sieni-infektio hoito

Huolissa

Hei, miten paljon suunnilleen maksaa sieni-infektion hoito pk-seudulla? Sis. eläinlääkäri, toimistomaksut, hoitoaineet, sieniviljeily testit jne?
Kiitos etukäteen.

3

768

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy suoraan

Soita klinikoille ja kysy suoraan sieltä. Hinta riippuu monesta tekijästä ja hintaa nostaa kodin siivous, joka ei välttämättä ole halpaa tai helppoa. Pelkän kissan hoitohan ei riitä, vaan koko koti on siivottava ja desinfioitava kunnolla. Siihen hyvä laite on höyrypesuri ja sen vuokraaminen on halvin tapa, ostaminen vaatii enemmän rahaa - jotta saa kunnollisen laitteen.

Hinnoitteluun tarvitaan klinikan hinnat näytteen otosta, sitten viljelypaikan hinnat ellei klinikka itse sitä tee. Lääkkeet, pesuaineet yms. on tietysti oma osansa kokonaissummasta. Joitakin vuosia sitten sienitesti maksoi muutaman kympin, nyt hinnat on taatusti nousseet. Klinikkamaksut liikkunee siinä 20 euron hujakoilla, vähän alle ja vähän yli paikasta riippuen.

Kissan pesun jälkeen se tulisi saada tilaan joka on kunnolla puhdistettu, koska sieni-itiöt kestää kissan ulkopuolella kuukausia jopa vuosia elossa. Jos kissa päästetään hoidon jälkeen takaisin tilaan jossa on itiöitä, on hoito turhaa. Toivoa siis sopii, ettei kissalla olisi sientä ollenkaan.

Ehkä halvimmalla pääset jos otat näytteet itse ja lähetät jonnekin testiin. Mikäli tarvitset virallisen testin, on se oltava lääkärin ottama. Näytteen ottoa varten on varmasti neuvoja miten se pitää tehdä. Itse muistelen joskus laittaneeni testejä kissalastani menemään ja silloin neuvottiin, että hammasharjalla harjataan kissan ihoa varsinkin pään alueelta, kainaloista tmv. paikoista, laitetaan harja (kaikkine karvoineen) talouspaperin sisään ja omaan kuoreensa, kuori kaikkineen toiseen kuoreen ja postitetaan viljelypaikkaan. Näin itiöt pysyy varmasti siellä tallessa jos niitä on. Mukaan tietysti kissan tiedot, omistajan tiedot eli mihin tulokset lähetetään ja maksu suoritetaan kun testitulokset tulee, eli ne saa postista maksamalla postiennakolla tulevan tuloksen. Noin se näyte on otettu myös näyttelyissä.

Klinikoilta varmaan saa myös tietoa mihin näyte lähetetään, joten parasta on soittaa ja kysyä.

• Huolissa

Kiitoksia. Soitin pariin klinikkaan ja sain vastaukseksi, että suunnilleen 200-300 euroa .. eli aika kallista.
      En osaa kuvitellakaa miten se kämppan siivous onnistu, koska kangaspintoja on hirveän paljon ( verhot, nukkamatto, kangas-sohva ) kissa käy kaikissa huoneissa ja sen eristäminen yhteen paikkaan on mahdotonta.
      Toivottavasti sillä ei oo sientä .. oon alkannut epäilemään, koska n. viikoa vanhoista laikuista tulee mustat, sileät paikat. Onko se tavallista sieni-infektiolle? Ainakin netistä en oo huomannut että ois ...
      Mut aika sai varattu ja parin päivän päästä mennään lääkärille.

• hoidettava

Tuolla olin jo laittanut, että höyrypesuri on hyvä laite kodin pintojen puhdistukseen, se käy niin tekstiileille kuin muillekin pinnoille. Muita pintoja voi puhdistaa mm. Virkonilla, mutta tekstiileitä ei koska se värjää kaiken vaaleanpunaiseksi. Saunassa (jos on kotisauna) voi myös tehdä tavaroiden desinfiointia, riittävä kuumuus tappaa itiöitä. Pakastus käy, mutta se pitää tehdä useampaan kertaan, siis kertapakastus ei riitä.

Höyrypesureita voi vuokrata, kunnon laitteen ostohinta on niin kova, että halvemmalla pääsee vuokraamalla. Siivousfirmoilta voit kysellä laitteiden vuokrausta.

Sieni on siitä ikävä, että oireita on monenlaisia ja jopa oireettomiakin tapauksia. Eli paljaista laikuista aina katkenneisiin karvoihin tai pelkkään hilseilyyn. Tyypillisin ihomuutos on pyöreä rengamainen alue, joka on laidoiltaan röpelö, vähän kuin tupakalla olisi polttanut ihoon jäljen.

Koska hoito on kallista ja aikaa vaativaa, on parasta tehdä se heti kunnolla. Muuten tilanne ei muutu mihinkään vaan sieni jyllää edelleen. Sieni tarttuu myös ihmisiin, joten jos on oireita omassa ihossa on sekin hoidettava. Ikävä kyllä kissa on eristettävä tai sitten koko huusholli on puhdistettava kerralla, muuten sienestä ei eroon pääse. Eli kissan pesu lääkeshampoolla ja kissa puhtaaseen tilaan, sillä aikaa loput kodista puhtaaksi ja kissan voi päästää irralleen.

Toivottavasti kyse ei ole sienestä, vaan jotakin muuta olisi oireiden taustalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe