Ei auta liikunta,ei lepo ei tv:n katselu ei mikään. Olen ollut pahasti masentunut
jo pari vuotta ainakin. Lääkärit ei ota tosissaan vaan kuvittelee todennäköisesti,että
valitan turhasta. Olen oikeasti kylläkin masentunut,vaikka se ei välttämättä aina
ulospäin näy. En keksi enää mitään syytä olla täälä yhä pahenevassa maailmassa
joka on täynnä itsekkyyttä,omaneduntavoittelua,murhia,raiskauksia..maailma
on paha paikka. Ennen olin naiivi.
Mikään ei auta
46
2091
Vastaukset
- Terapiatapaus
Käytkö töissä? Opiskeletko?
Mikäs lekuri sinulla on?
Vaihda lääkäriä. - K k
Olen täysin samaa mieltä ja täältä on todella vaikea päästä pois, ellet omaa impulsiivista hullunrohkeutta (juna) tai ole valmis kestämään tuskallista kuolemaa (hirttäytyminen).
Maailma pahenee kokoajan paikkana, väestöräjähdys pienikalloisten keskuudessa järjettömän sikiämisen johdosta, jne..
Sivistyneiden valtioiden olisi jo korkea aika alkaa tarjoamaan eutanasiaa kaikille halukkaille, kuten tulevaisuus-elokuvassa Soylent Green.- Anonyymi
Tehkää itsemurha junalla
- elämä on helvettiä
Yleislääkärillä olen käynyt,psykiatrille mua ei huolittu vaan asenne oli
enemmänkin v**ako sä tänne soittelet,meillä on tärkeämpääkin tekemistä.
Miten masentunut voi edes saada apua ongelmiin tässä maassa?
ei mitenkään. Pillerit kouraan ja kotiin ja kuvitellaan että kaikki on hyvin.
Opiskelen vielä toistaiseksi,mutta en tiedä kuinka kauan jaksan. - niin5
Oikeassa olet,eutanasia lailliseksi. Jos tietäisin satavarman ja kivuttoman keinon päästä pois niin en kiellä etteikö houkuttelisi...tämä maailma ei tästä
paremmaksi mene.- K k
Eutanasia sallitaan joissakin maissa henkilöille, jotka kärsivät kovista fyysisistä kivuista vuodesta toiseen.
Mutta entäpä henkiset kivut? Miksi niitä ei pidetä minään? - ottoalli
K k kirjoitti:
Eutanasia sallitaan joissakin maissa henkilöille, jotka kärsivät kovista fyysisistä kivuista vuodesta toiseen.
Mutta entäpä henkiset kivut? Miksi niitä ei pidetä minään?Hetkinen , otetaanpa ihan rauhallisesti.
Ei ole montaa viikkoa kun RADIO DEISSÄ haastateltiin nuorta miestä, joka oli vuosia kärsinyt masennuksesta. Sitten tapahtui niin että hänen ystävänsä tulivat hakemaan häntä mukaan paikallisen Helluntai seurakunnan tilaisuuteen. ( Ilmajoki ) Omaksi onnekseen hän lähti.
Tilaisuuden lopuksi oli alttarihetki ja tämä kaveri meni sinne. Sinne jäi vuosien masennus ja ahdistus ja kaveri oli laakista ihan terve.
Mikset jo mene ? Ai niin, katso nyt ensin , koska tilaisuuksia on.
Myös ev.lut. kirkon piirissä on alttarihetkiä tilaisuuden lopussa esim. Kansanlähetyksen ja paikallis srk:n tilaisuuksissa. - Derppa
ottoalli kirjoitti:
Hetkinen , otetaanpa ihan rauhallisesti.
Ei ole montaa viikkoa kun RADIO DEISSÄ haastateltiin nuorta miestä, joka oli vuosia kärsinyt masennuksesta. Sitten tapahtui niin että hänen ystävänsä tulivat hakemaan häntä mukaan paikallisen Helluntai seurakunnan tilaisuuteen. ( Ilmajoki ) Omaksi onnekseen hän lähti.
Tilaisuuden lopuksi oli alttarihetki ja tämä kaveri meni sinne. Sinne jäi vuosien masennus ja ahdistus ja kaveri oli laakista ihan terve.
Myös ev.lut. kirkon piirissä on alttarihetkiä tilaisuuden lopussa esim. Kansanlähetyksen ja paikallis srk:n tilaisuuksissa.Hei kukkuu hihhuli, ei se uskonto kaikkea kaikilta paranna.
- Ajattelija1234
ottoalli kirjoitti:
Hetkinen , otetaanpa ihan rauhallisesti.
Myös ev.lut. kirkon piirissä on alttarihetkiä tilaisuuden lopussa esim. Kansanlähetyksen ja paikallis srk:n tilaisuuksissa.Onko tuossa kysymys, jos uskot, niin paranet. Mä en kyllä usko siihen, että joku hengellisyys parantaa ihmisen esim masennuksesta. Se voi auttaa käsitteleemään asioita niin, että masennus helpottaa tai katoaa. Mutta mun mielestä henkiset ja hengelliset asiat on asia erikseen.
- ap.
Niinpä. Kyllä se on ihan samanlaista kun fyysinen kipu.
Aina pitäisi olla kuoleman sairas fyysisesti,että olisi "sallittua"
kuolla. Jos on koko elämä ollut pelkkää p*'kaa niin miksei
saisi? Jos olisin esim.syöpäpotilas se ymmärrettäisiin.
Entäs jos olen niin masentunut,että koen sen samallalailla?- Kylmät kädet
Maailman väkiluku kasvaa niin suureksi, että elämä muuttuu kaikille helvetiksi viimeistään siinä vaiheessa, kun sinä ja minä olemme jo puolustuskyvyttömiä vanhuksia.
Jos sivistysvaltio ei ole vielä siinä vaiheessa syöksynyt anarkiaan, uskon, että se sallii ja tarjoaa eutanasian aivan kaikille halukkaille. - Anonyymi
Pahoinpidelkää oikeistolaisia
- Keissa
Ymmärrän teitä te tavallaan valheen uhrit. Uskovaisena ja kristittynä minulla on ihan päinvastainen perspektiivi elämään. On totta että maailma menee yhä vain huonompaan suuntaan ja tämä nykyinen meno on sanottu suoraan Ilmestyskirjassa.
Itse en näe uhkana vaikka tämä materiaalinen keho tuhoutusikin ja on varmaa että kuolen eräänä päivänä. Sekin on totta että psyykkinen kipu voi olla paljon kovempaa kuin fyysinen: itsekkin olen ollut joskus ahdistettu. En ota koko ihmiskunnan kohtaloa omille harteilleni: Se on sittenkin paljon suuremmissa käsissä. Kyllä maan ja taivaan Luoja puuttuu ajallansa tähän menoon.
Jos ette voi uskoa ja ymmärtää, että on olemassa Jumala ja Luoja ja että olemme vain sokean sattuman ja evoluution tulos, niin mikä sitten tässä mättää että evoluutio on johtanut itsensä näin pöpelikköön. Mmisät moinn en eutanasian unelmointi ja toivottomuus?
Todella epätoivoinen maailman- ja elämänkatsomus. Ei siinä ole mitään järkeä! Ja miks siten on sivistysvaltio ja mikä sen määrittää?
Älkää hyvät ihmiset antako periksi: Teidänkin elämälle löytyy tarkoitus ja ongelmille ratkaisu! Monia teidänlaisianne on sen lopulta löytänyt. - ap.
No kyllä minäkin Jumalaan uskon,mutta tieto lisää tuskaa. Se,että
näkee vuosia tätä samaa ja mikään ei muutu paremmaksi.
Maailmassa tapahtuu inhottavia asioita.Oma elämä
on mennyt ihan mönkään. Jotain positiivista näen tässä,että
ehkä pääsen täältä joskus pois.- Keissa
Syntiinlankeemus toi alunperin kaiken kärsimyksen. Itseäni auttoi juuri elämäni synkimpänä hetkenä, että ei tätä kestä kuin korkeintaan vajaa sata vuotta ja nyt olen jo reilusti tuon puolivälin saavuttanut.
Ajallinen on lyhyempi tovi kuin ilotulitusraketti verrattuna iankaikkisuuteen joka ei lopu koskaan. Ja kyllä elämä voi välistä helpottaa vaikk olisi toivottoman masentunut. - Lallimies
Keissa kirjoitti:
Syntiinlankeemus toi alunperin kaiken kärsimyksen. Itseäni auttoi juuri elämäni synkimpänä hetkenä, että ei tätä kestä kuin korkeintaan vajaa sata vuotta ja nyt olen jo reilusti tuon puolivälin saavuttanut.
Ajallinen on lyhyempi tovi kuin ilotulitusraketti verrattuna iankaikkisuuteen joka ei lopu koskaan. Ja kyllä elämä voi välistä helpottaa vaikk olisi toivottoman masentunut.Kyllä se kärsimys tulee ihan muista asioista kuin synnistä tai siihen lankeamisesta.
Huono lapsuus on yleinen syy masennukselle. Tärkeää kuitenkin on, että masentunut ihminen pohtii oman masennuksensa syitä sen sijaan, että alkaa sokeasti uskoa näitä syntiinlankeamistarinoita. Jos sen oman masennuksen syyn ymmärtää, on se masennus mahdollista parantaa.
Ajatellaanpa asiaa vielä näin: Jos Aatamin ja Eevan syntiinlankeaminen on syy siihen, että Jumala kiduttaa koko ihmiskuntaa näillä kärsimyksillä, haluammeko me oikeasti palvoa tätä jumalaa? Se oli Aatamin ja Eevan virhe, mutta Jumala vierittää sen seuraukset tahallaan viattomille vastasyntyneille. Haistakoon pitkän ... koko jumala.
Samalla voi vain kauhulla ajatella, millaisen paratiisin tällainen hirviö on näille ihmisille luonut.
Jos paras Jumalan tarjoama lohtu on todella se, että tämä elämä loppuu joskus, ei apu ole kovin häävi. - Ajattelija1234
Totta. Vapauduin synnistä, mutta sairastuin masennukseen. En kunnolla tiedä syytä, mutta paras arvaus on, että minulla oli voimia käsitellä asioita, koska sain siitä niin paljon voimaa. Jobin ystävät nuhteli Jobia ja ajatteli, hän oli tehnyt syntiä, koska hänellä oli sellainen olo. Jumala tuomitsi hänen ystävät niistä puheista.
- Anonyymi
Lallimies kirjoitti:
Kyllä se kärsimys tulee ihan muista asioista kuin synnistä tai siihen lankeamisesta.
Huono lapsuus on yleinen syy masennukselle. Tärkeää kuitenkin on, että masentunut ihminen pohtii oman masennuksensa syitä sen sijaan, että alkaa sokeasti uskoa näitä syntiinlankeamistarinoita. Jos sen oman masennuksen syyn ymmärtää, on se masennus mahdollista parantaa.
Ajatellaanpa asiaa vielä näin: Jos Aatamin ja Eevan syntiinlankeaminen on syy siihen, että Jumala kiduttaa koko ihmiskuntaa näillä kärsimyksillä, haluammeko me oikeasti palvoa tätä jumalaa? Se oli Aatamin ja Eevan virhe, mutta Jumala vierittää sen seuraukset tahallaan viattomille vastasyntyneille. Haistakoon pitkän ... koko jumala.
Samalla voi vain kauhulla ajatella, millaisen paratiisin tällainen hirviö on näille ihmisille luonut.
Jos paras Jumalan tarjoama lohtu on todella se, että tämä elämä loppuu joskus, ei apu ole kovin häävi.Minä olen nuoruudessani paljon kärsinyt masennuksesta. Jumala on minua auttanut. Nyt olen jo eläke-iässä, onnellinen uskova. Jumalan valtakunta on vanhurskautta rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
- Hei ap
Luultavasti syöt masennuslääkkeitä. Taidat kuulua siihen ryhmään. joille ne eivät sovi eivätkä auta, vaan tuovat vaan kahta kauheamman sisäisen olon. Ei kannata myrkyttää ja rappeuttaa elimistöään ja aivojaan turhaan.
Silloin kun olon aiheuttaa lääkkeet, silloin on turha valitella lääkärille, ei hän ymmärrä eikä osaa auttaa.- Anonyymi
Kyllä minun nuoruuden masennukseeni auttoivat myös lääkkeet ja lääkärit
- jokerpokerhoker
Oletko ollut rehellinen? Nykyään pitää kertoa kaikki pahimmat ajatuksetkin että saisi apua. Noin ei vielä ollut kymmenen vuotta sitten.
- ap.
Ei lääkkeistä ole senkummemmin haittavaikutuksia tullut,mutta en koe niistä
erityistä hyötyäkään.Se on vähän yksi ja sama syökö niitä vai ei.En
silti viitsi jättää syömättäkään. Tarvitsisin varmaan sellaiset
pillerit jotka lamaa koko aivotoiminnan ettei jaksa ajatella mitään.
On totta, että pitäisi olla rehellisempi mutta kuka nyt jaksaa alkaa
vieraalle henkilölle purkamaan kaikki syvimmät mietteensä ja pelkäisin
sitä reaktiota mitä se toisessa aiheuttaa. Pitääkö tässä alkaa tosiaan
seinähulluksi?
- ammattilaiset...
ovat kuulleet varmasti jo kaikki mahdolliset tarinat, heille on siis juuri siksi helppo kertoa asioistaan rehellisesti. (Pakkokin kertoa, jos oikeanlaista apua toivoo saavansa, eivät he ajatuksia osaa lukea.) Vaikka oma tarina ja ajatukset ovat aina itselle ainutlaatuisia, ne ovat jo monen muunkin kokemia ja ajattelemia, eli itseään ei kannata nostaa niin erityistapaukseksi. Tämä saattaa myös helpottaa omaa tuskaa pidemmän päälle, ainakin toimii minulla.
Koska olet opiskelija, saisit varmaan palvelua opiskelijoiden terveydenhuollosta, ottaisivat ehkä enemmän tosissaan kuin terveyskeskuksen kautta, kannattaa hyödyntää.- huithaapeli
samaa mieltä! Ne on kuullut jo kaiken... Ei niillä naama värähdä vaikka kerrot ihan skitsoa juttua. Mieheni alkoi täysiä nauramaan, kun kerroin harha-ajatuksistani. Mietin vaan miten psykiatrit pystyy olemaan naama peruslukemilla.
Aikaisemmin panttasin ja en kertonut kaikkea. Nykyään kerron enemmän ja minusta tuntuu, että on pakkokin. Nykyään on vaikeampi saada hoitoa kuin ennen.
- Nainen 1986
Itse yritin itsemurhaa viimeeksi insuliinilla, sitä aikaisempana kerralla2 kertaa lääkkeillä ja viinalla. En kuitenkaan onnistunut niissä missään, aina oli joku "pelastamassa". Heräsin sairaalasta jossa olin päivän tarkkailussa, olisivat halunneet pitää seuravankin yön tarkkailussa mutten suostunut. Psykiatrin kanssa piti jutella ennen kuin pääsin kotiin ja sain masennuslääke resepin mukaani. En ole kuiteskaan niitä vielä syönyt, en usko että näin pahaan oloon enää mitkää lääkkeet auttavat, on sattunut niin paljon pahoja asioita jotten pysty kuin odottamaan sitä päivää kunnes onnistun riistämään itselt'ni hengen.
- avun saanut
Älä tee itsemurhaa. Kristinusko ei lupaa mitään hyvää siitä, uskonnottomat taas eivät tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten ei ole takeita, että tilanne paranee kuolemalla tämänkään näkemyksen mukaan. Silloin kun on tilanne, että kaikki toivo on mennyt eikä mikään auta, on vielä jäljellä Jumalan apu. Jos olet ihan lopussa, esim. jokin kristillinen naistenkoti voisi olla hyvä vaihtoehto. Nämä sivut ovat hyvät: http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47
Sieltä löytyy eheyttävää kristillistä opetusta, samoin tästä kohdasta: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu
Varsinkin se parrakas rillipää eli Tapani Suonto on hyvä. Muistan sua rukouksessa! - Näillä mennään...
avun saanut kirjoitti:
Älä tee itsemurhaa. Kristinusko ei lupaa mitään hyvää siitä, uskonnottomat taas eivät tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten ei ole takeita, että tilanne paranee kuolemalla tämänkään näkemyksen mukaan. Silloin kun on tilanne, että kaikki toivo on mennyt eikä mikään auta, on vielä jäljellä Jumalan apu. Jos olet ihan lopussa, esim. jokin kristillinen naistenkoti voisi olla hyvä vaihtoehto. Nämä sivut ovat hyvät: http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47
Sieltä löytyy eheyttävää kristillistä opetusta, samoin tästä kohdasta: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu
Varsinkin se parrakas rillipää eli Tapani Suonto on hyvä. Muistan sua rukouksessa!Älä viitsi. Jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa. Koitan elää tän elämäni niin hyvin, ettei tarvitsisi tekemättömiä asioita kovin paljoa anteeksi pyydellä, samoin on tehtyjen asioiden kanssa. Mulla on Jumalan kanssa sellainen diili, että kun tämä elämä loppuu, sitten loppuu kaikki. Finito. Ei mulle mitään taivasta eikä paratiisia, vaan loppu-slut. Multa siis vapautuu taivaspaikka jollekin halukkaammalle ja ehkä vähemmän ansioituneelle.
Nainen 1986, henki lähtee helposti jos sen tosissaan haluaa lähdettää. Sulla toi näyttää olevan pelkkää huomionhalua, joten pistele napit poskeesi. Voi sitä surkutella itseään, vaikka olisi vähän turtuneempikin olo. Jotkut tosiaan jättää lääkkeet syömättä, kun oikeasti nauttivat siitä surkeudesta. Ja itsekin masennusta sairastavana, vaikka nyt onkin parempi kausi, niin onhan siinä itsesääliin vaipumisessa jotain sairaalloisen tyydyttävää ;-). Niin ihanan itsekästä, että voih!
