Minulla on kaksi kissaa 9 vuotias leikattu kollikissa ja 4 vuotias leikattu naaraskissa.Ongelma on se,että joskus heidän leikit menee vähän liian pitkälle.Ei ole voitu todistaa,mutta ilmeisesti vanhempi kissani oli purrut nuorempaa kaulasta,karvat olivat lähteneet kaikki siitä kohdasta.Nyt äitini on tullut hulluksi nuoremman suojelussa,eikä päästä vanhempaa kissaa nuoremman lähelle,nuorempi kissa voisi muka kuolla,jos toinen purisi kaulaalueen ihon rikki.Onko tälläistä käynyt kenelläkään muulla?Miksi kissat käyttäytyvät näin?Minä ainakin pidän sitä vain niiden leikkinä,mutta äitini on eri mieltä.Mitä pitäisi tehdä?Kiitti neuvoista etukäteen!
kissat purevat toisiaan
3
344
Vastaukset
- aniliini
Itselläni on kaksi kissaa, joista suurempi rökittää pienempää aina silloin tällöin. Kyseessä on ainakin meillä vain niiden keskinäinen välienselvittely, mutta silti kurmotettavana olevasta lähtee hirmuinen huuto. Karvaa lähtee tuppo tai pari, mutta ei koskaan kaljuksi asti.
En usko vanhemman kissasi yrittävän tappaa nuorempaa. Jos tappelu käy hermoille voi kissojen päälle ruiskaista vaikka suihkupullosta vettä niin varmasti paatuneinkin tappelupukari tyyntyy. - Jenni
Tähän mäkin kaipaisin apua! Mulla on vuoden ikäinen kolli, joka puree meidän uutta pentua jatkuvasti kaulasta (ei siis niskasta). Kauhean näköistä, ja meen ite aina väliin kun oon kotona. Mut ei se pieni kai kauheesti kärsi kun ei se vanhempaa kuitenkaan pelkää? Ei nyt muuten, mutta kun niillä on kokoeroa 8 kiloa! Voiko tää isompi oikeesti tappaa pienemmän? Tekeekö kissat niin?
- tätä
Feliway- haihdutin, laitetaan pistorasiaan. Auttaa kissojen stressiin, keskinäisiin ritoihin, valtataisteluihin jne ja saa hyvälle mielelle. Meillä toiminut erinomaisesti, varmasti ainakin kokeilemisen arvoinen juttu teillekin. Saa apteekista tai eläinlääkäriltä (ei myydä kaupoissa), eläinlääkäriltä paljon halvemmalla. Ja sitä varten ei tietenkään tarvitse varata aikaa, sanot vain haluavasi ostaa moisen! Maksoi meilläpäin (Vaasa) 30 euroa, saa täyttöpulloja sitten myöhemmin. Kokemukset pelkästään positiivisia, kokeilkaa ihmeessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82022Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101383Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201165Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861054Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661005Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8190902Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67775- 76740
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73622Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36612