Hei !
Törmäsin Kaupassa Uotilan KultaKauraan pakkauksessa luki (ei lisättyä vehnägluteenia) niinmpä päätin kokeilla tuotetta. Tuoteselostetta lukiessani huomasin, että Tuote on leivottu linjalla, jossa on käsitelty myös muita viljoja. Ei sovellu gluteenittomaan ruokavalioon.
Minulle tämä tuote kuitenkin sopi keliakista huolimatta ja leipä oli vielä todella hyvää.
Onko muilla kokemuksia tästä leivästä?
Uotilan KultaKaura
4
414
Vastaukset
- kellukkaani
Tuote ei välttämättä kuitenkaan ole keliaakikolle sopiva. Se, että tuotteesta ei aiheudu välittömiä oireita, ei ole tae sen sopivuudesta. Suolinukka voi vaurioitua ja oireet tulevat ilmi vähitellen, jos altistus jatkuu. Keliakiaruokavalioon suositellaan vain gluteenitonta kauraa, jota ko. tuote ei ilmeisesti ole.
- toimii1
Olen kanssa kokeillut ja hyvin on toiminut minun kohdallani. Ei minkäänlaisia oireita ole esiintynyt.
- kellugaani
"Tuote on leivottu linjalla, jossa on käsitelty myös muita viljoja. Ei sovellu gluteenittomaan ruokavalioon."
Keliaakikolle suolinukan vaurioitumisen aiheuttavasta gluteenista puhuttaessa on kyse milligrammoista eli gramman tuhannesosista. Kun leipää valmistetaan linjastolla, jossa kulkee myös vehnää, ruista ja ohraa, on varmaa, että gluteenimäärä on liian suuri keliaakikolle. Ei kannata riskeerata terveyttänsä.- elä syö
miten voi sanoa että minulle sopii,oireeton olo on petollista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482543
- 1801808
- 691633
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91261- 80988
- 94975
- 71965
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188884- 66882