Toki jos huomiota kaipaat, niin uskonsisaret ja -veljet mielellään jeesaavat ja passaavat alkuun. Saat olla hetken keskipisteenä. - avun saanut
avun saanut kirjoitti:
Varsinkin se parrakas rillipää eli Tapani Suonto on hyvä. Muistan sua rukouksessa!Pieni tarkennus... Tapanilla on myös tukka päässä. Hyvin puhuu sekin parrakas rillipää, jolla ei ole tukkaa (paljoa), mut Tapani painottaa minusta niitä eheyttäviä juttuja. Esim. nettiopetuslapseiuskoulun ekoissa jaksoissa oli jossain aihe "Kristityn identiteetti", joka oli muistaakseni aika hyvä... Esa Juutilaisen jutuissa taas on ihan käsittämättömiä ihmeitä. Tiedän että on paljon kummallista juttua ihmeitten ääreltä, mutta minusta tämä porukka on oikeilla jäljillä. :)
- ottoalli
avun saanut kirjoitti:
Varsinkin se parrakas rillipää eli Tapani Suonto on hyvä. Muistan sua rukouksessa!Kyllä , minäkin suosittelen onewaymissionia , varsinkin sinulle , joka asut uudellamaalla. Jos asut Turun seudulla, mene Martin kirkkoon , Ilpoisten piirin tilaisuuteen. Ja onhan seurakuntia joka pitäjässä.
Oliko se t:ri Erik Ewalds , joka sanoi että jokaisella sairaudella on viesti. Jos sitä ei ymmärretä , on sairastettu turhaan.
jatketaanpa hiukan. Raamatun ilmoitus kahdesta valtakunnasta , saatananvaltakunta ja Jumalan valtakunta. siis - ja .
Jos sinä olet koko ikäsi elänyt tuossa miinus merkkisessä valtakunnassa niin älä ihmettele , jos ahistaa ja masentaa. Tarvitaan isot koneistot lääkäreitä , psykiatreja, sairaaloita ja mitä näitä on, että väki pysyisi edes jotenkin nipussa.
Ja huuto avun perään on suuri , ainakin näillä palstoilla.
Olisiko järkeä vaihtaa valtakuntaa , siinähän ihmiseen asetetaan uusi Henki , Jumalan Pyhä Henki. Onko tässä avain sinun tervehtymiseen ?
Kristityissä seurakunnissa se voi tapahtua.
Tässä ketjussa jo kaksi erillistä tapausta , joissa todella pitkäaikaiset , pahat masennukset loppuivat heti.
Muita avunsaaneita en ole nähnyt.
Uusi Testamentti lupaa : " Kaikille , jotka ottivat hänet vastaan , HÄN antoi voiman tulla Jumalan lapseksi."
Tervemenoa seurakuntaan tai vaikkapa raamattupiiriin. - Anonyymi
Hyppää junan alle
- llllllls
Itsellä on välillä fiilis että mikään ei auta mutta on yksi asia joka auttaa aivan perkeleesti! Kotimainen ja kypsentämätön ruoka. Sitä kun vetää niin alkaa olla energiaa ja kun keho ja mieli kevenee niin elämäkin kevenee. Tietysti myös puhuminen auttaa mutta ruokavalio kuntoon niin voin taata että elämäsi lähtee nousuun.
Vaatii ehkä aluksi vähän itsekuria mutta kun pääsee vauhtiin niin ei edes sitä.
Eli kotimaista omenaa, päärynää, pakastemarjoja, idätettyjä herneitä ja härkäpapuja, kaalia, porkkanaa, ... ja tärkeetä on se että syö sitä mitä tekee mieli! Ja niin paljon kuin tekee mieli! Kunhan se on KOTIMAISTA JA KYPSENTÄMÄTÖNTÄ. Hedelmien aiheuttamat hapot kannattaa huuhdella suusta ruokasooda liuoksella, eli teelusikallinen ruokasoodaa lasilliseen vettä ja sitten vaan purskuttelee vaikka minuutin..
Saattaa vaikuttaa idiootilta että ruoka vaikuttaisi mutta itselläni on parempi olo kuin koskaan ja voin sanoa että fiiliksissä on oltu pohjalla täälläkin!- ????????
Kotimaisia päärynöitä....???????
- kokenut2
On ihmisiä, jotka ovat syntyneet vaikeasti vammaisina ja jotka taistelevat. On ihmisiä, jotka pyrkivät elämää kohti vakavien traumaattisten kokemusten jälkeen. On ihmisiä, jotka menettivät kaiken - ja jotka kävelevät taas.
