminen.Vastoin toisen tahtoa pakottaminen ja väkisinmakuu on jopa kriminalisoitu avioliitossa v.1994!


      • Timppa
        Tiedän kirjoitti:

        Kuule, ei lie tappio sille, joka ei alistu hyväksikäytettäväksi.Juoppo ei ei ole kovin kiihottavaa sänkyseuraa!

        Ja hellyyttä ei ole pakottaminen ja hyväksikäyttäminen.Vastoin toisen tahtoa pakottaminen ja väkisinmakuu on jopa kriminalisoitu avioliitossa v.1994!

        Ennen kuin ero tuli, seksiä oli juu. Jälkeenpäin vain selvisi, että se oli säälipanoa, tai peittelyä. Ei ollut kivaa enään jälkeenpäin kun tämä selvisi.

        MM. yksi viesti ennen eroa jollekkin miehelle joka näkyi tietokoneella jälkeenpäin: "No nyt se menee nukkuun, haluaa aamulla taas panna, pitää itekkin mennä nukkumaan ja antaa aamulla." Ja minä onneton sinisilmä luulin, että rakastelimme.

        No ei siinä mitään, pitäisi olla oikeastaan kiitollinen X:lle, olenhan kasvanut ihmisenä ja isänä huomattavasti verrattuna siihen, mitä ennen eroa olin.

        Valitettavasti myönettäköön, että on minusta tullut myös varovaisempi ja kyynisempi naisten suhteen, hyvä vai huono asia? En tiedä.


      • Mia-79
        Timppa kirjoitti:

        Ennen kuin ero tuli, seksiä oli juu. Jälkeenpäin vain selvisi, että se oli säälipanoa, tai peittelyä. Ei ollut kivaa enään jälkeenpäin kun tämä selvisi.

        MM. yksi viesti ennen eroa jollekkin miehelle joka näkyi tietokoneella jälkeenpäin: "No nyt se menee nukkuun, haluaa aamulla taas panna, pitää itekkin mennä nukkumaan ja antaa aamulla." Ja minä onneton sinisilmä luulin, että rakastelimme.

        No ei siinä mitään, pitäisi olla oikeastaan kiitollinen X:lle, olenhan kasvanut ihmisenä ja isänä huomattavasti verrattuna siihen, mitä ennen eroa olin.

        Valitettavasti myönettäköön, että on minusta tullut myös varovaisempi ja kyynisempi naisten suhteen, hyvä vai huono asia? En tiedä.

        Hävettää naissukupuolen edustajana exäsi tuollainen käytös. Minä puolestani olin vähän samassa tilanteessa...annoin usein vain siksi, että halusin välttää riitaa...mies kun kävi vieraissa ja tyytyi omaansa vain silloin jos ei muilta saanut. Myös väkivallan uhka oli todellinen,etenkin kun exälle maistui viina ja epäilen, että jotkin vahvemmatkin aineet.

        Ehkäpä on vain hyväkin olla varovainen, riski satuttaa itseään on pienempi. Onneksi ero oli kohdallani vain ovi parempaan elämään. Olen onnellisessa avoliitossa ja seksielämä maistuu, menneisyyden haamuista huolimatta. Niistäkin kun pystymme puhumaan.

        Toivon koko sydämestäni sinulle pelkkää hyvää elämässäsi, ja että löytäisit sen onnen, jonka jokainen meistä on ansainnut


    • Eepi

      jo kohta 2 vuotta! Tällä tavalla tämä yh-äippä hoitaa seksielämänsä ;-p

      • hanipupu-79

        mutta taitaa olla edessä myös. Ero on niin tuore tapaus vielä että ajatuskin miehen kosketuksesta oksettaa. Siis sekä ex:än että muiden..

        Lisäksi en todellakaan aijo antaa poikani todistaa äitinsä miesjuttuja vaan jos joskus (toivottavasti suhteellisen nopsaan) haluni palaavat, toivon löytäväni ihanan haluttavan _vakituisen_ kumppanin koko elämäksi.


    • Ihmeissään

      Teetkös kenties sinäkin jotain tutkielmaa kysymästäsi aiheesta, niinkuin monessa muussakin tässä keskustelupalstalla opiskelijat tekevät ja kyselevät...?
      Vai oletkos alkamassa yh.ksi vai..
      Tuntuukos päiväsi pitkältä, ja ajankuluksiko kyselet..?

