Olin 80-luvun lopussa tilapäisenä ahtaajana Jätkäsaaressa. Eli menin aamulla huutoon ja jos hyvin kävi niin pääsin purkamaan laivaa tms. Yleensä lemppasin kahvisäkkejä. Työnjohtajana oli joku raivopää joka huusi kurkku suorana ja oli kuulemma heitetty mereenkin monet kerrat. Muistaako joku ko. tyypin, olis kiva kuulla oliko loppuun asti.
Länsisatama, 80-luvun loppu
26
788
Vastaukset
- Urpilainen
Kaikella kunnioituksella, mutta sulla on tuo vuosiluku pikkuisen hakuusessa, voisikohan sen korjata, esim: 1950, tai jotain sinnepäin.
- Catainen
Jaa miten niin? Kyllä tämä tapahtui n. 1989, tosin olin vain yhtenä talvena töissä.
- CA1/CA1
Catainen kirjoitti:
Jaa miten niin? Kyllä tämä tapahtui n. 1989, tosin olin vain yhtenä talvena töissä.
hyvää vuotta 2013, pääministerille ja rahaministerillekin.
Jatkunee patologisen valehtelijan metsästys tänäkin vuonna. - Catainen
CA1/CA1 kirjoitti:
hyvää vuotta 2013, pääministerille ja rahaministerillekin.
Jatkunee patologisen valehtelijan metsästys tänäkin vuonna.Mitä kohtaa idiootti pidät viestissäni valehteluna? Haluatko palkkakuitit Stevecolta?
- epäkohteliaisiin
Catainen kirjoitti:
Mitä kohtaa idiootti pidät viestissäni valehteluna? Haluatko palkkakuitit Stevecolta?
kysymyksiin ei tarvitse vastata.
- Urpilainen
Catainen kirjoitti:
Sori, ei ollut tarkoitus loukata tai väheksyä asiaasi, mutta oletin tuon mielivaltaisuuden loppunneen jo mainitsemieni vuosien jälkeen. Toki nokkimisjärjestys toiminee vielä nykyaikanakin, toivottavasti ei kumminkaan mainitsemassasi muodossa.
Tuo kahvisäkkien kantaminen, myös "heijasteli"epäilyksiäni, mutta olinhan taas väärässä uskomuksieni kanssa, - r. Häpsälä
Catainen kirjoitti:
Mitä kohtaa idiootti pidät viestissäni valehteluna? Haluatko palkkakuitit Stevecolta?
Eppäilen vahvasti että valehteleminen jotenkin liitty käyttämääsi nimimerkkiin , ei sinun henkolökohtaiseen historiaasi
- olisiko
r. Häpsälä kirjoitti:
Eppäilen vahvasti että valehteleminen jotenkin liitty käyttämääsi nimimerkkiin , ei sinun henkolökohtaiseen historiaasi
tässä seuraavaksi poisputsattavaa materiaalia. Catainen ja Urpilainen patologisen valehtelijan metsästyksessä. Vai alkaako olla ylireagoinnin tunnetta?
- 13+10
Catainen kirjoitti:
Steveco Jätkäsaaressa, busted. Menepä kuule tekemään läksyt kun on jo myöhä ja huomenna koulupäivä
- Catainen
13+10 kirjoitti:
Steveco Jätkäsaaressa, busted. Menepä kuule tekemään läksyt kun on jo myöhä ja huomenna koulupäivä
Tä, väitätkö ettei Stevecoa ole ollut Jätkäsaaressa?
Päiväkotitätisi huutaa, vaipanvaihtoaika.
- 464878
Kyllähän E.d.K-Välittäjä_LKV hahmo on ylivertaisesti aina oikeassa teihin vanhoihin äijänpieruihin nähden moottoreista ja laitteista. Sillä on uusin ja älyllisin nuorekas tieto yliopistosta naatit!
- 2342342345
joo, sillä on tosi söpö peiteprofiilikin, oletko huomannut. Ilmapallo ja kaikkea muutakin hauskaa
- 8+11
Mikähän tässäkin taas on, että tuohonkin kysymykseen on pakko ollut tunkea paskanjauhajien kommentoimaan?
Ja mitähän outoa tuossa vuosiluvussa on? Ainakin minun opiskelukavereitani kävi satamassa keikkamiehinä 80-luvun puolivälissä, joten ei ole vaikea uskoa, että vielä 1989 niitä olisi myös ollut. - kaffi lemppari
Olen myös lempannu kahvisäkkejä länsisatamassa tai olla 1988 säkit tuli avokonteissa (pressu yli) ja purettiin vr lavoille olikohan kaksi neljän säkin pinoa..
Niitä kun viikon lemppas oli sormet ja ranne aika hellänä
Tuon hullun pomon muistan myös nimeä en, äijjä oli vanha juoppo tullut kuulemma aikanaan satamaan 15 vuotiaana hommiin ja sillä tiellä oli!- Catainen
Tulihan sieltä muistoja, hienoa! Ite muistan kun äijä huusi että mulla on 2 minuuttia aikaa surrata kontti tai saan potkut. En silloin vaan edes tiennyt mitä surraaminen tarkoittaa. No selvittiin siitäkin konkarin avustuksella. Työnohjaus oli nolla, piti myös ajaa rekan nuppeja ja traktoreita laivaan vaikkei ikinä ollut ajanut kumpaakaan.Paperirullien lastauksessa sentään työpari sanoi ettei kannata oleilla laivan rungon ja rullan välissä.
- Näin se on!
Niin, lemppareitahan ja muita jätkiä ne täällä päätään paukuttavat ovat.
Alan ihmiset ovat muualla kaltaistensa seurassa. - :-)
Muistan ku nuorena kloppina -65 FÅA:n juoksupoikana kävin jätkällä jotain kirjettä jättämässä laivaan.-
- Muistelisinko
Joskus siellä oli Iso Arska.Oli kovan staran maineessa.Tais lähteä vanhuuseläkkeelle.
- säkki-seppo
Oliko se semmoinen pienikokoinen mies? JP? Jos oli, lähti muistaakseni normaalia tietä eläkkeelle.
- Catainen
Pieni mies, nimee en muista. En tiedä muuten miksi noita kahvisäkkejä lempattiin noinkin myöhään vielä käsityönä, vai oliko ne jotain erikoiseriä. Ruista tuli ainakin ranteeseen.
- Muistelisinko
Arska oli nimensämukainen ja kokoinen.
- Urpilaiselle
Anteeksi offtopic
Merenkulku ja varmaan satamatyöt on sen verran perinteisiä ammatteja että en yhtään ihmettele että 50-lukuinen meininki on jatkunut 80-luvulla kun se jatkuu hyvin pitkälle 2010-luvullakin. Jos puosu ei välillä huuda jollekin naama punaisena niin jokin on pielessä. Jos kipparilla on puolikkaalle asiaa niin se sanoo sen perämiehelle tai puosulle. Näin aika monella laivalla ihan tänä vuonna.
kysele Catainen suoraan sieltä satamasta jos muistavat kyseistä tyyppiä. Itse sain selville puhelinnumeroa myöten kun uskalsin kysellä vanhan hyvän kipparin perään kun kuulin, että laiva oli romutettu. - Näin on
Vai on jo ahtauskin merenkulkua!
Mitähän Satama-foorumilla käsitellään? - 3+13
Harrastukset / Veneily / Satamat / Ahtaaminen
Ahtaaminen harrastuksena - manit pois
siis olit B mies jätkässä L6 mahdolllsesti ja huutajana mahdollisesti edesmennnyTarkio
- Muisteloitisja
Itse olin välillä Jätkässä, useimmiten Sompassa Bemarina 90- luvun puolivälissä. Siellä oli työnjohtana aika klassinen naama, joka aloitti usein työnsä saamalla laivahenklökunnalta virkisteitä, niin että tukipalkin takaa näkyi ensin vain maha ja sitten "lahnan" pohja ylösalaisin, kovasti kuplien. Äijän mieliala parani aina vuoron loppua kohti, Oli vielä vanhan liiton sopimuksella, eli sain joka tehdystä kannesta erillisen korvauksen. Kova liksa.
Ainainen juopottelu kävi lopulta johdon hermon päälle, ja pukuuoneessa oli puhallutus. Kaveri lukittautui vessaan, eikä sitä saanut sieltä ulos kun ei pitäviä todisteitakaan ollut. Sillä kertaa selvisi istumalla vessassa tosi pitkään, mutta muistaakseni sai loppujen lopuksi fudut.
Muistaako kukaan tämän kaverin nimeä? Turja tai Purha tai jotain sinne päin Ai niin, Roiha oli Sompassa huutomiehenä tuolloin. Ja yksi sen ajan konemies näyttää olevan AKT lakkosasioissa estraadilla tätänykyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409