Moi, Pojalle pitää ostaa skootteri mutta noitahan on turkasen paljon myynnissä. Aprilialla näkyy olevan yli !!! 3000 euron ruiskumoottorisia mutta hieman kuulostaa kalliilta kun marketeissa näkyy n800-1000 euron nelitahtisia .
Ei kuitenkaan tahtoisi ostaa lapsilleen kehnoa niin mikä on semmoinen varmasti toimiva ja taloudellinenkin skootteri? millä nuoret vielä kehtaavatkin ajaa kun muistaakseni puch? oli kyllä halpis koneen näköinen ja jätin mielestä semmoisen jo pois.
kiitos sinulle jos viitsit vastat asiallisesti moikka.
Hyvä skootteri ? 4-t ? ruisku?
14
8637
Vastaukset
- isä
Olen myös isä ja ostin lapsilleni markettiskootterin. Pian 2000 kilometriä takana ja ainoastaan akku uusittu takuuseen, kun myyjäliike oli ladannut sen piloille liian isolla laturilla.
Minusta ainakin hyvä vaihtoehto tuommoinen alle 900€ maksava menopeli kun näkyy toimivankin.
Bensaa näkyy kuluvan n.3l/100km ja kulkujakin on riittävästi kuristuksen poiston jälkeen (n.60 km/h). Suotta noita ihan paskoiksi haukutaan ja eihän Ladan hinnalla Mersua voi saada.
Suosittelen lämpimästi näitä halpisvehkeitä, Milan,San Remo,Fude ja millä kaikilla nimillä noita Baotianeja myydäänkään. Merkkihuoltokin löytyy siedettävän matkan päästä, kun autokorjaamot ovat tehneet huoltosopimuksia maahantuojan kanssa.- 200 tkm
Nuorille tärkeä on itsetunnon varmuus. Mopon pitäisi vahvistaa olemusta. Herrasmiehelle nelitahtinen. Markettimopoa ei tarvitse hävetä, ne ovat osoitus järkevyydestä. Lapsillani oli samannäköiset Kymcot, kaksinkertaisella hinnalla neljä vuotta sitten. Tuli suuri hinnan romahdus.
Sama näyttää olevan yleensäkin kalliimmilla mopoilla. Urheiluhenkinen haluaa ruiskun, tai jonkun tehokkaan kaksitahtisen. Joskus julistin kaksitahtiset sulattoon, kun en löytänyt kunnollista öljyä. Joillakin männänrenkaat jumiutuvat matka-ajossa ja varsinkin ylämäessä.
Sitten kun etsii vikaa, ei mitään näy. Mobilin öljy toimii. Olen ajellut mopoilla yli 200tkm, muutaman Euroopan kierroksenkin. Oma moponi on vanha ruma Peugeot Fox 105tkm, luotettava. Lapseni ovat ajelleet 4-tahtisilla 20 000km. Öljyn määrää on seurattava, ja vaihteistoöljykin muistettava vaihtaa aluksi muutaman sadan kilometrin jälkeen.
Nauttikaa konevoimasta! - joopajoo
pysty ominsilmin näkemään miten huonot jopa hengenvaaralliset halpa mopot eroaa normaali hintaisista niin mene hoidattamaan pää vammasi äläkä kirjoittele tänne noita paska juttujas.
- 12345
joopajoo kirjoitti:
pysty ominsilmin näkemään miten huonot jopa hengenvaaralliset halpa mopot eroaa normaali hintaisista niin mene hoidattamaan pää vammasi äläkä kirjoittele tänne noita paska juttujas.
virheitä
- keeway72342
joopajoo kirjoitti:
Olen ostamassa "keeway hurricanea" kukaan tietää minkälainen vehje se on?
- Osta_vain_keeway
keeway72342 kirjoitti:
Olen ostamassa "keeway hurricanea" kukaan tietää minkälainen vehje se on?
Kaverillani on hurricane ja erittäin moitteettomasti on toiminut, suosittelen
- sdsdsd22
Osta_vain_keeway kirjoitti:
Kaverillani on hurricane ja erittäin moitteettomasti on toiminut, suosittelen
Jos tosiaan hyvän haluat niin osta Aprilia. Kestää varmasti, tehokkaampi kun nuo markettivehkeet. En niitäkään halua moittia, mutta enemmän niissä sattuu hajoamisia kun merkkilaitteissa.
- EI KIINALAISIA!!!!!!
EI KIINALAISIA!! itselläni oli 5000tkm boation skootteri mikä toimi pari päivää ja hajos ja toi jatku koko vuoden ja vielä hirveen näköisiä suosittelisin noita aerox, piaggio,peugeot,sym,aprilia,cpi mitä noita ny on.
- kiina-rules
boation-merkkiä ei ole olemassa. :)
Honda tekee kahta nelitahtiruiskullista mopskootteria: Vision ja Zoomer- oiko
Heh, kannattaakohan edes ruveta moittimaan muiden kirjoituksia, kun itse ei osaa raapustaa sitäkään vertaa...
- terer
Siitä vaan, 2 tai 4 -tahti . Tuosta, kun otat kurit pois saat kortinkin pois! >
- Power DD
4T Ruisku? = Yamaha Neos
Olisin ostanut likalle moisen, mutta eipä kelvannut. Kuulemma ruma, ja onhan se kieltämättä vähän omituinen. Retroa ja nykyaikaa sekoitettuna.
4T ruisku vaan saattaa olla aika ikuinen peli kestämään, näin voisi kuvitella. Mikunin ruisku tuskin ensimmäisenä antautuu. Ja kulkee luultavasti pelkällä bensan hajulla. - Mopoilija
Mulla on 2004 vuosimallin Baotian BT50. Mittarissa nyt 6000 ja oon ajellu sillä 5 vuotta ilman mitään suurempia ongelmia. Vaihdettu ainoastaan mittatikun tiiviste ja normaalit öljynvaihdot tehty. Siis ostin mopon käytettynä 350€ hintaan. :D
- Skootterit
Minulla on aprilian ruiskumalli vuodesta 2008. Ajettu liki 11000 km.Etuiskarien stefat on ollut alituinen murhe.Tälle 2014 kesälle pitää vaihtaa toinen iskariputki.Toinen piilevä vika on ollut lämpömittarin anturi.Mittari näyttää mitä näyttää ja service-teksti tulee näyttöön.Vaikuttaa käyntiin.Välillä sammunut risteykseen.Muuten pirteä kulkemaan.Vien huoltoon ja korjautan viat pois.Minulla oli aikanaan Baotian tai boatian kiinan skootteri.Akun kaapelit siitä märänty käsiin ja alkuperäinen akku ei kestä kauan.Venttiilit jos sääti aina määräajoin ni hyvä peli oli.Etujuoset mulla siinä kiinan skootterissa lössähti kasaan jo 1000 kilometrin jälkeen uutena.Veljelle möin sen kiinan pelin ja vieläki ajelee sillä.Ja onhan noilla kahdella selvä hintaero uutena.Molempia oon ajellu enkä moiti kumpaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840