Moi,
löysin muutaman vanhan corelin zipatun klippitiedoston muotoa CLH.
Yhdellä vanhalla läppärillä on jopa Corel 4.0 muttei sekään pysty avaamaan noita tiedostoja muokattaviksi, saati nykyinen Corelini versio 9.0. Suora avaus ei siis ole vaihtoehto. (Ei aavistustakaan, miksi näin on.)
Pääsen siihen asti, että voin katsella kuvia Quick Viewillä ja "printata" pdf-tiedostoksi, jonka sitten voin avata Photoshopilla. Mutta kun siinä häviää se kullanarvoinen vektoriominaisuus.
Olisiko jollakulla jokin hieno vinkki, miten voisin avata näitä ikivanhoja juttuja, ettei tarvitsisi ruveta niitä käsin piirtämään bezier-viivoilla.
Ikivanhoja Corelin 2.0 vektoriklippejä
kaipaa neuvoja
1
134
Vastaukset
- helpottunut avaaja
RATKAISU:
Tuli mieleeni tutkailla sitä 12 v vanhaa läppäriäni vähän lisää. Koneella sattui olemaan Corel Draw 4.0:n lisäksi Mosaic, jonka avulla sain avattua kuvakansiot.
Corel Draw 4.0 kykeni avaamaan nämä .cdr 2.0-tiedostot, muttei jostain syystä suostunut tallentamaan niitä cdr-muotoisena, nyt versiona 4.0.
Kekkasin, että voin kokeilla viedä tiedostot .ai-muotoisina muistitikulle, jolta sainkin ne avattua Corel Draw 9.0:lla nykyisellä koneellani.
Hyvin toimii, vektorit ja kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013