      Niin, jos sinulla on vain käsityksiä ja arvailuja ja luuloja, on tietysti hyvä ottaa asiasta selvää ja jos sitten joku sattuu sinulta kysymään samaa asiaa, on valmiita vastauksia...

    • 41N-yh

      ei ole ollut minkäänlaista miestä viiteen vuoteen. enkä hoida hommaa muutenkaan koska siitä tulee vain paha mieli.

      • Yh-äiti40

        Onneksi olkoon sulle, jos pystyt vuosikausia elämään ilman miestä... Itseltäni onnistuisi moinen heikonlaisesti. Mun mielestäni seksuaalisuus on tarkoitettu miehen ja naisen väliseksi mahtavaksi jutuksi. Ei riitä "itsellinen" seksi ainakaan minulle.

        Ja onko se nyt lopulta niin väärin, jos on vaikka YYA-sopimus eli seksisuhde johonkin vapaaseen mieheen!? KUNHAN vaan ei todella tee itselleen pahaa eli aiheuta itselleen kuten ei toisellekaan mielipahaa. Sitä aiheutuu mielestäni vain siinä tapauksessa, että tunteet tulevat mukaan kuvioon yksipuolisesti. Eli että jompi kumpi ihastuu / rakastuu siihen seksikumppaniin. Silloin voi olla todella tuskallista, jos toiselta ei saa vastakaikua tunteilleen.

        Eletään tietysti kukin siten, kun itselle sopii. Ja kaikki eivät ole todellakaan seksuaalisesti yhtä aktiivisia.

        Aurinkoa syksyysi!!


    • John655

      Hyvä herra / rouva,

      Olemme lisensoitu sijoitusyhtiö USA: ssa, duo markkinoida pyrkimystä maksimoida osakkeenomistajien arvo yrityksessämme, etsimme toteuttamiskelpoisia investointihankkeita USA: n ja USA: n ulkopuolella, voimme rahoittaa pehmeäksi lainalle nykyisen yhteistyössä rahoitettavan ohjelman 3%: n vuotuisella korolla ilman vakuuksia. Olemme enimmäkseen kiinnostuneita seuraavista aloista: Öljy / kaasu, pankki, kiinteistöt, varastotekniikka, kaivostoiminta, kuljetus, hotelli & matkailu, terveydenhuolto, tupakka, viestintäpalvelut, maatalous, metsätalous ja kalastus, mikä tahansa toteutettavissa oleva sektori. Jos sinulla on elinkelpoinen projekti, joka edellyttää rahoitusta, haluamme työskennellä kanssasi, lähettää liiketoimintasuunnitelman tai siihen liittyvät asiakirjat
      lähetä sähköpostia osoitteeseen: [email protected]
      Lämpimät terveiset,
      JHC Management.

    • Doggy5tyle

      Minä hankin koirulin ja meillä on oikein hauskaa. Ei ole mitään ihanampaa kuin sylkkyyn iltaisin käpertyvä labbis. Harrastamme lähetyssaarnaajaa jossa hän on päällä ja usein myös suikkaria

    • Kontulasta.kajahtaa

      Itä-Helsingin kuppiloissa näkee, miten osa YH-äideistä järjestelee seksielämäänsä.

      • rwerwet

        Koirapuistoissa näkee myös


      • Anonyymi

        Soita lastensuojeluun ja Avi:lle, poliisi myös paikalle


    • Anonyymi

      Mulla vakipano,ei tarvitse etsiä hoitoja:)Tavallaan hän on myös miesystäväni.

    • Anonyymi

      Helppo nakki. Aamulla vien lapsen päikkyyn , sitten kiireellä chattiin ja sieltä saa tilaamalla kotiin jos vaikka minkälaista. Eniten on tarjolla suomalaisia ukkomiehiä ja nuoria maahanmuuttajia.

      • Anonyymi

        Mä olen olen yksinhuoltaja ja harrastan seksiä silloin tällöin mulkeron etän kanssa, se saa kai jotain kiksejä kun uudelta naikkoselta salaa mua pan tapaamassa. Olen kyllä sanonut, että vois lastakin joskus tavata.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe