Hei !
Törmäsin Kaupassa Uotilan KultaKauraan pakkauksessa luki (ei lisättyä vehnägluteenia) niinmpä päätin kokeilla tuotetta. Tuoteselostetta lukiessani huomasin, että Tuote on leivottu linjalla, jossa on käsitelty myös muita viljoja. Ei sovellu gluteenittomaan ruokavalioon.
Minulle tämä tuote kuitenkin sopi keliakista huolimatta ja leipä oli vielä todella hyvää.
Onko muilla kokemuksia tästä leivästä?
Uotilan KultaKaura
4
422
Vastaukset
- kellukkaani
Tuote ei välttämättä kuitenkaan ole keliaakikolle sopiva. Se, että tuotteesta ei aiheudu välittömiä oireita, ei ole tae sen sopivuudesta. Suolinukka voi vaurioitua ja oireet tulevat ilmi vähitellen, jos altistus jatkuu. Keliakiaruokavalioon suositellaan vain gluteenitonta kauraa, jota ko. tuote ei ilmeisesti ole.
- toimii1
Olen kanssa kokeillut ja hyvin on toiminut minun kohdallani. Ei minkäänlaisia oireita ole esiintynyt.
- kellugaani
"Tuote on leivottu linjalla, jossa on käsitelty myös muita viljoja. Ei sovellu gluteenittomaan ruokavalioon."
Keliaakikolle suolinukan vaurioitumisen aiheuttavasta gluteenista puhuttaessa on kyse milligrammoista eli gramman tuhannesosista. Kun leipää valmistetaan linjastolla, jossa kulkee myös vehnää, ruista ja ohraa, on varmaa, että gluteenimäärä on liian suuri keliaakikolle. Ei kannata riskeerata terveyttänsä.- elä syö
miten voi sanoa että minulle sopii,oireeton olo on petollista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2614696Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803137- 472493
- 312113
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451787- 971560
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851305PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69968
- 98902