Olen kärsinyt nyt viimeiset 6kk ärsyttävistä rytmihäiriöistä. Tuntuu kuin jokin muljahtais kovaa rinnassa, sit ei saa henkeä 1-2 sek ja tulee outo tunne rintaan. Joku sanoi että ne on vaarattomia lisälyöntjä. Olen urheilullinen 28w mies, en tupakoi ja olen hyväkuntoinen.
Menin asiasta lääkäriin ja siellä todettiin EKG normaaliksi, vaikkakin leposyke oli vähän koholla. Sitten vielä sydämen rasituskoe polkupyörällä lääkärin valvonnassa ja siinäkään ei näkynyt mitään. Lääkäri sanoi että stressistä johtuu ne.
Lisäksi olen kärsinyt paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuushäiriöstä. Olen kova murehtimaan ja tutkailemaan itseäni ja kuulostelemaan aina itseäni jos tuntuu jossain jotenkin oudolle. Kova stressi oli syksyllä töissä ja sain rytmärin ja siitä seuras paniikkikohtaus. Näin tapahtui useasti.
Ja eräskin ilta, vaikka olin sohvalla ja makailin rauhassa niin tuli useita muljahduksia vartin sisällä ja siitä seurasi paniikkikohtaus. Ne vaan jatkuu ja jatkuu vaikka sain lääkkeetkin noihin paniikkeihin (cipralex 10mg).
Onko olemassa jotain luontaistuotetta tai vitamiinia jota kannattais syödä jotta niitä ei ehkä tulisi niin usein?
Miksi niitä rytmäreitä vaan tulee ja tulee? Tulen hulluksi!
Luontaistuotteita/vitamiineja rytmihäiriöihin?
23
4221
Vastaukset
- ...
Kokeilepa orapihlajauutetta, sitä saa luontaistuotekaupoista. Tippoja ohjeen mukaan (15-30 muistaakseni) lasilliseen haaleaa vettä.
Rytmihäiriöitä on jokaisella enemmän tai vähemmän, sen pitäisi jo vähän auttaa kun tietää ne vaarattomiksi. Voisiko työperäistä stressiä millään keinolla vähentää? Nukutko riittävästi? - pihlishapan
Kokeile happamia pihjanmarjoja ja hapankaalia niitä saa luonnosta ja mustaa pippuria sellaisenaan tee lusikallinen haaleeen veteen
- miesm08
Minulla tulee muljahdus ja hengenahdistus samaan aikaan muljahduksen kanssa ja kestää juuri niin kauan, kuin yksi muljahdus, eli ei montaa sadasosasekuntia, mutta siitä jää vielä lievempi tönkkö olo rintakehään joksikin aikaa.
Tuleeko rasituksessa koskaan tuntemuksia? - googlaa lisää
Opettele rentoutumaan ja voiko sitä stressiä siellä töissä vähentää?
Liikunta on myös hyvää stressin hoitoa, jos se on riittävää, mutta ei liiallista.
Eli liikaa ei saa rehkiä.
Syöthän kalaöljyä ja D-vitamiinia?
Molempia myydään luontaistuotekaupassa ja markettien luontaistuotehyllyssä.
On paljon luonnollisisa rentoutttavia aineita. Näistä kannattaa kysyä luontaistuotekaupasta esim. Life
Myyjät ovat koulutettuja aj tietävät mitä myyvät.
Rentoútusharjoituksia löytyy netistä vaikka kuinka.- rehellisyys hei
Vaikuttaa ihan selvästi että täällä kirjoittelee joku luontaistuotteiden myyjä, sillä sellaista tekstiä vähän väliä, jossa suositellaan noita, aivan kuin asiantuntijana. Siis sellaisena, joka tietää, miten ja missä saa myytyä mahdollisimman paljon tavaraa, ja vielä hoiukutellaan menemään oikein liikkeeseen, kun sielläkin on muka asiantuntija. Häpeäisitte!!!
On oikeampaa kertoa toisille omista kokemuksistaan ja siitä, mitkä asiat juuri sinulle ovat auttaneet pitkällä kokemuksella ja lääkärin valvonnassa. Siihen täytyy valitettavasti sisältyä muutakin kuin luontaistuotteet, että kirjoitus olisi uskottava!!!
- muuten yllätyt
hakeudu heti hoitoon
- Tuttua on
Samaa mieltä edellisen kanssa.noin ne alkaa ja eteisvärinä seuraavaksi.
- saman kokenut
Omega-kolmoscoctail ja Ubikinoni. Magnesiumiakaan ei kannata unohtaa (Diasporal imeytyy hyvin).
Se paniikki on kurja juttu, mutta siitä pääsee eroon vain sillä tiedolla, että et kohtaukseen kuole. Beetasalpaaja auttaa moniin "vaarattomiin" sydäntuntemuksiin. Lääkäriltä voit kysyä...
Tämä siis edellyttäen, että lääkäri ei ole todennut mitään erityistä vikaa (kuten kirjoitit).
Se itsensä tutkailu saa aikaan vaikka mitä - siitä voi päästä eroon ilman lääkkeitäkin (rauhoittavia). Joko pidät itsesi sopivasti työn tms touhussa - ajatukset silloin keskittyvät tekemisiisi. Toinen vaihtoehto on erikoislääkärin antama hypnoosihoito, josta saa kelakorvauksen. Älä siis mene hypnologeille tms poppamiehille!
Olet vielä nuori - kunhan perustat vaikkapa perheen ja huolehdit lapsistasi, et ehdi itseäsi niin tutkailemaan.
Hyvää jatkoa ja reipasta mieltä!!! - Orapihlajan marja
Kokeile orapihlajauutetta ja magnesiumia. Itse olen kuullut ihmisistä jotka ovat saaneet apua Kardio Stabil-nimisestä tuotteesta.
Lainaus netistä:
"Orapihlajaa on paljon tutkittu, ja sitä pidetään yhtenä tehokkaimmista itselääkintään sopivista miedoista sydänrohdoista. Se parantaa sydänverenkiertoa, sydämen hapenottokykyä ja sydänlihaksen supistumiskykyä, vahvistaa sydäntä, ehkäisee sydänkouristuksia sekä rauhoittaa ja säännöllistää sydämen toimintaa.
Orapihlajaa suositellaan käytettäväksi erilaisiin sydäntuntemuksiin, esimerkiksi paineen ja puristuksen tunteeseen rinnassa, stressioireisiin, kohonneeseen verenpaineeseen ja sydämen rauhattomuuteen. Ennen käytön aloittamista on kuitenkin syytä varmistaa, ettei kysymys ole muuta hoitoa vaativasta sydänsairaudesta.
Orapihlajalla voi helpottaa myös nukahtamista silloin, kun stressaantunut, pompottava sydän karkottaa unen." - myller.
Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.
C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.
C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 50-100µg / vrk
Magnesium (sitraattia) 300-400mg/vrk
Omega-3 rasvahappoja- asiallisuus
Mihin helkuttiin vetoat ja viittaat kirjoittamalla tuon tekstisi, "myller"
On sellaista mainosta ja ojaan vievää että tekisi mieli pyytää kirjoituksen poistoa. Jos jotain neuvoo ja siteeraa, siitä pitää laittaa todiste, eli linkitys tai muu osoite josta asian tilan voi tarkistaa - Pumppuvikainen
Suunnilleen tuolla samalla coctaililla olen saanut oman, vanhan, sydämeni rauhoittumaan...lisäksi berberiiniä, sinkkiä, seleiniä, Q10.
- myller.
asiallisuus kirjoitti:
Mihin helkuttiin vetoat ja viittaat kirjoittamalla tuon tekstisi, "myller"
On sellaista mainosta ja ojaan vievää että tekisi mieli pyytää kirjoituksen poistoa. Jos jotain neuvoo ja siteeraa, siitä pitää laittaa todiste, eli linkitys tai muu osoite josta asian tilan voi tarkistaaNimimerkkini on myller.
Jokainen laittaa rahansa ihan mihin itse tahtoo.
Ravinto nyt kuitenkin on kaikean A ja O, jotta voi hyvin.
Voit lopettaa syömisen ja olemisen, kun joku saa rahasi.
Oletko itse työtön eli et saa palkkaa vai mikä mättää, jotta joutuu maksamaan kaikesta?
Minä olen töissä ja saan hyvää palkkaa.
Myyn osaamista en mitään varsinaista tuotetta. - Anonyymi
VÄÄRIN:::TAAS JOKU NK: LÄÄKÄRI KIRJOITTELEE ETTEI IHMISET PARANTUIS > C - VIT: vähintäin 5000mg/vrk - D - vit VÄHINTÄIN 4000µg/ vrk (jos on puutetta tai sairaus päällä, NIIN 20 000µg päivässä ja silti ruiskeena "lääkärilta " 50 000µg/vrk 2 kuukautta) - MAGNESIUM vähintain 2000mg/vrk - OMEGA-3 VÄHINTAIN 3000µg/vrk - ja JOS OLET RASKAANA JA POLTTELET NIIN KOKO RASKAUSAJAN 6000 - 8000µg/vrk JA NÄIN ESTÄT LAPSEN VAHINGOT - NORJALAISTEN TUTKIJOIDEN NOBELIN PALKINTO JNE:::::
- Anonyymi
myller. kirjoitti:
Nimimerkkini on myller.
Jokainen laittaa rahansa ihan mihin itse tahtoo.
Ravinto nyt kuitenkin on kaikean A ja O, jotta voi hyvin.
Voit lopettaa syömisen ja olemisen, kun joku saa rahasi.
Oletko itse työtön eli et saa palkkaa vai mikä mättää, jotta joutuu maksamaan kaikesta?
Minä olen töissä ja saan hyvää palkkaa.
Myyn osaamista en mitään varsinaista tuotetta.Köh,köh,Kerropa sinä osaaja.Onko tämä sitten sitä sydän-vaiko keuhkoperäistä yskää?-Kun ei parane millään vaikka molempiin on vahva lääkitys.