Pitäisi saada eutanasia, kun maailma on "p-kaa" ja telkkarista ei tule hyviä ohjelmia?
En vähättele kipuasi. Jos tunne-elämän kipu kasvaa suuremmaksi kuin yksilön kyky kestää sitä, ihminen haluaa helpotusta. Hinnalla millä hyvänsä.
Mutta helpotus on tunne, eikä ihminen saavuta sitä kuolemassa, koska kuolleella ei tunnetta ole. Mistään.
Jos etsii tunnetta voi löytää ajan kanssa rakkautta ja sen myötä elämää.
Ja silloin se parjattu itsekkyys vähenee taas yhden kohdalla.- ottoalli
Taas tuli Radio Deistä eilen illalla ( Torstai) ohjelma Seinäjoen Helluntaiseurakunnan tilaisuudesta , jossa evankelista kertoi olleensa lomalla Egyptissä.
Piti olla loma mutta tapasi erittäin ahdistuneen , masentuneen 31 - vuotiaan yrittäjän , jonka masennus loppui kuin seinään.
Kysy tuosta srk:sta äänitettä tuosta tilaisuudesta. Mahtava kertomus Jumalan avusta ja HÄNEN mahdollisuuksistaan auttaa
Merkillistä kun tällä palstalla ei näytä mikään toimivan , ainoastaan seurakunnista tulee hyviä uutisia.
Kiitos Jeesukselle , meidän Herrallemme että lähetti evankelistansa Egyptiin saakka että tapaisi tämän toivottoman yrittäjän , jotta saisi avun.
Voit myös kysyä Radio Deistä , löytyykö heidän arkistosta ko. ohjelma. - Lallimies
ottoalli kirjoitti:
Taas tuli Radio Deistä eilen illalla ( Torstai) ohjelma Seinäjoen Helluntaiseurakunnan tilaisuudesta , jossa evankelista kertoi olleensa lomalla Egyptissä.
Piti olla loma mutta tapasi erittäin ahdistuneen , masentuneen 31 - vuotiaan yrittäjän , jonka masennus loppui kuin seinään.
Kysy tuosta srk:sta äänitettä tuosta tilaisuudesta. Mahtava kertomus Jumalan avusta ja HÄNEN mahdollisuuksistaan auttaa
Merkillistä kun tällä palstalla ei näytä mikään toimivan , ainoastaan seurakunnista tulee hyviä uutisia.
Kiitos Jeesukselle , meidän Herrallemme että lähetti evankelistansa Egyptiin saakka että tapaisi tämän toivottoman yrittäjän , jotta saisi avun.
Voit myös kysyä Radio Deistä , löytyykö heidän arkistosta ko. ohjelma.Kirkoilla ja uskonnoilla on tapana liioitella ja valehdella oman suosionsa lisäämiseksi. Tämä ilmiö näkyy erityisen hyvin Amerikan Yhdysvalloissa mutta myös Suomessa.
Radio Dei on uskonnollinen ja hyvin ennakkoasenteinen radiokanava, joka keksii vaikka väkisin jotakin hyvää kerrottavaa kirkosta ja Jumalasta.
Se, että joku esittää väitteen jostakin, ei tee siitä totta. Tarinat ovat vain väittämiä, eivät todisteita.
- ap.
Sitäpaitsi ei ole ollenkaan itsestäänselvyys,että voit avautua "ammattilaisille" ongelmista.
1) ei oteta tosissaan ellet haise kun raato ja näytä ettet ole vuoteen käynyt
suihkussa
2)olen estynyt persoona enkä osaa jutella varsinkaan tuntemattomien kanssa
3)kärsin sos.tilanteiden pelosta
4)kärsin puhelin kammosta,en halua soittaa minnekään ellei ole ihan pakko
että aina se avautuminen ei ole niin helppoa.Kerron kyllä mielestäni asiat niinkuin ne on, mutta jos "ammattilaiset" ovat sitämieltä ettet tarvitse apua niin siinäpä se.
Huonompaan mennään,mutta menköön.- Näillä mennään...
Ei sitä silti kantsi jäädä itseään surkuttelemaan.
