Lvi suunnittelija ehdotti lämminvesivaraajan sijoittamista saunan lauteiden alle koska teknisessä tilassa on tila vähissä. Miten mahtaa käytännössä toimia? Onko kokemuksia vastaavasta asennuksesta?
Meille tulee joka tapauksessa etusäleiköllä varustetut lauteet joten ei se varaaja sieltä näy.
Varaaja lauteen alla?
11
7741
Vastaukset
- Piikkari
Itsellä ei ole suoranaista kokemusta mutta monessa saunassa olen nähnyt varaajan lauteiden alla. Omistajien mukaan mitään ongelmia ei ole ollut.
- Renlund
Sinne vaan monessa paikassa hyväksi koettu!
- tahvo kivinen
Luonnollisesti varaajan täytyy olla vaakamallinen, ei sitä niin voi tehdä että kaataa normivaraajan kyljelleen. Osien ruostumisesta on joskus muinoin ollut haittaa jos löylyhuoneen ilma on kovin kostea.
- ojn +9 +9 +9 33
Tutuilla kestäneet hyvin, kymmeniä vuosia joillain.
Sinällään varaaja vie ilmatilaa saunasta, joten sauna muuttuu teoriassa kipakammaksi, voihan sitä lämmittää vähemmän kuumaksi sitten, mutta noin (taas) teoriassa kiukaan pitäisi olla aavistuksen suurempi kivitilalta ja tehoiltaan kuin normaalisti. Hassun kuuloista, noin se vaan menee, siis teoriassa.
Ei mun mielestä estettä laittaa varaajaa saunaan, se ja sama, missä se on. Niinno, sauna lähellä kylppäriä, joten saa nopeammin lämmintä vettä suihkusta...- coreg
Meillä on mökillä noin ja pari huonoa puolta on saunan pesun vaikeutuminen ja sitten pumpun ääni kun joku on suihkussa tai muuten laskee vettä. Pitää muistaa ettei esim. Laita pesukonetta päälle sauna-aikaan. Menee muuten hermot. Mutta kestänyt on ja säästää tilaa tietysti.
- 1181
Mitenkäs tuo varaaja tykkää kun lauteilla kippaa ämpärillisen vettä niskaansa, kastuuko se pilalle.
- Näin siis on
Kastuu. Pihi lankomies, jonka halkosauna jäi aina kylmäksi laiskan eukon ja tyttären kylvettyä kiukaan märäksi (eivät ikinä lisänneet halkoja pesään) joutui uusimaan lahonneet lauteet neljässä vuodessa ja mädäntyneen varaajan alle kymmenessä vuodessa. Tuuletus vie lämmöt harakoille. Vaakamallinen lämminvesivaraaja ei toimi kunnolla = vesi ei kerrostu niin kuin pitäisi, eli se vie virtaa koko ajan. Jos sitä käyttää yösähköllä niin siitä saa kylmät suihkun viimeinen saunoja.
- -Tuula-
Minulla on mökillä varaaja lauteitten alla, alkuperäinen kesti siellä 25 vuotta kunnes vaihdettiin uusi. Hyvä tilahan siellä on. En ei häirinnyt millään tavalla.
- määräykset
märkätilan lattiasta ei saa tulla muita läpivientejä kuin viemäriputket. joten jos saat seinästä kaikki putket tuotua niin....
- Toimii kyl
Hyvinhän tuo siellä pötköttelee, jo ties kuinka monetta vuotta. Rosterinen laitettiin niin ei pelästy kun saa suolavettä niskaansa.
- putkari taina
Pumppu (vesiautomaatti) piti kovaa ääntä, tehtiin siihen kotelo ääntä vaimentamaan. Putken kohdalle reikä ja alta auki, ääni nyt siedettävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275