- todettu on
Magnesiumin puutetta on monilla rytmihäiriöitä tuntevilla
- pitää olla mielellään Diasporalia tai vastaavaa (jauhe)
- myller on ihan oikeassa
- kokeile magnesiumia... auttaa muutamassa päivässä - Marjastaja53
Kaikki ei auta kaikille mutta itselläni on muljahtelut loppuneet karnosiinilla ja ubiquinolilla (ubiqinonin suoraan imeytyvä muoto).
- sitraattia.
C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.
C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 50-125µg / vrk
Magnesium (sitraattia) 300-400mg/vrk
Omega-3 rasvahappoja
D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.
Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.
Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.
Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen nainen saa ruoastaan keskimäärin 5 ja mies 7 mikrogrammaa D-vitamiinia. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16.
D-vitamiinia pitää syödä, niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 120 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.
D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin. (kesto 10 min)
http://areena.yle.fi/tv/1802812/?start=2m27s
D-vitamiini — hyötyä koko terveydelle!
http://ruohikolla.blogspot.fi/2013/01/d-vitamiini-hyotya-koko-terveydelle.html- Anonyymi
VÄÄRIN:::TAAS JOKU NK: LÄÄKÄRI KIRJOITTELEE ETTEI IHMISET PARANTUIS > C - VIT: vähintäin 5000mg/vrk - D - vit VÄHINTÄIN 4000µg/ vrk (jos on puutetta tai sairaus päällä, NIIN 20 000µg päivässä ja silti ruiskeena "lääkärilta " 50 000µg/vrk 2 kuukautta) - MAGNESIUM vähintain 2000mg/vrk - OMEGA-3 VÄHINTAIN 3000µg/vrk - ja JOS OLET RASKAANA JA POLTTELET NIIN KOKO RASKAUSAJAN 6000 - 8000µg/vrk JA NÄIN ESTÄT LAPSEN VAHINGOT - NORJALAISTEN TUTKIJOIDEN NOBELIN PALKINTO JNE:::::
- 100µg
Hienoa että vihdoin aletaan päästä eroon hysteerisestä D-vitamiinimyrkytyskammosta. Uusimmat tutkimukset kirkastavat kuvaa siitä että D-vitamiinitasojen tulisi olla vakaan riittävät ympäri vuoden. Vuoristoratamainen vuosipitoisuuskäyrä ennustaa sairastumista esim. influenssaan ja I-tyypin diabetekseen.
Miksi ei-lääkärit Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. VRN:n D-vitamiinityöryhmässä olevat ei-lääkärit Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa väittävät, jotta veren D-vitamiinipitoisuus 50 nmol/l riittää. Vain osa hoikista ja pienistä ihmisistä saavuttavat juurikin virallisella 10µg/vrk suosituksella nippanappa tuon 50 nmol/l.
Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava pitoisuus on yli 80 nmol/l.
D-vitamiinia pitää syödä, niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 120 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.
Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen nainen saa ruuastaan keskimäärin 5 ja mies 7 mikrogrammaa D-vitamiinia. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16. - kohtalontoveri
Ei tarvii pelätä kun sydämesi on tutkittu.jos vielä haluat todentaa muljahduksesi filmille niin pyydä pitkäaikaisempaa rytmin seurantaa sellasella vehkeellä jota kannetaan mukana.noi sydämen muljahdukset (eteis tai kammioperäiset) on vaarattomia jos varsinkin levossa ilmenevät.stressitila lisää niitä ja kofeiinipitoiset juomat ja krapula.itellä kun nuorempana niitä oli paljon niin huomasin että myös kesähelle ja muu hikoilu ilman suolojen lisäämistä ravinnon mukana lisäsi niitä.en ole luontaistuotekauppias mutta itsellä myös karnosiini vähensi muljahteluja.samoi kävi ystävälläni.tolonen karnosin forte 400 mg kertaa 2 päivässä.kokeilla ainakin kannattaa jokunen kuukausi.kyllä sen siinä ajassa huomaa,auttaako sinun tapauksessasi.stressi siis lisää noita muljahduksia mutta muljahdukset lisää stressiä.voit myös kysyä lääkäriltäsi muljahduksiisi sopivaa beetasalpaajaa.kun muljahdukset vähenee niin mielikin rentoutuu ja sekin osaltaan vielä vähentää niitä jäljelle jääneitä muljahduksia.alkuun beetasalpaajista tulee vähän "outo" olo mutta se menee ohi.
- Anonyymi
Itse sain avun rytmihäiriöihin B-vitamiineista,olen käyttänyt Fitline Aztivicea jo 7 vuotta,jos pidän taukoa,ne palaa.Onhan B-vitamiinit hermostovitamiineja..
- Anonyymi
Cipralex eli escitalopram voi aiheuttaa tai pahentaa rytmihäiriöitä (kuten melkein kaikki muutkin SSRI lääkkeet). Itse suosittelen esim. Brintellixiä koska se ei vaikuta sydämmeen niin paljoa. Loogisesti voisi olettaa että esim. magnesium voisi auttaa koska se auttaa myös suonenvetoon ja muhin lihas juttuihin (ja onhan sydän myös lihas).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009