Kävin kans terveyskeskuksen tarjoamalla psykologilla avautumassa. Siellä pitää käydä, jotta pääsisi joskus Kelan avustamaan terapiaan. No, viimeisellä kerralla psykologi lähetti mut kesken kaiken kotiin, kun kuulemma voin niin hyvin :-)))
Vitutti niin rankasti, että suunnittelin ajavani kahtasataa rekannuppiin. Mutten ajanut. Itkin siinä itsesääliäni koko kotimatkan, vielä illallakin ja aamullakin oli surkea olo. Johonkin se vaan laimeni. Tais tulla muuta sontaa sitten päälle, sillähän vanhan kurjuudet unohtuu. Nykyään tuo lähinnä huvittaa. Huono terapeutti, sehän ei ole mun syy. Ja mitäpä tuollaiselle kostamaan, sitä tuskin kiinnostaisi jos olisin jonkun perheenisukin rekan alle pikku koslani niitannut.
Ota huomioon, että sä et ole mitenkään arvokkaampi kuin kukaan muukaan. Siellä lekurilla käy varmasti puolet porukasta valittamassa masennusta ja muita henkisiä ongelmia. Pyydä lääkkeet, syö niitä muutama kk, jos ei toimi, pyydä uudet jne... Ihminen se lääkärikin on, ja silläkin voi olla masennus. Ei sen tarvi sua pitää sen erityisempänä.
Naurattaa ne itsemurhakandidaatit, jotka eivät suostu syömään lääkkeitä koska ne ovat myrkkyä tai eivät auta. Kun eihän sillä henkipoloisella ollut mitään väliä, paitsi että onkin... ainakin sen verran, että kiukuttelulla ja huomionhaulla (turvalliset itsariyritykset) koitetaan saada toisille huonoa omaa tuntoa.
Sanoin lääkärille heti, että haluan mielialalääkkeet. Olin jo tehnyt valmiiksi netissä sen beckin masennustestin. Ei tarvinnut sen enempää avautua. Lääkäri kyseli vähän sulkeakseen pois mm. skitsofernian ja kaksisuuntaisen. Olin todella siisti ja hyvin laittautunut.
Voit hankkia kirjoja kirjastosta ja treenata niiden avulla. Se on aika hyvin toimiva keino. Ja hei, ne terapeutit osaa kyllä hommansa, ei sun tarvi osata kertoa tarinoita. Tai laita ranskalaisilla viivoilla paperille lista, ja lykkää se heti kättelyssä lääkärille.
Ja usko auttaa. Ihan sama mihin uskot. Enkeleihin, jumaliin, jeesukseen, pyhään henkeen, allahiin, vishnaan, näkkiin, jin-janiin, menninkäisiin... Niiden ideahan on siinä, että löydät sisäisen voimasi jota sitten luulet saaneesi ulkopuolelta. Tai jotain, mitä sitten haluatkaan uskoa ;-)
Masentunut on maailman itsekkäin paskiainen. Muista se.. Siitä voi päästä keskittymällä johonkin muuhun kuin vain itseensä ja omaan kurjuuteensa. Ne sotaraiskatut lapsirukatkin, joita on silvottu, selviävät. Kukaan ei tarvitse eikä kaipaa sinun itkuasi ja sääliäsi. Jos haluat auttaa, mene auttamaan. Tai anna rahaa keräykseen, jotta joku muu voisi auttaa.
Ps. Sun listasi asiat löytyy myös mun itsesäälilistastani. Mulla se lista on vain noin 5 kertaa pidempi, mutta en aio helpottaa sillä sun listan kasvattamista ;-)
- Keissa
No kerro nyt täällä kun voi sen anonyymisti tehdä. mikä mieltsäi. En halua sinua tuomita ja kaikenlaista olen tottunut kuulemaan. Ei sinun hekilöllisyyttäsi täällä kukaan tunnista. Olen maallikko, mutta se ei estä ymmärtämästä lähimmäistä.
- Näillä mennään...
Samaa vikaa täällä. Mutta mulla auttaa rankka liikunta. Siis oikeasti rankka. Silloin ei ajattele, että maailma on paska paikka, vaan että joka paikkaan sattuu ihan s**tananasti.. Ja jos haluaa hengen itseltään, kannattaa lähteä itsensätappolenkille. Ok, henki ei lähde, kunto loppuu ennemmin, mutta kesäksi saa komean sixpacin ja töröpepun, kun käy salilla nostamassa rautaa silleen sikatosissaan siihen lisäksi. Ja aika usein se suurin vitutus jää jonnekin matkalle, kun on painanut silmät pullottaen taisteluhuuto päällä suoli pitkällä toistakymmentä kilsaa, lima tukkii kurkun ja happi loppuu, koipia särkee niin maan perusteelisesti ja tekis mieli tilata taksi...
Olen ajatellut, että vaikka tää maailma on paska paikka, teen parhaani sen eteen että se joskus olisi parempi. Annan ylimääräiset rahani hyväntekeväisyyteen, mihin milloinkin, lapsilletai naisille kehitysmaihin, elämille tai esim. jouluna vein lahjat seurakuntaan köyhemmille jaettavaksi. Koitan pitää pääni auki epäkohtien kohdalla ja puolustan heikompia, eihän mulla ole mitään menetettävääkään. Paitisi se henki, josta nyt ei ole niin väliksi.
Nappeja pitää syödä, että saa nukuttua eikä ahdista eikä masenna. Vaikkakin masentaa enkä saa nukuttua ja ahdistaakin välillä. Mutta ehkä ilman nappeja olis pahempi olo. Napeilla pääsin kuitenkin peiton alta pois, niin että sain lähdettyä lenkille ja punttisalille (väkisin menin).- zzz6
Aivan, näillä mennään. Ja jokainen etsii itse millä näillä.
Masennus on sairaus jossa ei osaa miettiä "alanko tässä seinähulluksi".
Se on tila johon ei pysty vaikuttamaan tahdonvoimalla ja kukaan ei rupea
tahtomalla masentuneeksi jos todella on pudonnut pohjalle ja sen alapuolelle.
Myös lääke on otettava silloin, kun on sairas. - Näillä mennään...
zzz6 kirjoitti:
Aivan, näillä mennään. Ja jokainen etsii itse millä näillä.
Masennus on sairaus jossa ei osaa miettiä "alanko tässä seinähulluksi".
Se on tila johon ei pysty vaikuttamaan tahdonvoimalla ja kukaan ei rupea
tahtomalla masentuneeksi jos todella on pudonnut pohjalle ja sen alapuolelle.
Myös lääke on otettava silloin, kun on sairas.Taitaa olla paljon myös persoonasta kiinni miten paranee ja miten sairautensa kokee. Tuollaiset suoraviivaiset besserwisser-tokaisut ovat sieltä syvältä.
Mulla on ollut vakava masennus, enkä siltikään kokenut olevani syyntakeeton. Ihan oli järki päässä, mutta ei vaan jaksanut. Kun sain lääkkeet ja ne turruttivat sopivasti ja pahimmat alkuoireet menivät ohi, tämä jästipää päätti tehdä jotain asioilleen. Kun ei ollut mitään menetettävää. Itseltään saisi helposti hengen pois, jos lekuri valehteli että siitä pimeästä voi päästä pois. Enkä muuten hetkeäkään uskonut, että mitään olisi enää tehtävissä.
Vaan auttoi ne lääkkeet lopulta ja auttoi liikunta jatkoon. Liikunta piti ainakin kilot kurissa.
Voi kun seuraavalla kerrallakin kun debis iskee muistais, että sieltä voi ihan oikeasti vielä nousta... Uskon nimittäin, että masennus on kuin alkoholismi. Siitä ei pääse koskaan kokonaan eroon, mutta sitä voi oppia hallitsemaan. Keinojahan on vaikka kuinka. Ohuella langalla vieläkin tasapainottelen ja teen aika paljon töitä sen eteen ettei se musta nielaise taas. - Elämääsuurempaaaa
aww, todella herttaista. Itse oon sitä mieltä, että parempi olla itse hyvä ihminen vaikka jotkut muut tekee toisi..... Toisista välittäminen/auttaminen on hienointa mitä voi ihmisellä olla ja loppujenlopuksi ei todellakaan mitenkää liia yleistä tässä maailmassa :D jote as long as you live don't kill the best part of you =) Kill them with kindness instead...
- fhgflkflkjf
Tämä on jo vanha ketju, mutta haluan kommentoida..Jeesus Kristus toi minulle avun masennukseeni.Tsemppiä kaikille=)
- Anonyymi
Niin no maailma on paska paikka ja meille tapahtuu veemäisiä asioita elämän aikana. Ei tämän ole tarkoituskaan olla mikään loputon onnela. Porukalle on syötetty pajunköyttä, että vain onnistunut ihminen saa elämästään loputtoman onnelan, josta kaikki kurjuus on iäksi hävinnyt. Paskapuhetta. Täällä pitää olla kovanahkainen ja suojella itseään itsekkäästi, kun kovat päivät koittavat. Ei se ole epäonnistumista, jos on vitun paska mieli. Se on luonnollista. Hampaat irveen, aina sieltä kuitenkin tulee parempia päiviä ja hetkiä, ja kun ne häviävät taas joksikin aikaa, hampaat takaisin irveen ja perkelettä pöytään.
- Anonyymi
Joko se eutanasia laillistetaan?
Masentunut Mies - Anonyymi
Mä tapan ne lääkärit
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124740MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022471Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5761861- 91723
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1131577Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671207Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3998Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987